• FOLLOW US

Ditegur Netizen Gantung Pod Vape Di Leher, Shaheizy Sam Mohon Maaf

Tidak dinafikan terdapat segelintir selebriti yang ada kalanya sukar untuk menerima teguran daripada netizen terutama sekali peminat apabila melakukan sedikit kesilapan.

Bagaimanapun, tindakan pelakon Shaheizy Sam yang tidak cepat melatah dan memohon maaf apabila ditegur netizen ternyata suatu perkara yang wajar diberi pujian.

Pelakon popular itu baru-baru ini telah ditegur seorang netizen apabila menggantung pod vape di leher ketika memakai t-shirt dan seluar askar.

“Tolong bagitau abang Sam, dah pakai baju army jangan la sarung tali pod,” ujar seorang pemilik Twitter yang menggunakan nama @farhananazeri.

Setelah ditegur oleh individu tersebut, pelakon yang bakal membintangi filem berjudul Bakara itu lantas memohon maaf.

“Saya minta maaf. Akan diperbaiki di masa hadapan. Terima kasih atas teguran dan ingatan,” balasnya. – KopiPlanet.com

Pengarah Zombitopia Tak Kisah Tarikh Tayangan Terpaksa Ditunda

Pengarah filem Zombitopia, MJ Woo menyatakan dia tidak berasa ralat di atas penangguhan tayangan Zombitopia yang sepatutnya menjengah pawagam tempatan mulai 13 Februari ini.

Menurut MJ, dia melihat penangguhan itu daripada sudut yang positif apabila pihak penerbit memperoleh lebih masa untuk lebih giat mempromosikan filem itu kepada penonton.

“Bagi saya penangguhan ini memberikan lebih banyak peluang kepada kami untuk mempromosikan Zombitopia. Kami hanya mahu memberikan yang terbaik kepada penonton dan peluang ini akan kami gunakan untuk menguar-uarkan filem ini kepada semua.

“Untuk tarikh tayangan baharu, kami masih belum lagi tetapkan namun berkemungkinan besar ia akan ditayangkan dalam bulan Jun atau Julai tahun ini. Apa-apa pun ia belum lagi tetap kerana perlu mendapatkan kelulusan daripada pihak Finas serta perbincangan dengan penerbit terlebih dahulu,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Zombitopia yang diterbitkan Greenlight Pictures dan Lomo Pictures dibintangi oleh Shaheizy Sam, Bront Palarae, Datin Elvina Mohamad, Sharifah Amani dan Azman Hassan.

Filem yang menjalani penggambaran di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor empat tahun lalu itu menelan belanja sebanyak RM3 juta.

Zombitopia mengisahkan tentang sejenis virus yang telah menyerang manusia sehingga mereka yang dijangkiti bertindak ganas pada 15 tahun lalu. Penyebaran virus itu telah menyebabkan dunia menjadi huru-hara dan kecoh sehingga mengganggu gugat ketenteraman awam. – KopiPlanet.com

SINOPSIS ZOMBITOPIA

Kira-kira 15 tahun yang lalu sejenis virus telah menyerang manusia sehingga mereka yang dijangkiti bertindak ganas. Zidik (Shaheizy Sam) telah terbangun melihat kakaknya menyerang ibunya dan ayahnya telah mengorbankan diri dan Zidik berjaya melarikan diri.

Kemudian Zidik telah dibesarkan di rumah anak-anak yatim dan dikendalikan oleh Kak Lily yang merupakan seorang yang kejam. Zidik berkawan dengan seorang lagi anak yatim piatu iaitu Zooey (Elvina Mohamad). Suatu hari, Zidik diusir dari rumah anak yatim kerana tidak mematuhi arahan Kak Lily dan selepas itu dia tidak pernah lagi melihat Zooey. Setelah dewasa Zidik bekerja dengan Hassan yang membawanya bekerja selepas menemui Zidik yang tinggal di jalanan sahaja.

Sementara itu, Dr. Rahman (Bront Palarae) yang ingin membalas dendam telah menghasilkan sejenis virus zombi baharu untuk membuat dunia kembali ke dalam kekacauan. Zidik dan Hassan terperangkap dalam situasi huru-hara yang berlaku dengan gelombang kedua wabak zombie. – KopiPlanet.com

Shaheizy Sam Rasa Teruja Dapat Berlakon Filem Zombi

Sering tampi berlakon filem aksi, kali ini aktor Shaheizy Sam tampil membuat kelainan dengan berlakon filem zombi berjudul Zombitopia.

