• FOLLOW US

Ada Pihak Tidak Puas Hati Fattah Teman Fazura Naik Ke Pentas???

Semalam berlangsungnya acara anugerah Festival Filem Malaysia Ke-30 (FFM30), di mana menyaksikan filem Crossroads: One Two Jaga diumumkan sebagai pemenang bagi kategori Filem Terbaik.

Cuma, di sebalik kemeriahan acara yang berlangsung itu, ada juga cerita kurang enak yang Cik Kopi dengar daripada beberapa sumber terdekat.

Kalau ramai yang menonton acara berkenaan, mesti akan perasan kesemua penyampai anugerah pada malam tadi adalah mereka yang pernah muncul sebagai pemenang FFM sebelum ini.

Bagaimanapun, apa yang menjadi tanya apabila salah seorang penyampai iaitu Fazura muncul dipentas untuk menyampaikan anugerah sambil ditemani suaminya Fattah Amin.

Ketika Adibah Noor mengumumkan nama yang akan menjadi penyampai pun hanya nama Fazura sahaja disebut memandangkan dia merupakan pemenang Pelakon Wanita Terbaik FFM27.

Namun begitu, Cik Kopi dengar ada juga berlaku sedikit kekecohan di belakang pentas. Menurut sumber Cik Kopi, Fazura sendiri yang meminta pihak produksi supaya membenarkan suaminya naik sekali untuk menemaninya menyampaikan anugerah.

Jadi, dengarnya ada yang tidak berpuas hati memandangkan nama-nama yang sudah ditetapkan sahaja naik ke pentas untuk menyampaikan anugerah. Lagipun tiada pula kelihatan penyampai lain yang naik ke pentas ditemani pasangan.

Kalaulah benar Fazura memang ingin suaminya menemaninya di atas pentas, rasanya perlulah memaklumkannya dengan lebih awal. Dan kalau pihak produksi tidak mengizinkan, dia seharusnya perlu akur dengan keputusan tersebut.

Mungkin ramai yang beranggapan ia merupakan perkara kecil, tetapi Cik Kopi rasa setiap orang perlu bersikap profesional serta ikut segala yang ditetapkan supaya majlis berjalan dengan lancar.

Bagi Cik Kopi, sepatutnya perkara sebegitu tidak seharusnya berlaku. Apatah lagi acara seperti FFM itu merupakan sebuah majlis yang berprestij dengan memberi pengiktirafan hasil kerja anak seni yang terbaik. – KopiPlanet.com

Vlogger Sentap Tidak Dapat Undangan Ke Malam Gala Filem

Rasanya dah lama Cik Kopi tak menulis di ruangan ini maklumlah tak berapa nak ada gosip-gosip panas sejak kebelakangan ini.

Yang terbaharu, Cik Kopi ada terdengar tentang mengenai seorang vlogger yang gemar mengkritik filem-filem tempatan dan luar negara ‘meroyan’ sebab dia tak dapat jemputan untuk menghadiri malam gala tayangan filem tempatan yang bakal diadakan pada Rabu ini.

Panjang lebar dia menulis di Instagram Story melahirkan ketidakpuasaan hati apabila tidak menerima jemputan daripada pihak yang menganjurkan malam gala tersebut.

Vlogger ini memang dikenali gemar mengkritik filem tanpa memberi input yang berguna dan sering kali melabelkan filem sebagai sampah lebih-lebih lagi karya anak tempatan.

Agak-agaknya kalau orang tak jemput tu, mungkin ada sebabnya… Mungkin blogger ini perlu tengok semula cara ‘review’ yang ditulisnya.

Adalah lebih baik sekiranya dia memberikan kritikan membina bagi sesebuah filem daripada melabelkannya sebagai sampah. Sekurang-kurangnya dengan ‘idea’ yang diberikannya itu boleh juga dijadikan sebagai panduan kepada para penggiat filem di masa hadapan. Tak gitu? – KopiPlanet.com

Ameera Khan Kini Menyulam Cinta Dengan Anak Wakil Rakyat???

Adik kepada pengacara dan pelakon popular, Neelofa iaitu Ameera Khan atau lebih dikenali sebagai Little Miss Khan kini dikatakan bercinta dengan anak kepada seorang wakil rakyat.

Menerusi satu instastory, Ameera dilihat memuat naik beberapa keping gambar dia dan jejaka menyambut ulang tahun kelahiran masing-masing.

Malah, menerusi gambar di instastory itu juga, kelihatan aksi mesra jejaka berkenaan yang menggunakan nama @anwarazeez menyuap kek kepada Ameera dan turut tertera ucapan ‘Happy Birthday Love’.

