• FOLLOW US
Event, Hiburan

Konsert Awie Romantika Menggamit Nostalgia Kisah Cinta Bersama Erra

Konsert Awie Romantika yang menggandingkan vokalis kumpulan Wings itu bersama Erra Fazira ternyata menggamit nostalgia kisah cinta mereka berdua suatu ketika dahulu.

Umum mengetahui, semasa zaman kegemilangan mereka sekitar era 90-an dahulu, Awie dan Erra dikenali antara pasangan paling top sehingga masing-masing pernah mengikat tali pertunangan.

Bagaimanapun, jodoh ikatan pertunangan mereka tidak panjang dan kedua-duanya membawa haluan masing-masing dan berkahwin dengan pilihan sendiri.

Kini setelah 22 tahun, Awie dan Erra kembali bersatu semula di atas satu pentas menerusi konsert yang berlangsung pada 15 Februari lalu di Stadium Malawati Shah Alam.

Malah, kehadiran pengunjung yang cukup ramai ke konsert berkenaan seramai 6,000 peminat lebih menghangatkan lagi suasana konsert dengan aksi-aksi romantik yang ditampilkan oleh Awie dan Erra.

Pada konsert yang berlangsung kira-kira lebih dua jam, sebanyak 23 buah lagu dipersembahkan, sambil diselitkan dengan elemen-elemen ‘drama’ kisah cinta mereka.

Antara lagu-lagu yang dipersembahkan oleh Awie seperti Tiada Rahsia Antara Kita, Bara, Diambang Wati dan Ratuku, manakala Erra pula tampil dengan lagu seperti Pertemuan dan Yang Indah Hanya Sementara.

Tidak ketinggalan, Awie dan Erra turut tampil dengan lagu duet iaitu Dua Insan, Cinta Makrifat dan Jangan Pisahkan yang mendapat sorakan gemuruh penonton. – KopiPlanet.com

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Send this to a friend