• FOLLOW US

Zizan Semakin Dikenali Di Indonesia Sejak Berlakon Kesempatan Keduda

Pelawak dan pelakon Razizan Abdul Razak, 34, atau Zizan Razak mengakui laman sosialnya kini sering dibanjiri komen-komen peminat dari Indonesia sejak filem lakonannya, Kesempatan Keduda ditayangkan di negara itu bermula 11 Oktober lalu.

Menerusi filem terbitan produksi Indonesia itu, pelakon Polis Evo 2 itu memainkan watak utama bersama pelakon Raffi Ahmad.

“Tidak dinafikan sejak berlakon Kesempatan Keduda nama saya semakin dikenali peminat dari sana. Ketika majlis tayangan gala filem itu yang berlangsung di Jakarta baru-baru ini, tiada seorang pun peminat datang kepada saya, tetapi lain pula sebaik filem itu habis ditayangkan mereka mula mengerumuni saya.

“Saya lihat itu satu respon yang positif terhadap penerimaan mereka melalui lakonan saya. Lagipun sudah menjadi impian saya untuk mengembangkan karier di Indonesia selepas ini,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Pelakon dan pelawak berkenaan ditemui pada majlis pelancaran filem Polis Evo 2 yang berlangsung di Gasket Alley, Petaling Jaya baru-baru ini.

Selain Zizan, Polis Evo 2 turut dibintangi Shaheizy Sam, Hasnul Rahmat, Raline Shah, Erra Fazira dan Hairul Azreen dan akan ditayangkan bermula 22 November ini.

Sementara itu, Zizan turut tidak menafikan penglibatannya dalam filem Kesempatan Keduda membuatkan jumlah pengikut di laman Instagramnya semakin bertambah.

“Makin ramai peminat di Indonesia mengikuti saya di laman Instagram. Bukan sebelum ini tiada peminat dari sana (follow IG) tapi dulu jumlah peratusannya sedikit berbanding sekarang.

“Selepas ini saya harap akan dapat lagi tawaran untuk berlakon di sana sekali gus menimba lebih pengalaman lagi dengan produksi negara seberang,” katanya. – KopiPlanet.com

Komited Dengan Kerja, Shaheizy Sam Pernah ‘Ingkar’ Arahan Doktor

Pelakon berkaliber, Shaheizy Sam mengakui dia merupakan seorang individu yang sangat komited dengan kerjanya yang dilakukannya.

Menurut Sam, dia pernah menolak cadangan daripada doktor agar dia merehatkan diri sebentar selepas dirinya mengalami masalah kekurangan air dalam badan pada hujung tahun lalu.

“Saya ada amalkan diet selama dua bulan dan saya tersalah susun atur penjagaan makanan dan minuman sehingga menyebabkan badan jadi kurang air. Ketika itu, waktu makan saya tak menentu dan ada satu masa saya boleh bertahan tanpa minum air beberapa hari.

“Sehari sebelum saya kembali ke set untuk menghabiskan baki penggambaran, saya pergi ke gimnasium untuk berlari dan buat senaman kecergasan sebab dapat rasa badan tak bersedia lagi untuk penggambaran. Nak jadikan cerita, tempat itu tidak disediakan ruang udara yang secukupnya sehingga kaki saya jadi kebas dan sukar bernafas.

“Bila dah jadi macam itu, saya terus hubungi kru produksi dan Zizan. Mereka datang dan tengok muka saya macam mayat sebab dah pucat teruk. Terus mereka segera bawa saya ke hospital,” katanya.

Sam berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pelancaran filem Polis Evo 2 yang diadakan di Gasket Alley, Petaling Jaya semalam.

Sebelum ini, pelakon berusia 36 tahun itu pernah dimasukkan ke hospital akibat mengamalkan diet yang salah sehingga menyebabkan tubuhnya kekurangan air dalam badan.

Susulan kejadian itu, doktor menasihatinya agar berehat lebih lama di hospital namun demi komitmen kerjanya yang hanya berbaki beberapa hari lagi, aktor itu meminta dirinya diberi pelepasan keluar wad secepat mungkin.

“Doktor suruh saya berehat lama sikit tapi memikirkan saya ada lagi penggambaran yang perlu dijalankan pada keesokan hari, saya minta juga kebenaran doktor untuk keluar dari hospital secepat yang mungkin,” ujarnya lagi.

Demi merealisasikan wataknya sebagai Inspektor Khai, Sam turut mengakui dia telah mengosongkan jadual kerjanya selama 15 bulan bagi memberikan sepenuh fokus dan tumpuan terhadap filem sequel itu.

