• FOLLOW US

Selepas Gambar, Video Sedang ‘Main Sabun’ Pula Tersebar?

Rasanya dah lama Cik Kopi tak mengomelkan, maklumlah sekarang agak busy dengan pelbagai keje yang menimbun.

Cuma, hari ni Cik Kopi rasa nak mengomel pula tiba-tiba apabila terbaca kisah tentang gambar bogel seorang anak selebriti popular yang tersebar. Ramai yang mengatakan ia adalah salah seorang anak lelaki kepada Rozita Che Wan atau Che Ta. Entahlah, Cik Kopi pun tak berani nak mengesahkan, mungkin pelanduk dua serupa.

Sedang kecoh-kecoh pasal gambar tersebut, tiba-tiba Cik Kopi dapat pula satu video menerusi What’s App daripada kawan Cik Kopi yang tidak kurang cantiknya.

Apabila bukak jer video berkenaan, terkejut beruk dibuatnya. Rupa-rupanya ada pula versi video gambar bogel tersebut yang durasinya lebih kurang seminit.

Entahlah, bila dah tonton video tu rasa macam tak percaya pula. Cik Kopi percaya, video berkenaan sudah tentu dah bertebaran sekarang ni.

Sama ada individu dalam video itu anak kepada selebriti berkenaan atau tidak, pasti ramai yang ada pendapat sendiri. Kalau tanya pada Cik Kopi, No Komen!!!

Cik Kopi: Tunggu yang empunya diri beri kenyataaan.

Lama Menghilang… Hetty Sarlene Bakal Sertai Gegar Vaganza?

Hai semua… Agak lama juga yer Cik Kopi tak membawang dengan korang semua. Walaupun banyak berlaku isu-isu panas, Cik Kopi lebih suka ambil pendekatan berdiam diri jer.

Sebenarnya, tak ada cerita panas pun yang Cik Kopi nak ceritakan. Cuma baru-baru ni masa Cik Kopi sedang scroll Instagram sambil makan kuih raya, Cik Kopi tertarik dengan status yang dimuat naik seorang artis ni.

Kalau Cik Kopi sebut nama Hetty Sarlene, mesti masih ramai yang masih ingat. Mula terkenal sebagai penyanyi menerusi lagu Rindu Aku Rindu, artis kelahiran Singapura ini juga dikenali sebagai seorang pelakon.

Cuma, bila nama dah semakin dikenali di Malaysia, tup tup terus jer menghilang. Dengarnya dah kembali semula ke Singapura dan bergiat aktif di negara kelahiran sendiri.

Jadi, bila Cik Kopi tengok status Instagram yang dimuat naik ‘Dah ready ke untuk GV tahun nie?’, adakah Hetty nak buat come back di Malaysia?

Kalau benar Hetty bakal menjadi peserta Gegar Vaganza musim baru nanti, itu tentunya satu tanda positif. Apatah lagi komen-komen yang diberikan peminat agak positif.

Tidak dinafikan, program Gegar Vaganza merupakan satu platform terbaik buat artis-artis lama untuk membuat kemunculan semula dan dikenali ramai.

Lagipun, Cik Kopi sendiri tak sabar nak menantikan siaran program Gegar Vaganza musim terbaru ni. Mesti barisan peserta kali ni lebih mantap untuk berikan saingan.

Cik Kopi: Amboi Reen Rahim, makin seksi tau penampilan bila bercuti ke luar negara. Siap tutup lagi ruangan komen.

Kredit Foto: Instagram Hetty Sarlene

Tak Puasa… Penerbit Selamba Merokok Depan Orang Ramai

Hi uolsssss… rasanya dah agak lama juga Cik Kopi tak membawang. Sebenarnya, Cik Kopi ni jenis yang tak suka nak membawang sangat, tambah-tambah pada bulan Ramadan ni.

Cuma, kali ni Cik Kopi rasa nak share sesuatu dengan pembaca-pembaca setia KopiPlanet. Share tentang seorang individu bergelar penerbit yang terang-terang tunjuk tak puasa depan orang ramai. Penerbit lelaki tau… kalau penerbit perempuan tu paham-paham ler jugak kan.

Alkisahnya, baru-baru ini Cik Kopi hadir ke sebuah majlis berbuka puasa anjuran sebuah syarikat. Kalau disebut nama syarikat tu, sah-sah seantero Malaysia memang kenal.

Kebetulan masa tu Cik Kopi tersampai awal ke majlis berkenaan sebab nak elak traffic jammed, kira-kira dalam pukul 5.00 petang Cik Kopi tiba ke lokasi majlis.