Menerusi carian yang dibuat, didapati bahawa @anwarazeez atau Mohd Khairul Anwar adalah anak kepada Ahli Parlimen Baling iaitu Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim.

Bagaimanapun, percubaan untuk melihat gambar-gambar yang dimuat naik di akaun instagram @anwarazeez tidak berjaya memandangkan tiada sebarang gambar yang dimuat naik.

Sebelum ini, Ameera pernah menjalinkan hubungan cinta dengan Suhail Zulhasnan yang merupakan anak kepada bekas wakil rakyat Parlimen Setiawangsa iaitu Tan Sri Zulhasnan Rafique.

Namun begitu, hubungan cinta antara Ameera dan Suhail sudah berakhir sejak Mei lalu. – KopiPlanet.com

Kredit Foto: Instagram @littlemisskhan

Sejak Kembali Solo, Amelia Henderson Kini Tampil Lebih ‘Daring’?

Rasanya dah agak lama juga Cik Kopi tak membawang kan. Maklumlah, lately ni terlalu sibuk dengan kerja-kerja hakiki yang tak putus-putus.

Jadi, sekarang ni ada ler sikit masa terluang yang Cik Kopi untuk membawang. Sambil-sambil tu sempat juga tengok-tengok Instagram untuk tahu perkembangan semasa.

Cuma masa dok skrol Instagram tu, Cik Kopi tertarik pula tengok Instagram seorang pelakon cantik ni yang popular dengan beberapa buah drama seperti Jangan Benci Cintaku, Keluarga Adam, Kasut Tumit Tinggi dan Keluarga Pontimau.

Siapa lagi kalau bukan pelakon kacukan India-Scotland, Amelia Henderson. Mungkin ramai yang tak tahu, Amelia ni dulu pernah berkahwin dengan seorang kerabat, Tunku Datuk Harrunnarasheed Putra Tunku Annuar. Bagaimanapun, jodoh mereka tidak panjang dan kini masing-masing sudah bawa haluan sendiri.

Namun, bukan itu yang Cik Kopi nak perkatakan. Sebenarnya Cik Kopi tengok sejak dah kembali solo ni, makin ‘daring’ plak gambar-gambar yang dimuat naik di Instagram.

Misalnya, ada dua keping gambar pelakon itu memakai baju dalam keluaran sebuah jenama terkenal yang teran-terang menonjolkan bahagian dada.

Malah, pada sekeping gambar siap letak lagi hashtag #BelanjaEveryDay. Cik Kopi yakin, mana-mana lelaki yang tengok gambar-gambar tu mesti telah air liur.

Bagaimanapun, mungkin juga pelakon itu merupakan duta untuk jenama pakaian dalam tersebut? Entahlah… tapi pada pandangan mata Cik Kopi sendiri, memang nampak seksi.

Bagi Cik Kopi, terpulanglah pada empunya diri nak muat naik gambar apa pun. Cuma, tak mustahil akan banyak komen-komen ‘nakal’ yang diterima dan tak ketinggalan juga kecaman daripada segelintir netizen.

Lagipun, Amelia sekarang memang cukup popular dan dikenali ramai peminat-peminat Melayu. Lagipun dengan latar belakangnya sebelum ni yang pernah berkahwin dengan jejaka Melayu, tidak mustahil akan ramai yang kecam dengan penampilannya. – KopiPlanet.com

Cik Kopi: Masih menjadi perdebatan ramai sama ada Zamani wajar terus berada di GV 5 atau tarik diri sahaja.

Kredit foto: Instagram Amelia Henderson

Selepas Gambar, Video Sedang ‘Main Sabun’ Pula Tersebar?

Rasanya dah lama Cik Kopi tak mengomelkan, maklumlah sekarang agak busy dengan pelbagai keje yang menimbun.

Cuma, hari ni Cik Kopi rasa nak mengomel pula tiba-tiba apabila terbaca kisah tentang gambar bogel seorang anak selebriti popular yang tersebar. Ramai yang mengatakan ia adalah salah seorang anak lelaki kepada Rozita Che Wan atau Che Ta. Entahlah, Cik Kopi pun tak berani nak mengesahkan, mungkin pelanduk dua serupa.

Sedang kecoh-kecoh pasal gambar tersebut, tiba-tiba Cik Kopi dapat pula satu video menerusi What’s App daripada kawan Cik Kopi yang tidak kurang cantiknya.

Apabila bukak jer video berkenaan, terkejut beruk dibuatnya. Rupa-rupanya ada pula versi video gambar bogel tersebut yang durasinya lebih kurang seminit.

