• FOLLOW US

admin

Kareena Kapoor Larang Anaknya Makan Di Majlis Sambutan Hari Jadi

Bintang Bollywood, Karena Kappor mengakui dirinya adalah seorang paranoid, terutama apabila membabitkan perihal pemakanan anaknya iaitu Taimur Ali Khan yang baru berusia dua tahun.

Menurut Kareena, dia sangat menitikberatkan pengambilan makanan anaknya sama ada di rumah atau di luar. Apatah lagi ketika anaknya itu hadir di majlis sambutan hari jadi yang sememangnya banyak menghidangkan makanan ringan.

“Disebabkan sifat terlalu paranoid, saya tidak benarkan dia makan di majlis sebegitu. Saya tahu itu tindakan yang salah kerana sewajarnya dia boleh sahaja makan,” ujarnya.

Ketika ini sememangnya segala urusan pemakanan Taimur terletakj di tangan Kareena. Di tengah kesibukannya yang padat, Kareena masih memikirkan apa saja makanan yang sesuai untuk anaknya itu.

“Saya yang menetapkan jenis makanannya dans setiap bulan saya mengubah menunya. Misalnya, apa buah yang sedang musim atau apa sayur yang seharusnya ia makan pada bulan itu.

“Kadangkala ada juga makanan yang tidak digemarinya, namun apabila saya sudah menyuapnya akhirnya dia sudah terbiasa dengan makanan tersebut,” jelasnya.

Dia berkata demikian ketika melakukan sesi wawancara dengan Saif Ali Khan. Bagaimanapun, ketika mendengar penjelasan Kareena, Saif pun mencelah anaknya tidaklah terlalu ketat dengan pengambilan makanan yang sihat.

Suami kepada Kareena itu menjelaskan bahawa sesekali Taimur masih menikmati makanan ringan dan salah satu makanan yang disukai anaknya itu adalah kerepek. – KopiPlanet.com

Penerbit Filem Sangkar Sahkan Sudah Beli Hakcipta Muzik Teaser Trailer Sangkar

Menerusi kenyataan balas dari komen di laman media sosial Suka Filem, penerbit filem Sangkar, Astro Shaw, Primeworks Studios, Infinitus Gold dan mm2 Entertainment menegaskan pihaknya sudah membeli hakcipta bagi runut bunyi teaser filem Sangkar.

“Terima kasih atas perhatian. Untuk makluman pihak kami telah mendapat kebenaran dan membeli hakcipta runut bunyi berkenaan untuk special teaser Sangkar.

“Segala bentuk rangka promosi untuk menggunakan runut bunyi ini telah mendapat kebenaran sepenuhnya. Diharapkan penjelasan ini dapat menjawab segala kekeliruan,” ujar satu kenyataan ringkas yang dikeluarkan.

Sebelum ini, terdapat dakwaan seorang vlogger yang mengatakan muzik untuk teaser trailer filem berkenaan meniru sebuah filem Hollywood iaitu Robin Hood.

Susulan dakwaan tersebut, terdapat segelintir pihak yang dikatakan mahu memboikot filem berkenaan apabila ditayangkan di pawagam.

Sangkar merupakan sebuah filem aksi lakonan Zul Ariffin, Remy Ishak dan Mira Filzah yang akan tayang pada 29 Ogos ini. – KopiPlanet.com

Nora Danish Tiada Lagi Kaitan Dengan Jenama OhMostWanted

Pelakon dan ahli perniagaan, Nora Danish, mengumumkan bahawa dia kini tidak lagi mempunyai kaitan dengan produk kosmetik jenama OhMostWanted serta-merta sejak April lalu.

Selepas dua tahun menjalankan perniagaan berkenaan bersama tiga lagi rakan kongsi, isteri kepada Nedim Nazri itu percaya keputusan muktamad yang dibuat sudah dipertimbangkan sebaik mungkin.

