• FOLLOW US

Wangi… Kisah Seram Yang Merungkai Misteri Kehilangan Bella

Filem-filem bercorak psiko thriller yang mengandungi unsur-unsur seram merupakan antara genre filem yang cukup digemari penonton.

Maka, syarikat produksi Resilinece Studio Sdn. Bhd. mengambil inisiatif dengan terhasilnya filem sulung mereka berjudul Wangi yang akan ditayangkan di pawagam pada 5 September ini.

Biarpun baru menghasilkan filem, namun mereka dilihat cukup serius untuk filem sulung ini dengan menampilkan barisan pelakon-pelakon hebat seperti Sharnaaz Ahmad, Erra Fazira, Nabila Huda dan Syazwan Zulkifly.

Penerbitnya iaitu Shuhada Mohd. atau Adda mengatakan bahawa dia begitu menggemari plot-plot seram dan misteri dalam sesebuah cerita dan itu merupakan salah satu sebab utama tercetusnya idea untuk menerbitkan filem ini.

“Untuk filem baharu terbitan syarikat saya ini, Wangi merupakan tajuk yang sukar ditafsirkan kerana ia subjektif dan bergantung pada persepsi individu.

“Filem ini memaparkan kisah tentang sebuah keluarga bahagia dari pandangan zahirnya, tetapi di sebaliknya ia mempunyai rahsia hitam yang tersembunyi,” ujarnya.

Wangi menceritakan tentang Nor (Erra Fazira) yang baru pulang ke rumah setelah melahirkan cahaya mata kedua. Dia dan suaminya, Khuzairi (Sharnaaz Ahmad) memiliki seorang anak lelaki istimewa berusia tujuh tahun. Sepanjang dalam tempoh berpantang, Nor telah dijaga oleh ibunya.

Dalam pada itu, Nor juga menyedari ketiadaan pembantu rumah dan merangkap adik angkatnya, Bella (Nabila Huda). Khuzairi memberitahu bahawa Bella telah berhenti dan pulang ke Amsterdam dengan alasan berkahwin dengan kekasihnya iaitu Azlan (Syazwan Zulkifli).

Bagaimanapun, Nor berasa pelik memandangkan Bella tak pernah bercerita tentang perkahwinan dan bermulalah misteri tentang kehilangan Bella serta kejadian-kejadian pelik yang berlaku ke atas dia dan keluarganya, di sebalik misteri kehilangan Bella.

Sementara itu, salah seorang pelakon utamanya iaitu Erra Fazira pula menyatakan dia tertarik untuk membintangi filem berkenaan kerana kelainan watak yang dibawakannya iaitu seorang ibu yang berdepan dengan konflik jiwa.

“Saya pernah berlakon di bawah arahan Yeop Hitler (Mohd Latiff Zami), tetapi kali ini pengarahan dan pembawakan jiwa yang berbeza diterapkan olehnya.

“Dia memberi kebebasan kepada saya untuk watak Nor ini, namun dalam masa yang sama dia memantau agar karektor dan penceritaan tidak tersimpang jauh,” ujarnya.

Selain itu, Erra menyatakan jalan cerita yang agak menarik di samping dapat beraksi bersama rakan-rakan pelakon yang hebat antara sebab utama dia bersetuju membintangi filem berkenaan.

“Sudah tentu saya harap filem Wangi dapat mengubat hati penonton yang mahu saya kembali beraksi di layar perak. Ia bukan sekadar filem seram seperti yang dijangkakan kerana Wangi adalah sebuah filem ‘psycho thriller’ yang jarang dizahirkan dalam filem-filem Malaysia,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Sharnaaz Ahmad Mohon Doa Kesihatan Anaknya Jebat Jayden

Pelakon Sharnaaz Ahmad memohon doa daripada orang ramai terutama peminat agar anaknya berada dalam keadaan dan kesihatan yang baik.

Menerusi caption yang ditulis oleh pelakon berkenaan, buat masa ini keadaan kesihatan anaknya, Jebat Jayden berada dalam keadaan kurang baik.

“Doakan anak saya selamat… Jebat Jaydeen dalam keadaan kurang baik. Doalah di bulan mulia ini. Terima kasih untuk Jebat Jayden Ahmad B Sharnaaz Ahmad.

“I love u sayang.. Doakan Jebat na.. I am half brave then u my boy.. Ur name make u so strong InsyaAllah.. strong like ur name my Jebat… Our Jebat… baba love u so much,” tulisnya.

Baru-baru ini, anak kepada pelakon berkenaan dan pasangannya Noor Nabilah yang menghidap Urinary Tract Infection (UTI) selamat menjalani pembedahan.