Sebaik sahaja mendaftarkan nama di meja pendaftaran, Cik Kopi terus menoleh ke belakang. Lalu ternampak ler kelibat penerbit ni yang juga penganjur majlis dengan selamba je merokok.

Alahai… kalau dah memang tak puasa pun agak-agaklah. Perlu ke nak tunjuk awak tu selamba merokok depan orang ramai, terutama kat tetamu yang hadir.

Cik Kopi pun hairan dengan kelakuan penerbit yang bergelar ‘Datuk’ ni. Nak tunjuk bangga ke yang diri tu tak puasa dan boleh selamba merokok di siang hari depan orang.

Kalau boleh, ubah-ubah ler perangai tu ye… Awak ni seorang ‘Datuk’ yang memang dikenali ramai. Jadi, tunjuklah perangai yang senonoh sikit.

Cik Kopi: Tahun lepas baju raya Cik Kopi dua pasang jer. Memandangkan tahun ni dah tak ada GST, dapatlah beli baju raya empat pasang.

Nabila Huda Mengamuk, Maki Bekas Suami Di Media Sosial?

Balik kerja tadi dalam merempuh kesesakan lalu lintas, Cik Kopi sempatlah tengok-tengok media sosial.

Tak semena-mena mata Cik Kopi tertancap pada satu status pelakon popular Nabila Huda yang macam tengah mengamuk kat seseorang.

Dari luahan itu, Nabila mendakwa individu yang dimaksudkan itu sering kali mengajar anak tunggalnya, Keisha Laila, 8, untuk menipu dirinya.

Apa yang Cik Kopi perhatikan, Nabila dipercayai melampiaskan amarahnya terhadap bekas suami yang dikatakan tidak menjalankan tanggungjawab sebagai seorang ketua keluarga ketika mereka bergelar suami isteri.

Nabila dan Zaidi berkahwin pada Disember 2008 dan kemudiannya disahkan bercerai pada Ogos 2011.

Kata aktres itu, disebabkan bengang dengan perbuatan bekas suaminya, dia terpaksa membongkarkan semua rahsia buruk Zaidi yang selama ini dipendam olehnya.

Hmmm, harap-harapnya kedua-dua Nabila dan Zaidi dapat duduk berbincang baik-baik.

Tak baiklah bergaduh di laman sosial, anak pun sudah boleh membaca, nanti tak pasal-pasal dia sedih bila baca berita ibu dan bapanya bergaduh sakan di media sosial. – KopiPlanet.com

P.S: Suka tengok hubungan kekeluargaan harmoni yang dibina Norman Hakim dan Abby Abadi dengan pasangan masing-masing.

Adam Shahz Dakwa Bekas Isteri Curang, Pernah Dibomoh?

Tengah Cik Kopi godek-godek handphone tengok media sosial kawan-kawan, tiba-tiba mata Cik Kopi tertarik pada rangkaian status yang dimuatnaik pelakon Adam Shahz.

Menerusi laman Twitternya, pelakon yang terkenal dengan filem Juvana 2 dan Juvana 3 itu mendakwa dirinya dibomoh oleh bekas isterinya, pelakon Fatin Afeefa.

“Yes!! Saya dibomoh oleh bekas isteri saya. Dia cuba perbodohkan saya bila saya tahu kecurangan yang dia lakukan.

“Kau tahu kebenaran, kau tahu dosa pahala yang dibuat. Jangan letak kesalahan pada orang lain. Allah SWT Maha Adil kerana statement BODOH kau, kau cuba malukan keluarga aku,” tulisnya.

Dalam status itu juga, Adam, 36, turut mendakwa bekas isterinya itu pernah berlaku curang sepanjang mereka mendirikan rumah tangga dan meminta Fatin berhenti berpura-pura menjadi mangsa keadaan.

“Aku ada semua conversation kecurangan kau. Jadi jangan cuba hendak berlagak kau tu mangsa keadaan,” kata Adam.

Adam dan Fatin, 24, mendirikan rumah tangga pada 21 Disember 2013 sebelum disahkan bercerai pada 30 Mei tahun lalu.

Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan seorang anak perempuan, Ivy Herra Sophia, 3. – KopiPlanet.com

Netizen Kecam Maya Karin Makan Daging Babi?

Lama rasanya tak dengar khabar pelakon cantik Maya Karin. Peminat yang merindui pelakon kacukan Melayu-Jerman ini pastinya sering kali menerjah laman sosial Instagram Maya untuk mendapatkan maklumat mengenai aktiviti terkininya.

