• FOLLOW US

Bella Astillah Telah Selamat Lahirkan Bayi Perempuan

Penyanyi Bella Astillah kini telah selamat melahirkan seorang bayi perempuan di sebuah hospital kira-kira pukul 6.10 pagi tadı.

Perkara tersebut dikongsikan oleh isteri kepada artis kelahiran Singapura, Aliff Aziz menerusi perkongsian di Instagram.

“Syukur Alhamdulillah, Bella dah selamat bersalin. Thank you so much kepada yang sentiasa mendoakan Bella Yayy, it’s our first wefieee

“Sampai Hospital tadi 3.30am, My baby princess keluar jam 6.10am, Alhamdulillah (abang dulu 1 jam setengah adik ni 2 jam setengah,” kongsinya.

Sebelum ini, Bella dan Aliff sudah mempunyai seorang cahaya mata lelaki iaitu Mohamad Ayden Adrean yang kini mencecah usia tiga tahun. – KopiPlanet.com

Aliff Aziz Luah Kemarahan Isteri Dilemparkan Kata-Kata Kesat

Suami mana yang mampu menahan kesabaran apabila isteri tercinta dilemparkan dengan kata-kata yang cukup kesat dan terhina.

Itulah yang dirasai oleh artis kelahiran Singapura, Aliff Aziz apabila isterinya yang kini sedang sarat hamil, Bella Astillah dilabel ‘gemok macam babi sial’ oleh seorang individu bernama Sarah Nomad.

“It’s one thing to pass around harsh words to another person, but to send these words to a lady that is heavily pregnant with the blessing of Allah is just another level.

“Ni akibatnya bila diri takde basic values untuk hormat orang lain lepas tu keluarkan kata-kata kesat dekat ibu mengandung yang tak pernah buat salah dengan kau,” luahnya menerusi Insta Storynya.

>Baca: Tidak Tahan Sering Dikecam, Sajat Luah Nak Keluar Agama Islam?

Dalam pada itu, pelakon dan penyanyi juga memberi amaran supaya berhenti menganggu isterinya itu, sebelum dia mengambil tindakan undang-undang.

“You want a reaction? Here’s your second of fame. I’m not kidding when I say this. Stop harassing my wife before we get the law come get you,” tegasnya. – KopiPlanet.com

Bella Astillah Akui Sudah Kembali Dengan Aliff Aziz, Kini Berbadan Dua

Teka-teki mengenai hubungan antara Bella Astilla dan Aliff Aziz akhirnya terjawab setelah dia mengakui kembali bersama penyanyi dan pelakon Aliff Aziz.

Perkara tersebut dijawab oleh Bella sendiri menerusi pertanyaan peminat sama ada dia sudah berkahwin semula dengan Aliff di ruangan komen di gambar yang dimuat naik olehnya.

“Alhamdulillah, masa dalam iddah lagi jadi tak perlu kahwin semula. Doakan ye,” ujarnya yang menjawab pertanyaan salah seorang peminatnya itu.

Pada masa sama, Bella juga turut mengakui kini sedang berbadan dua dan mendapat banyak ucapan tahniah daripada peminat-peminatnya di ruangan komen.

Kedua-duanya telah mendirikan rumah tangga pada 9 September 2016 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Mohamad Ayden Adrean yang kini berusia tiga tahun.

Pasangan tersebut sebelum ini pernah membuat keputusan untuk berpisah pada 16 Mei 2019. – KopiPlanet.com

Aliff Aziz Luah Rasa Kecewa, Akui Dirinya Bermasalah

Pelakon dan penyanyi Aliff Aziz meluahkan rasa kecewa terhadap segelintir pihak yang mentertawakan dirinya terhadap penderitaan yang dilaluinya.

Menerusi luahan di Insta Story miliknya, artis kelahiran Singapura itu juga mengakui dirinya seorang yang bermasalah.

“Teruskan ketawa di atas penderitaan saya. Ya, saya bermasalah. Tetapi percayalah jika anda di tempat saya, anda mungkin tidak akan kuat berhadapan dugaan yang saya hadapi. Ya, saya sudah memalukan orang yang sayangkan saya. Tiada siapa yang tahu apa saya lalui.

