• FOLLOW US

Nabila Huda Akui Terkejut Tengok Dirinya Dalam Munafik 2

Pelakon Nabila Huda menyatakan dia berasa terkejut apabila melihat dirinya muncul dalam filem Munafik 2.

Menurut aktres berusia 34 tahun itu, dia mengetahui babak melibatkan dirinya itu ketika menonton pada hari kedua tayangan filem tersebut.

“Saya memang tak sangka dan terkejut sebab tengok diri saya dalam Munafik 2. Saya memang tidak tahu yang babak melibatkan saya akan diguna pakai.

“Tak sangka, Syamsul ingat juga pada watak Maria itu dan sedikit sebanyak perasaan saya terharu,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Nabila ditemui pada majlis pra-tonton filem TV HBO Asia, Folklore di St. Regis, Kuala Lumpur hari ini.

Nabila turut mengucapkan tahniah kepada Syamsul di atas sambutan hangat penonton terhadap filem bergenre seram dakwah itu.

“Saya tumpang gembira dengan kutipan pecah panggung yang berjaya dicatat Munafik 2.

“Maya berjaya melakonkan watak Sakinah dengan sangat baik dan tuntutan karakternya jauh berbeza daripada Maria yang pernah saya lakonkan sebelum ini,” katanya lagi.

Nabila berlakon dalam Munafik yang ditayangkan pada 2016. Filem itu telah berjaya meraih jumlah kutipan sebanyak RM17 juta. – KopiPlanet.com

Lepas Pengabdi Setan, Bront Tak Sangka Berlakon Filem Seram Lagi

Pelakon Bront Palarae, 40, telah ‘melanggar syarat’ yang ditetapkannya sendiri apabila menerima tawaran berlakon dalam filem TV seram Folklore terbitan HBO Asia.

Menurut aktor berkaliber itu, dia sebelum ini telah menetapkan sasaran enggan berlakon naskhah seram dalam tiga atau empat tahun akan datang.

“Sebenarnya saya tidak sangka akan berlakon lagi dalam naskhah seumpama ini selepas berlakon dalam filem Pengabdi Setan.

“Malah saya jangkakan akan berlakon karya-karya seram ini dalam lingkungan tiga ke empat tahun lagi.

“Namun bila saya ditawarkan projek daripada pengarah Ho Yuhang takkan saya nak tolak?

“Selepas saya baca skripnya, saya akui bulu roma saya berdiri,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Bront ditemui ketika sidang media Folklore HBO Asia di St. Regis, Kuala Lumpur hari ini.

Tidak ketinggalan ditanya tentang pengalaman pelik sepanjang menjalani penggambaran, Bront berkata, “Pengalaman seram? Tiada perkara pelik yang berlaku sepanjang penggambaran dijalankan sebab saya hanya fokus untuk buat yang terbaik.

“Tapi tengok Nabila saya takutlah,” ujarnya dengan nada bergurau.

Selain Bront dalam Folklore (Toyol) antara bintang lain seperti Nabila Huda, Redza Minhat, Umie Aida dan ramai lagi.

Ia bakal ditayangkan pada Ahad, 7 Oktober pukul 10 malam secara eksklusif di HBO (Saluran Astro 411/431 HD).

Siri antologi seram terbitan asal pertama HBO Asia ini adalah sebuah siri enam episod yang menampilkan kisah-kisah dari Indonesia, Singapura, Jepun, Thailand, Korea dan Malaysia. – KopiPlanet.com

Dah Lama Pendam, Nabila Huda Mengamuk Dengan Ibu Tiri?

Pelakon Nabila Huda mengejutkan peminatnya dengan membuat beberapa siri luahan hati di Instagram Stories malam semalam.

Menerusi pendedahannya itu, Nabila berkata dia sudah lama menyimpan kedukaan sejak bapanya, Amy Search mendirikan rumah tangga dengan ibu tirinya, Norhasniza Hassan atau lebih dikenali sebagai Norish.

“Kau ini memang dari hari pertama aku kenal kau, memang kau perosak hubungan keluarga aku. Aku rasa kau dah melampaui batas ni. Nak cerita benda lama eh?

“Aku dah lama ni simpan perangai kau, macam mana kau seksa hidup aku yang aku diam dari aku muda sampai sekarang.

“Kau memang ada sahaja drama kau create untuk buat aku nampak jahat di mata semua orang.

“Kalau kau isteri yang baik, kau akan cuba eratkan hubungan aku dengan bapa aku. Tapi kau hanya tahu menyampai berita buruk,” tulis Nabila.

Sebelum ini memang diketahui Nabila pernah berselisih faham dengan bapanya ketika sebelum dia mendirikan rumah tangga dengan suami kedua.

Amy dilihat lantang mengkritik tindakan Nabila yang bercuti bersama kekasihnya pada ketika itu di luar negara.

Dalam luahan itu juga, Nabila mendedahkan dia sudah tiga tahun tidak beraya bersama bapanya disebabkan perangai ibu tiri yang sering kali memburuk-burukkan dirinya.

Malah, aktres berbakat bersar itu juga mendakwa ibu tirinya pernah membuat percubaan cuba memisahkan dirinya dengan anak tunggalnya, Keisha Laila.

