• FOLLOW US

Shaheizy Sam Nafi Pernah Muflis, Nama Diperguna Pelaburan Bitcoin

Pelakon popular, Shaheizy Sam menafikan sekeras-kerasnya bahawa dirinya sebelum ini pernah diisytiharkan muflis serta dikaitkan dengan perniagaan Bitcoin.

Menerusi Instagramnya, pelakon berkenaan telah menjelaskan mengenai perkara tersebut untuk mengelakkan sebarang kekeliruan yang timbul.

“Tak pernah ambik tahu pun pasal Bitcoin!!! Tapi Sam rasa, company yang curi-curi pakai nama Sam, gambar Sam and pandai2 buat cerita pasal Sam ni mesti Company yg takda duit.

“Semua curi je. Jadi, tak payah la nak cerita Juta-Juta. Company lain yg buat duit sikit pun pandai bayar utk buat IG review, paling2 pun mesti minta tolong atau minta kebenaran dulu,” ujarnya.

Pada masa sama, Sam menegaskan dirinya tidak pernah muflis sambil meminta supaya orang ramai tidak tertipu. – KopiPlanet.com.

Aksi Lucu Shaheizy Sam Yang Gagal Berdiet Hiburkan Netizen

Pelakon Shaheizy Sam baru-baru ini ada berkongsikan gambar terbaharunya yang kelihatan agak menggembang di bahagian perut.

Penambahan berat badan secara mendadak yang dialaminya mungkin disebabkan terlalu teruja dengan kehadiran cahaya mata keduanya, Sarima Samheizy selain kedatangan bulan Syawal yang sering kali dipenuhi dengan undangan rumah terbuka.

Menyedari akan perkembangan badannya yang semakin ‘sihat’, Sam menerusi laman Instagramnya berkongsi video cuba mengelak daripada menjamah makanan yang dihidangkan dalam sebuah majlis rumah terbuka yang dihadiri.

 

View this post on Instagram

 

Yes, today is the day!!! Sam seru semua, demi mendapatkan badan yang sihat dan segak!! All this, small the pieces!!! JOM DIET!!!

A post shared by Shaheizy Sam Samad (@shaheizy_sam) on

Namun, tak sampai beberapa minit kemudian muncul video kedua melihatkan pelakon filem Polis Evo 2 ini sedang enak menjamu dengan penuh nikmat.

“Ini semua poyo! Jangan cakap orang la. Korang pun mesti ada masalah yang sama kan? Ayat ‘esok diet’ ini menipu je,” tulisnya.

 

View this post on Instagram

 

INI SEMUA POYO!! Jangan cakap org la. Korang pun mesti ada masalah yang sama, kan? 🤪. Ayat “esok diet” ni menipu je 😏.

A post shared by Shaheizy Sam Samad (@shaheizy_sam) on

Perlakuan spontan Sam mendapat perhatian netizen dan rakan artis seperti Shuib Sepahtu, Fad Bocey dan Along Cham yang terhibur dengan aksi lucu suami kepada Syatilla Melvin itu. – KopiPlanet.com

Kredit video: Instagram Shaheizy Sam

Dah Bosan Gemuk, Shaheizy Sam Nekad Nak Kurus Semula

Bahagia menimang cahaya mata kedua dan juga berkemungkinan enak menjamu selera di hari lebaran menjadi punca aktor berbakat besar, Shaheizy Sam mengalami kenaikan berat badan secara mendadak.

Menerusi beberapa keping gambar yang dikongsikan di laman Instagram, suami kepada pelakon Syatilla Melvin ini dilihat semakin berisi lebih-lebih lagi di bahagian perut.

Menyedari perkara itu, Sam sendiri mengakui selepas ini dia harus mengamalkan gaya hidup sihat agar dapat mengurangkan berat badannya.

“That’s it! Bapak dah bosan gemuk la, Mat Yip!! Time untuk kurus pula. Siapa kat sini nak join Bapak diet sama-sama? Bapak boleh share tips macam mana nak kurus atau sado,” tulisnya.