“Selepas memikirkan perkara ini semasak-masaknya dan di atas sebab tertentu, saya percaya apa yang dilakukan ini untuk kebaikan bersama. Saya sendiri begitu mencintai perniagaan kosmetik dan mempunyai perancangan lain pada masa mendatang.

“Melihat perkembangan dan kejayaan jenama ini sejak hari pertama hingga sekarang. Saya juga percaya penarikan diri ini sudah tepat waktunya dan membiarkan rakan kongsi lain meneruskan legasi yang dimulakan,” katanya.

Tambah Nora, penarikan dirinya juga bukan kerana mempunyai masalah dengan rakan kongsi lain.

“Kami profesional dalam hal perniagaan. Apa yang dilakukan ini adalah atas kehendak sendiri. Saya doakan mereka terus berjaya ,” katanya.

Nora juga berharap apa yang dijelaskan ini dapat memberikan pencerahan supaya tidak berlaku perkara yang tidak diingini mahupun salah faham.

“Selepas ini sebarang imej atau nama saya tidak boleh digunakan jenama itu
lagi untuk apa sahaja tujuan promosi berkuatkuasa sejak 1 Mei supaya tidak berlaku sebarang kekeliruan

“Pihak mereka mempunyai masa empat bulan untuk mengeluarkan gambar dan video saya daripada tempoh kuat kuasa,” katanya.

Optimis dengan apa yang tertulis, Nora kini selesa memberi tumpuan kepada dua perniagaan lain termasuk mengusahakan Salun Karva dan jenama pakaian OwlbyNd.

Dalam perkembangan lain, pelakon drama Imaan itu memilih untuk bereht di bulan Ramadan sekali gus memberi perhatian kepada keluarga.

“Masa saya banyak dihabiskan di rumah bersama keluarga. Ada kalanya kami sekeluarga berbuka di rumah atau memilih lokasi di luar,” katanya. – KopiPlanet.com

Enam Bulan Putus Cinta, Azira Shafinaz Kembali Ke Pangkuan Kekasih

Penyanyi dan pelakon Azira Shafinaz mengakui kini dia kembali menjalin ikatan dengan kekasihnya, Yasser Khan setelah percintaan mereka putus selama enam bulan.

Azira, 28, berkata, dia mengambil keputusan untuk kembali ke pangkuan kekasih setelah masing-masing mendapat semula persefahaman.

“Setiap hubungan itu pasti ada masalah, namun sepanjang tempoh kami putus itu, saya nampak kesungguhannya untuk memulihkan keadaan.

“Lagipun saya ni kalau bercinta dengan seseorang, saya memang akan fokus betul-betul. Sebab itulah hubungan kami berkekalan sehingga enam tahun,” ujarnya.

Azira berkata demikian ketika ditemui semasa majlis pelancaran program raya terbitan Astro di sebuah hotel di ibu kota semalam.

Pada tahun lalu, Azira dan kekasihnya mengambil keputusan untuk berpisah, namun menafikan orang ketiga menjadi punca perpisahan mereka. Namun, kedua-duanya kembali bercinta pada bulan lalu.

Ujarnya, selain kesungguhan yang ditunjukkan, Azira menyatakan dia bersetuju untuk kembali bersama kerana melihat kekasihnya itu yang kini menjadi semakin matang dan sangat memahami dirinya.

“Saya akui memang memang memiliki ramai kawan lelaki, namun saya melihat dia seorang yang sangat berbeza. Misalnya, dia banyak memberikan saya nasihat untuk menjadi seorang yang lebih baik.

“Bagi saya sepanjang tempoh enam bulan itu juga adalah masa masing-masing dapat perbaiki diri. Alhamdulillah, semuanya boleh dibawa berbincang dan kami ambil keputusan untuk kembali bersama,” jelasnya.

Mengenai perancangan untuk berkahwin pula, Azira menyatakan buat masa ini dia mahu fokus terlebih dahulu kepada kerjayanya yang kini semakin meningkat naik.