Entahlah, bila dah tonton video tu rasa macam tak percaya pula. Cik Kopi percaya, video berkenaan sudah tentu dah bertebaran sekarang ni.

Sama ada individu dalam video itu anak kepada selebriti berkenaan atau tidak, pasti ramai yang ada pendapat sendiri. Kalau tanya pada Cik Kopi, No Komen!!!

Cik Kopi: Tunggu yang empunya diri beri kenyataaan.

Lama Menghilang… Hetty Sarlene Bakal Sertai Gegar Vaganza?

Hai semua… Agak lama juga yer Cik Kopi tak membawang dengan korang semua. Walaupun banyak berlaku isu-isu panas, Cik Kopi lebih suka ambil pendekatan berdiam diri jer.

Sebenarnya, tak ada cerita panas pun yang Cik Kopi nak ceritakan. Cuma baru-baru ni masa Cik Kopi sedang scroll Instagram sambil makan kuih raya, Cik Kopi tertarik dengan status yang dimuat naik seorang artis ni.

Kalau Cik Kopi sebut nama Hetty Sarlene, mesti masih ramai yang masih ingat. Mula terkenal sebagai penyanyi menerusi lagu Rindu Aku Rindu, artis kelahiran Singapura ini juga dikenali sebagai seorang pelakon.

Cuma, bila nama dah semakin dikenali di Malaysia, tup tup terus jer menghilang. Dengarnya dah kembali semula ke Singapura dan bergiat aktif di negara kelahiran sendiri.

Jadi, bila Cik Kopi tengok status Instagram yang dimuat naik ‘Dah ready ke untuk GV tahun nie?’, adakah Hetty nak buat come back di Malaysia?

Kalau benar Hetty bakal menjadi peserta Gegar Vaganza musim baru nanti, itu tentunya satu tanda positif. Apatah lagi komen-komen yang diberikan peminat agak positif.

Tidak dinafikan, program Gegar Vaganza merupakan satu platform terbaik buat artis-artis lama untuk membuat kemunculan semula dan dikenali ramai.

Lagipun, Cik Kopi sendiri tak sabar nak menantikan siaran program Gegar Vaganza musim terbaru ni. Mesti barisan peserta kali ni lebih mantap untuk berikan saingan.

Cik Kopi: Amboi Reen Rahim, makin seksi tau penampilan bila bercuti ke luar negara. Siap tutup lagi ruangan komen.

Kredit Foto: Instagram Hetty Sarlene

Tak Puasa… Penerbit Selamba Merokok Depan Orang Ramai

Hi uolsssss… rasanya dah agak lama juga Cik Kopi tak membawang. Sebenarnya, Cik Kopi ni jenis yang tak suka nak membawang sangat, tambah-tambah pada bulan Ramadan ni.

Cuma, kali ni Cik Kopi rasa nak share sesuatu dengan pembaca-pembaca setia KopiPlanet. Share tentang seorang individu bergelar penerbit yang terang-terang tunjuk tak puasa depan orang ramai. Penerbit lelaki tau… kalau penerbit perempuan tu paham-paham ler jugak kan.

Alkisahnya, baru-baru ini Cik Kopi hadir ke sebuah majlis berbuka puasa anjuran sebuah syarikat. Kalau disebut nama syarikat tu, sah-sah seantero Malaysia memang kenal.

Kebetulan masa tu Cik Kopi tersampai awal ke majlis berkenaan sebab nak elak traffic jammed, kira-kira dalam pukul 5.00 petang Cik Kopi tiba ke lokasi majlis.

Sebaik sahaja mendaftarkan nama di meja pendaftaran, Cik Kopi terus menoleh ke belakang. Lalu ternampak ler kelibat penerbit ni yang juga penganjur majlis dengan selamba je merokok.

Alahai… kalau dah memang tak puasa pun agak-agaklah. Perlu ke nak tunjuk awak tu selamba merokok depan orang ramai, terutama kat tetamu yang hadir.

Cik Kopi pun hairan dengan kelakuan penerbit yang bergelar ‘Datuk’ ni. Nak tunjuk bangga ke yang diri tu tak puasa dan boleh selamba merokok di siang hari depan orang.

Kalau boleh, ubah-ubah ler perangai tu ye… Awak ni seorang ‘Datuk’ yang memang dikenali ramai. Jadi, tunjuklah perangai yang senonoh sikit.

Cik Kopi: Tahun lepas baju raya Cik Kopi dua pasang jer. Memandangkan tahun ni dah tak ada GST, dapatlah beli baju raya empat pasang.

