• FOLLOW US

Tak Serik-Serik, Fathia Post Gambar Free Hair Pula

Hai, tak sudah-sudah nampaknya pelakon cantik Fathia Latiff ini disebut-sebut sejak kebelakangan ini.  Yela, mana taknya, setiap benda yang dia selalu membawa kepada kontroversi.

Jika sebelum ini dia dikecam kerana beberapa siri twit ‘bijaknya’ serta video menarinya tersebar, kali ini perkongsian fotonya yang tidak bertudung mungkin bakal menjadi kecaman netizen lagi.

Kalau dah berhijab itu buatlah cara berhijab. Biasanya orang kalau dah bertutup litup sedaya upaya cuba tidak mahu memuat naik gambar-gambar lama di laman sosial, tapi Fathia terbalik pula.

Apa motif Fathia berbuat demikian, Cik Kopi sendiri kurang pasti. Mungkin Fathia sekadar mahu ‘throwback’ gambar dia dengan kawan lelakinya itu, cuma kurang manislah Fathia sebab awak dah bertudung.

Walaupun siap letak hashtag #tb (throwback) pada gambar tersebut, apa yang menimbulkan persoalan apabila adakah ia merupakan gambar sebelum dia bertudung?

Entah-entah, itu gambar throwback dua atau tiga hari lepas. Itupun dah dikira throwback gak tu.

Dan mungkin enggan melihat komen ‘makcik-makcik bawang’, Fathia mengambil langkah selamat dengan menutup ruangan komen pada foto tersebut.

Harap-harapnya lepas ini Fathia lebih berhati-hati berkongsikan gambar-gambarnya di media sosial kalau tak mahu namanya jadi ‘busuk’ lagi.

Cik Kopi:  Perangai artis ni kadang-kadang memang pelik…

Dengarnya…. Kecoh Di Set Lokasi MeleTOP

Tidak dinafikan malam semalam agak kecoh mengenai sebuah program hiburan MeleTOP yang dihoskan oleh pengacara Nabil Ahmad dan Neelofa.

Drama ‘menarik’ bermula apabila pelakon sensasi Fattah Amin telah diundang sebagai tetamu dan bergandingan dengan Fahrin Ahmad untuk mempromosikan drama My Coffee Prince yang kini sedang ditayangkan di Astro.

Malah, pihak MeleTOP sendiri sudah mempromosikan tentang kehadiran Fattah menerusi laman sosial. Jadi, sudah tentu ia menimbulkan keterujaan penonton rancangan tersebut.

Tup… tup… tiba-tiba pihak MeleTOP umumkan pada saat-saat akhir bahawa pelakon yang baru berumah tangga itu tidak dapat hadir kerana ada urusan diluar jangkaan.

Bagaimanapun, apa yang peliknya apabila beberapa pihak yang berada di studio memberitahu bahawa Fattah sudah pun hadir dan mikrofon juga sudah pun siap dipasang.

Malah, lebih menghangatkan lagi ‘drama’ berkenaan apabila ada yang turut memberikan bukti bergambar bahawa Fattah sememangnya sudah berada di studio.

Entahlah… Cik Kopi sendiri pun susah nak cakap kerana tidak berada di tempat kejadian. Namun, sudah ada hint-hint yang menujukkan memang seperti ada berlaku sedikit kekecohan.

Pada masa sama, Cik Kopi tertarik dengan satu status yang dimuat naik oleh individu yang dipercayai pengurus Neelofa. Dalam status tersebut menyatakan Fattah yang enggan Neelofa untuk muncul dalam segmen pertama progam berkenaan.

Kalau benarlah seperti apa yang didakwa, nampak seperti Fattah yang tidak profesional dalam hal ini. Lagipun, apa salahnya kalau berkongsi set secara profesional.

Industri hiburan kat Malaysia ni pun tak besar mana, pusing-pusing tetap akan jumpa orang yang sama.

Cik Kopi: Buang yang keruh, ambil yang jernih. Cik Kopi pun relaks jer masih berhubung dengan bekas bakal kekasih sekarang ni. Tak perlu nak musuh-musuh pun.

Panas!!! Gambar Cium Mulut Pelakon Janda Tersebar?

Alahai…. apa nak jadilah dengan kebanyakan artis-artis kat Malaysia sekarang ni. Sampaikan dah berani nak upload gambar peribadi di laman sosial.

Kisahnya, sedang Cik Kopi menikmati secawan kopi panas dengan sebuah cafe ternama, tiba-tiba masuk satu mesej daripada kawan Cik Kopi yang memang terkenal dengan kaki gosip.

Bila Cik Kopi bukak sahaja mesej tersebur, terkejut dibuatnya sehingga tersembur air kopi yang sedang diminum. Rupa-rupanya rakan Cik Kopi tu dah hantar sekeping gambar kepada Cik Kopi.

Gambar yang dihantar ni bukan gambar biasa-biasa yer… Tapi gambar seorang pelakon drama dan filem bergelar janda yang sedang cium mulut dengan seorang lelaki. Yang pasti, lelaki berkenaan bukan bekas suaminya.