“Saya siapkan diri selama 15 bulan untuk Polis Evo 2 dan memang saya kosongkan jadual untuk fokus dengan penggambaran filem ini.

“Nak kata saya dibayar mahal sebab itu sanggup tolak job lain, tak juga. Sebaliknya, saya lebih suka buat sesuatu kerja itu dengan beri sepenuh tumpuan agar saya dapat berikan mutu lakonan yang terbaik,” katanya lagi.

Polis Evo 2 yang turut dibintangi Zizan Razak, Raline Shah, Erra Fazira, Hasnul Rahmat dan Hairul Azreen ini akan mula ditayangkan pada 22 November depan. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Shaheizy Sam

Baru Putus Cinta, Luna Maya Tak Rasa Sunyi Tiada Kekasih

Pelakon Indonesia, Luna Maya menjelaskan yang dirinya tidak pernah berasa sunyi biarpun baharu sahaja beberapa bulan putus cinta dengan seorang usahawan, Reino Barack.

Menurut Luna, 35, dia enggan memikirkan mengenai hal pasangan hidup sebaliknya lebih senang untuk terus fokus dengan karier lakonannya.

“Saya tak pernah berasa sunyi biarpun tidak mempunyai teman lelaki. Buat masa ini pun saya tidak terfikir lagi untuk cari pengganti.

“Saya sentiasa sibukkan diri dengan kerja dan melancong. Saya okay sahaja hidup solo,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Luna ditemui pada majlis tayangan media filem Sabrina yang berlangsung di GSC One Utama, Damansara baru-baru ini.

Selain Luna, filem seram itu turut dibintangi Christian Sugiono dan Sara Wijayanto. Sabrina akan mula ditayangkan di pawagam seluruh negara bermula 18 Oktober ini.

Pelakon kacukan Indonesia-Australia ini juga pernah dikaitkan bercinta dengan vokalis Noah, Ariel.

Sementara itu, ketika diminta mengulas mengenai penyebaran semula video kontroversi yang dikatakan pelakunya adalah Luna dan Ariel, Luna berkata, “Saya tidak mahu komen. Jika saya beri kenyataan, nanti perkara itu akan diungkit lagi.” – KopiPlanet.com

One Forteen Anggap Isu Dengan Kontraktor Sudah Selesai

Salah seorang anggota kumpulan Forteen, Muhammad Ridzuan Sharifuddin atau One Forteen menyatakan isu dengan pihak kontraktor yang bertanggungjawab melakukan kerja ubahsuai spa miliknya, Muscleman Spa di Shah Alam sudah selesai.

One berkata, ketika ini pihaknya menyatakan kes berkenaan sudah ditutup, namun laporan polis yang dibuat tidak akan ditarik semula.

“Apa yang lebih penting mereka tidak mengganggu lagi kami dan tidak cuba untuk ambil barang-barang di spa. Kami mahu perkara ini tidak lagi berlarutan.

“Sekarang ini masing-masing dah ambil tindakan untuk berdiam diri. Jadi, saya anggap tiada lagi masalah dan kami pun dah upah kontraktor lain,” jelasnya.

One berkata demikian ketika majlis pelancaran produk kesihatan All N’ 1 yang berlangsung di Shah Alam, semalam. Produk berkenaan hasil keluaran Muscleman Spa.

Pada bulan Julai lalu, One membuat laporan polis di Balai Polis Seksyen 7 Shah Alam setelah kontraktor yang menjalankan kerja ubah suai spa miliknya gagal melakukan tugas sepatutnya.

Dalam pada itu, One menyatakan dia rasa bersyukur kerana perniagaan spa yang diusahakan bersama rakannya, Jaspal Singh Ajaib Singh mendapat sambutan yang menggalakkan setelah setahun.

“Memang banyak cabaran apabila saya menjalankan perniagaan spa lelaki ini, terutaman sekali kecaman-kecaman yang diterima daripada segelintir pihak.

“Namun, semua itu saya abaikan kerana segala cabaran itu harus saya lalui. Lagipun sudah cecah ratusan ribu ringgit yang dilaburkan untuk perniagaan ini,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Bekas Anggota Hyper Act Kini Bergelar Vokalis Baru Kristal

Bekas vokalis kumpulan Hyper Act, Kecik diumumkan sebagai vokalis baharu band Kristal bagi menggantikan ketiadaan vokalis asal, Lan yang kini bergerak solo.

Pemilihan Kecik atau nama sebenarnya, Mohamas Fauzi Kamaruddin, 24, dibuat secara sebulat suara oleh ketiga-tiga ahli kumpulan Kristal iaitu Rody, Kecik Afifi dan Acap.