“Saya tidak perlu berikan penjelasan kepada sesiapa. Walaupun seteruk mana saya, Allah sentiasa ada untuk saya. Ia sangat melucukan apabila orang yang mengaku alim dan muslim yang lebih banyak menghina,” luahnya.

Baru-baru ini telah tular satu video yang mamaparkan pelakon dan penyanyi berkenaan sedang bergaduh sambil menunjukkan kemaluan.

Ternyata penularan video berkenaan mendapat reaksi ramai sehingga ada yang mengatakan Aliff sedang mabuk ketika kejadian itu berlaku. – KopiPlanet.com

 

Aliff Aziz Didakwa Di Mahkamah Atas Tuduhan Mencuri

Penyanyi dan pelakon yang berasal dari Singapura, Aliff Aziz telah didakwa di mahkamah di Singapura pada pagi tadi

Dipetik daripada portal Berita Harian Singapura, bekas suami kepada Bella Astillah itu menghadapi dua tuduhan mencuri.

Menurut kertas pertuduhan, dia didakwa mencuri wang sebanyak $300 (RM909) dan 1,000,000 rupiah (RM296) milik seorang individu bernama Raja Yunika Perdhana Putri.

Kejadian itu didakwa berlaku dalam sebuah kamar di Studio M Hotel di 3 Nanson Road antara 12 dengan 3 pagi pada 7 Jun lalu.

Aliff, yang nama sebenarnya ialah Mohamad Aliff Aziz, turut menghadapi tuduhan mencuri sepaket rokok dan pemetik api bernilai $15.60 (RM47.29) secara keseluruhan milik seorang individu bernama Gurwinder Singh S/O Harwindar Singh di kafe Starbucks di Plaza Singapura.

Kejadian itu didakwa berlaku sekitar 4.45 pagi pada 6 Ogos 2018.

Aliff, 28 tahun, hadir di mahkamah pagi tadi bersama seorang teman. Kesnya dijangka didengar lagi di mahkamah pada 1 Oktober.

Dia dibebaskan dengan ikat jamin $5,000 (RM15,000). – KopiPlanet.com

Hati Bella Astillah Kini Sudah Tertutup Untuk Mana-Mana Lelaki

Penyanyi Bella Astillah menyatakan setelah bergelar ibu tunggal, pintu hatinya buat masa ini tertutup untuk mana-mana lelaki buat masa ini.

Bella berkata, ini kerana fokus utamanya kini adalah lebih kepada keluarga dan membesarkan anak tunggalnya, Mohamad Ayden Adrean.

“Buat masa sekarang hati saya betul-betul tertutup (untuk mana-mana lelaki). Sekarang fokus saya adalah kepada kedua ibu bapa dan anak saya, Ayden. Tahun hadapan saya bercadang membawa kedua ibu bapa menunaikan umrah.

“Selain memberi tumpuan pada keluarga, saya juga mahu fokus pada kerjaya yang makin berkembang,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pelancaran muzik video dan single lagu Starlela di Red Box The Gardens, Kuala Lumpur hari ini.

Bella dan bekas suami, Aliff Aziz disahkan bercerai talak satu pada 16 Mei lalu setelah hampir tiga tahun berumah tangga.

Dalam pada itu, ketika ditanya tidakkah dia rimas dengan tingkah laku bekas suami yang sentiasa ‘mengganggunya’ di media sosial, Bella menyatakan dia tidak pernah merasakan begitu.

“Saya tak rasa rimas bila Aliff sering kali tengok dan komen bila saya buat Live di Instagram. Kalau dia masuk dan tinggalkan komen, saya tak boleh ‘ignored’ dia. Aliff pernah beritahu saya dia dalam kemurungan dan kalau kita kecam dia ketika dia ‘depress’ mungkin dia akan jadi lebih teruk.

“Kita kena menyokongnya biar apa pun kesalahan atau kejahatan yang mungkin dia pernah buat dulu. Kami masih lagi saling mengikuti Instagram satu sama lain dan berhubung baik demi anak kami. Kalau Ayden tanya mana ayah dia, Bella akan cepat-cepat buat panggilan video dengan Aliff,” ujarnya.