Anaknya itu yang baru berusia lapan bulan anaknya terpaksa menjalani pembedahan bagi merawat sakit jangkitan saluran kencing. – KopiPlanet.com

Kredit Foto: Instagram Sharnaaz Ahmad

Anak Sharnaaz Ahmad Selamat Jalani Pembedahan UTI

Anak kepada pasangan pelakon Sharnaaz Ahmad dan Noor Nabilah, Jebat Jayden yang menghidap Urinary Tract Infection (UTI) selamat menjalani pembedahan.

Menerusi posting yang dimuat naik di Instagram miliknya, pelakon berkenaan mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang mendoakan pembedahan dan kesihatan anaknya itu.

“Alhamdulillah syukur pada Allah SWT. Jebat dah selamat keluar OT. Kepada semua yang mendoakan, terima kasih. Semoga Allah balas dengan beribu kebaikan dan pahala buat anda semua.

“Alhamdulillah, semua lancar. Dan terima kasih buat Doktor Shariz yang mengetuai pembedahan ni, hebat orangnya. Jebat akan kembali sihat dengan izin Allah… amin,” ujarnya.

Baru-baru ini pelakon itu memberitahu mengenai keadaan kesihatan anaknya yang berusia lapan bulan itu terpaksa menjalani pembedahan merawat sakit jangkitan saluran kencing.

Bagaimanapun, Sharnaaz tidak mahu menghebahkan masalah penyakit anaknya itu kerana menyedari masih ramai kanak-kanak lain yang mengalami keadaan lebih teruk berbanding anaknya. – KopiPlanet.com

Sharnaaz Ahmad & Isteri Pergi Jumpa Kaunseling Di JAWI?

Hubungan di antara pelakon Sharnaaz Ahmad dan isterinya Noor Nabila Mohd Noor ternyata kini semakin menjadi teka-teki peminat lantaran beberapa status yang dimuat naik di Instagram miliknya.

Malah, lebih mengejutkan lagi apabila kedua-duanya baru-baru ini dikhabarkan telah berjumpa dengan kaunseling di Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI).

Perkara berkenaan telah didedahkan oleh sebuah Instagram yang menggunakan nama @makcik_puaka menerusi Insta Story menerusi perbualan seorang individu.

“Serba salah sebenarnya nak cakap… Actually Sharnaaz ada rujuk dengan kaunseling dekat JAWI hari tu… Sebab mak iolls ada keje kat sana… Dia cakap ada nampak Sharnaaz tu datang JAWI… tettt… wallahualam…

“Betik.. mak iolls keje JAWI yang bagitahu Sharnaaz datang JAWI untuk kaunseling. Then Nabila pegi dengan bapa tiri dia,” ujar individu tersebut.

Sharnaaz dan Noor Nabila mendirikan rumah tangga pada 31 Mac 2017 dan telah dikurniakan seorang cahaya mata iaitu Jebat Jayden Ahmad pada 30 Ogos lalu. – KopiPlanet.com

Foto: Instagram Sharnaaz Ahmad

Sharnaaz Lebih Banyak Video Call Dengan Anak Daripada Isteri

Pelakon Sharnaaz Ahmad mengakui teruja melalui kehidupan baharu bergelar seorang bapa sejak Ogos lalu.

Menurut aktor kelahiran Pulau Pinang itu, dia kini memang langsung tidak boleh berenggang dengan anaknya, Jebat Jayden Ahmad yang dilahirkan pada tanggal 30 Ogos lalu yang juga bersamaan dengan ulang tahun kelahiran ke-33 Sharnaaz.

“Saya sekarang lebih banyak masa dihabiskan dengan anak. Dia pun dah pandai, kalau boleh nak kena dukung 24 jam.

“Kalau outstation atau keluar penggambaran, memang akan teringat. Macam hari itu pergi Manchester tujuh hari pun dah tak tahan rasa rindu.

“Kalau rindu cepat-cepat saya buat panggilan video, dalam sehari adalah dalam lebih lima kali sehari, saya rindu nak tengok wajah Jebat. Saya lebih banyak video call dengan anak daripada isteri pula sekarang ni,” katanya berseloroh kepada KopiPlanet.com.

Sharnaaz ditemui pada majlis sidang media Anugerah Skrin 2018 yang berlangsung di Bukit Kiara, baru-baru ini.

Menerusi ASK2018, Sharnaaz diberi tanggungjawab sebagai penyampai anugerah bersama barisan artis lain seperti Datuk Rosyam Nor, Nora Danish, Awal Ashaari, Zahirah MacWilson dan ramai lagi.

Sejak mempunyai cahaya mata, Sharnaaz turut mengakui yang dia kini lebih banyak meluangkan masa di rumah daripada bersiar-siar di luar.

“Sekarang kalau ada masa terluang, memang saya akan bersama dengan Jebat sahaja. Kalau tidak pun saya akan pergi main golf dan terus pulang ke rumah lepas tu. Memang dah tiada lepak-lepak di luar pasal asyik rindukan anak,” ujarnya lagi.