Menurut rakan Cik Kopi tu, gambar berkenaan telah dimuat naik di satu laman sosial milik pelakon berkenaan, namun dah dipadam oleh pelakon tersebut. Khabarnya, gambar tersebut di muat naik untuk tatapan peribadi, tetapi dah salah setting untuk tatapan publik.

Entahlah… Cik Kopi sendiri pun sekadar mampu menggelengkan kepala dengan sikap artis-artis sebegini. Perlu ke nak upload di laman sosial, meskipun untuk tatapan peribadi.

Bercium mulut dengan lelaki yang bukan suami pun dah satu kesalahan besar. Apatah lagi dengan memuat naik di laman sosial, siap dengan caption yang romantik.

Yang paling Cik Kopi kesian tentunya bekas suami dan anak-anak yang akan terpalit sama. Harap-harap agar pelakon janda berkenaan cepat-cepatlah bermuhasabah diri…

 

Cik Kopi: Walaupun cuaca sedang sejuk sekarang, tapi hati tetap panas mengenangkan seorang pelakon yang terkenal dengan sikap kepura-puraan.

Pelakon Drama Balkisyh, Suami Dah Berpisah?

Rasanya dah agak lama Cik Kopi tak keluar dengan gosip-gosip panas. Almaklumlah, sejak kebelakangan ni agak sibuk sikit nak menguruskan hal ehwal rumah tangga.

Bercakap tentang rumah tangga ni, sebenarnya Cik Kopi ada satu kisah yang nak diceritakan. Beberapa hari lalu, Cik Kopi ada berwhat’s app dengan seorang kawan yang terkenal dengan mulut kepoh.

Masa sedang berwhat’s app tu, tiba-tiba dia hantar satu screenshot tentang satu status Facebook suami kepada seorang pelakon yang popular menerusi drama Mak Cun. Siapa lagi kalau bukan Balkisyh Semundur Khan.

Dalam status tersebut, suami Balkisyh yang dikenali sebagai Aizad Rosli yang setahu Cik Kopi merupakan pekerja belakang tabir ada muat naik satu status yang mengatakan dirinya sudah selesai sebagai suami selama 10 tahun dan kini single.

Hmmm… entahlah, Cik Kopi sendiri pun tak tahu nak pastikan sama ada betul atau tidak tentang status hubungan Balkisyh dan suami. Hanya kedua-duanya yang boleh menjawab persoalan ni, sama ada mereka masih bersama atau tidak.

Sebenarnya, Cik Kopi tak terkejut sangat tentang cerita mereka ni. Lagipun sejak dari tahun lepas lagi dah kedengaran yang kedua-duanya mahu berpisah, namun telah dinafikan sendiri oleh Balkisyh.

Apa yang Cik Kopi harapkan agar mereka masih lagi bersama sebagai pasangan suami isteri. Lagipun kesian juga kepada anak-anak yang sedang membesar sekarang ni.

Cik Kopi: Perlu ke kahwin pun nak sorok-sorok. Peninglah!!!

Datuk Vida Bengang Nama Penaja Tak Disebut

Biarpun baru sahaja dilancarkan, sudah timbul kontroversi yang membabitkan program Gegar Vaganza 4.

Semuanya gara-gara luahan oleh penaja utama nya, Datuk Seri Vida di laman sosial Instagram miliknya yang dilihat seperti tidak berpuas hati apabila tidak dipanggil ke atas pentas untuk bercakap selaku penaja utama.

“Punyalah gigih saya beli segala, jahit baju khas, bag sgalo, untuk pakai cantik hari ni. Tapi sebutir pun tak sebut nama saya…sebagai MAIN SPONSOR.. berjuta. Takpela saya tak cakap banyak pun. Skurangnya sikit jer. Huh. Sakit hati.

“Gegar Vaganza.. Belum apa apa dah buat hal.. Bagila saya cakap sikit.. Penaja kot.. Saya bukan nak propa.. Saya ni dah rasa ‘artis’.. Tak nak la.. Rampas rampas mike.. Saya bukan Hingis pun.. Jika bukan pasal produks,” luahnya di Instagram.

Datuk Seri Vida menerusi Instagram meluahkan rasa tidak puas hati apabila tidak diberi peluang untuk bercakap selaku penaja utama Gegar Vaganza 4.

Dalam majlis pengumuman barisan peserta Gegar Vaganza 4 yang berlangsung petang tadi, Datuk Seri Vida hanya dipanggil naik ke pentas untuk sesi bergambar sahaja.

“Hari ni memang sedih.. Jiwa kacau.. Siapa bole hadap macam saya.. Senyuman palsu.. Inilah kisah saya.. Hari ini… Sejarah.. Sayang jadi Sakai yer.. Kisah primadona… Dato Seri Vida..” luahnya. – KopiPlanet.com

 

Kredit gambar: Instagram Datuk Seri Vida