Postingnya itu turut mendapat perhatian rakan artis seperti Hairul Azreen yang sempat meninggalkan komen berbunyi, “Hmmm, kejap je ni, sure 6 pack keluar balik.”

Sam yang merupakan anak kepada pelakon veteran Khaty Fauziah ini berkahwin dengan Syatilla pada 8 Februari 2016.

Hasil perkahwinan, pasangan ini dikurniakan sepasang cahaya mata, Syeriv Samheizy, 2, dan Sarima Samheizy yang dilahirkan pada 17 April lalu. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Shaheizy Sam

Shaheizy Sam & Syatilla Melvin Bakal Dapat Anak Perempuan

Pelakon Syatilla Melvin, 28, menerusi laman Instagramnya berkongsikan khabar gembira dia dan suami, Shaheizy Sam bakal menimang bayi perempuan yang dijangka dilahirkan pada April ini.

Menerusi entri tersebut, aktres Selafaz Cinta itu turut memuat naik foto imbasan ultra menunjukkan bayi yang dikandungnya sempat menjelirkan lidah.

“Alhamdulillah, Mat Yip (Sheriv Samheizy) nak dapat adik girl. Syukur atas rezeki ini ya Allah,” tulis Syatilla.

Syatilla dan Sam mendirikan rumah tangga pada 8 Februari 2016 dan mereka mempunyai seorang anak lelaki, Syeriv Samheizy yang juga dikenali sebagai Mat Yip. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Syatilla Melvin

Polis Evo 2 Tampil Dengan Cerita Lebih Mantap & Sarat Aksi

Tajuk: Polis Evo 2
Tarikh Tayangan: 22 November 2018
Durasi: 2 jam 5 minit
Genre: Aksi
Pengarah: Joel Soh, Andre Chiew
Pelakon: Zizan Razak, Shaheizy Sam, Raline Shah, Erra Fazira, Hasnul Rahmat, Mike Lucock, Tanta Ginting, Soffi Jikan, Syafie Naswip, Hairul Azreen
Klasifikasi: P13

Setelah cemerlang dalam siri yang pertama pada tahun 2015 dengan kutipan luar biasa, sekali lagi Shaheizy Sam dan Zizan kembali bergandingan menerusi Polis Evo 2.

Masih lagi mengekalkan konsep dua anggota polis yang bergabung membanteras jenayah, jalan cerita kali ini memberi cabaran yang lebih besar buat Inspektor Sani (Zizan Razak) dan Inspektor Khai (Shaheizy Sam).

Menerusi gandingan dua pengarah iaitu Joel Soh dan Andre Chiew, Polis Evo 2 memaparkan kisah kedua-dua inspektor berkenaan berhadapan dengan ekstremis ajaran sesat yang menawan penduduk sebuah pulau.

Secara ringkasnya, cerita bermula apabila Sani dan Khai terlibat dalam misi pengintipan di sebuah pulau terpencil. Suasana bertukar keruh apabila sekumpulan ekstremis ajaran sesat yang diketuai Hafsyam Jauhari (Hasnul Rahmat) menyerang dan menawan pulau tersebut.

Bagaimanapun, penulis enggan mengulas lagi berkenaan isu yang timbul sebelum ini kerana perkara berkenaan pun sudah diulas oleh beberapa pihak, termasuk Mufti Wilayah Persekutuan.

Cuma apa yang penulis ingin tekankan di sini, bagi mereka yang begitu meminati filem-filem bercorak aksi, Polis Evo 2 sememangnya filem yang paling sesuai untuk ditonton.

Sepanjang menonton filem ini selama lebih dua jam, boleh dikatakan ia sarat dengan 90 peratus babak aksi sejak dari awal sehinggalah penghujung cerita.