Menurutnya lagi, ketika ini dia memang tak cerita lagi pada anaknya itu tentang hubungan dia dan bekas suami memandangkan Ayden masih kecil.

“Bagi saya, biarlah tunggu dia besar sedikit. Kemudian apabila tiba masanya, baharu saya akan jelaskan situasi kami kepadanya,” jelasnya.

Sementara itu, di majlis pelancaran single itu tadi, Bella berkolaborasi dengan Ifa Raziah dan Zizi Kirana menyanyikan lagu tema Festival Beli Belah Star Vendors.

Selepas kejayaan Star Vendors di PWTC, Mei lalu, kali ini festival beli-belah itu akan berkunjung ke Sabah pada 3 dan 4 Ogos ini. – KopiPlanet.com

Anak Genap 2 Tahun, Aliff Aziz Sanggup Berkorban Hidup Demi Ayden

Walaupun sudah berpisah kasih dengan bekas isterinya, namun kasih seorang bapa terhadap anaknya tidak pernah padam. Penyanyi Aliff Aziz hari ini memuat naik satu hantaran di Instagram, mencoretkan isi hatinya sempena ulang tahun kedua kelahiran anak lelakinya, Mohamad Ayden Adrean.

Selebriti kelahiran Singapura itu menulis, “Tarikh ini dua tahun lalu, anak saya dilahirkan. Kami namakan dia Mohamad Ayden Adrean dan hari ini dia genap dua tahun!”

“Selamat ulang tahun sayang, pada ayah kamu macam baharu sahaja dilahirkan semalam. Tangisan, gelak tawa, tarian dan suara kamu sentiasa menceriakan hati ayah. Ayah berdoa kepada Allah agar Ayden sentiasa diberkati dengan kesihatan yang baik dan dilimpahi taufik dan hidayah. Apa pun yang orang cakap, ayah akan sentiasa korbankan hidup ini untuk Ayden,” tulis Aliff.

Aliff dan bekas isterinya, Bella Astillah berkahwin pada 9 September 2016 namun mereka disahkan bercerai 16 Mei lalu selepas Aliff didakwa beberapa kali berlaku curang sepanjang mereka hidup bersama.

Antara beberapa nama selebriti yang pernah dikaitkan ‘bermain cinta’ dengan Aliff sebelum ini ialah pelakon Afifah Nasir dan Oktavia Manrose. – KopiPlanet.com

Dituduh Fitnah… Raja Yunika Cabar Aliff Aziz Saman Dirinya

Pelakon Indonesia, Raja Yunika Putri meluahkan kemarahannya terhadap artis sensasi, Aliff Aziz sambil mencabar supaya mengemukakan saman terhadap dirinya.

Menerusi luahan pelakon itu di Instagram, Raja Yunika turut meluahkan kekesalannya apabila pernah menyatakan rasa kasihan terhadap artis kelahiran Singapura itu.

“Surat terbuka untuk @aliffaziz91!!! Honestly menyesal saya pernah cakap kasihan dengan anda!! Ternyata semua hanya lakonan anda untuk dapat simpati.

“Now cakap depan-depan saya kalau ini fitnah dari saya, jangan berani hanya di belakang saya. Saman saya jika ini memang fitnah, better you diam daripada cakap saya fitnah anda,” luahnya.

Sebelum ini, kontroversi artis berkenaan masih berterusan apabila dia dikatakan telah mencuri sejumlah wang pelakon berkenaan.

Raja Yunika mendakwa kejadian berkenaan berlaku ketika kedua-duanya bertemu di sebuah restoran makan Jepun di Singapura. – KopiPlanet.com

Bekas Suami Dianiaya, Bella Astillah Luah Rasa Simpati

Bekas isteri kepada penyanyi dan pelakon Aliff Aziz iaitu Bella Astillah meluahkan rasa simpatinya kepada keadaan bekas suaminya itu.

Bella menerusi Instagram miliknya berkata, Aliff telah dianiaya oleh orang yang baru sahaja dikenalinya.

“Saya sangat-sangat sedih dengan apa yang menimpa diri Aliff. Apa yang terjadi sekarang sangat mengejutkan saya dan keluarga.