Kelainan itu memberikan cabaran tersendiri buat pelakon berkaliber berkenaan apabila naskhah tersebut digarap yang menceritakan kisah zombi dalam tema serius, berbeza dengan filem-filem zombi yang lebih bersifat komedi.

“Biasanya kalau filem zombi di Malaysia, ia lebih ke arah komedi dan Zombitopia memang berbeza. Lagipun saya nak rasai sendiri pengalaman bagaimana sekiranya dunia ini benar-benar ada dan itu yang membuatkan saya teruja.

“Selain itu, apabila melihat barisan pelakon juga membuatkan saya cukup bersemangat kerana digandingkan dengan pelakon-pelakon hebat,” katanya.

Selain Sam, filem arahan MJ Woo ini turut dibintangi Bront Palarae, Datin Elvina Mohamad, Sharifah Amani dan Azman Hassan.

Pernah berlakon di bawah arahan MJ Woo sebelum ini, Sam menyatakan dia tidak menghadapi sebarang masalah sepanjang penggambaran filem itu berlangsung.

“Saya mempunyai keyakinan tinggi bahawa MJ Woo mampu menghasilkan sebuah filem yang bagus dan berkualiti berdasarkan filem-filem terdahulu yang pernah dihasilkannya.

“Apa yang saya boleh katakan, Zombitopia adalah sebuah nakshah yang mampu memberikan hiburan kepada penonton. Biarpun ia sebuah filem fiksyen tetapi saya percaya penonton akan dapat merasai bagaimana berada dalam dunia yang penuh dengan zombi,” ujarnya.

Seperti filem-filem terdahulu lakonannya, Zombitopia turut memberikan cabaran tersendiri kepada suami Syatilla Melvin ini apabila dia perlu berlawan dengan zombi.

“Sebelum ini kalau melakonkan babak aksi, ia antara manusia dengan manusia. Namun, dalam filem ini musuh yang perlu dihadapi adalah zombi.

“Tidak dinafikan semasa penggambaran saya dapat merasai kelainan, seolah-olah berada dalam dunia zombi. Namun begitu, saya anggap ini merupakan satu pengalaman yang sangat berharga,” katanya lagi.

Menjalani penggambaran di sekitara Kuala Lumpur dan Selangor, Zombitopia terbitan Greenlight Pictures dan Lomo Pictures bakal ditayangkan di pawagam seluruh negara bermula 13 Februari ini. – KopiPlanet.com

Sinopsis Zombitopia:

Kira-kira 15 tahun yang lalu sejenis virus telah menyerang manusia sehingga mereka yang dijangkiti bertindak ganas. Zidik (Shaheizy Sam) telah terbangun melihat kakaknya menyerang ibunya dan ayahnya telah mengorbankan diri dan Zidik berjaya melarikan diri.

Kemudian Zidik telah dibesarkan di rumah anak-anak yatim dan dikendalikan oleh Kak Lily yang merupakan seorang wanita kejam. Zidik berkawan dengan seorang lagi anak yatim piatu iaitu Zooey (Elvina Mohamad). Suatu hari, Zidik diusir dari rumah anak yatim kerana tidak mematuhi arahan Kak Lily dan selepas itu dia tidak pernah lagi melihat Zooey.

Setelah dewasa, Zidik bekerja dengan Hassan yang menjumpainya selepas melihat dia tinggal di jalanan. Sementara itu, Dr. Rahman (Bront Palarae) yang ingin membalas dendam telah menghasilkan sejenis virus zombi baharu untuk membuat dunia kembali ke dalam kekacauan. Apakah yang terjadi? Semuanya akan terjawab pada 13 Februari 2020 apabila filem Zombitopia ditayangkan di pawagam seluruh negara. – KopiPlanet.com

Shaheizy Sam Dah Biasa Dengan Gurauan Kasar Syatilla Melvin

Pelakon Shaheizy Sam menyifatkan gurauan isterinya, Syatilla Melvin tidak keterlaluan biarpun ramai netizen mengecam gurauan Syatilla yang dikatakan sedikit lucah menerusi beberapa entri yang dibuat di laman sosial Instagram pelakon wanita itu sebelum ini.

Menurut Sam, dia cukup memahami tingkah laku isterinya yang sememangnya dikenali sedikit kasar dalam bergurau seperti mana kebiasaan di kalangan orang yang berasal dari utara.

