• FOLLOW US

Ali Puteh Teruskan Perjuangan MLM Demi Kos Perubatan Anak

Pelawak Ali daripada kumpulan Puteh menjelaskan dia terpaksa mengagahkan diri beraksi di pentas Maharaja Lawak Mega 2019 (MLM 2019) walaupun berdepan dengan ujian getir apabila anak keduanya, Sharifah Nur Ainul Mardhiah yang menghidap penyakit injap jantung terbalik masih dalam keadaan koma selepas menjalani pembedahan sejak seminggu lalu.

Menurut Ali atau nama sebenarnya, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan dia hanya kuatkan semangat untuk meneruskan perjuangan demi memikirkan hal kewangan bagi menanggung kos perubatan anak bongsunya yang dipanggil Adik. Ainul dilahirkan pada 6 Ogos lalu di sebuah pusat perubatan di Kuala Lumpur.

“Sebenarnya, agak sukar untuk saya bahagikan masa. Saya memang tak boleh bagi fokus sebab teringatkan Adik. Masa nak buat persembahan saya jadi serba tak kena tapi abang saya, Abam Bocey suruh saya bertenang dan istighfar. Dia cakap lepaskan lima minat buat persembahan lepas itu baharu fikir balik (masalah Adik).

“Saya fikir ketika itu duit, Adik, duit, Adik. Ini adalah kerjaya dan punca rezeki saya. Kalau saya tidak buat persmebahan, saya tiada gaji. Kalau saya tiada wang, saya tiada duit untuk bayar kos perbuatan Adik,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui di Shah Alam, Selangor baru-baru ini.

Berkongsi perkembangan terbaharu anaknya, Ali berkata buat masa ini anaknya masih lagi dalam keadaan tidak sedarkan diri dan doktor menjangkakan perkara itu mungkin berlarutan sehingga tiga minggu.

“Pembedahan anak saya berlangsung selama 12 jam dan doktor cakap masa itu keadaan anak saya 50-50 tapi mereka sedaya upaya usaha. Bagi saya, keaadan anak saya bukan kritikal sebaliknya sangat-sangat kritikal. Doktor cakap selalunya kalau pembedahan sebegini, baby akan sedar dalam masa empat hari kemudian.

“Anak saya masih tidak sedar lagi dan doktor jangka dalam masa dua atau tiga minggu lagi dia akan dikomakan untuk mengawasi pergerakan kesihatannya.

“Saya dan isteri sekarang menyewa sebentar di kawasan berdekatan Hospital Serdang. Saya tinggal di Gombak kalau jadi apa-apa kecemasan, ia agak jauh sebab itu kami menyewa sekejap di kawasan berhampiran hospital.

“Kalau ikutkan semua ibu bapa tak boleh nak terima kenyataan (anak sakit). Sekiranya jadi sesuatu benda yang kita tak boleh nak jangka, saya tak tahu saya boleh terima atau tidak.

“Selalu saya tengok jadi kat anak orang lain bila jadi pada anak saya saya rasa macam putus asa. Sampai satu tahap saya cakap ‘aku tak boleh hadap ini’. Saya bagi anak saya dengan matanya terbuka, pulang pada saya, dia kaku,” luahnya sayu.

Ali dan isteri, Melati Fitri Abdullah turut mempunyai seorang lagi cahaya mata, Sharifah Nur Aaira Qaireenrusia yang kini berusia dua tahun. – KopiPlanet.com

4U2C Bergabung Semula Di StereoFest, Kembalikan Nostalgia Rantai CD

Kumpulan yang cukup popular dengan lagu Fiona, 4U2C bakal membuat penyatuan semula menerusi Festival Muzik Melayu Terbesar Di Singapura – StereoFest 2020 yang bakal diadakan pada 22 dan 23 Februari depan di Palawan Green, Sentosa, Singapura.

Mewakili ahli kumpulan yang lain, Datuk AC Mizal berkata, kesemua tujuh anggota 4U2C akan bergabung semula dan menggembalikan nostalgia seperti dua dekad dahulu.

