• FOLLOW US

Rosyam Buat Laporan Polis Susulan Fitnah Libatkan Pasar Rayanya

Susulan isu yang tular di media sosial berhubung dengan pasar raya ST Rosyam Mart Rabu lalu , Datuk Mohamed Noor Bin Shamsudin, 52, atau lebih dikenali sebagai Rosyam Nor telah tampil ke hadapan bagi menjelaskan isu tersebut.

Menurut Rosyam Nor, beliau tampil memberi kenyataan maklum balas berkenaaan perkara tersebut bagi membersihkan nama beliau serta rakan kongsinya Datuk Raymond Ho.

Selain itu, dua laporan polis turut di buat oleh Rosyam susulan dakwaan yang mengatakan beliau ‘barua Cina’ dan memfitnah bapa kepada rakan kongsinya seorang pengedar dadah.

“Saya sebenarnya bukanlah seorang yang suka memperbesarkan isu ini kerana saya tahu ada hikmah di sebalik kejadian yang berlaku.

“Niat saya baik membuka pasar raya ini bagi membantu orang Melayu sendiri tetapi disalah ertikan.

“Namun begitu, perkara ini telah menjejaskan nama baik saya apabila di gelar ‘barua cina’ serta memburukkan nama rakan kongsi saya Datuk Raymond serta ayahnya Ho Ah Chai.

“Saya membuat laporan polis bagi membersihkan nama saya serta ayah kepada rakan kongsi saya iaitu Ho Ah Chai yang telah didakwa oleh netizen sebagai pengedar dadah,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Rosyam ditemui pada majlis sidang media yang diadakan di Dewan Sri Iskandar, Setiawangsa, Kuala Lumpur, hari ini.

Di samping itu, pemilik syarikat produksi tempatan, Suhan Movies & Tranding Sdn. Bhd itu turut mengakui bahawa beliau merupakan pemegang saham 10% pasar raya St Rosyam Mart dan tidak mempunyai sebarang perkaitan dengan Sri Ternak milik Ho Ah Chai.

“Perlu saya perkatakan, saya tidak terlibat dalam Sri Ternak dan saya hanya terbabit dalam ST Rosyam Mart sebagai 10 peratus pemegang saham sahaja.

“Sebelum ini saya telah nyatakan bahawa ST Rosyam Mart adalah perkongsian bersama Datuk Raymond dan agak mustahil bagi seorang selebriti seperti saya untuk bangunkan pasar raya ini tanpa bantuan orang yang lebih berpengalaman dalam perniagaan pasar raya,” ujarnya.

Sementara itu, bagi Rosyam, beliau melihat isu ini ada hikmahnya sendiri apabila ia secara tidak langsung turut memberi publisiti kepada perniagaan runcit yang diusahakannya kini.

Pasar raya ST Rosyam Mart yang dibuka 24 jam sehari mula beroperasi di Setiawangsa sejak pertengahan tahun lalu.

Pasar raya ini pernah menjadi viral diserbu pelanggan kerana menawarkan seekor ayam dengan harga 88 sen sahaja. – KopiPlanet.com

Artikel :Syafiqah dan Fatin
Pelajar Praktikal UiTM Puncak Perdana

“Saya & Fattah Dah Sedia Timang Cahaya Mata” – Nur Fazura

Pelakon Nur Fazura Shariffudin, 36, menafikan dakwaan yang dia kini sedang berbadan dua.

Ini susulan video yang dimuat naik suaminya, Fattah Amin seakan-akan menampakkan Fazura sedang hamil ketika mereka bercuti di kepulauan Maldives, baru-baru ini.

“Sebenarnya saya sangat menghargai komen-komen daripada netizen semua. Saya dan Fattah bersyukur ramai menyayangi dan mendoakan kami.

“Sebelum Fattah post video itu saya dah perasan dah (perut kelihatan macam baby bump), tapi saya kata tak mengapa post sahajalah.

“Kalau nak tahu sepanjang kami dalam penerbangan ke Maldives, memang tak sempat jamah apa-apa makanan pun.

“Bila dah sampai sahaja ke destinasi percutian terus kami pesan macam-macam makanan. Bila dah makan dalam kuantiti yang banyak secara tidak langsung perut kita akan nampak macam itu kan,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Fazura ditemui pada majlis pelancaran OST filem Petta, Ullala yang berlangsung di ibu kota, semalam.

Menurut pelakon filem Manisnya Cinta Di Cappadocia itu, setelah lebih setahun mendirikan rumah tangga, dia dan suami kini sudah bersedia untuk menggalas tanggungjawab bergelar ibu dan bapa.

“Setiap suami isteri pastinya menantikan kehadiran cahaya mata. Sejujurnya ketika di awal usia perkahwinan, kami ada buat perancangan keluarga disebabkan jadual kerja yang sangat ketat.

“Kini selepas lebih setahun berkahwin dan kami pun dah cukup enjoy meluangkan masa berdua bersama, InsyaAllah dengan izin Allah kami dah bersedia untuk menimang cahaya mata jika dikurniakan rezeki dalam masa terdekat ini.

“Bila sampai masanya, saya akan uar-uarkan pada semua. Itu janji saya,” katanya lagi.

Fazura dan Fattah berkahwin pada 27 November 2017 selepas tujuh bulan bercinta.

Pasangan ini mula menjalinkan hubungan istimewa selepas digandingkan sebagai hero dan heroin drama Hero Seorang Cinderella. – KopiPlanet.com

Siti Sarah Pening Nak Pilih Pelakon Lelaki Untuk Muzik Video

Single terbaharu Siti Sarah berjudul Semakin kini sering kali menjadi perhatian peminat muzik tanah air lebih-lebih lagi selepas ia berjaya melayakkan diri menjadi finalis untuk Anugerah Juara Lagu ke-33.