“Saya anggap gurauan Tilla itu adalah perkara biasa kerana dia adalah orang utara. Mereka adik-beradik memang bergurau kasar sikit.

“Masa awal-awal saya kenal Tilla pun saya agak terkejut dengan gurauan dia tapi lama-lama saya dah biasa dengan cara dia yang selamba bergurau sebegitu,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pelancaran produk minuman kesihatan, Freaky Fitz yang diadakan di Battle Arena, Jaya Shopping Centre, Petaling Jaya semalam.

Syatilla sebelum ini dikecam netizen kerana membuat lawak berunsur lucah apabila menyamakan buah anggur dengan payu dara adiknya sendiri.

Ketika ditanya mengenai ‘posting’ tersebut, Sam dengan jujur mengakui, dia kadang-kala terlepas pandang dengan segala muat naik yang dibuat isterinya di media sosial.

“Terus-terang cakap saya memang memang jarang sangat buka Instagram saya. Saya buka pun untuk muat naik entri baharu dan lepas itu saya memang tak tengok dah.

“Saya pun jarang ‘like’ posting Tilla sebab saya jenis dah ‘upload’ memang terus keluar tak tengok Instagram dah lepas itu.

“Apa yang saya tahu isteri saya kalau bergurau memang bukan jenis yang buat-buat. Berlainan dengan saya, saya akan fikir dulu sebelum buat apa-apa. Tapi Tilla jenis tak kisah semua itu.

“Bagi saya setiap orang cara pemikiran dia berbeza-beza tapi asalkan adik-beradik dan orang sekeliling Tilla faham dan okay dengan gurauan dia, saya okay sahaja,” ujarnya lagi.

Dalam perkembangan lain, Sam bakal kembali ke lokasi penggambaran filem Polis Evo 3 yang akan memulakan penggambaran pertengahan bulan Oktober ini.

Menerusi francais filem popular itu, Sam yang memainkan peranan sebagai Inspektor Khai sekali lagi akan digandingkan dengan rakan polis sepasukannya, Zizan Razak yang memegang watak Inspektor Sani. – KopiPlanet.com

Kantoi Diet, Shaheizy Sam Diperlekeh Isteri Gara-Gara #20Dayschallenge

Siapa yang tidak kenal dengan Shaheizy Sam, seorang pelakon yang sentiasa boleh mengubah bentuk badan mengikut watak lakonan beliau.

Bermula daripada seorang pesakit menerusi Pinjamkan Hatiku kepada jejaka abang sado dalam filem Polis Evo, baru-baru ini dia telah mengajak seramai 33 peminat yang terpilih untuk #20DaysChallenge.

Ia adalah satu program bersama-sama peminat untuk menurunkan berat badan dalam masa 20 hari kerana dalam sedikit masa lagi dia akan turun ke set penggambaran Polis Evo 3.

Bagaimanapun, niat Sam untuk menurunkan berat badan kali ini bersama peminatnya ‘diperlekeh’ isterinya sendiri iaitu pelakon Syatilla Melvin.

Syatilla telah memuat naik beberapa video Sam kantoi diet di dalam instagramnya. Rata-rata natizen terhibur dengan video yang dimuat naik oleh Syatilla, malah Sam juga meninggalkan komen untuk isterinya itu.

Namun begitu, Sam tetap kekal positif dan percaya dia bersama-sama 33 peserta #20DaysChallenge akan dapat menurunkan berat badan.

Sam juga menyatakan penentuan peserta #20DaysChallenge pada 26hb Ogos akan datang. Jom kita ramai-ramai saksikan apa akan terjadi. – KopiPlanet.com

Shaheizy Sam Nafi Pernah Muflis, Nama Diperguna Pelaburan Bitcoin

Pelakon popular, Shaheizy Sam menafikan sekeras-kerasnya bahawa dirinya sebelum ini pernah diisytiharkan muflis serta dikaitkan dengan perniagaan Bitcoin.

Menerusi Instagramnya, pelakon berkenaan telah menjelaskan mengenai perkara tersebut untuk mengelakkan sebarang kekeliruan yang timbul.

“Tak pernah ambik tahu pun pasal Bitcoin!!! Tapi Sam rasa, company yang curi-curi pakai nama Sam, gambar Sam and pandai2 buat cerita pasal Sam ni mesti Company yg takda duit.