Menurut Rody selaku ketua kumpulan, mereka sepakat memilih Kecik kerana keserasian yang tercipta di antara mereka.

“Sebelum pilih Kecik kami ada ajak rakan-rakan artis yang berminat untuk jamming bersama kami.

“Antara artis yang jamming dengan kami ialah Achey, Ewal, Iqram, Erman Rockanova dan Kecik. Dari maklum balas peminat, ramai suka kalau Kecik menjadi vokalis kami.

“Secara rasmi, Kecik telah sertai Kristal sejak tiga bulan lalu. Sebelum ini pun kami memang sering mengundang Kecik kalau ada undangan persembahan.

“Dia pun memang dah serasi dengan lagu-lagu kami selain kami semua sekepala, jadi tiada masalah untuk kami bekerjasama, cuma saya harap peminat Kristal tidak membanding-bandingkan Kecik dengan vokalis terdahulu Kristal. Kami dah move on harap peminat pun sama,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Kristal ditemui pada majlis pelancaran single terbaharu Kristal, Cintaku Kristal di G-Tower, Kuala Lumpur hari ini.

Sementara itu, Kecik turut berterima kasih kepada ahli Kristal kerana memberikannya peluang untuk meneruskan legasi kumpulan yang popular dengan lagu Delaila itu.

“Ini merupakan peluang kedua yang saya dapat selepas dengan kumpulan terdahulu.

“Cuma saya harap peminat tidak membandingkan saya dengan penyanyi terdahulu.

“Kristal yang baharu ini akan cuba berikan yang terbaik buat semua peminat kami.

“Saya tiada masalah nak blend in dengan muzik rock old school yang dibawakan Kristal dan saya tidak akan terbawa-bawa dengan genre muzik moden yang pernah dipopularkan band terdahulu saya,” kata Kecik.

Kristal sebelum ini berdepan kemelut apabila Lan mengambil keputusan untuk menarik diri selepas terasa hati dengan kenyataan yang dibuat Rody mengatakan mereka merehatkan dirinya sepanjang penglibatan Lan dalam Gegar Vaganza 4.

Dalam pada itu, Kristal bakal mengadakan mini showcase di The House, G-Tower pada 24 November ini. Tiket berharga RM60 kini sudah boleh didapati di The House. – KopiPlanet.com

Sangeeta Krishnasamy Akui Sedang Bercinta Dengan Jejaka Inggeris

Sangeeta Krishnasamy mengakui dia kini sedang dalam fasa mengenali hati budi seorang jejaka Inggeris, Richard Bradbury.

Menurut pelakon filem Adiwira itu, perkenalan mereka bermula setahun lalu ketika Richard ditugaskan untuk menemubualnya menerusi stesen radio tempat lelaki itu bekerja di BFM Radio.

Yang menariknya, pada malam kemuncak Anugerah Bintang Popular Berita Harian 31 (ABPBH31), ia merupakan pertama kali kedua-duanya keluar bersama-sama sebagai pasangan kekasih.

“Saya dan Richard dalam proses mengenali satu sama lain. Sebenarnya, saya dah kenal dengan dia sejak setahun lalu ketika dia ditugaskan untuk menemubual saya berhubung filem Adiwira.

“Sejak itu kami sudah mula berkawan dan ini merupakan kali pertama saya keluar bersama dia sebagai pasangan. Boleh dikatakan dia adalah teman istimewa saya,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Sangeeta ditemui pada malam anugerah ABPBH31 yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), baru-baru ini.

Sangeeta yang merupakan pemegang trofi Pelakon Wanita Terbaik dalam Festival Filem Malaysia (FFM29) ini turut berkata dia akan mengulas lebih lanjut mengenai hubungan mereka sekiranya ada berita baik.

Aktres berusia 33 tahun itu mula dikenali ramai selepas berlakon dalam filem Adiwira, berdasarkan kisah benar tentang seorang guru yang cekal mengajar anak murid di kawasan pedalaman. – KopiPlanet.com

DSV Boleh Tunaikan Tuntutan Aishah Dengan Tiga Syarat

Usahawan Datuk Seri Hasmiza Othman atau lebih dikenali sebagai Datuk Seri Vida (DSV) berkata beliau boleh memenuhi tuntutan Aishah sekiranya penyanyi itu melakukan tiga perkara seperti yang dituntut menerusi peguamnya, Zailan Mohamed.