Nabila Huda Mengamuk, Maki Bekas Suami Di Media Sosial?

Balik kerja tadi dalam merempuh kesesakan lalu lintas, Cik Kopi sempatlah tengok-tengok media sosial.

Tak semena-mena mata Cik Kopi tertancap pada satu status pelakon popular Nabila Huda yang macam tengah mengamuk kat seseorang.

Dari luahan itu, Nabila mendakwa individu yang dimaksudkan itu sering kali mengajar anak tunggalnya, Keisha Laila, 8, untuk menipu dirinya.

Apa yang Cik Kopi perhatikan, Nabila dipercayai melampiaskan amarahnya terhadap bekas suami yang dikatakan tidak menjalankan tanggungjawab sebagai seorang ketua keluarga ketika mereka bergelar suami isteri.

Nabila dan Zaidi berkahwin pada Disember 2008 dan kemudiannya disahkan bercerai pada Ogos 2011.

Kata aktres itu, disebabkan bengang dengan perbuatan bekas suaminya, dia terpaksa membongkarkan semua rahsia buruk Zaidi yang selama ini dipendam olehnya.

Hmmm, harap-harapnya kedua-dua Nabila dan Zaidi dapat duduk berbincang baik-baik.

Tak baiklah bergaduh di laman sosial, anak pun sudah boleh membaca, nanti tak pasal-pasal dia sedih bila baca berita ibu dan bapanya bergaduh sakan di media sosial. – KopiPlanet.com

P.S: Suka tengok hubungan kekeluargaan harmoni yang dibina Norman Hakim dan Abby Abadi dengan pasangan masing-masing.

Adam Shahz Dakwa Bekas Isteri Curang, Pernah Dibomoh?

Tengah Cik Kopi godek-godek handphone tengok media sosial kawan-kawan, tiba-tiba mata Cik Kopi tertarik pada rangkaian status yang dimuatnaik pelakon Adam Shahz.

Menerusi laman Twitternya, pelakon yang terkenal dengan filem Juvana 2 dan Juvana 3 itu mendakwa dirinya dibomoh oleh bekas isterinya, pelakon Fatin Afeefa.

“Yes!! Saya dibomoh oleh bekas isteri saya. Dia cuba perbodohkan saya bila saya tahu kecurangan yang dia lakukan.

“Kau tahu kebenaran, kau tahu dosa pahala yang dibuat. Jangan letak kesalahan pada orang lain. Allah SWT Maha Adil kerana statement BODOH kau, kau cuba malukan keluarga aku,” tulisnya.

Dalam status itu juga, Adam, 36, turut mendakwa bekas isterinya itu pernah berlaku curang sepanjang mereka mendirikan rumah tangga dan meminta Fatin berhenti berpura-pura menjadi mangsa keadaan.

“Aku ada semua conversation kecurangan kau. Jadi jangan cuba hendak berlagak kau tu mangsa keadaan,” kata Adam.

Adam dan Fatin, 24, mendirikan rumah tangga pada 21 Disember 2013 sebelum disahkan bercerai pada 30 Mei tahun lalu.

Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan seorang anak perempuan, Ivy Herra Sophia, 3. – KopiPlanet.com

Netizen Kecam Maya Karin Makan Daging Babi?

Lama rasanya tak dengar khabar pelakon cantik Maya Karin. Peminat yang merindui pelakon kacukan Melayu-Jerman ini pastinya sering kali menerjah laman sosial Instagram Maya untuk mendapatkan maklumat mengenai aktiviti terkininya.

Baru-baru ini kecoh juga Instagram Maya apabila dia dituduh makan daging babi pada perayaan Krismas lalu.

Tak tahu la mana dapat idea netizen ni kata daging yang dipanggang Maya itu daging babi.

Enggan memanjangkan hal, Maya menjelaskan kepada pengikutnya itu merupakan daging angsa yang dimasak khas olehnya untuk ahli keluarga yang menziarahnya ketika sedang bercuti di Vietnam.

Tak faham betullah netizen ni, memang suka betul buat kesimpulan sendiri tanpa bertanya terlebih dahulu. Memang banyak masa terluang kot mereka-mereka ini sampai rajin betul berbalah di media sosial.

Kesian Maya, tak pasal-pasal Instgramnya jadi tempat perbalahan di antara netizen yang ‘terlebih bijak’ dalam membuat penilaian sendiri. Hai, macam-macam hal.

Cik Kopi: Suka tengok gambar-gambar menarik cuti akhir tahun selebriti-selebriti kita di luar negara, meriah! – KopiPlanet.com