“Sebenarnya kami tak jangka pun akan bergabung semula sebab masing-masing dah ada komitmen kerja, malah dua ahli kumpulan kami pun dah berhijrah ke Indonesia.

“Kemudian, saya cabar isteri kalau dia boleh kumpulkan kami semua semula, dia memang hebat! Alih-alih memang sudah rezeki kami dapat bersatu semula untuk StereoFest ini,” ujarnya.

Beliau berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis sidang media StereoFest 2020 yang diadakan di Hotel Ibis, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Kumpulan 4U2C yang ditubuhkan pada 1992 mempunyai tujuh ahli iaitu AC, Azam, Lan, Yan, Joe, Rin dan Adik dan cukup popular sekitar era 90-an.

Menurut AC Mizal, jauh di sudut hatinya memang dia sebenarnya sudah lama teringin untuk kembali mengadakan persembahan bersama 4U2C.

“Memang saya sentiasa rindu untuk adakan persembahan dengan 4U2C sebabnya saya kalau atas pentas memang team player, tak boleh perform seorang-seorang, nanti jadi janggal.

“Untuk persembahan di festival ini nanti kami akan mainkan lapan lagu medley termasuk lagu-lagu hits kami seperti Fiona dan Kami Rapper dan yang menariknya kami akan tampil dengan attire yang sama seperti zaman kegemilangan dahulu, tetap akan pakai jeans bersama rantai berbentuk CD yang merupakan trademark 4U2C,” katanya.

Selain 4U2C, festival muzik terbesar di kota Singa itu turut dimeriahkan dengan persembahan daripada Judika, Ismail Izzani, Zee Avi, Elizabeth Tan, Andi Bernadee, New Boyz dan Ayda Jebat.

Tiket berharga RM204, RM384, RM594 dan RM1,104 (sesi meet & greet) boleh didapati dengan melayari laman web www.stereofest.asia. – KopiPlanet.com

“Bidang Nyanyian Lebih Banyak Beri Duit Daripada Lakonan” – Ayda Jebat

Pelakon dan penyanyi Ayda Jebat mengakui bidang lakonan tidak memberikan ‘kemewahan’ kepadanya jika dibandingkan dengan bidang nyanyian yang terlebih dahulu disertainya.

Menurut Ayda, bidang lakonan merupakan antara minatnya dalam bidang seni dan akan terus berada dalam industri selagi khidmatnya diperlukan pihak penerbit.

“Secara jujurnya bidang lakonan tidak bagi saya duit. Kalau saya terima tawaran berlakon, saya tidak fikir pasal duit sebab saya berlakon kerana ‘passion’ mendalam dalam bidang ini.

“Kalau nak buat duit itu bukan dalam lakonan. Duit banyak saya dapat daripada acara persembahan dan royalti lagu-lagu nyanyian saya,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis sidang media Stereo Fest – Festival Muzik Melayu terbesar di Singapura yang berlangsung di Hotel Ibis, Kuala Lumpur semalam.

Menurut Ayda, terbaharu dia bakal kembali ke set penggambaran sebuah drama terbitan JS Pictures Sdn. Bhd yang mana memerlukan dia memotong rambut pendek.

Ketika ditanya kekerapannya dipanggil untuk membintangi drama terbitan rumah produksi milik Sheila Rusly dan suaminya, Jinggo, Ayda menyatakan karya-karya yang dihasilkan mereka berkualiti.

“Bukan saya nak cakap naskhah produksi lain tidak berkualiti. Dengan mereka saya banyak belajar untuk mendalami watak dengan baik, misalnya saya diajar bawa motor dan sebagainya. Lagi satu, saya ada pandangan tersendiri mengenai isu hero dan heroin kita kena bayar tinggi.

“Saya tidak percaya dengan perkara itu sebab kadang-kadang watak hero dan heroin ini lebih sedikit jika dibandingkan dengan watak pembantu. Saya akan cakap dengan produser untuk kurangkan bayaran saya dan beri kepada pelakon pembantu tersebut sebab saya rasa rezeki yang saya dapat itu saya boleh kongsikan dengan orang lain dan mungkin dia lebih memerlukan,” ujarnya lagi.