Dari segi karakter pula, penulis lihat tiada sebarang perbezaan ketara watak Khai dan Sani dalam filem pertama dahulu, cuma kali ini penulis lebih tertarik dengan watak Hasnul Rahmat dan pelakon Indonesia, Raline Shah.

Untuk watak Hafsyam Jauhari, dia ditampilkan sebagai ketua penjahat yang kelihatan ‘cool’, tetapi mempunyai sisi kejam yang pastinya boleh menimbulkan rasa geram penonton, terutama ketika babak Hafsyam menembak mati anggota polis Mat Dan (Syafie Naswip) tanpa belas kasihan.

Manakala, pemilihan Raline Shah sebagai Rian yang merupakan seorang polis perisik dari Indonesia juga adalah langkah yang tepat.

Ternyata watak Rian dapat dibawa dengan sebaiknya oleh Raline, malah aksi-aksi yang dilakukannya tidak mengecewakan dan boleh dikatakan sebagai salah satu tarikan untuk menonton filem ini.

Secara keseluruhannya Polis Evo 2 adalah berbaloi untuk ditonton. Ketepikan rasa skeptikal terhadap isu yang berbangkit sebelum ini apabila pergi menontonnya nanti.

Sebaliknya penonton wajar melihat filem ini sebagai sebuah filem yang menghiburkan, di sebalik memaparkan kisah pengorbanan anggota polis dalam menjaga keselamatan orang ramai.

Pada masa yang sama, elakkan juga untuk membandingkan filem ini dengan cerita yang pertama memandangkan hanya watak Shaheizy Sam dan Zizan Razak sahaja yang kekal untuk filem kedua.

Polis Evo 2 sudah mula ditayangkan di pawagam seluruh negara pada 20 November lalu (sneak preview) dan ditayangkan secara rasmi bermula pada hari ini. – KopiPlanet.com

Shaheizy Sam Serius Berlakon, Bukan Hanya Tumpu Populariti

Pelakon Polis Evo 2 (PE2), Shaheizy Sam, 36, berharap segala persediaan yang dilakukannya bagi menghayati sesuatu watak yang ditawarkan kepadanya dapat memberi motivasi serupa kepada setiap pelakon di luar sana.

Menurut Sam, dia bukan berniat untuk mengajar sebaliknya mahu setiap pelakon menjadikan bidang lakonan ini sebagai satu pekerjaan yang serius dan tidak hanya mahu mengejar populariti semata-mata.

“Saya harap dapat memberi motivasi kepada semua pelakon. Bukan saya nak cakap yang diri saya ini hebat. Saya cuma mahu kerjaya sebagai pelakon ini diambil serius, bukan sekadar nak popular semata-mata.

“Kalau mereka letakkan sepenuh jiwa dan raga terhadap lakonan, kepuasan itu akan terlahir sendiri nanti. Jadi adalah lebih baik untuk mereka melakukan persiapan rapi sebelum menjayakan sesuatu watak yang ditawarkan kepada mereka,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Sam ditemui pada malam gala tayangan PE2 yang berlangsung di MBO The Starling Mall, Damansara baru-baru ini. Filem arahan Joel Soh dan Andre Chiew itu turut dibintangi Zizan Razak, Raline Shah, Hasnul Rahmat, Fir Rahman dan Hairul Azreen.

Untuk filem PE2, Sam sanggup menolak sebarang tawaran lakonan lain selama 15 bulan bagi memberikan sepenuh komitmen terhadap wataknya dalam filem itu.

Ujarnya, sepanjang tenpoh 15 bulan itu, dia telah melalui pelbagai transformasi antaranya perlu mengawal diet hariannya selain memahirkan diri dengan pengunaan senjata canggih.

Selain itu, Sam turut menyatakan perhargaannya buat isteri, Syatilla Melvin yang banyak bersabar dengannya sepanjang menjalani tempoh berdiet untuk menjayakan watak Inspektor Sani dalam PE2.