“Dahulu saya sasarkan untuk berkahwin semasa berusia 25 tahun. Namun usia saya dah cecah 28 tahun. Jadi saya sasarkan agar dapat mendirikan rumah tangga dua tahun lagi,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Sah… Aliff Aziz Dan Bella Astillah Akhirnya Bercerai Talak Satu

Pelakon dan penyanyi Aliff Aziz dan Bella Astillah akhirnya telah sah bercerai talak satu di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur petang tadi.

Aliff berkata, dia dan Bella sudah sah bercerai dengan izin mahkamah dan dia enggan memberikan sebarang alasan terhadap penceraian tersebut.

“Saya manusia biasa dan tidak mencari alasan apa-apa. Isteri saya pun dah beri yang terbaik sejak kenal dia lima tahun yang dulu.

“Mungkin ini adalah pengajaran untuk saya perbaiki diri saya. Saya minta maaf kepada semua, terutama sekali Bella dan juga keluarga,” ujarnya.

Sebelum ini, timbul kontroversi terhadap pelakon berkenaan apabila gambarnya bersama seorang wanita telah tersebar di Internet sehingga mengundang kecaman netizen.

Malah, pelakon kelahiran Singapura itu juga pernah dikaitkan dengan dua orang pelakon iaitu Afifah Nasir dan Oktovia Manrose.

Ujarnya, buat masa ini apa yang dia mahu lakukan adalah mahu memperbaiki dirinya dan itu merupakan nasihat yang diberikan oleh bekas isterinya itu.

“Secara jujurnya saya masih sayangkan Bella dan anak. Mungkin perbuatan saya berlaku di luar kawalan saya dan biar Allah membuka jalan kepada diri saya,” jelasnya.

Sementara itu, Bella pula menyatakan dirinya sudah pun mencuba yang terbaik, meskipun pelbagai kata-kata yang telah dilemparkan terhadapnya.

Ujarnya, dia memang sedaya upaya untuk mempertahankan perkahwinannya dan sedar sesiapa sahaja akan melakukan kesilapan itu yang membuatkan dia sentiasa memaafkan Aliff.

“Cuma kali ini saya rasa biarlah dengan keputusan untuk berpisah ini menjadi jalan yang terbaik. Apa pun yang terjadi, Aliff tetap bapa kepada anak kami,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Trio E1 Tampil Single Baharu Rindu Lebaran Ciptaan Komposer Terkenal

Meskipun pernah mendapat kecaman serta persepsi ketika menghasilkan single pertama dahulu, ia langsung tidak menghalang trio E1 untuk tampil dengan produk terbaharu.

Sempena dengan kehadiran bulan Syawal tidak lama lagi, E1 kini muncul dengan single kedua berjudul Rindu Lebaran hasil ciptaan komposer terkenal iaitu S Atan dan Siso Kopratasa (lirik).

Sudah dilancarkan pada bulan lalu, serentak dengan pertunjukan koleksi raya raya Ezuwan Ismail, kini video muzik lagu raya berkenaan akhirnya dapat ditonton di platform YouTube Indigital Music pada hari ini (14 Mei) pada pukul 7.00 malam.

“Konsep yang kita ketengahkan dalam video muzik ini seperti zaman dulu. Saya, Zulyasrani dan Ariff Imran digambarkan macam tiga bujang trang tang tang ala filem Do Re Mi. Sentuhan kali ini sangat klasik. Memang kalau tengok video muzik ini, dapatlah menggamit suasana beraya di kampung.

“Kisahnya kami bertiga ini nak memikat seorang gadis datang beraya ke rumah keluarga selain menjemput rakan serta taulan. Suasana tangkap ayam untuk dibuat rendang di pagi raya juga cukup menyeronokkan. Malah ada babak kami naik basikal di tepi sawah,” kata Ezuwan.

Menurutnya, penggambaran video muzik dilakukan membabitkan dua lokasi berbeza iaitu satunya di sebuah rumah di Keramat dan satu lagi di Demang Abdul Ghani Gallery, Merlimau, Melaka.