Selain itu, Nabila turut berkongsi cerita dia pernah dihalau ibu tirinya sehingga menyebabkannya terpaksa menumpang tidur di rumah orang lain.

Amy dan Norish yang berkahwin pada 2003 mempunyai tiga cahaya mata iaitu Alexander Zulkarnain, 14, Sania Samara, 13, dan Qaqa At-Tameemi, 9 tahun.

Amy turut mempunyai dua lagi anak iaitu Nabila Huda, 34, hasil perkahwinan pertama dengan Faridah Fadzil dan Irisha Myra, 21, perkahwinan ketiganya dengan Roslisa Ahmad. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Nabila Huda

Nabila Huda Mengamuk, Maki Bekas Suami Di Media Sosial?

Balik kerja tadi dalam merempuh kesesakan lalu lintas, Cik Kopi sempatlah tengok-tengok media sosial.

Tak semena-mena mata Cik Kopi tertancap pada satu status pelakon popular Nabila Huda yang macam tengah mengamuk kat seseorang.

Dari luahan itu, Nabila mendakwa individu yang dimaksudkan itu sering kali mengajar anak tunggalnya, Keisha Laila, 8, untuk menipu dirinya.

Apa yang Cik Kopi perhatikan, Nabila dipercayai melampiaskan amarahnya terhadap bekas suami yang dikatakan tidak menjalankan tanggungjawab sebagai seorang ketua keluarga ketika mereka bergelar suami isteri.

Nabila dan Zaidi berkahwin pada Disember 2008 dan kemudiannya disahkan bercerai pada Ogos 2011.

Kata aktres itu, disebabkan bengang dengan perbuatan bekas suaminya, dia terpaksa membongkarkan semua rahsia buruk Zaidi yang selama ini dipendam olehnya.

Hmmm, harap-harapnya kedua-dua Nabila dan Zaidi dapat duduk berbincang baik-baik.

Tak baiklah bergaduh di laman sosial, anak pun sudah boleh membaca, nanti tak pasal-pasal dia sedih bila baca berita ibu dan bapanya bergaduh sakan di media sosial. – KopiPlanet.com

P.S: Suka tengok hubungan kekeluargaan harmoni yang dibina Norman Hakim dan Abby Abadi dengan pasangan masing-masing.

Rempit Sampai Langit Komedi Ringan Menghiburkan

Tajuk: Rempit Sampai Langit

Tayangan: 23 November 2017

Durasi: 1 Jam 29 minit

Genre: Aksi / Komedi

Pengarah: Silver Chung

Pelakon: Ajak Shiro, Nabila Huda, Tauke Jambu, Reen Rahim, Jay Iswazir, Abdulrahman Suud, Cristina Suzanne, Ruminah Sidek dan Abu Bakar Juah.

Klasifikasi: P13

Buat ibu bapa yang ingin mencari filem bagi menghiburkan anak-anak sempena musim cuti persekolahan, ajaklah anak-anak menonton filem Rempit Sampai Langit bagi mengisi masa lapang mereka.

Komedi ringan yang diselitkan memang boleh memecahkan gelak tawa penonton menerusi dialog-dialog yang begitu menghiburkan.

Rempit Sampai Langit mengisahkan tentang Kudin (Ajak), seorang remaja yang nekad untuk menyertai kumpulan mat rempit demi memikat semula hati kekasihnya, tetapi dia kecewa apabila tidak seorang pun kumpulan itu mahu dia menyertai mereka.

Namun, hidup Kudin mula berubah apabila seorang saintis Arab memberinya minyak magik yang boleh membuatkan motornya terbang sehingga ke langit. Ya, literally!

Situasi luar biasa itu kemudiannya pantas menjadi tular sehingga dia menjadi buruan individu yang berminat mendapatkan formula minyak magik tersebut selain menjadikan dirinya sedikit hanyut dalam dunia glamor.

Rakan baik Kudin, Comel (Nabila), yang menaruh minat terhadap Kudin, menyedari perubahan perangai Kudin dan cuba mengembalikan Kudin yang dahulu.

Filem ini menggunakan beberapa aspek CGI dalam penceritaannya bagi menggambarkan motor terbang yang merupakan antara elemen humor yang cuba diserapkan oleh pengarah, Silver Chung.

Jika sekali tengok, memang kita akan terus teringat kepada filem-filem arahan pelakon Stephen Chow yang terkenal dengan lawak-lawak splastik yang cukup menghiburkan walaupun kadang-kala ada adegan yang tidak berapa masuk akal.

Tapi, dah namanya pun filem komedi, kita ambil sahaja ia sebagai hiburan ringan untuk seisi keluarga.

Lakonan bintang utama, Ajak dan Nabila sangat berkesan dan mereka mampu mencipta keserasian berlakon bersama walaupun Nabila sebelum ini lebih dikenali dengan watak-watak berat dan serius.

Bakat lakonan Jay Iswazir juga tidak boleh dipandang ringan apabila berjaya membawakan watak antagonis dengan cemerlang menerusi ekspresi wajahnya.

Jalan cerita yang ringan sememangnya menghiburkan, anda tak perlu bersusah payah memikirkan plot-plot berat seperti filem-filem lain. Just sit back, relax and enjoy! – KopiPlanet.com