“Semua curi je. Jadi, tak payah la nak cerita Juta-Juta. Company lain yg buat duit sikit pun pandai bayar utk buat IG review, paling2 pun mesti minta tolong atau minta kebenaran dulu,” ujarnya.

Pada masa sama, Sam menegaskan dirinya tidak pernah muflis sambil meminta supaya orang ramai tidak tertipu. – KopiPlanet.com.

Aksi Lucu Shaheizy Sam Yang Gagal Berdiet Hiburkan Netizen

Pelakon Shaheizy Sam baru-baru ini ada berkongsikan gambar terbaharunya yang kelihatan agak menggembang di bahagian perut.

Penambahan berat badan secara mendadak yang dialaminya mungkin disebabkan terlalu teruja dengan kehadiran cahaya mata keduanya, Sarima Samheizy selain kedatangan bulan Syawal yang sering kali dipenuhi dengan undangan rumah terbuka.

Menyedari akan perkembangan badannya yang semakin ‘sihat’, Sam menerusi laman Instagramnya berkongsi video cuba mengelak daripada menjamah makanan yang dihidangkan dalam sebuah majlis rumah terbuka yang dihadiri.

 

View this post on Instagram

 

Yes, today is the day!!! Sam seru semua, demi mendapatkan badan yang sihat dan segak!! All this, small the pieces!!! JOM DIET!!!

A post shared by Shaheizy Sam Samad (@shaheizy_sam) on

Namun, tak sampai beberapa minit kemudian muncul video kedua melihatkan pelakon filem Polis Evo 2 ini sedang enak menjamu dengan penuh nikmat.

“Ini semua poyo! Jangan cakap orang la. Korang pun mesti ada masalah yang sama kan? Ayat ‘esok diet’ ini menipu je,” tulisnya.

 

View this post on Instagram

 

INI SEMUA POYO!! Jangan cakap org la. Korang pun mesti ada masalah yang sama, kan? 🤪. Ayat “esok diet” ni menipu je 😏.

A post shared by Shaheizy Sam Samad (@shaheizy_sam) on

Perlakuan spontan Sam mendapat perhatian netizen dan rakan artis seperti Shuib Sepahtu, Fad Bocey dan Along Cham yang terhibur dengan aksi lucu suami kepada Syatilla Melvin itu. – KopiPlanet.com

Kredit video: Instagram Shaheizy Sam

Dah Bosan Gemuk, Shaheizy Sam Nekad Nak Kurus Semula

Bahagia menimang cahaya mata kedua dan juga berkemungkinan enak menjamu selera di hari lebaran menjadi punca aktor berbakat besar, Shaheizy Sam mengalami kenaikan berat badan secara mendadak.

Menerusi beberapa keping gambar yang dikongsikan di laman Instagram, suami kepada pelakon Syatilla Melvin ini dilihat semakin berisi lebih-lebih lagi di bahagian perut.

Menyedari perkara itu, Sam sendiri mengakui selepas ini dia harus mengamalkan gaya hidup sihat agar dapat mengurangkan berat badannya.

“That’s it! Bapak dah bosan gemuk la, Mat Yip!! Time untuk kurus pula. Siapa kat sini nak join Bapak diet sama-sama? Bapak boleh share tips macam mana nak kurus atau sado,” tulisnya.

Postingnya itu turut mendapat perhatian rakan artis seperti Hairul Azreen yang sempat meninggalkan komen berbunyi, “Hmmm, kejap je ni, sure 6 pack keluar balik.”

Sam yang merupakan anak kepada pelakon veteran Khaty Fauziah ini berkahwin dengan Syatilla pada 8 Februari 2016.

Hasil perkahwinan, pasangan ini dikurniakan sepasang cahaya mata, Syeriv Samheizy, 2, dan Sarima Samheizy yang dilahirkan pada 17 April lalu. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Shaheizy Sam

Shaheizy Sam & Syatilla Melvin Bakal Dapat Anak Perempuan

Pelakon Syatilla Melvin, 28, menerusi laman Instagramnya berkongsikan khabar gembira dia dan suami, Shaheizy Sam bakal menimang bayi perempuan yang dijangka dilahirkan pada April ini.

Menerusi entri tersebut, aktres Selafaz Cinta itu turut memuat naik foto imbasan ultra menunjukkan bayi yang dikandungnya sempat menjelirkan lidah.

“Alhamdulillah, Mat Yip (Sheriv Samheizy) nak dapat adik girl. Syukur atas rezeki ini ya Allah,” tulis Syatilla.

