• FOLLOW US

Walau Dah Berhijab, Jihan Muse Tak Akan Ubah Perwatakan

Pelawak dan pengacara, Jihan Muse berkata biarpun dia kini sudah berhijrah mengenakan hijab namun dia tidak akan sesekali merubah perwatakannya kerana tidak mahu menjadi hipokrit.

Menurut Jihan, walaupun begitu dia akan secara perlahan-lahan membuang perkara yang tidak baik sejajar dengan imejnya kini.

“Saya tetap akan jadi diri saya sendiri walaupun dah berubah daripada segi penampilan tapi saya tidak akan berubah dari segi perwatakan sebab saya adalah saya. Mungkin saya nak ‘improve’ daripada segi pemakaian dulu tetapi cara saya bercakap masih sama.

“Saya takut kalau saya nak berubah secara drastik padahal itu bukan diri saya nanti hujung-hujung akan terkeluar diri sebenar juga.

“Tapi dalam masa yang sama saya akan tetap terus belajar benda yang perlu dikurangkan dan biarlah ia berlaku secara semulajadi,” katanya kepada KopiPlanet.com

Jihan ditemui pada majlis sidang media Anugerah Meletop Era 2019 (AME 2019) yang berlangsung di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur semalam.

Menerusi AME 2019, Jihan akan mengacarakan majlis itu bersama dua lagi hos iaitu Neelofa dan Nabil Ahmad.

Dalam perkembangan lain, Jihan berkata dia akan berjinak-jinak dalam bidang perniagaan baju raya dengan mengeluarkan koleksinya sendiri sempena perayaan Aidilfitri tahun lalu.

“Saya akan bekerjasama dengan Starvilion untuk koleksi baju raya tahun ini dan ini pertama kali saya merasa pengalaman meniaga,” ujarnya lagi. – KopiPlanet.com

Permintaan Tinggi, Haiza Terus Setia Dengan Lagu Dangdut

Penyanyi dan penyampai radio Kool FM, Haiza mengakui masih kekal dengan genre dangdut berdasarkan permintaan tinggi ketika diundang membuat persembahan.

Ujar Haiza, sebelum ini dia pernah merakamkan lagu berentak pop balada, namun ia kurang mendapat sambutan pendengar.

“Nama saya pun memang dah dikenali dengan lagu dangdut dan itulah genre yang selalu mendapat permintaan kalau membuat persembahan.

“Bukan tak pernah cuba genre lain, cuma lagu berkenaan pun tidak diketahui ramai. Itu yang menyebabkan saya kembali merakamkan lagu dangdut,” jelasnya.

Haiza berkata demikian ketika ditemui semasa majlis pelancaran lagu dangdut Young And Gentelman yang berlangsung di Red Box Garden hari ini.

Sebelum ini, Haiza pernah merakamkan lagu berentak pop balada berjudul Tentang Cinta pada tahun 2016 hasil ciptaan Asian.

Bercerita mengenai single terbaharunya ciptaan Aizat Amdan dan Mel Ramlan itu, Haiza memberitahu ia bukanlah petanda untuk dia meninggalkan dunia penyiaran radio.

Malah, dia sendiri menyedari lagunya sukar untuk diputarkan di stesen radio lain memandangkan statusnya sebagai seorang penyampai radio.

“Apabila merakamkan lagu baharu, bukan bermakna saya nak berhenti jadi penyampai radio, lagipun saya baru sahaja menyambung kontrak selama tiga tahun dengan Kool FM.

“Kalau saya berhenti jadi penyampai radio pun, tiada jaminan untuk lagu-lagu saya akan diputarkan di stesen-stesen radio ya yang lain,” ujarnya.

Jelasnya, keputusan untuk menghasilkan lagu baharu adalah disebabkan jiwanya yang masih lagi mendalam terhadap bidang nyanyian. – KopiPlanet.com

Neelofa Nafi Jadi Punca Kemelut Rumah Tangga Nabila-Sharnaaz

Pelakon dan pengacara, Neelofa Mohd Noor menafikan dakwaan mengatakan dirinya menjadi punca kepada kemelut rumah tangga yang dilalui kakaknya, Noor Nabila dengan pelakon Sharnaaz Ahmad.

Menurut hos program Meletop itu, tuduhan itu adalah sesuatu yang mengarut dan ia tidak benar sama sekali.

“Tuduhan itu tidak masuk akal. Saya sayang kakak dan anak saudara.