Sementara itu, ketika ditanya persiapannya untuk persembahan Stereo Fest yang bakal diadakan pada 22 dan 23 Februari depan di Palawan Green, Sentosa, Singapura, Ayda berkata dia akan diberikan slot selama satu jam untuk menghiburkan peminat di sana.

Selain Ayda, festival muzik itu turut dimeriahkan dengan persembahan daripada Judika, Jaz, Zee Avi, Ismail Izzani, Elizabeth Tan, Andi Bernadee dan penyatuan semula kumpulan 4U2C dan New Boyz.

Tiket berharga RM204, RM384, RM594 dan RM1,104 (sesi meet & greet) boleh didapati dengan melayari laman web www.stereofest.asia. – KopiPlanet.com

Bawa Watak Perisik, Ebi Kornelis ‘Tiru’ Gaya Lakonan Jason Statham

Tampil dengan filem terbaharu lakonannya yang berjudul M.O.X: Misi Operasi X, Ebi Kornelis mengakui dia sedikit sebanyak mengambil rujukan daripada aktor Hollywood pujaannya, Jason Statham.

Menjayakan peranan sebagai agen perisik, Ebi atau nama sebenarnya, Firdaus Yaimal, 36, berkata dia amat mengagumi cara lakonan pelakon kelahiran British itu yang disifatkan cukup menyerlah menerusi pelbagai filem aksi yang pernah dilakonnya.

“Saya ada buat sedikit ‘homework’ apabila mendapat tawaran sebagai agen perisik dan salah satu rujukan saya ialah Jason Statham. Saya cukup gemarkan lakonan bersahajanya dan dari situ saya cuba aplikasikan mengikut cara saya.

“Mengenai babak yang saya tayang badan dalam filem ini, ia bukan disengajakan sebaliknya hanya mengikut tuntutan pengarah sahaja dan saya hanya menghormati naskhah pengarah.

“Jika selepas ini saya mendapat tawaran yang memerlukan saya beraksi sedemikian, kalau yang melampaui batas sudah tentu saya tolak. Tapi saya percaya pengarah pun tahu kita ada Lembaga Penapisan Filem yang akan menapis apa yang boleh dan tidak boleh ditayangkan di pawagam,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pratonton filem M.O.X: Misi Operasi X yang berlangsung di MM2 Cineplexes, Mutiara Damansara, baru-baru ini.

Filem arahan Datuk Zulkifli M. Osman itu turut dibintangi Tya Ariffin, Zaidi Omar, Shareeta Selvaraj, Adam Shahz dan Radhi Khalid.

Berkongsi lebih lanjut tentang wataknya, Ebi berkata antara cabaran yang perlu dihadapinya ialah untuk bertutur dalam Bahasa Malaysia dengan betul memandangkan dia sudah terbiasa berkomunikasi dengan menggunakan ‘slang’ Sabah yang agak pekat.

“Bagi saya antara cabarannya ialah apabila saya perlu bercakap Bahasa Malaysia yang selalu dituturkan orang di Semenanjung. Ia tidak berapa sukar untuk tapi saya tapi untuk buat ia kelihatan natural itu yang sedikit susah sebab ‘accent’ Sabah saya keras sikit.

“Tapi apa-apa pun filem ini telah memberikan satu pengalaman baharu buat saya dan diharapkan penonton terhibur dengan filem ini,” katanya lagi.

M.O.X: Misi Operasi X yang diterbitkan Wallworld Pictures Sdn. Bhd itu bakal ditayangkan di 66 pawagam seluruh negara bermula 21 November ini. – KopiPlanet.com

Tya Arifin Tidak Lupakan Bidang Lakonan, Lebih Fokus Pada Keluarga

Pelakon utama filem M.O.X: Misi Operasi X kelahiran Indonesia, Tya Arifin menafikan dakwaan sesetengah pihak yang mengatakan dia kini sudah tidak lagi aktif dalam bidang lakonan.

Menurut ibu kepada dua cahaya mata itu sehingga kini dia masih menerima tawaran, namun disebabkan komitmen terhadap keluarga dan perniagaan menyebabkan dia kelihatan seperti sudah ‘meminggirkan’ diri daripada bidang tersebut.

