• FOLLOW US

IG Live Dengan Aliff, Bella Bukan Nak Bagi Harapan Rujuk Semula

Pelakon, Bella Astillah tidak melihat isunya masih berhubungan baik dengan bekas suami, Aliff Aziz perlu diperbesarkan seperti yang diperkatakan netizen, baru-baru ini.

Warganet menyifatkan tindakan Bella yang dilihat masih lagi berkomunikasi secara langsung dengan Aliff menerusi aplikasi IG Live seperti gila talak dan masih belum ‘move on’.

“Netizen semua ada pendapat masing-masing. Tak kisah kalau ada orang yang tak suka ke apa, mereka boleh keluar meninggalkan (left) IG Live saya.

“Saya ada sebab buat IG Live dengan Aliff sebab saya tahu situasi dengan macam mana sekarang ini.

“Aliff berada dalam keadaan yang sentiasa ‘down’ dan saya gunakan ini sebagai salah satu cara untuk menaikkan semangat dia.

“Bella sendiri pelawa dia untuk ‘join’ IG Live supaya dia jadi lebih berkeyakinan untuk berhadapan dengan orang.

“Kalau orang lain tak sokong dia siapa lagi kan..lagipun dia bapa kepada anak saya. Orang anggap saya ,buat IG Live ibarat seperi nak bagi harapan (untuk berbaik semula) tapi yang sebenarnya saya cuma nak bagi sokongan moral pada Aliff, tiada niat lain,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis sidang media Havoc Food Festival yang berlangsung di Red Box, The Gardens Mall, Kuala Lumpur hari ini.

Sementara itu, Bella juga mendedahkan dia hubungan baiknya bersama bekas suami adalah demi kebahagiaan anaknya.

“Saya memang kerap buat panggilan video dengan Aliff bila setiap kali Adrean rindu pada ayahnya. Saya memang tidak tetapkan spesifik masa untuk Aliff berhubung dengan anak kami. Saya tidak boleh pentingkan diri sendiri.

“Aliff pun sekarang semakin rajin pergi kelas agama dan mengaji sebab saya cakap pada dia benda-benda begitu yang akan membawa dia ke arah kebaikan. Walaupun kami sudah berpisah, saya tidak mahu kami putus kawan,” jelas Bella lagi.

Bella berkahwin dengan Aliff pada 9 September 2016 namun disahkan bercerai pada 16 Mei lalu.

Hasil perkahwinan, pasangan itu dikurniakan seorang anak lelaki, Muhammad Ayden Adrean yang kini berusia dua tahun. – KopiPlanet.com

Anak Genap 2 Tahun, Aliff Aziz Sanggup Berkorban Hidup Demi Ayden

Walaupun sudah berpisah kasih dengan bekas isterinya, namun kasih seorang bapa terhadap anaknya tidak pernah padam. Penyanyi Aliff Aziz hari ini memuat naik satu hantaran di Instagram, mencoretkan isi hatinya sempena ulang tahun kedua kelahiran anak lelakinya, Mohamad Ayden Adrean.

Selebriti kelahiran Singapura itu menulis, “Tarikh ini dua tahun lalu, anak saya dilahirkan. Kami namakan dia Mohamad Ayden Adrean dan hari ini dia genap dua tahun!”

“Selamat ulang tahun sayang, pada ayah kamu macam baharu sahaja dilahirkan semalam. Tangisan, gelak tawa, tarian dan suara kamu sentiasa menceriakan hati ayah. Ayah berdoa kepada Allah agar Ayden sentiasa diberkati dengan kesihatan yang baik dan dilimpahi taufik dan hidayah. Apa pun yang orang cakap, ayah akan sentiasa korbankan hidup ini untuk Ayden,” tulis Aliff.

Aliff dan bekas isterinya, Bella Astillah berkahwin pada 9 September 2016 namun mereka disahkan bercerai 16 Mei lalu selepas Aliff didakwa beberapa kali berlaku curang sepanjang mereka hidup bersama.

Antara beberapa nama selebriti yang pernah dikaitkan ‘bermain cinta’ dengan Aliff sebelum ini ialah pelakon Afifah Nasir dan Oktavia Manrose. – KopiPlanet.com

Bekas Suami Dianiaya, Bella Astillah Luah Rasa Simpati

Bekas isteri kepada penyanyi dan pelakon Aliff Aziz iaitu Bella Astillah meluahkan rasa simpatinya kepada keadaan bekas suaminya itu.

Bella menerusi Instagram miliknya berkata, Aliff telah dianiaya oleh orang yang baru sahaja dikenalinya.

“Saya sangat-sangat sedih dengan apa yang menimpa diri Aliff. Apa yang terjadi sekarang sangat mengejutkan saya dan keluarga.