“Saya harap orang ramai terutama rakan dan keluarga memberikan sokongan dalam apa jua situasi yang mereka hadapi sekarang,” katanya kepada KopiPlanet.com

Neelofa ditemui pada majlis sidang media Anugerah Meletop Era 2019 yang diadakan di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur hari ini.

Neelofa yang enggan mengulas lebih lanjut tentang perkara itu bagaimanapun berharap orang ramai dapat mendoakan yang terbaik untuk kakak dan abang iparnya itu.

Desas-desus keretakan rumah tangga Nabila dan Sharnaaz mulai diperkatakan apabila aktor berkenaan sering kali berkongsi status di laman sosial, seakan-akan memberikan bayangan tentang konflik yang sedang melanda bahtera perkahwinannya.

Pasangan itu mendirikan rumah tangga pada 31 Mac 2017 dan dikurniakan seorang cahaya mata lelaki, Jebat Jayden yang kini berusia lapan bulan. – KopiPlanet.com

Nabil Dan Neelofa Tarik Diri Bertanding Anugerah Meletop Era 2019

Pasangan hos Meletop, Nabil Ahmad dan Neelofa mengambil keputusan untuk menarik diri daripada bertanding Anugerah Meletop Era 2019 (AME 2019).

Keputusan itu diumumkan oleh Ketua Strategi Kandungan Hiburan Astro, Raqim Ahmad menerusi sidang media pengumuman Top 5 finalis Anugerah Meletop Era 2019 yang berlangsung di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur hari ini.

Menurut Neelofa, dia dan Nabil sebulag suara menarik diri bagi memberi ruang kepada selebriti lain untuk bertanding.

“Kami dah enam tahun menerima pencalonan akhir Anugerah Meletop Era. Bila saya menang, banyak benda yang tidak elok saya dengar tentang kemenangan itu, jadi kali ini kami telah ambil keputusan untuk menarik diri.

“Kami sukarela ambil keputusan ini dan bukan bersandarkan tekanan daripada mana-mana pihak.

“Keputusan ini dibuat untuk beri peluang kepada selebriti lain selain saya harap selepas ini tiada lagi timbul isu tuan rumah asyik menang,” katanya kepada KopiPlanet.com

Menerusi AME 2019, Neelofa menerima pencalonan awal menerusi dua kategori iaitu Hos Meletop dan Fesyen Meletop manakala Nabil menerusi Hos Meletop.

Sementara itu, Remy Ishak, Syafiq Kyle dan Fattah Amin menerima pencalonan paling banyak apabila tercalon dalam tiga kategori iaitu Fesyen Meletop, Bintang Filem Meletop dan Pelakon TV Meletop.

Sebanyak 16 kategori dipertandingkan dalam AME 2019 yang akan dipancarkan secara langsung dari Axiata Arena, Kuala Lumpur pada 21 April ini.

Anugerah yang bertemakan Glam ini akan diacarakan oleh trio hos, Nabil, Neelofa dan Jihan Muse. – KopiPlanet.com

Aaron Aziz Berang Tertipu Scammer Guna Gambar Bayi Minta Derma

Pelakon Datuk Aaron Aziz menerusi laman Instagramnya mendedahkan beliau membuat satu laporan polis berhubung penipuan individu yang menggunakan gambar seorang bayi yang sudah meninggal dunia bagi mengutip derma menerusi laman sosial.

Menurut Aaron, beliau turut memohon maaf kepada pengikutnya kerana terlebih dahulu tidak membuat penelitian secara mendalam sebelum berkongsikan maklumat berhubung kutipan derma tersebut.

“Assalamualaikum, ini follow up dari kes semalam yang saya dah padam. Saya ambil dari Facebook Persatuan Kanser Bersatu Malaysia, saya dah telefon nombor itu semua, Facebook nampak macam betul.

“Saya sudah buat laporan polis, biarlah polis buat siasatan selanjutnya, siapa bersalah, biarlah kita tahu nanti,” ,” katanya memetik video yang dikongsikan di Instagramnya.

Ujar Aaron, selalunya dia merupakan  seorang yang sememangnya sangat berhati-hati untuk berkongsi sesuatu di media sosial.

“Kali ini tengok gambar seorang bayi membuatkan saya terlalu beremosi. Saya minta maaf semua,” ujarnya yang membuat laporan polis di Balai Polis Seksyen 9, Shah Alam.