Syatilla dan Sam mendirikan rumah tangga pada 8 Februari 2016 dan mereka mempunyai seorang anak lelaki, Syeriv Samheizy yang juga dikenali sebagai Mat Yip. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Syatilla Melvin

Polis Evo 2 Tampil Dengan Cerita Lebih Mantap & Sarat Aksi

Tajuk: Polis Evo 2
Tarikh Tayangan: 22 November 2018
Durasi: 2 jam 5 minit
Genre: Aksi
Pengarah: Joel Soh, Andre Chiew
Pelakon: Zizan Razak, Shaheizy Sam, Raline Shah, Erra Fazira, Hasnul Rahmat, Mike Lucock, Tanta Ginting, Soffi Jikan, Syafie Naswip, Hairul Azreen
Klasifikasi: P13

Setelah cemerlang dalam siri yang pertama pada tahun 2015 dengan kutipan luar biasa, sekali lagi Shaheizy Sam dan Zizan kembali bergandingan menerusi Polis Evo 2.

Masih lagi mengekalkan konsep dua anggota polis yang bergabung membanteras jenayah, jalan cerita kali ini memberi cabaran yang lebih besar buat Inspektor Sani (Zizan Razak) dan Inspektor Khai (Shaheizy Sam).

Menerusi gandingan dua pengarah iaitu Joel Soh dan Andre Chiew, Polis Evo 2 memaparkan kisah kedua-dua inspektor berkenaan berhadapan dengan ekstremis ajaran sesat yang menawan penduduk sebuah pulau.

Secara ringkasnya, cerita bermula apabila Sani dan Khai terlibat dalam misi pengintipan di sebuah pulau terpencil. Suasana bertukar keruh apabila sekumpulan ekstremis ajaran sesat yang diketuai Hafsyam Jauhari (Hasnul Rahmat) menyerang dan menawan pulau tersebut.

Bagaimanapun, penulis enggan mengulas lagi berkenaan isu yang timbul sebelum ini kerana perkara berkenaan pun sudah diulas oleh beberapa pihak, termasuk Mufti Wilayah Persekutuan.

Cuma apa yang penulis ingin tekankan di sini, bagi mereka yang begitu meminati filem-filem bercorak aksi, Polis Evo 2 sememangnya filem yang paling sesuai untuk ditonton.

Sepanjang menonton filem ini selama lebih dua jam, boleh dikatakan ia sarat dengan 90 peratus babak aksi sejak dari awal sehinggalah penghujung cerita.

Dari segi karakter pula, penulis lihat tiada sebarang perbezaan ketara watak Khai dan Sani dalam filem pertama dahulu, cuma kali ini penulis lebih tertarik dengan watak Hasnul Rahmat dan pelakon Indonesia, Raline Shah.

Untuk watak Hafsyam Jauhari, dia ditampilkan sebagai ketua penjahat yang kelihatan ‘cool’, tetapi mempunyai sisi kejam yang pastinya boleh menimbulkan rasa geram penonton, terutama ketika babak Hafsyam menembak mati anggota polis Mat Dan (Syafie Naswip) tanpa belas kasihan.

Manakala, pemilihan Raline Shah sebagai Rian yang merupakan seorang polis perisik dari Indonesia juga adalah langkah yang tepat.

Ternyata watak Rian dapat dibawa dengan sebaiknya oleh Raline, malah aksi-aksi yang dilakukannya tidak mengecewakan dan boleh dikatakan sebagai salah satu tarikan untuk menonton filem ini.

Secara keseluruhannya Polis Evo 2 adalah berbaloi untuk ditonton. Ketepikan rasa skeptikal terhadap isu yang berbangkit sebelum ini apabila pergi menontonnya nanti.

Sebaliknya penonton wajar melihat filem ini sebagai sebuah filem yang menghiburkan, di sebalik memaparkan kisah pengorbanan anggota polis dalam menjaga keselamatan orang ramai.

Pada masa yang sama, elakkan juga untuk membandingkan filem ini dengan cerita yang pertama memandangkan hanya watak Shaheizy Sam dan Zizan Razak sahaja yang kekal untuk filem kedua.

Polis Evo 2 sudah mula ditayangkan di pawagam seluruh negara pada 20 November lalu (sneak preview) dan ditayangkan secara rasmi bermula pada hari ini. – KopiPlanet.com