“Saya tak dapat menahan sedih dan menghubungi dia pagi tadi and he said dia dianiaya oleh orang yang baru sahaja dia kenal Yang terdapat dalam video tersebut hanya untuk mengenakan dia. Wallahualam,” jelasnya.

Menurut Bella, sebelum pergi bercuti ke Melbourne, Australia baru-baru ini, dia ada pergi ke Singapura untuk membawa anaknya Ayden meluangkan masa bersama-sama dengan Aliff.

Dalam pada itu, Bella menyatakan dia tidak ada menyimpan dendam dan sudah 100 peratus memaafkan bekas suaminya itu.

“Aliff seorang yang bijak, berilmu tinggi cuma iman dia kurang. Dan kepada sesiapun yang berkawan dengan Aliff sekarang, lindungi dan bantulah dia bukan sebaliknya.

“Soal tattoo boleh check ig @leahenna_artis sebab Kak Lea yang buat nama Bella tu menggunakan inai when I was in China tahun 2016 rasanya lama sangat dah,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Bella Astillah Tampil Dalam Video Lagu Jom Raya Aliff Syukri

Teka-teki mengenai seorang individu lagi individu yang akan membuat kemunculan dalam video lagu Jom Raya nyanyian Datuk Seri Aliff Syukri akhirnya terjawab.

Usahawan selebriti tersebut menerusi laman Instagramnya telah memuatnaik gambarnya bersama bekas isteri kepada Aliff Aziz iaitu Bella Astillah merupakan individu berkenaan.

“Cepat lihat lagu #jomraya kemunculan istimewa @bellaastillah… dah ada di YouTube. Excited x nak dengar lagu raya saya,” tulisnya.

Sebelum ini, Aliff Syukri menimbulkan pertanyaan ramai peminat mengenai gerangan seorang lagi individu yang terbabit dengan lagu terbarunya itu selain penyanyi Zizi Kirana.

Video muzik lagu berkenaan juga sudah boleh mula ditonton di laman YouTube rasmi saluran TV Terlajak Laris bermula pada pukul 12 tengah hari tadi. – KopiPlanet.com

 

Sah… Aliff Aziz Dan Bella Astillah Akhirnya Bercerai Talak Satu

Pelakon dan penyanyi Aliff Aziz dan Bella Astillah akhirnya telah sah bercerai talak satu di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur petang tadi.

Aliff berkata, dia dan Bella sudah sah bercerai dengan izin mahkamah dan dia enggan memberikan sebarang alasan terhadap penceraian tersebut.

“Saya manusia biasa dan tidak mencari alasan apa-apa. Isteri saya pun dah beri yang terbaik sejak kenal dia lima tahun yang dulu.

“Mungkin ini adalah pengajaran untuk saya perbaiki diri saya. Saya minta maaf kepada semua, terutama sekali Bella dan juga keluarga,” ujarnya.

Sebelum ini, timbul kontroversi terhadap pelakon berkenaan apabila gambarnya bersama seorang wanita telah tersebar di Internet sehingga mengundang kecaman netizen.

Malah, pelakon kelahiran Singapura itu juga pernah dikaitkan dengan dua orang pelakon iaitu Afifah Nasir dan Oktovia Manrose.

Ujarnya, buat masa ini apa yang dia mahu lakukan adalah mahu memperbaiki dirinya dan itu merupakan nasihat yang diberikan oleh bekas isterinya itu.

“Secara jujurnya saya masih sayangkan Bella dan anak. Mungkin perbuatan saya berlaku di luar kawalan saya dan biar Allah membuka jalan kepada diri saya,” jelasnya.

Sementara itu, Bella pula menyatakan dirinya sudah pun mencuba yang terbaik, meskipun pelbagai kata-kata yang telah dilemparkan terhadapnya.

Ujarnya, dia memang sedaya upaya untuk mempertahankan perkahwinannya dan sedar sesiapa sahaja akan melakukan kesilapan itu yang membuatkan dia sentiasa memaafkan Aliff.

“Cuma kali ini saya rasa biarlah dengan keputusan untuk berpisah ini menjadi jalan yang terbaik. Apa pun yang terjadi, Aliff tetap bapa kepada anak kami,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Akhirnya… Bella Astillah Enggan Teruskan Kehidupan Dengan Aliff Aziz

Setelah dicurangi sebanyak tiga kali, akhirnya Bella Astillah nekad dengan keputusannya enggan untuk meneruskan kehidupan dengan suaminya iaitu Aliff Aziz serta mahu memulakan hidup baharu dengan anak mereka, Mohamad Ayden Adrean.