Semalam, Aaron ada berkongsikan gambar mengenai seorang bayi yang memerlukan bantuan akibat penyakit kanser namun menerusi pemerhatian, bayi yang dimaksudkan itu sudah pun meninggal dunia pada April 2017.

Sementara itu, pelawak dan penyampai radio, Shuib Sepahtu yang turut berkongsi informasi mengenai kutipan sumbangan derma itu turut melahirkan perasaan kecewa dengan perbuatan individu yang tidak bertanggungjawab itu yang sewenang-wenangnya menggunakan taktik keji sebegitu demi meraih wang dengan cara yang mudah. – KopiPlanet.com

Redza Rosli Bagi Ucapan Romantis Sempena Birthday Ayda Jebat

Walaupun tidak pernah memberikan kenyataan secara rasmi yang mereka sedang hangat menyulam cinta, namun rata-rata peminat mengetahui tentang hubungan rapat di antara dua selebriti ini iaitu Redza Rosli dan Ayda Jebat.

Terbaharu, Redza membuat satu ‘gesture’ yang cukup ‘sweet’ buat gadis tersebut dengan memuat naik ucapan romantis sempena ulang tahun kelahiran ke-27 Ayda yang diraikan pada Ahad lalu.

“Di hari istimewa awak, saya nak ucapkan selamat hari lahir dan semoga Allah sentiasa merahmatimu. Senyuman saya akan terukir setiap kali terfikirkan tentang awak dan senyuman itu akan jadi lebih berseri-seri jika hari-hari saya ditemani awak. Terima kasih kerana menunjukkan saya makna sebenar erti cinta,” luah Redza menerusi laman Instagramnya.

Fotonya bersama sedondon dengan Ayda itu setakat ini sudah meraih lebih daripada 107,000 tanda suka daripada pengikut pelakon drama bersiri Leftenan Zana itu.

Peminat juga turut meninggalkan komen mengatakan mereka sudah tidak sabar mahu menyaksikan kedua-dua selebriti ini naik pelamin dan membina keluarga bersama. – KopiPlanet.com

Foto: Instagram Redza Rosli

Aura Siti Nurhaliza Masih Berbisa, Kekal Penghibur No.1 Negara

Konsert Datuk Seri Siti Nurhaliza On Tour di tiga negara akhirnya melabuhkan tirai pada malam Sabtu lalu. Kehangatannya cukup dirasai lebih 10,000 peminat yang memenuhi segenap inci ruang dalam Axiata Arena, Kuala Lumpur.Masih berbisa! Itu yang boleh disimpulkan selepas menonton keseluruhan konsert mega penyanyi no.1 negara ini.

Memulakan tirai persembahan dengan segmen lagu Etnik Kreatif, Siti memilih lagu Badarsila sebagai lagu pembukaan sebelum meneruskan persembahan dengan seleksi lagu lain seperti Joget Berhibur, Joget Kasih Tak Sudah, Nirmala, Balqis, Hati Kama dan menamatkan segmen pertama itu dengan lagu berhantunya, Cindai.

Segmen itu turut didedikasikan Siti kepada komposer yang banyak berjasa kepadanya iaitu Allahyarham Datuk Suhaimi Mohd Zain atau lebih dikenali sebagai Pak Ngah.

Untuk segmen kedua, Siti memilih lagu-lagu balada popular dendangannya seperti Jawapan Di Persimpangan, Jerat Percintaan, Wajah Kekasih, Bila Harus Memilih, Cuba Untuk Mengerti, Intrig Cinta, Bisakah dan Biarlah Rahsia yang turut di’sing-along’ bersama puluhan ribu peminat dalam stadium itu.

Siti juga tidak ketinggalan menceritakan memorinya bersama seorang lagi komposer yang cukup yakin dengan bakatnya iaitu Allahyarham Datuk Adnan Abu Hasan. Menurut Siti, beliau tidak akan melupakan jasa Adnan dan isterinya yang sudi menumpangkannya ketika di awal kerjayanya di Kuala Lumpur.

Dalam pada bergembira, Siti juga tidak lupa akan tragedi pencemaran bahan kimia di Pasir Gudang, Johor dan insiden tembakan pengganas di Christchurch, New Zealand. Siti mengetuai 10,000 peminat bertafakur selama seminit bagi mendoakan kesejahteraan kesemua mangsa yang terlibat dalam dua tragedi tersebut.