“Saya tak dapat menahan sedih dan menghubungi dia pagi tadi and he said dia dianiaya oleh orang yang baru sahaja dia kenal Yang terdapat dalam video tersebut hanya untuk mengenakan dia. Wallahualam,” jelasnya.

Menurut Bella, sebelum pergi bercuti ke Melbourne, Australia baru-baru ini, dia ada pergi ke Singapura untuk membawa anaknya Ayden meluangkan masa bersama-sama dengan Aliff.

Dalam pada itu, Bella menyatakan dia tidak ada menyimpan dendam dan sudah 100 peratus memaafkan bekas suaminya itu.

“Aliff seorang yang bijak, berilmu tinggi cuma iman dia kurang. Dan kepada sesiapun yang berkawan dengan Aliff sekarang, lindungi dan bantulah dia bukan sebaliknya.

“Soal tattoo boleh check ig @leahenna_artis sebab Kak Lea yang buat nama Bella tu menggunakan inai when I was in China tahun 2016 rasanya lama sangat dah,” ujarnya. – KopiPlanet.com

“Jika Ditakdirkan Bersatu Semula, Saya Akan Jadi Suami Yang Terbaik” – Aliff Aziz

Sah bercerai pada 16 Mei lalu, pasangan selebriti Aliff Aziz dan Bella Astillah akhirnya membawa haluan masing-masing setelah pelbagai kontroversi melanda rumah tangga mereka sebelum ini.

Aliff yang kantoi curang sebanyak tiga kali dikatakan punca mengapa perpisahan itu terjadi. Yang terbaharu, menerusi laman Instagramnya, Aliff, 28, memuat naik satu dedikasi romantis buat bekas isterinya.

“9.9.2016 merupakan satu hari yang sangat bermakna dalam hidup saya di mana Allah telah mengurniakan saya seorang isteri yang sangat menggagumkan untuk saya berkongsi hidup bersama.

“Di sebalik turun naik dalam kehidupan saya, dia sentiasa ada. Kalau ada peluang untuk diputarkan semula masa, saya pasti akan lakukan semua perkara dengan baik dan berbeza daripada sebelum ini.

“Saya pasti berikan yang terbaik yang saya boleh berikan. Namun, setelah semua itu hilang baru kita sedar bila kita mengambil mudah semua peluang yang ada. Sebagai seorang manusia, saya harus kembali ke jalan benar dan berdoa kapada Allah.

“Kepada Bella Astillah, awak sentiasa memberikan yang terbaik sejak hari pertama kita bertemu lagi. Awak sentiasa ada dalam masa susah dan senang saya. Saya berdoa kepada Allah agar awak sentiasa diberkatiNya kerana awak adalah seorang yang sangat istimewa.

“Terima kasih kepadan melahirkan seorang anak lelaki yang kacak, Ayden Adrean sebagai tanda cinta kita. Saya perlu perbetulkan hubungan dengan Allah kerana Dia sebaik-baik perancang. Saya harap awak sekeluarga selalu dirahmati dan dilindungi.

“Saya tahu post ini pasti akan mendapat pelbagai pendapat berbeza tapi saya hanya ingin berkongsikan apa yang lahir dari hati saya.

“Saya mungkin tidak pernah jadi yang terbaik untuk awak sebelum ini, tapi InsyaAllah jika diizinkan Allah untuk kita bersatu semula, Dia akan tunjukkan saya bagaimana untuk saya jadi suami dan bapa yang terbaik.

“Jodoh pertemuan semua di tangan Allah. Apa pun yang orang cakap, hanya awak (Bella) yang tahu siapa diri saya yang sebenar. Saya harap awak doakan saya seperti mana awak selalu dalam doa saya, kedua-dua awak dan Ayden,” tulis Aliff.

Seperti biasa, terdapat komen-komen sinis yang mengatakan Aliff seperti gila talak dan tiada gunanya penyesalan selepas apa yang berlaku, namun selebriti kelahiran Singapura itu dilihat membalas dengan nada positif.

Aliff dan Bella berkahwin pada 9 September 2016 namun disahkan bercerai talak satu pada 16 Mei lalu. Mereka mempunyai seorang anak lelaki, Muhammad Ayden Adrean yang kini berusia dua tahun. – KopiPlanet.com