“Pengalaman video muzik ini cukup memenatkan di tambah pula dengan cuaca panas. Kebetulan saya pula baru pulang dari China atas urusan kerja. Tiba saja di lapangan terbang Kuala Lumpur terus ke Melaka. Bayangkan panas terik itu rasa macam sejengkal di atas kepala.

“Selain itu, babak mengejar ayam memang paling mencabar, tambah pula kami bertiga tidak pandai memegang ayam. Namun melihat hasilnya, penat itu kira berbayar dan berbaloi sangat. Mood nak beraya itu memang dapat dirasai dalam video muzik ini,” jelasnya.

Dalam pada itu, Ezuwan juga berharap agar video muzik dan lagu yang dinyanyikan mereka itu akan dapat diterima ramai peminat.

“Paling utama, lagu dan video muzik ini juga mempunyai mesej untuk mengajak kita pulang bertemu keluarga di hari raya. Ambil cuti dan sama-sama raikan hari raya nanti dengan penuh kesyukuran.

“Judul lagu ini saja sudah menjelaskan betapa kerinduan itu cukup menebal itu bersalam dan memeluk erat ibu bapa dan keluarga tersayang,” katanya lagi.

Video muzik berkenaan sekali lagi menampilkan Aprena Manrose sebagai pelakon utama, selain anggota E1 seperti dalam single pertama mereka iaitu Semalam Sahaja.

Malah, video yang turut memaparkan koleksi baju raya Ezuwan Ismail tahun ini dengan nama koleksi Rindu Lebaran menampilkan model lelaki dan wanita. – KopiPlanet.com

Buat Kesekian Kalinya… Aliff Aziz Kini Kantoi Curang Lagi?

Apabila menyebut nama pelakon Aliff Aziz, pasti nama pelakon kelahiran Singapura itu sudah cukup sinonim dengan menjalinkan hubungan dengan beberapa orang wanita.

Biarpun sudah berumah tangga dan mempunyai seorang cahaya mata, namun pelakon berkenaan sudah ‘terkantoi’ beberapa kali apabila hubungan dengan wanita lain didedahkan.

Yang terbaru, pelakon dan juga penyanyi itu ‘terkantoi’ lagi apabila tersebarnya gambar mesra dirinya dengan seorang wanita yang dikenali sebagai Mell.

Pendedahan gambar berkenaan dibuat oleh seorang individu yang tidak berpuas hati dengan wanita berkenaan yang dikatakan tidak membayar hutang.

“Apalah laki orang pun kau nak check in aku pun tak faham tapi duit hutang still tak bayar. Perempuan jenis apa kau ni nismel.

“Kesian bini dia kau sikit kesian pun takde dengan anak dia lagi allahu semoga tuhan balas apa yang kau buat dekat orang. Tunggu lah karma tu ada,” menurut kenyataan yang dibuat di gambar tersebut. – KopiPlanet.com

Setelah Dipersenda, Jualan Baju Melayu Rekaan Pak Nil Meningkat

Baru-baru ini rekaan baju Melayu daripada pengacara terkemuka Datuk Aznil Nawawi telah menjadi bahan persenda netizen gara-gara menggunakan sampin yang sama warna dengan baju.

Bagaimanapun, ia langsung tidak mematahkan semangat pengacara yang lebih sinonim dengan Pak Nil sambil menyatakan jualan untuk baju Melayu berkenaan semakin bertambah.

“Paknil ucap terima kasihlah pada yang persenda. Alhamdulillah order meningkat,” tulisnya menerusi Instagram miliknya tentang sambutan baju tersebut.

Ternyata, baju Melayu berkenaan menjadi viral setelah pengacara nombor satu itu mempromosikan baju berkenaan hasil kerjasama dengan pereka fesyen Razman Razmi dan diberi nama Raznil.

