• FOLLOW US
Cerita Artis, Hiburan

Senang Berinteraksi Dengan Artis Kpop, Hani Fadzil Ambil Kelas Bahasa Korea

Pengacara program Mpop, Hani Fadzil menyatakan ketika ini dia sedang mengambil kelas bahasa Korea secara khusus bagi memantapkan lagi penggunaan bahasa berkenaan.

Menurut Hani, tujuan utamanya mengambil kelas tersebut secara serius kerana ia boleh dijadikan sebagai persediaan untuk lebih memudahkan dia berinteraksi dengan artis Kpop yang datang ke Malaysia.

“Kalau ada sebarang acara yang membabitkan kehadiran artis-artis Kpop ke Malaysia, bolehlah saya merebut peluang untuk menjadi pengacara.

“Dengan penguasaan bahasa Korea yang dimiliki, senang untuk saya berinteraksi dengan mereka dan tidak perlulah pihak penganjur menggunakan khidmat penterjemah,” ujarnya.

Menurut Hani atau pemilik nama sebenar Intan Farhani Mohd. Fadzil, sekarang dia baru sahaja selesai pembelajaran di peringkat yang kedua dan akan ke peringkat yang seterusnya.

Ujarnya, minat untuk mendalami bahasa Korea sudah bermula sejak tahun lepas dan kini baru dia betul-betul bersedia untuk belajar dengan lebih mendalam.

“Tahun lalu saya lebih banyak belajar secara individu menerusi rakan-rakan. Kemudian pada tahun ini barulah saya ambil keputusan untuk mengambil kelas secara khusus,” jelasnya.

Selain sibuk dengan kelas bahasa Korea, Hani juga kini bergelar pengacara untuk program infotainment iaitu Mpop yang bersiaran pada setiap hari Isnin hingga Rabu di TV3 (12.55 tengah hari) dan TV 9 (8.30 malam) serta menerusi platform digital www.tonton.com.my. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Hani Fadzil

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Send this to a friend