Baru-baru ini kecoh juga Instagram Maya apabila dia dituduh makan daging babi pada perayaan Krismas lalu.

Tak tahu la mana dapat idea netizen ni kata daging yang dipanggang Maya itu daging babi.

Enggan memanjangkan hal, Maya menjelaskan kepada pengikutnya itu merupakan daging angsa yang dimasak khas olehnya untuk ahli keluarga yang menziarahnya ketika sedang bercuti di Vietnam.

Tak faham betullah netizen ni, memang suka betul buat kesimpulan sendiri tanpa bertanya terlebih dahulu. Memang banyak masa terluang kot mereka-mereka ini sampai rajin betul berbalah di media sosial.

Kesian Maya, tak pasal-pasal Instgramnya jadi tempat perbalahan di antara netizen yang ‘terlebih bijak’ dalam membuat penilaian sendiri. Hai, macam-macam hal.

Cik Kopi: Suka tengok gambar-gambar menarik cuti akhir tahun selebriti-selebriti kita di luar negara, meriah! – KopiPlanet.com

Tak Serik-Serik, Fathia Post Gambar Free Hair Pula

Hai, tak sudah-sudah nampaknya pelakon cantik Fathia Latiff ini disebut-sebut sejak kebelakangan ini.  Yela, mana taknya, setiap benda yang dia selalu membawa kepada kontroversi.

Jika sebelum ini dia dikecam kerana beberapa siri twit ‘bijaknya’ serta video menarinya tersebar, kali ini perkongsian fotonya yang tidak bertudung mungkin bakal menjadi kecaman netizen lagi.

Kalau dah berhijab itu buatlah cara berhijab. Biasanya orang kalau dah bertutup litup sedaya upaya cuba tidak mahu memuat naik gambar-gambar lama di laman sosial, tapi Fathia terbalik pula.

Apa motif Fathia berbuat demikian, Cik Kopi sendiri kurang pasti. Mungkin Fathia sekadar mahu ‘throwback’ gambar dia dengan kawan lelakinya itu, cuma kurang manislah Fathia sebab awak dah bertudung.

Walaupun siap letak hashtag #tb (throwback) pada gambar tersebut, apa yang menimbulkan persoalan apabila adakah ia merupakan gambar sebelum dia bertudung?

Entah-entah, itu gambar throwback dua atau tiga hari lepas. Itupun dah dikira throwback gak tu.

Dan mungkin enggan melihat komen ‘makcik-makcik bawang’, Fathia mengambil langkah selamat dengan menutup ruangan komen pada foto tersebut.

Harap-harapnya lepas ini Fathia lebih berhati-hati berkongsikan gambar-gambarnya di media sosial kalau tak mahu namanya jadi ‘busuk’ lagi.

Cik Kopi:  Perangai artis ni kadang-kadang memang pelik…

Dengarnya…. Kecoh Di Set Lokasi MeleTOP

Tidak dinafikan malam semalam agak kecoh mengenai sebuah program hiburan MeleTOP yang dihoskan oleh pengacara Nabil Ahmad dan Neelofa.

Drama ‘menarik’ bermula apabila pelakon sensasi Fattah Amin telah diundang sebagai tetamu dan bergandingan dengan Fahrin Ahmad untuk mempromosikan drama My Coffee Prince yang kini sedang ditayangkan di Astro.

Malah, pihak MeleTOP sendiri sudah mempromosikan tentang kehadiran Fattah menerusi laman sosial. Jadi, sudah tentu ia menimbulkan keterujaan penonton rancangan tersebut.

Tup… tup… tiba-tiba pihak MeleTOP umumkan pada saat-saat akhir bahawa pelakon yang baru berumah tangga itu tidak dapat hadir kerana ada urusan diluar jangkaan.

Bagaimanapun, apa yang peliknya apabila beberapa pihak yang berada di studio memberitahu bahawa Fattah sudah pun hadir dan mikrofon juga sudah pun siap dipasang.

Malah, lebih menghangatkan lagi ‘drama’ berkenaan apabila ada yang turut memberikan bukti bergambar bahawa Fattah sememangnya sudah berada di studio.

Entahlah… Cik Kopi sendiri pun susah nak cakap kerana tidak berada di tempat kejadian. Namun, sudah ada hint-hint yang menujukkan memang seperti ada berlaku sedikit kekecohan.

Pada masa sama, Cik Kopi tertarik dengan satu status yang dimuat naik oleh individu yang dipercayai pengurus Neelofa. Dalam status tersebut menyatakan Fattah yang enggan Neelofa untuk muncul dalam segmen pertama progam berkenaan.