Malah, sebelum ini Pak Nil sempat meluahkan rasa sedihnya sebelum ini apabila baju rekaannya itu menjadi bahan gurauan, meskipun ia dihasilkan bagi mengenangkan ia pernah dipakai oleh idola beliau sendiri iaitu Allahyarham Datuk Sudirman Arshad.

Selain itu, ada juga segelintir yang turut memuji insiatif pengacara itu serta meluahkan rasa hairan apabila ada netizen yang mempersendakan rekaan baju berkenaan. – KopiPlanet.com

Kredit Foto: Instagram Pak Nil

Aliff Syukri Peruntukan RM800,000 Bantu Golongan Memerlukan

Sempena kehadiran bulan Ramadan yang mulia ini, terdapat pelbagai pihak yang tidak ketinggalan untuk menghulurkan bantuan kepada golongan yang memerlukan.

Usahawan kosmetik terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri misalnya telah memperuntukkan sebanyak RM800,000 bagi tujuan tersebut.

“Syukur alhamdulillah saya sudah berniaga hampir 11 tahun dan impian saya adalah untuk membantu ramai orang yang susah dengan hasil bisnes saya.

“Saya memperuntukkan lebih RM800,000 untuk membantu masyarakat di luar sana khususnya negeri Selangor, Kuala Lumpur, Kedah di rumah bapak mertua saya di Sungai Layar Sungai Petani, Negeri Sembilan rumah nenek saya dengan duit ini,” ujarnya menerusi posting yang dimuat naik di Instagram.

Menurut usahawan dan juga pelakon itu lagi, mana-mana pihak yang memerlukan bantuan amal dan zakat perniagaannya hanya perlu meninggalkan komen di laman sosialnya itu.

“Kalau ada penyakit kronik saya akan datang sendiri dan bantu beri duit RM1,000-RM10,000 dan akan buat video share di YouTube saya untuk ramai lagi orang boleh membantu anda.

“Anda mungkin calon yang akan saya bantu. Kepada pengguna, stokis, mop dan mp terima kasih kerana menyokong saya,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Ippo Hafiz Mahu Cipta Lagu Khas Untuk Majlis Perkahwinannya

Penyanyi Ippo Hafiz mendedahkan dia kini dalam proses untuk mencipta lagu-lagu yang khas untuk majlis perkahwinannya yang akan berlangsung pada 24 Ogos ini.

Menurut Ippo, sebelum ini dia sudah banyak menghasilkan karya lagu untuk beberapa buah drama bersiri dan kini dia mahu menghasilkan lagu tema perkahwinan pula.

“Kalau diikutkan saya sudah banyak hasilkan lagu tema drama bersiri. Kini, saya dalam perancangan mencipta dua atau tiga buah lagu khas untuk perkahwinan saya.

“Kesemua lagu-lagu itu juga akan saya nyanyikan sendiri. Mungkin saya akan hasilkan album untuk lagu berkenaan dan ia boleh digunakan untuk pasangan lain yang bakal mendirikan rumah tangga,” ujarnya.

Ippo berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui semasa acara rakaman Melodi Raya 2019 yang berlangsung di Genting Highland baru-baru ini.

Penyanyi berkenaan bakal mendirikan rumah tangga dengan gadis bernama Fara Roslan setelah kedua-duanya diikat dalam satu majlis merisik pada bulan Mac lalu.

Ippo dan Fara berkenalan pada tahun lalu setelah bakal isterinya itu menjadi model untuk video klip lagu nyanyian dan ciptaannya iaitu Saat Bahagia.

Dalam pada itu, ketika ditanya mengenai persiapan perkahwinannya pula, penyanyi berkenaan memberitahu setakat ini ia sudah mencapai 70 peratus.

“Setakat ini persiapan semua berjalan dengan lancar dan lokasi juga telah dipilih. Buat masa sekarang memang rasa agak berdebar untuk bergelar seorang suami,” ujarnya.

Kredit Foto: Instagram Ippo Hafiz