“Tahulah kan, bila kita berdiet ini tak boleh makan itu tak boleh makan, kita akan cepat naik marah. Syatilla banyak bersabar sepanjang tempoh saya diet untuk dapatkan tubuh badan yang sesuai dengan watak Inspektor Sani.

“Sebaik habis penggambaran memang saya balas dendam, makan semua makanan yang tidak boleh dimakan dulu. Nasib baik badan saya jenis cepat naik dan cepat turun juga, mungkin disebabkan metabolisme tinggi,” ujarnya.

PE2 yang merupakan filem francais Polis Evo bakal menemui penonton bermula 22 November ini. Selain Malaysia, PE2 yang menelan belanja RM7 juta akan turut ditayangkan di Indonesia, Singapura dan Brunei. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Shaheizy Sam

Penerbit, Pengarah Polis Evo 2 Mohon Tonton Filem Dahulu

Penerbit dan pengarah filem Polis Evo 2 (PE2) memohon orang ramai agar terlebih dahulu menonton filem tersebut sebelum menjatuhkan hukum terhadap karya berkenaan.

Penerbit Eksekutif Astro Shaw, Datuk Khairul Anwar Saleh menjelaskan PE2 dihasilkan adalah kerana ingin memaparkan kesan-kesan buruk sekiranya terdapat puak pelampau agama yang mahu mengganggu gugat keamanan negara.

“Karakter dalam filem ini semua adalah rekaan semata-mata dan seperti sedia maklum Malaysia mempunyai pendirian yang sangat tegas iaitu tidak berkompromi dengan sebarang aktiviti pengganas. Filem ini hanya sebuah naskhah yang mahu menyampaikan kesan-kesan buruk sekiranya kita terlibat dalam aktiviti keganasan selain memaparkan nilai-nilai positif kemanusiaan yang perlu dipupuk oleh setiap insan.

“Bagi saya, kita harus menonton filem ini dahulu kerana apa yang dilihat menerusi trailer tidak cukup untuk menggambarkan keseluruhan jalan cerita filem ini,” katanya kepada KopiPlanet.com. ketika ditemui pada malam gala Polis Evo 2 yang berlangsung di MBO Starling Mall, Damansara semalam.

Perkara ini dibangkitkan berikutan terdapat gerakan daripada segelintir pihak yang mahu memboikot PE2 kerana mendakwa filem arahan Joel Seoh dan Andre Chiew itu seolah-olah menggambarkan Islam sebagai agama yang menggalakkan aktiviti keganasan.

Menurutnya lagi, PE2 bukan digarap untuk memberikan imej buruk terhadap orang Islam, sebaliknya bertujuan memberikan gambaran apa akibatnya jika seseorang mempergunakan agama bagi kepentingan dirinya sendiri.

Sementara itu, pengarahnya Joel Seoh berkata setiap orang ada pandangan tersendiri, namun dia berharap orang ramai menonton dahulu filem ini terlebih dahulu sebelum memberikan sebarang komen yang mungkin tersasar jauh daripada nilai dan pengajaran yang cuba diselitkan dalam PE2.

“Saya tak rasa filem ini perlu diboikot sebab setiap filem mesti ada nilai pemgajaran yang mahu disampaikan. Saya ada rasa sedikit terkilan apabila ramai yang dah salah anggap dengan filem ini. Filem ini bertujuan untuk memaparkan tugas-tugas mencabar yang dihadapi anggota polis. Itu yang saya mahu fokuskan, tetapi nampaknya orang lebih fokuskan kepada isu yang tidak sepatutnya (isu kumpulan pengganas).

“Jalan ceritanya digarap dengan sebaiknya untuk menaikkan imej pasukan beruniform polis yang sanggup berkorban apa sahaja demi menjaga keamanan dan keharmonian negara. Jadi, saya harap tonton dahulu filem ini agar tidak disalah anggap sebab filem ini memang mahu menggambarkan tanggungjawab polis itu sesuatu yang sangat besar. Bagaimanapun, itu bukan yang diketengahkan pula oleh segelintir pihak apabila dengan menonton trailer sahaja mereka sudah melabelkan filem ini sebagai sesuatu yang negatif,” jelasnya.