Sebelum memasuki segmen ketiga, Siti menjemput penyanyi Indonesia, Tulus bagi menyanyikan lagu Seindah Biasa bersama-samanya.

Meneruskan momentum konsert, Siti kemudiannya meneruskan dengan lagu Percayalah, Bukan Cinta Biasa, Purnama Merindu, Anta Permana, Jaga Dia Untukku, Destinasi Cinta, Lebih Indah dan menutup persembahan dengan Bersandar Cinta.

Ternyata aura anak jati Kuala Lipis, Pahang ini tidak perlu dipertikaikan apabila stamina Siti dilihat cukup bertenaga sepanjang lebih dua jam durasi persembahan.

Sebelum KL, Siti terlebih dahulu menjayakan konsert jelajah di Jakarta, Indonesia dan Singapura.

Konsert Siti Nurhaliza On Tour dibawakan oleh Shiraz Projects dan Aubrey Suwito merupakan pengarah muzik bagi konsert tersebut.

Penyanyi Indonesia, Yura Yunita dan penyanyi kacukan Jerman-Malaysia, Natasha Sass telah dipilih menjadi artis pembukaan konsert di KL. – KopiPlanet.com

Foto: Instagram CTDK

Yura Yunita Luah Keinginan Mahu Berduet Dengan Siti Nurhaliza

Penyanyi Indonesia, Yura Yunita yang dicungkil bakatnya menerusi pertandingan realiti nyanyian The Voice Indonesia berkata dia bersedia untuk menerjah industri seni Malaysia selepas mendapat sambutan yang cukup memberangsangkan daripada penduduk di tanah airnya.

Menurut Yura atau nama sebenarnya, Yunita Rachman, 28, yang cukup popular dengan single Cinta Dan Rahasia, selepas peminat di Indonesia, muzik video lagunya banyak ditonton peminat dari Malaysia dan itu menyebabkan dirinya ingin lebih mendekati peminat di sini.

“Saya sudah berada di Malaysia sejak minggu lalu bagi tujuan untuk mempromosikan album terbaharu berjudul Merakit. Saya tampil dengan album pertama pada 2014.

“Selepas keluar The Voice, saya terus buat album agar momentum dan semangat saya dalam bidang seni dapat diteruskan,” katanya kepada KopiPlanet.com

Yura ditemui pada majlis sidang media pelancaran Merakit yang diadakan di Hotel Alila, Bangsar, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Menerusi sidang media itu juga, Yura turut menyatakan keinginannya untuk berduet dengan penyanyi no.1 negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza yang baharu sahaja selesai mengadakan konsert meganya pada Sabtu lalu.

Pada konsert itu juga, Yura telah diberikan peluang sebagai artis pembukaan dengan menyampaikan dua lagu hitsnya berjudul Cinta Dan Rahasia serta Buka Hati.

“Saya cukup berbesar hati diberikan kesempatan menjadi artis pembukaan untuk konsert Siti Nurhaliza. Saya juga kalau boleh mahu bekerjasama Siti menerusi satu lagu duet di masa akan datang,” katanya lagi.

Bercerita lebih lanjut tentang album Merakit, Yura mengatakan ia adalah sebuah catatan peribadinya yang ditulis dalam bentuk lagu bagi memberikan rasa lebih dekat dengan peminat.

“Berkarya melalui muzik adalah salah satu ekspresi saya sebagai seorang pemuzik bebas, saya bebas untuk menentukan hala tuju muzik saya. Muzik yang dibawakan saya ini ada pengaruh jazz, blues, funk, groove dan juga R&B.

“Awal tahun ini saya telah melancarkan single terbaharu Merakit yang menceritakan bagaimana cara saya yang sebelum ini banyak halangan tapi kini mampu untuk mengejar mimpi mencapai cita-cita untuk bergelar seorang penghibur,” ujarnya lagi.

Penyanyi kelahiran Bandung ini memulakan kerjayanya di kala usia baharu mencecah 15 tahun. Walaupun masih lagi boleh dikatakan penyanyi baharu, Yura sudah pun menggumpul dua buah trofi yang menjadi dambaan ramai penyanyi iaitu diberi penghargaan Penyanyi Solo Wanita Terbaik di Anugerah Muzik Indonesia 2017 dan 2018 untuk dua tahun berturut-turut. – KopiPlanet.com

Tomok Maafkan Peminat Pernah Baling Telur Kepada Newboyz

Seorang peminat telah membuat pengakuan secara eksklusif dengan mengatakan dia dan rakan-rakannya pernah membaling telur ke arah kumpulan Newboyz.