Sharnaaz berkahwin dengan kakak kepada pelakon dan pengacara Neelofa pada 31 Mac 2017. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Sharnaaz Ahmad

Selebriti Kongsi Kesedihan Tragedi 6 Bomba Lemas Misi Menyelamat

Selebriti tempatan tidak ketinggalan berasa simpati dengan tragedi lemas melibatkan enam anggota bomba, malam semalam.

Antara yang berkongsi kesedihan itu ialah pelakon Nora Danish dan Sharnaaz Ahmad.

Menerusi perkongsian itu, Sharnaaz berkata dia pernah mengenali beberapa mangsa yang terlibat dan aktor itu  turut mendoakan agar roh mereka semua dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan hambaNya yang beriman.

“Saya pernah bekerja, bergurau, bergelak dengan mereka dan mereka adalah yang terbaik dalam unit di air Malaysia, mereka adalah unit elit khas dan kehilangan yang sangat terasa buat unit di air bomba Malaysia.

“Mereka sangat terlatih dan mahir dalam misi menyelamat, banyak kes mereka bersabung nyawa dan berjaya selamatkan tetapi kali ini mereka dijemput oleh Allah atas tugas mereka.

“Saya sangat terkesan dengan kehilangan unit di air bomba Malaysia. Mereka telah gugur dan syahid ketika melakukan kebaikan.

“Semoga Allah luaskan kubur mereka dan jadikan kematian ini syahid yang paling indah buat keenam-enam hero sebenar Malaysia,” tulis Sharnaaz.

 

View this post on Instagram

 

Saya pernah bekerja, bergurau, bergelak dgn mereka, dan mereka adalah yg terbaik dalam unit di air malaysia, mereka adalah unit elit khas.. dan kehilangan yg sgt terasa buat unit di air bomba malaysia.. dan mereka sgt terlatih dan mahir dalam misi menyelamat.. banyak kes mereka bersabung nyawa dan berjaya selamatkan.. tetapi kali ini mereka dijemput oleh Allah atas tugas mereka.. sy sangat terkesan dengan kehilangan unit di air bomba malaysia.. mereka telah gugur dan syahid ketika melakukan kebaikan.. semoga Allah luaskan kubur mereka, dan jadikan kematian ini syahid yg paling indah buat ke enam enam hero sebenar malaysia.. @jabatanbombadanpenyelamat telah kehilangan asst paling besar negara.. 😢

A post shared by Sharnaaz Ahmad Basir Ahmad ™ (@sharnaazahmad) on

Enam anggota bomba Pasukan Penyelamatan Di Air (PPDA) maut ketika menjalankan operasi mencari dan menyelamat (SAR) seorang remaja terjatuh ke dalam lombong di Taman Putra Perdana, Puchong pada 9.15 malam semalam.

Keenam-enam yang terkorban terdiri daripada empat anggota Bomba dan Penyelamat Pelabuhan Klang dikenali sebagai Mohd Fatah Hashim, 34, Izatul Akma Wan Ibrahim, 32, Mazlan Omarbaki, 25, dan Yahya Ali, 24.

Dua lagi mangsa adalah dari Balai Bomba dan Penyelamat Shah Alam yang dikenal pasti sebagai Adnan Othman, 33, dan Muhammad Hifdzul Malik Shaari, 25 tahun.

Jenazah kesemua mangsa akan disemadikan di kampung halaman masing-masing selepas disembahyangkan dan diberikan penghormatan terakhir di pekarangan Balai Bomba dan Penyelamat Seksyen 15, Shah Alam. – KopiPlanet.com

Sharnaaz Ahmad Didenda RM1,200 Tumbuk Bangla

Pelakon filem ‘Juvana’ Sharnaaz Ahmad Bazir Ahmad atau lebih dikenali sebagai Sharnaaz Ahmad, didenda RM1,200 oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini selepas mengaku bersalah atas pertuduhan menyebabkan kecederaan dengan cara menumbuk seorang pekerja kelab golf warga Bangladesh.

Memetik laporan Bernama, Majistret Mahyudin Mohmad Som turut memerintahkan pelakon berusia 32 itu menjalani hukuman penjara dua bulan jika gagal membayar denda.

Sharnaaz Ahmad yang juga popular menerusi drama bersiri ‘Bukan Kerana Aku Tak Cinta’ dan ‘Suamiku Encik Sotong’ membayar denda itu. Pelakon itu kelihatan bersahaja sepanjang prosiding kes itu.

Dia didakwa melakukan kesalahan tersebut terhadap Gous Ali di Kuala Lumpur Golf and Country Club (KLGCC) di Taman Tun Dr Ismail, Brickfields, pada 5.30 petang, 22 Julai 2017 mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga setahun atau denda maksimum RM2,000 atau kedua-duanya. – KopiPlanet.com