Menerusi entri terbaharu di Instagram miliknya, Bella mengatakan dia sudah berfikir masak-masak mengenai keputusannya demi kebaikan anak tunggalnya.

“Assalamuailakum, terima kasih di atas ingatan dan pandangan anda semua mengenai rumah tangga yang saya perjuangkan ini. Ia bukan suatu yang mudah namun saya tahu anda semua berniat baik dengan memberikan nasihat kepada saya tapi tidak kurang juga ada yang mencaci saya dengan menggelar saya sebagai orang yang paling bodoh kerana masih lagi bermati-matian nak mempertahankan rumah tangga yang dibina.

“Saya dah penat dengan semua ini dari segi fizikal dan mental dan akhirnya saya dah nekad akan meneruskan kehidupan tanpa Aliff demi untuk kebaikan dan kesejahteraan anak saya.

“Saya sangat hargai sekiranya anda semua tidak lagi menghantar DM atau menghubungi saya untuk terus-menerus berkata mengenai isu ini. Saya harap semua pihak menghormati keputusan dan dapat beri sedikit ruang kepada saya bagi mengharungi masa sukar ini. Terima kasih daripada hati tulus ikhlas saya.

“Mulakan hidup baharu dengan askar kecil saya (Ayden Adrean) dan terima kasih untuk sokongan anda terutama buat keluarga saya,” tulis Bella.

Aliff sekali lagi kantoi curang apabila gambarnya mesranya yang tidak memakai baju bersama seorang gadis tersebar, pagi tadi.

Sebelum ini, penyanyi kelahiran Singapura itu pernah dikatakan bermain kayu tiga dengan pelakon Afifah Nasir ketika mereka bergandingan menerusi sebuah drama pada 2017.

Awal tahun ini, nama Aliff sekali lagi terpalit kontroversi apabila dia dikatakan bermain cinta dengan pelakon baharu, Octavia Manrose apabila gambar mereka berhibur di sebuah kelab hiburan tersebar di media sosial.

Aliff dan Bella berkahwin pada 9 September 2016 dan hasil perkahwinan, mereka dikurniakan seorang anak lelaki, Ayden Adrean yang kini berusia dua tahun. – KopiPlanet.com

Masih Miliki Kesabaran, Penceraian Mungkin Jalan Terakhir – Bella Astillah

Penyanyi Bella Astillah menyatakan penceraian mungkin merupakan jalan terakhir yang akan diambil bagi meleraikan kemelut rumah tangga yang dihadapinya bersama suami, Aliff Aziz.

Ini kerana Bella menjelaskan buat masa ini dia masih lagi memiliki kesabaran selain memikirkan cahaya mata tunggal, Mohamad Ayden Adrien.

“Setakat ini saya masih lagi memiliki kesabaran dan yang paling penting, saya sayangkan masjid yang kami bina. Dalam hal ini, saya tidak mahu menjadi selfish demi anak tunggal kami.

“Lagipun dalam keluarga saya tidak pernah ada sejarah berlaku penceraian. Jadi, saya tidak mahu Adrian membesar tanpa ibu dan bapa sebab dia rapat dengan bapa dia,” luahnya.

Dia berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis minum petang amal Charity-Tea anjuran ADRF di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur hari ini.

Jelasnya, penceraian mungkin merupakan jalan terakhir yang akan difikirkannya, tetapi buat masa ini dia hanya mahu meneruskan kehidupan seperti biasa.

Menurut Bella, ketika ini dia enggan terlalu memikirkannya kerana ingin memberikan tumpuan terhadap perniagaan biskut raya yang diusahakan bersama ibunya.

“Saya hanya berserah dan tawakal selepas beberapa kali melakukan solat istikarah. Seperti yang saya cakapkan tadi, penceraian adalah jalan terakhir yang mungkin berlaku.

“Orang luar boleh bercakap apa sahaja termasuk melihat saya bercerai atau tidak, namun segala keputusan adalah di tangan saya,” katanya.

Dalam pada itu, Bella menyatakan setakat ini dia dan Aliff masih belum tinggal sebumbung dan hanya sesekali berjumpa demi anak mereka.

Sebelum ini, Bella mendedahkan kecurangan Aliff dengan seorang pelakon baharu, Oktovia Manrose menerusi laman Instagram pada Februari lalu.

Malah, ia bukan kali pertama Aliff didedahkan curang kerana sebelum itu, kes sama berlaku di antaranya dengan adik Anzalna Nasir iaitu Afifah Nasir. – KopiPlanet.com

Bella Astillah Enggan Ulas Isu Peribadi, Jalani Kehidupan Dengan Tawakal

Isteri kepada pelakon Aliff Aziz, Bella Astillah enggan mengulas mengenai perkembangan tentang status dirinya dengan suami buat masa ini.