Kalau benarlah seperti apa yang didakwa, nampak seperti Fattah yang tidak profesional dalam hal ini. Lagipun, apa salahnya kalau berkongsi set secara profesional.

Industri hiburan kat Malaysia ni pun tak besar mana, pusing-pusing tetap akan jumpa orang yang sama.

Cik Kopi: Buang yang keruh, ambil yang jernih. Cik Kopi pun relaks jer masih berhubung dengan bekas bakal kekasih sekarang ni. Tak perlu nak musuh-musuh pun.

Panas!!! Gambar Cium Mulut Pelakon Janda Tersebar?

Alahai…. apa nak jadilah dengan kebanyakan artis-artis kat Malaysia sekarang ni. Sampaikan dah berani nak upload gambar peribadi di laman sosial.

Kisahnya, sedang Cik Kopi menikmati secawan kopi panas dengan sebuah cafe ternama, tiba-tiba masuk satu mesej daripada kawan Cik Kopi yang memang terkenal dengan kaki gosip.

Bila Cik Kopi bukak sahaja mesej tersebur, terkejut dibuatnya sehingga tersembur air kopi yang sedang diminum. Rupa-rupanya rakan Cik Kopi tu dah hantar sekeping gambar kepada Cik Kopi.

Gambar yang dihantar ni bukan gambar biasa-biasa yer… Tapi gambar seorang pelakon drama dan filem bergelar janda yang sedang cium mulut dengan seorang lelaki. Yang pasti, lelaki berkenaan bukan bekas suaminya.

Menurut rakan Cik Kopi tu, gambar berkenaan telah dimuat naik di satu laman sosial milik pelakon berkenaan, namun dah dipadam oleh pelakon tersebut. Khabarnya, gambar tersebut di muat naik untuk tatapan peribadi, tetapi dah salah setting untuk tatapan publik.

Entahlah… Cik Kopi sendiri pun sekadar mampu menggelengkan kepala dengan sikap artis-artis sebegini. Perlu ke nak upload di laman sosial, meskipun untuk tatapan peribadi.

Bercium mulut dengan lelaki yang bukan suami pun dah satu kesalahan besar. Apatah lagi dengan memuat naik di laman sosial, siap dengan caption yang romantik.

Yang paling Cik Kopi kesian tentunya bekas suami dan anak-anak yang akan terpalit sama. Harap-harap agar pelakon janda berkenaan cepat-cepatlah bermuhasabah diri…

 

Cik Kopi: Walaupun cuaca sedang sejuk sekarang, tapi hati tetap panas mengenangkan seorang pelakon yang terkenal dengan sikap kepura-puraan.

Pelakon Drama Balkisyh, Suami Dah Berpisah?

Rasanya dah agak lama Cik Kopi tak keluar dengan gosip-gosip panas. Almaklumlah, sejak kebelakangan ni agak sibuk sikit nak menguruskan hal ehwal rumah tangga.

Bercakap tentang rumah tangga ni, sebenarnya Cik Kopi ada satu kisah yang nak diceritakan. Beberapa hari lalu, Cik Kopi ada berwhat’s app dengan seorang kawan yang terkenal dengan mulut kepoh.

Masa sedang berwhat’s app tu, tiba-tiba dia hantar satu screenshot tentang satu status Facebook suami kepada seorang pelakon yang popular menerusi drama Mak Cun. Siapa lagi kalau bukan Balkisyh Semundur Khan.

Dalam status tersebut, suami Balkisyh yang dikenali sebagai Aizad Rosli yang setahu Cik Kopi merupakan pekerja belakang tabir ada muat naik satu status yang mengatakan dirinya sudah selesai sebagai suami selama 10 tahun dan kini single.

Hmmm… entahlah, Cik Kopi sendiri pun tak tahu nak pastikan sama ada betul atau tidak tentang status hubungan Balkisyh dan suami. Hanya kedua-duanya yang boleh menjawab persoalan ni, sama ada mereka masih bersama atau tidak.

Sebenarnya, Cik Kopi tak terkejut sangat tentang cerita mereka ni. Lagipun sejak dari tahun lepas lagi dah kedengaran yang kedua-duanya mahu berpisah, namun telah dinafikan sendiri oleh Balkisyh.

Apa yang Cik Kopi harapkan agar mereka masih lagi bersama sebagai pasangan suami isteri. Lagipun kesian juga kepada anak-anak yang sedang membesar sekarang ni.

Cik Kopi: Perlu ke kahwin pun nak sorok-sorok. Peninglah!!!