“Saya sebenarnya rindu untuk kembali aktif berlakon tetapi kini keutamaan lebih kepada keluarga dan perniagaan yang diusahakan. Saya tidak menutup peluang untuk sebarang tawaran lakonan yang ingin diberikan kepada saya. Saya seorang yang bersifat terbuka.

“Asalkan masa itu tidak bercanggah dengan tuntutan komitmen terhadap keluarga dan perniagaan, saya akan pertimbangkan,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pratonton filem M.O.X yang berlangsung di MM2 Cineplexes, Mutiara Damansara baru-baru ini.

Tya turut berkongsi dia kini sering menghadiri kelas perniagaan dan keusahawanan bagi memantapkan lagi ilmu pengetahuannya dalam bidang tersebut.

Ibu kepada Arif Jiwa dan Azzahra Jiwa itu juga berkata dia tidak menjadikan status sebagai seorang ibu sebagai penghalang untuknya menimba ilmu sedalam yang mungkin.

“Kalau ada masa, saya sekarang sering menghadiri kelas perniagaan dan terbaharu kelas yang dianjurkan abang Aziz M. Osman. Banyak juga ilmu-ilmu baharu diperolehi yang boleh dimanfaatkan di kemudian hari,” ujarnya.

Sementara itu, selain Tya, filem M.O.X: Misi Operasi X yang menjalani penggambaran pada 2016 itu turut dibintangi Ebi Kornelis, Zaidi Omar, Shareeta Selvaraj, Adam Shahz dan Radhi Khalid.

Menurut Tya, dalam filem berkenaan dia membawakan watak  bernama Fifi yang merupakan kekasih kepada Don Pedro lakonan Ebi Kornelis.

“Tidak dinafikan ia adalah satu pengalaman yang cukup menarik berlakon dalam filem ini. Apatah lagi ia merupakan filem pertama saya sebaik sahaja bertapak di Malaysia.

“Biarpun terpaksa menunggu selama tiga tahun, saya gembira apabila akhir M.O.X: Misi Operasi X akan tayang juga di pawagam nanti,” ujarnya.

M.O.X: Misi Operasi X yang diarahkan Datuk Zulkiflee M. Osman dan diterbitkan Wallworld Pictures Sdn. Bhd itu bakal ditayangkan di 66 pawagam seluruh negara bermula 21 November ini. – KopiPlanet.com

“Tak Jual Badan, Hanya Jual Aksi” – Hairul Komen Babak Tidak Berbaju

Pelakon Hairul Azreen mengatakan dia bukan sengaja mahu menayangkan tubuh badannya menerusi salah satu babak dalam filem aksi terbaharu lakonanannya, Wira.

Menurut suami kepada Hanis Zalikha ini, dia melakukan babak tersebut kerana memenuhi tuntutan watak semata-mata dan tidak perkara itu sebagai satu isu yang perlu diperbesar-besarkan.

“Maaf, saya tidak menjual tubuh sasa sebaliknya saya hanya menjual babak aksi untuk menarik penonton ke pawagam. Babak tidak berbaju itu untuk menjayakan adegan pertarungan dalam seni mempertahankan diri campuran (MMA) yang dipaparkan dalam filem itu.

“Saya hanya mengikut arahan pengarah kerana babak tidak berbaju itu adalah untuk memantapkan lagi jalan cerita filem ini,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pratonton Wira yang berlangsung di GSC Mid Valley, Kuala Lumpur semalam.

Bercerita lebih lanjut mengenai filem itu, Hairul berkongsikan keterujaannya apabila dapat berada dalam satu filem dengan pelakon aksi lasak Indonesia, Yayan Ruhian yang sebelum ini pernah berlakon dalam filem Hollywood, John Wick.

“Walaupun sudah berlakon filem antarabangsa, namun saya tengok Yayan seorang yang sangat merendah diri dan cukup senang bekerja dengan dia. Walaupun dia lebih banyak pengalaman dalam bidang aksi lasak tapi kalau kita beri pendapat dan idea untuk menambah baik sesuatu babak pertarungan itu, dia tidak menolak.