PE2 yang dibintangi Shaheizy Sam, Zizan Razak, Raline Shah, Hasnul Rahmat, Hairul Azreen, Riz Amin, Fir Rahman dan Jeff Catz bakal ditayangkan di pawagam seluruh negara bermula 22 November ini. Menelan kos keseluruhan sebanyak RM7 juta, PE2 turut akan ditayangkan di tiga buah negara jiran iaitu Indonesia, Singapura dan Brunei.

Untuk makluman, filem Polis Evo (2015) telah mencatatkan kutipan pecah panggung apabila berjaya meraih sebanyak RM18 juta sepanjang tayangannya. – KopiPlanet.com

Komited Dengan Kerja, Shaheizy Sam Pernah ‘Ingkar’ Arahan Doktor

Pelakon berkaliber, Shaheizy Sam mengakui dia merupakan seorang individu yang sangat komited dengan kerjanya yang dilakukannya.

Menurut Sam, dia pernah menolak cadangan daripada doktor agar dia merehatkan diri sebentar selepas dirinya mengalami masalah kekurangan air dalam badan pada hujung tahun lalu.

“Saya ada amalkan diet selama dua bulan dan saya tersalah susun atur penjagaan makanan dan minuman sehingga menyebabkan badan jadi kurang air. Ketika itu, waktu makan saya tak menentu dan ada satu masa saya boleh bertahan tanpa minum air beberapa hari.

“Sehari sebelum saya kembali ke set untuk menghabiskan baki penggambaran, saya pergi ke gimnasium untuk berlari dan buat senaman kecergasan sebab dapat rasa badan tak bersedia lagi untuk penggambaran. Nak jadikan cerita, tempat itu tidak disediakan ruang udara yang secukupnya sehingga kaki saya jadi kebas dan sukar bernafas.

“Bila dah jadi macam itu, saya terus hubungi kru produksi dan Zizan. Mereka datang dan tengok muka saya macam mayat sebab dah pucat teruk. Terus mereka segera bawa saya ke hospital,” katanya.

Sam berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pelancaran filem Polis Evo 2 yang diadakan di Gasket Alley, Petaling Jaya semalam.

Sebelum ini, pelakon berusia 36 tahun itu pernah dimasukkan ke hospital akibat mengamalkan diet yang salah sehingga menyebabkan tubuhnya kekurangan air dalam badan.

Susulan kejadian itu, doktor menasihatinya agar berehat lebih lama di hospital namun demi komitmen kerjanya yang hanya berbaki beberapa hari lagi, aktor itu meminta dirinya diberi pelepasan keluar wad secepat mungkin.

“Doktor suruh saya berehat lama sikit tapi memikirkan saya ada lagi penggambaran yang perlu dijalankan pada keesokan hari, saya minta juga kebenaran doktor untuk keluar dari hospital secepat yang mungkin,” ujarnya lagi.

Demi merealisasikan wataknya sebagai Inspektor Khai, Sam turut mengakui dia telah mengosongkan jadual kerjanya selama 15 bulan bagi memberikan sepenuh fokus dan tumpuan terhadap filem sequel itu.

“Saya siapkan diri selama 15 bulan untuk Polis Evo 2 dan memang saya kosongkan jadual untuk fokus dengan penggambaran filem ini.

“Nak kata saya dibayar mahal sebab itu sanggup tolak job lain, tak juga. Sebaliknya, saya lebih suka buat sesuatu kerja itu dengan beri sepenuh tumpuan agar saya dapat berikan mutu lakonan yang terbaik,” katanya lagi.