DSV menuntut juara Gegar Vaganza musim keempat (GV4) itu untuk membuat permohonan maaf kerana mengatakan barangan kemas yang dihadiahkannya adalah palsu serta menuntut pertemuan secara bersemuka dengan Aishah dan meminta pelantun lagu Janji Manismu itu untuk memadamkan kenyatannya mengenai berlian palsu di media massa.

“Saya boleh tunaikan tuntutan dia sekiranya dia membuat perkara seperti yang sama minta. Yang penting bagi saya sekarang adalah untuk diadakan pertemuan kami secara bersemuka agar perkara ini dapat dibincangkan dengan baik. Saya sedih bila dia kata barang kemas itu adalah palsu.

“Kalau saya nak bagi hadiah pada orang, saya akan pastikan hadiah itu yang molek-molek sahaja. Selama ini saya berdiam diri. Bukan saya tidak ada hubungi dia untuk berbincang mengenai perkara ini, tetapi bila pembantu peribadi saya telefon dan bagi mesej pada dia tapi langsung dia tak balas,” katanya dalam majlis sidang media yang diadakan di Damansara hari ini.

Menurut DSV, beliau sememangnya terbuka dan bersedia untuk bertemu Aishah bagi menyelesaikan konflik yang timbul di antara mereka.

“Saya terbuka dan bersedia nak berjumpa Aishah bila-bila masa memgikut kelapangan dia. Berkenaan isu saya mengatakan tentang peserta GV sendu, itu saya minta maaf.

“Saya terlepas cakap sebab geram pada ketika itu. Kalau boleh saya nak berjumpa Aishah dan berbicara serta boleh bergurau macam dahulu sebab masa GV4 saya rapat dengan dia,” jelasnya lagi.

Susulan kenyataan Aishah yang mengatakan berlian tersebut palsu, DSV turut mengatakan ia telah menyebabkan perniagaan emasnya merudum apabila jualan kedainya merosot lebih RM1 juta dalam beberapa bulan kebelakangan ini.

“Sebab satu perkataan itu rosak bisnes saya sehinggakan 70 peratus jualan kedai saya merosot. Ingat senang ke saya bangunkan bisnes ini? Benda ini benar-benar telah mencalarkan imej kedai emas saya,” katanya lagi.

Sebelum ini, Aishah memberi tempoh selama tujuh hari kepada (DSV) untuk memenuhi dua tuntutan yang dibuat menerusi peguamnya.

Peguam Aishah, Mohammad Izwan Azmi berkata, pihaknya telah dilantik oleh Aishah selaku peguamcara dalam pertikaian di antara anak guamnya dan DSV berkenaan isu tuntutan hadiah berlian selepas menjuarai sebuah pertandingan nyanyian, Gegar Vaganza Musim Ke-4.

Menurutnya, tempoh tujuh hari bermula tarikh 5 Oktober 2018 diberikan untuk pihak DSV menjawab dan mematuhi tuntutan sepertimana dinyatakan dalam surat tuntutan tersebut.

Aishah menuntut seutas rantai berlian asli dengan nilai setara dengan RM80,000 seperti direpresentasikan dan dihebohkan oleh DSV. Selain itu, Aishah menuntut DSV untuk membuat permohonan maaf berhubung isu barang kemas tersebut. – KopiPlanet.com

Menang BBP, Wany Hasrita Nak Bawa Peminat Lepak Zoo Negara

Bintang Paling Popular (BBP), Wany Hasrita atau nama lengkapnya, Nurshazwany Hasrita Hasbullah, 26, berhasrat ingin membawa peminat setianya berjalan-jalan di Zoo Negara sempena meraikan kemenangannya dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian ke-31 (ABPBH31).

Dalam majlis anugerah itu, Wany, meraih trofi Bintang Paling Popular dan Penyanyi Wanita Popular. Dengan kemenangan Bintang Paling Popular, pelantun lagu Menahan Rindu itu berjaya membawa pulang sebuah kereta Citreon C4 Picasso.

Susulan kemenangan itu, Wany berhasrat ingin membawa peminat setianya, The Nizers ke Zoo Negara bagi menghargai sumbangan mereka terhadap kejayaannya itu.

“Saya nak bawa peminat ke Zoo Negara selain mengadakan majlis doa selamat dengan anak-anak yatim. Sukar nak cakap dengan kata-kata tapi saya bersyukur dengan anugerah ini.

“Memang tak jangka langsung dengan kemenangan ini tapi saya sangat berterima kasih dengan peminat yang tidak jemu-jemu memberikan sokongan terhadap karier saya,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Wany ditemui ketika malam kemuncak Anugerah Bintang Popular Berita Harian ke-31 (ABPBH31) yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), Putrajaya, malam Ahad.