“Memang cukup teruja dapat bertarung dengan Yayan dan sememangnya filem Wira ini merupakan antara filem aksi yang paling saya impi-impikan sejak saya menceburi bidang seni. Diharapkan filem ini dapat memberikan kepuasan buat semua peminat filem aksi,” katanya lagi.

Wira yang diarahkan Adrian Teh bakal ditayangkan di pawagam seluruh negara bermula 21 November ini. Ia turut dibintangi Fify Azmi, Dain Said, Datuk Hilal Azman, Josiah Hogan, Isme Melinda, Henley Hii dan Yayan Ruhian.

Filem ini membabitkan kerjasama lima syarikat iaitu Multimedia Entertainment, ACT 2 Pictures, Golden Screen Cinemas, Astro Shaw dan Primeworks Studios. – KopiPlanet.com

Fauziah Latiff Cabar Diri Berlakon Filem, Cuba Realisasikan Watak Tun Hasmah

Pertama kali berlakon filem, penyanyi Fauziah Latiff terharu apabila diberikan peranan yang cukup besar apabila bakal menjayakan watak Wanita Pertama Malaysia, isteri perdana menteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali menerusi filem Mahathir The Journey.

Mahathir The Journey yang bakal memulakan penggambarannya bermula pertengahan Disember ini diterbitkan oleh Reliance Media Group dan dijangka ditayangkan pada bulan Julai tahun hadapan.

Mengulas mengenai watak yang bakal diperanankan olehnya, Fauziah berkata, dia akan memberikan yang terbaik malah jika berkesempatan ingin bertemu dengan Tun Hasmah bagi mendalami lebih mendalam karakter beliau.

“Saya bersyukur dipilih menjayakan watak Tun Hasmah selepas melalui proses ujibakat yang dijalankan pihak produksi. Saya terima watak ini sebab nak cabar diri sendiri. Banyak yang saya boleh belajar kerana ini merupakan satu naskhah yang sangat berharga untuk saya dan begitu juga untuk generasi masa akan datang.

“Saya bangga sebagai anak Malaysia, kita ada Tun Hasmah yang merupakan seorang figura yang sangat disegani malah beliau menunjukkan ciri-ciri seorang isteri yang berwibawa apabila sentiasa berada di sisi suaminya tidak kira dalam situasi sukar macam mana pun. Itu memberikan satu inspirasi kepada saya dan kepada seluruh rakyat Malaysia,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis sidang media Mahathir The Journey yang berlangsung di Hotel Sheraton, Petaling Jaya semalam.

Sebagai permulaan, Fauziah, 49, berkata dia kini sering melayari laman Youtube dengan menonton video-video memaparkan Tun Hasmah dalam setiap majlis yang dihadirinya bagi mendapatkan serba sedikit gambaran karakter beliau.

“Seperti yang kita semua tahu, Tun Hasmah seorang yang lemah-lembut orangnya dan saya banyak buat rujukan dengan menonton video beliau. Saya tak janji boleh beri 100 peratus sama dengan beliau tapi saya akan cuba memberikan yang terbaik bagi menggambarkan diri beliau.

“Jika berkesempatan, saya nak berjumpa dengan beliau bagi meminta izin dan mungkin dapat meluangkan sedikit masa untuk mendalami dengan lebih dekat karakter beliau. Tapi saya memahami jadual Tun Hasmah pastinya padat dengan pelbagai acara dan aktiviti yang perlu dihadiri. Kalau tidak dapat berjumpa, saya akan tetap membuat rujukan dengan melihat video-video beliau daripada pelbagai sumber,” katanya.

Selain Fauziah, Mahathir The Journey turut dibintangi Azhar Amir yang akan membawakan watak Tun Dr Mahathir Mohamad, Hilal Azman (Datuk Seri Anwar Ibrahim), Dian P. Ramlee (Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail), Ning Baizura (Marina Mahathir), Lisdawati (Nurul Izzah Anwar) dan Dazrin Kamaruddin (YB Syed Saddiq Syed Abdul Rahman).