Menerusi perkongsian Tomok di Instagramnya, lelaki yang dikenali sebagai Kamarul Ariffin Nor Sadan itu melakukan perbuatan tersebut bersama rakan-rakannya ketika Newboyz membuat persembahan di Kota Tinggi sekitar tahun 1999-2002.

“OK, aku ada pengakuan nak buat pada Tomok dan Newboyz. Sekitar tahun 1999-2002 (tak berapa ingat), Newboyz ada buat persembahan di Plaza Kota Tinggi. Aku dan beberapa orang rakan telah melakukan onar dengan niat sabotaj. Kami baling telur.

“Sejujurnya, aku pun tidak ada justifikasi yang kukuh untuk sabotaj kalian. Ia lebih kepada tindakan mengikut jiwa muda yang gemar memberontak, mungkin juga kerana dicabar,” jelasnya.

Menurutnya, secara senyap-senyap dia telah melayan lagu-lagu Newboyz dan mengakui ketika lagu-lagu kumpulan berkenaan berkemundang di radio Era, dia menyanyi dalam hati serta menghafal lirik lagu mereka.

“Maka, bersaksikan 200,000 followers aku ni, aku dengan rasa rendah diri dan ikhlas, aku nak mohon maaf pada kalian. Aku tahu 20 tahun tu lama, lebih baik lambat daripada tidak langsung.

“Kalau ada konsert reunion, boleh jemput saya. Pada waktu itu, saya akan relakan diri dibaling telur oleh setiap anggota Newboyz,” jelasnya.

Dalam pada itu, Tomok yang membuat naik kenyataan berkenaan menyatakan dia sudah memaafkan perbuatan yang dilakukan oleh lelaki berkenaan.

“Buang yang keruh… ambik yang jernih… kita hanya manusia biasa tak lari dari buat kesilapan. Saya maafkan awak bro!” ujar Tomok. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Tomok

Lagu Sampai Hati Dirakam Semula, Ameng & Awie Bakal Berduet

Vokalis kumpulan Spring, Ameng mendedahkan kumpulannya bakal kembali menghasilkan album menerusi himpunan beberapa buah lagu lama mereka yang akan dirakam semula dan diberi nafas baharu.

Ameng atau nama sebenarnya Wan Aminuddin Wan Ismail berkata, antara yang paling istimewa adalah rakaman semula bagi lagu Sampai Hati yang pernah melonjakkan nama kumpulan mereka pada era 90-an.

“Pihak Sony Music memaklumkan yang kumpulan Spring antara penerima royalti tertinggi di bawah syarikat mereka. Jadi, mereka telah kembali melamar kami untuk menerbitkan album.

“Ada beberapa kelainan yang akan ditampilkan, antaranya rakaman semula lagu Sampai Hati yang akan saya nyanyi secara duet dengan Awie,” ujarnya sambil memberitahu telah mendapat persetujuan daripada vokalis kumpulan Wings itu.

Ujarnya, rancangan untuk berduet dengan Awie itu adalah idea daripadanya sendiri memandangkan dia sendiri merupakan peminat penyanyi berkenaan.

Selain itu, Ameng juga mendedahkan yang Zizan Razak juga akan terbabit untuk rakaman semula lagu Sejiwa dan pelawak tersebut memasukkan elemen rap untuk lagu berkenaan.

“Setakat ini Spring sudah ada 15 buah album dan kami akan memilih beberapa buah lagu daripada kesemua album berkenaan untuk dirakam dengan nafas baharu,” ujarnya.

Dalam pada itu, ketika ditanya sekiranya Spring ada perancangan untuk membuat konsert reunion, Ameng menyatakan sememangnya mereka mempunyai hasrat tersebut.

Bagaimanapun, dia menjelaskan untuk menganjurkan konsert, mereka tidak berani menganjurkannya sendiri dan mahu mendapatkan bantuan mana-mana pihak yang sudi untuk bekerjasama.

“Pada tahun lalu Spring pernah membuat showcase di D’Saji, tetapi kurang mendapat sambutan sehingga saya mengalami kerugian dan sebab itu saya tak berani nak buat lagi.

“Namun begitu, ada pihak yang telah tampil untuk menjadi penaja konsert kami di Terengganu serta satu showcase di Kuala Lumpur,” jelasnya. – KopiPlanet.com