Sementara itu, ketika diminta mengulas mengenai tanggapan sesetengah pihak yang mendakwa dia membeli undi, Wany dengan tegas menjelaskan, “Peminat atau pihak pengurusan saya tak keluarkan duit pun untuk membeli undi. Kalau beli undi, kenapa mereka tak tidur malam. Baik mereka tidur sahaja.

“Alhamdulillah, kelab peminat saya mempunyai pemikiran yang sangat ke hadapan. Mereka haya gunakan pelbagai sumber seperti komputer peribadi yang banyak,” katanya lagi.

Berikutan kejayaan itu, Wany berkata dia perlu lebih banyak memperbaiki diri dari segi nyanyian dan akan terus mengikuti kelas vokal bagi memantapkan lagi kualiti nyanyian di masa akan datang. – KopiPlanet.com

Azhan Rani Takut Orang Menyampah Dengan Watak Ustaz Lakonannya

Pelakon Azhan Rani berkata dia kini sedang cuba untuk berhenti daripada mengambil tawaran melakonkan watak sebagai seorang ustaz buat sementara waktu.

Langkah itu diambilnya kerana bimbang sekiranya ada peminat yang sudah mula bosan dan menyampah melihat watak ustaz yang dilakonkannya.

“Saya rasa mungkin selepas ini perlu berhenti buat sementara waktu untuk membawa watak sebagai ustaz.

“Tapi kalau ada tawaran nak bawa watak ustaz selepas ini tidaklah saya menolak terus sebaliknya saya cuma akan berehat sebentar, takut orang bosan pula kalau saya ambil watak ustaz saja,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Azhan ditemui pada majlis tayangan perdana filem Kalla: Hidup Atau Mati yang diadakan di GSC Signature The Gardens, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Lakonan Azhan mula mendapat perhatian ramai selepas wataknya sebagai seorang ustaz munafik, Ustaz Syed Hamadi menerusi drama fenomena Nur ditayangkan pada bulan Ramadan lalu.

Azhan sekali lagi akan dipertanggungjawabkan untuk meneruskan watak Ustaz Syed Hamadi untuk drama Nur 2 yang akan memulakan penggambarannya Disember ini.

Sentiasa sibuk dengan pelbagai tawaran lakonan, Azhan, 42, memanjatkan kesyukuran di atas rezeki yang dikurniakan Allah kepadanya.

“Saya tak rasa tahun ini tahun saya sebaliknya Allah dah susun ini untuk saya. Alhamdulillah, Allah permudahkan perjalanan karier saya,” ujarnya yang kini terlibat dengan penggambaran drama kerohanian, 13 Khurafat.

Filem Kalla: Hidup Atau Mati memperlihatkan Azhan memainkan watak sebagai inspektor polis yang membantu menyelesaikan masalah yang membelenggu konflik keganasan yang merupakan intipati filem tersebut.

Selain Azhan, filem itu turut dibintangi Faizal Hussein, Vanidah Imran, Farali Khan, Adam Shahz dan Farah Ahmad. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Azhan Rani

DSV Dikecam Label Peserta Program Gegar Vaganza Artis ‘Sendu’

Belum reda isu kontroversi bersama penyanyi Aishah, usahawan terkenal Datuk Seri Hasmiza Othman atau Datuk Seri Vida (DSV) telah dikecam oleh ramai pihak.

Ia berpunca daripada kenyataannya yang mengatakan bahawa ia menaja program berkenaan adalah untuk mengangkat martabat artis yang ‘sendu’.

Berikutan itu, rata-rata netizen di laman sosial telah bertindak untuk mengecam usahawan kosmetik berkenaan gara-gara kenyataan yang dibuat kepada sebuah portal hari ini.

“Ek eleh… apahal plak pertikai dan labelkan artis sendu… at least artis sendu tak menipu.. idea gegarvaganza ni adalah dari Michael Ang.

“DSV ni hanya mencari peluang nak promote barang-barang murahan dia tu. Bukan DSV yang wujudkan GV ni… pirah la dia ni,” ujar netizen yang menggunakan nama @zatycharyl.

Sebelum ini, kontroversi antara DSV dan Aishah mula timbul setelah pemenang tempat pertama Gegar Vaganza 4 itu mendakwa usahawan berkenaan memberikan rantai palsu untuk hadiah sebagai juara.

Dalam pada itu, Konsortium Industri Rakaman Muzik Malaysia dalam satu kenyataan di Facebook meminta supaya DSV menarik semula perkataan artis sendu pada artis-artis yang terlibat dalam GV Astro. – KopiPlanet.com

Kredit Foto: Instagram Datuk Seri Vida