Filem yang menelan kos penerbitan sebanyak RM6 juta ini bakal diarahkan oleh Profesor Dr. Mohamad Hatta Azad Khan. – KopiPlanet.com

“Bukan Sorok Kekasih, Cuma Tak Mahu Terlalu Menunjuk” – Reen Rahim

Tidak pernah menyorok statusnya yang kini sedang hangat bercinta dengan jejaka dikenali sebagai Mr AR, pelakon Reen Rahim walau bagaimanapun enggan terlalu menghebahkan perkara itu melebihi kisah kerjayanya.

Menurut Reen dia lebih selesa bersikap begitu kerana biarlah karier seninya sahaja yang ke hadapan dan diperkatakan oleh masyarakat di luar sana.

“Buat masa ini, saya tidaklah menyorok siapa teman lelaki saya dan pada yang sama saya juga tidak menunjuk siapa dia.

“Namun, saya rasa ramai juga yang pernah ternampak saya ketika keluar bersamanya di tempat-tempat terbuka,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pratonton filem KL Vampires yang berlangsung di MM2 Cineplexes, Damansara baru-baru ini.

Sementara itu ketika ditanya tentang perancangan untuk mendirikan rumah tangga, Reen, 30, berkata buat masa ini dia tidak memikirkan lagi mengenai perkara tersebut.

“Sejujurnya, saya masih belum merancang untuk berkahwin, namun sedang menunggu masa yang sesuai untuk berbuat demikian,” ujarnya lagi.

Terbaharu, Reen muncul dengan filem KL Vampires yang bakal ditayangkan di 60 pawagam seluruh negara bermula 14 November ini.

Mengulas lanjut mengenai filem itu, Reen berkata dia sememangnya amat menantikan filem berkenaan ditayangkan di pawagam.

“Sudah tentu saya gembira kerana akhirnya filem ini dapat ditayangkan juga setelah tiga tahun menjalani penggambaran.

“Sepanjang penggambaran dengan team produksi ini, mereka sememangnya profesional dan sentiasa memaparkan displin yang baik,” ujarnya.

Menurutnya, dalam filem berkenaan dia membawakan watak sebagai seorang wartawan yang membuat siasatan tentang kewujudan vampires.

Filem arahan Daven R itu turut dibintangi Aeril Zafrel, Josiah Hogan, Raja Ilya dan pelakon aksi popular Indonesia, Donny Alamsyah. – KopiPlanet.com

Suka Tayang Kereta Mewah Di Media Sosial, Shuib Nafi Bersikap Riak

Jika anda pengikut laman Instagram pelawak dan penyampai radio Shuib, pasti melihat beberapa muat naik gambarnya bersama kereta mewah.

Menurut suami kepada Siti Sarah Raisuddin ini, niatnya hanya mahu berkongsi minatnya terhadap kereta berkenaan.

“Bukan niat saya menunjuk-nunjuk, tapi berkongsi apa yang memang saya suka. Kalau ada yang tidak suka atau tak selesa, jangan ‘follow’ saya.

“Semuanya disebabkan minat dan apabila minat saya berusaha serta bekerja keras. Apa yang saya buat adalah untuk memotivasi diri saya,” ujarnya.kata penyampai radio Hot FM itu.

Tindakannya itu mengundang rasa tidak senang netizen apabila ada yang menempelak pengacara, pelakon dan pelawak itu yang disifatkan sebagai riak dan suka menunjuk-nunjuk.

Malah, ada yang tidak selesa dan berasakan Shuib bagaikan terikut-ikut sesetengah pihak yang sengaja mahu menayang kemewahan mereka di laman sosial.

Antara gambar yang bertebaran di laman sosial ialah Shuib bersama koleksi kereta mewah seperti McLaren 650s, Porsche GT4, Camaro Chevrolet, Mustang dan Dodge Challenger SRT.

Menerusi carian di laman web pula menunjukkan harga kereta berkenaan mencecah lebih jutaan ringgit mengikut pasaran.