Polis Evo 2 yang turut dibintangi Zizan Razak, Raline Shah, Erra Fazira, Hasnul Rahmat dan Hairul Azreen ini akan mula ditayangkan pada 22 November depan. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Shaheizy Sam

Shaheizy Sam Mahu Tumpu Bisnes, Rancang Bawa Keluarga Bercuti

Setelah memberikan sepenuh tumpuan kepada penggambaran filem Polis Evo 2, pelakon Shaheizy menyatakan dia kini dalam fasa untuk berehat sementara daripada dunia lakonan.

Sam berkata, buat masa ini dia mahu memberikan lebih tumpuan kepada perniagaan yang sedang diusahakan iaitu baju kurta dan baju Melayu untuk kanak-kanak.

“Seperti yang sudah sedia maklum saya memang sejak dahulu lagi tidak akan ambil sebarang tawaran lakonan sepanjang bulan Ramadan.

“Jadi, dengan masa yang ada ini saya akan sibuk mempromosikan baju Kurta Crown yang merupakan kerjasama saya dengan PrimaValet dan baju Melayu Kanak-Kanak yang menggunakan nama anak saya iaitu Mat Yip,” ujarnya.

Sam berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui semasa majlis pelancaran pembukaan cawangan terbaru PrimaValet di Wangsa Maju baru-baru ini.

Dalam pada itu, Sam memberitahu bahawa dia juga bercadang untuk membawa keluarganya pergi bercuti setelah sebelum ini sering sibuk dengan jadual lakonan.

“Kalau ikutkan buat masa sekarang tumpuan saya hanya pada perniagaan dan mahu bawa keluarga bercuti. Kalau nak kembali berlakon semula, mungkin pada hujung tahun ini baru saya bersedia semula,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Shaheizy Sam Anggap Satu Penghormatan Jadi Pilihan Juara Dunia

Pelakon popular Shaheizy Sam menganggap ia satu penghormatan buat dirinya apabila namanya menjadi pilihan juara dunia lumba basikal, Azizulhasni Awang untuk berlakon dalam filem biopik.

Azizulhasni sebelum ini berkata, dia melihat potensi pelakon berkenaan dalam melakonkan wataknya memandangkan mereka mempunyai beberapa ciri persamaan fizikal.

“Saya rasa itu satu penghargaan yang besar apabila nama saya terlintas di fikiran seorang atlet yang bergelar juara dunia.

“Secara jujurnya, saya sedia untuk membawa watak Azizulhasni kerana percaya banyak pengajaran yang boleh dikongsikan kepada masyarakat atas usaha, pengorbanan dan perjuangan yang beliau lakukan untuk sampai ke tahap sekarang,” katanya ketika dihubungi KopiPlanet.com.

Menurut Sam, dia berbesar hati untuk menggalas peranan tersebut sekiranya diberikan peluang memandangkan dia suka berlakon filem yang menggambarkan tentang perjuangan insan-insan yang telah berjaya mengharumkan nama negara di mata dunia.

“Sebenarnya, Sam memang suka filem biopik yang menceritakan tentang perjuangan seseorang individu itu sehingga boleh mencatat kejayaan luar biasa di mata dunia.

“Jika diberikan peluang, Sam memang sangat gembira kerana filem ini pastinya akan memberikan motivasi kepada penonton agar berusaha sehingga mencapai kejayaan seperti mana yang telah dilakukan Azizulhasni,” ujarnya lagi.

Penerbit filem biopik tersebut iaitu ThreeSixty Management dan UniTalent difahamkan akan mengadakan satu ujibakat dalam misi mencari Azizulhasni dan sesi itu terbuka kepada pelakon sedia ada mahupun orang ramai yang ingin mencuba nasib di luar sana.

Filem biopik Azizulhasni akan diarahkan oleh Raja Mukhriz ini akan menjalani penggambaran pada penghujung tahun ini. Ia bakal menampilkan lokasi sebenar di mana Azizulhasni membesar sehingga berjaya memegang gelaran juara dunia.

Antara lokasi penggambaran yang sudah dikenalpasti ialah di Terengganu, Kuala Lumpur dan Australia. – KopiPlanet.com