Bella berkata, sekarang ini dia lebih suka untuk menjalani kehidupan hariannya dengan positif bersama anaknya.

“Berkenaan dengan hal ehwal rumah tangga, saya tidak akan jawab apa-apa. Sebelum ni pun kalau ada yang bertanya memang saya tidak berikan sebarang jawapan.

Yang penting saya perlu tawakal dan positif dalam menjalani kehidupan. Selebihnya saya serahkan kepada Allah,” ujarnya.

Ketika ditanya mengenai kehidupan harian yang dilalui sekarang, Bella menyatakan dia kini lebih memberi tumpuan kepada perniagaan yang diusahakannya sekarang.

Menurut Bella, ketika ini dia menjalani perniagaan kolagen dan kuih raya dengan menyertai pelbagai karnival jualan di merata-rata tempat.

“Ini adalah cara untuk saya dapat sentiasa sibukkan diri. Selain itu, saya juga akan bersama dengan anak setiap masa, termasuklah kalau pergi berniaga.

Dalam pada itu, berkenaan dengan tindakannya yang suka memuat naik video sedang menyanyi di laman sosial, Bella menjelaskan ia lebih sekadar kepada hobi sahaja, namun tetap gembira kerana ia mendapat maklum balas positif daripada orang ramai.

“Kalau ditanya sama ada sudah bersedia untuk menjadi penyanyi, rasanya ia bukanlah masa yang cukup sesuai. Kalau dah menceburi industri seni, mungkin ia akan membuatkan saya lebih sibuk pula nanti,” ujarnya. – KopiPlanet.com

“Berhenti Kata Yang Saya Halau Dari Rumah” – Bella Astillah

Kontroversi melibatkan rumah tangga pasangan Aliff Aziz dan Bella Astillah sentiasa mendapat perhatian ramai selepas aktor dan penyanyi itu dikatakan curang buat kali kedua, baru-baru ini.

Terbaharu, Bella ada memuat naik di Instagram Story meminta seorang individu (dipercayai suaminya) untuk berhenti menyebarkan cerita kononnya dihalau dari rumah.

“Saya hanya nak beritahu berhenti beritahu orang yang saya halau. Saya dibesarkan dengan baik oleh kedua orang tua saya, dia orang ajar saya adab.

“Tepuk dada tanya selera, orang berbudi kita berbahasa, keluarga anda tahu yang saya tidak halau pun,” tulisnya.

Sementara itu menerusi pemerhatian di Instagram Aliff Aziz, selebriti kelahiran Singapura itu dilihat telah memadamkan gambar isterinya itu di laman sosial miliknya.

Aliff dan Bella bernikah pada 9 September 2016 dan dikurniakan seorang cahaya mata lelaki, Mohamad Ayden Adrean, 2. – KopiPlanet.com

Individu Dakwa Nampak Aliff Aziz, Octovia Manrose Berpegangan Tangan?

Seorang individu mendakwa ternampak kelibat dua orang pelakon yang sedang terpalit kontroversi, Aliff Aziz dan Octovia Manrose di sebuah pasar raya di Kelana Jaya.

Menerusi status yang dimuat naik di Facebook, individu itu mengatakan kedua-duanya berjalan sambil berpegangan tangan.

“Saja nak cakap artis yang rumah tangga tengah nak runtuh tu ada kat Giant Kelana Jaya. Jalan-jalan pegang tangan lagi dengan si octopus tu,” ujarnya.

Biarpun tidak menulis nama sebenar nama artis berkenaan, namun ramai yang beranggapan ia ditujukan kepada kedua-dua pelakon berkenaan.

Sebelum ini, Aliff dan Octovia terpalit dengan kontroversi apabila isteri pelakon berkenaan, Bella Astillah mendedahkan kedua-duanya pergi ke kelab malam bersama pada pukul tiga pagi.

Malah, Octovia sendiri telah mengakui tentang perkara berkenaan dan sudah meminta maaf kepada isteri pelakon kelahiran Singapura itu.

Sementara itu, ketika ditanya sama ada dia sempat mengambil gambar kedua-dua pelakon berkenaan, individu itu mengatakan dia tidak sempat berbuat demikian.

“Hahahaha. Tak sempat tgkap gambo, benda depan mata. Tgkap gambo dpn2 nt kena saman pulak. Sis is tak tahan. Buat mcm xde apa2 yg berlaku je. Si sotong tu pulak kemain dh mtk maaf kat media kan. Rupanyaa lakonan semata2. Hahaha,” ujarnya. – KopiPlanet.com