Setiap perkongsi muat naik kereta itu turut mendapat reaksi rakan artis yang rapat dengannya seperti Nabil Ahmad dan Zizan Razak.

Perkongsian itu juga mendapat lebih 200 ribu tontonan dan hampir 100 ribu tanda suka daripada pengguna Instagram.

Sebelum ini, media pernah menebak dirinya sebagai jutawan, namun Shuib merendah diri dan menafikan perkara itu. – KopiPlanet.com

“Bukan Video Mandi, Hanya Tunjuk Kehebatan Produk Syampu” – Raja Ilya

Pelakon Raja Ilya menegaskan dia bukan sengaja mencari perhatian dengan memuat naik sebuah video di dalam bilik mandi sehingga mencetuskan kontroversi di kalangan netizen baru-baru ini.

Menurut Ilya atau nama sebenarnya Raja Ramilah Begum Raja Mohammad, 35, video itu dibikin sebagai salah satu daripada caranya untuk mempromosikan jenama syampu kliennya menerusi Instagram review.

“Kalau itu video mandi, orang tak pakai baju masa mandi. Sudah tentunya itu bukan video mandi, itu adalah video untuk promote syampu. Memang saya tahu akan ada orang komen dan saya dah bersedia untuk terima kecaman.

“Tujuan utama saya buat video itu adalah untuk tunjuk bagus produk tersebut malah isi kandungan video itu juga merupakan gabungan idea saya dan suami,” katanya.

Raja Ilya berkata demikian kepada ketika ditemui pada malam gala filem KL Vampires yang berlangsung di MM2 Cineplexes, Mutiara Damansara semalam.

Ilya turut menambah, dia sengaja membuat kelainan dalam video itu bagi memberikan pulangan kepada klien yang telah melabur sejumlah wang untuknya mempromosikan produk mereka.

“Setakat promote belilah produk syampu ini, ia kedengaran lame (bosan) pula. Klien kena sampai target dia sendiri dan ia tiada point mereka bayar saya beribu ringgit tapi tak dapat pulangan. Jadi, apa yang saya boleh buat ialah buat sesuatu kandungan lain daripada yang lain.

“Setiap kali saya nak buat promo, saya minta juga idea daripada suami. Lepas itu dia tanya macam mana penerimaan peminat di sini dengan video sebegitu dan saya terus terang cakap dengan dia 50 peratus akan kecam dan selebihnya pasti akan kecam.

“Saya cakap dengan dia saya okay dengan kecaman sebab apa sahaja yang kita buat pasti akan dikritik. Idea itu boleh jalan, kalau orang nak kecam, its okay,” jelasnya lagi.

Menurut Ilya lagi, dia tidak pernah bercerita lebih lanjut kepada suaminya, Trent Garrett mengenai komen keterlaluan yang dilemparkan netizen.

Jelasnya, ini kerana dia enggan suaminya itu memberikan sebarang tanggapan yang negatif mengenai masyarakat Malaysia.

“Suami saya ini dia seorang yang positif dana mana-mana komen yang melampau saya tidak bercerita dengan dia sebab tak nak dia ada persepsi buruk tentang orang Malaysia,” ujarnya.

Sementara itu, Ilya menyatakan keterujaannya apabila filem KL Vampires akhirnya ditayangkan setelah tiga tahun filem itu disiapkan.

“Saya gembira KL Vampires akhirnya ditayangkan dan ia satu pengalaman yang menarik apabila dapat bekerjasama dengan ramai pelakon-pelakon hebat termasuk pelakon aksi dari Indonesia, Donny Alamsyah.

“Saya harap peminat boleh datang tengok dan sokong KL Vampires kerana jarang-jarang sekali filem bergenre fantasi sebegini dihasilkan di Malaysia,” katanya lagi.

KL Vampires yang diarahkan Daven R. turut dibintangi Josiah Hogan, Aeril Zafrel, Reen Rahim, Saiful Apek, Pablo Amirul dan Donny Alamsyah.

Filem terbitan Cinemaya Studios Sdn. Bhd itu akan ditayangkan di 60 pawagam seluruh negara bermula 14 November ini. – KopiPlanet.com