Susulan sambutan hangat terhadap lagu tersebut, Sarah kini berhasrat membuat satu muzik video bagi lagu tersebut.

Meminta pandangan daripada peminatnya di laman Instagram, kebanyakannya mencadangkan nama ramai pelakon lelaki popular masa kini yang sering kali menjadi siulan peminat.

Antara nama yang tersenarai antaranya, Remy Ishak, Beto Kusyairy, Zul Ariffin, Fattah Amin dan Fikry Ibrahim.

Bukan hanya nama aktor-aktor kacak itu sahaja yang tersenarai, malah suami Sarah, Shuib turut mendapat permintaan ramai termasuk pelawak terkenal, Abam Bocey dan Jep Sepahtu.

View this post on Instagram

Sila komen 😉

A post shared by Siti Sarah Raissuddin (@sitisarahraissuddin) on

Menurut kenyataan yang dikeluarkan Sarah, dia sudah menyingkirkan nama suaminya daripada senarai tersebut dan masih lagi memikirkan siapakah calon yang sesuai untuk membintangi muzik videonya itu.

Untuk rekod, klip muzik video lirik Semakin kini sudah mencatatkan lebih daripada 10 juta tontonan di laman Youtube. – KopiPlanet.com

Puteri Aishah Dikecam Netizen Sebab Pakai Seksi Lagi

Haih, nampaknya pelakon Puteri Aishah tidak dapat lari daripada terus dikecam netizen gara-gara pemakaiannya yang dikatakan agak seksi.

Terbaharu menerusi sebuah video yang dikongsikannya menerusi laman Instagram, Puteri Aishah kelihatan bercanda di tepian pantai ditemani angin sepoi-sepoi bahasa.

Dalam keasyikan pelakon itu berkongsikan video tersebut, netizen nampaknya lebih terarah untuk memberi komen mengenai cara pemakaiannya.

Walaupun tidak menunjukkan sepenuhnya bahagian badan dalam video itu, namun rata-rata netizen mengandaikan aktres itu hanya memakai bikini berdasarkan kepada baju tali halus yang dipakainya.

View this post on Instagram

Living my life 🌹 #2019 #puti

A post shared by Official Puteri Aishah (@puteriaishahofficial) on

Pelbagai komen kasar yang diterima pelakon Selafaz Cinta itu termasuk ada yang mempertikaikan agama dan juga maruah dirinya.

Walaupun begitu, tidak semua netizen mengutuk Puteri Aishah, ada juga segelintir daripada mereka yang mendoakan agar pelakon itu diberi hidayah oleh Allah SWT suatu hari nanti. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Puteri Aishah

Zarina Anjoulie Mohon Maaf Tuduh Ifa Raziah Ada Skandal

Selepas memuat naik sebuah video mendakwa Ifa Raziah mempunyai skandal dengan bekas teman lelakinya, hari ini Zarina Anjoulie tampil membuat permohonan maaf di atas perkara tersebut.

Permohonan maaf Zarina dibuat menerusi ‘direct message’ itu dikongsikan Ifa menerusi laman Instagramnya, sebentar tadi.

“Saya tak suka bergaduh dengan orang kecuali kalau orang itu kacau saya. Orang buat macam-macam kat saya, tetapi kalau orang itu minta maaf, saya akan ‘cool down’.

“Saya boleh terima dan saya boleh berkawan semula dengan mereka. Tapi jangan buat kali kedua,” tulisnya.

Menurut Ifa, dia sudah memaafkan Zarina selepas pelakon drama Anak Pontianak itu terlebih dahulu mengakui kesilapan yang telah dibuatnya.

Sehubungan itu, Ifa meminta agar semua pihak melupakan insiden tersebut dan terus menjalani kehidupan seperti biasa.

Zarina sebelum ini menerusi Live Insta-nya mendakwa bekas kekasihnya yang dikenali sebagai Hakim menjalinkan hubungan istimewa dengan penyanyi dangdut berkenaan.

Ternyata tuduhan berkenaan lantas menyentak perasaan Ifa yang sudah mempunyai suani serta dua cahaya mata itu.

“Ifa ada keluarga, ada suami, ada anak-anak. Apa perasaan mereka bila tengok video ini. Ifa tak pernah kacau siapa pun, kenapa orang buat macam ini kat Ifa,” luah Ifa. – KopiPlanet.com

Elfira Loy Gembira Akhirnya Bertemu Dengan Cinta Sejati

Memulakan tahun baharu dengan status sebagai seorang isteri, pelakon Elfira Loy akhirnya berkongsi bait-bait kata manis buat sang suami, Faris Datuk Khairol Anuar.

Menerusi kapsyen salah satu entri gambar yang dimuat naik oleh aktres itu, Elfira menulis, “Kerana cinta yang mati, aku telah menemui cinta yang sejati. Inilah saat yang ku nanti, cinta yang ingin ku bawa hingga ke syurga dan bukan saja duniawi.”

Elfira, 25, selamat diijabkabulkan dengan Faris, 28, pengurus besar sebuah syarikat telekomunikasi pada 1 Januari lalu di Cyberview Resort & Spa, Cyberjaya.

Pasangan itu bertunang pada bulan September lalu selepas beberapa bulan menjalinkan hubungan istimewa.

Yang menariknya, penyampai radio Era, Hani Fadzil turut mendedahkan Elfira merupakan gadis idaman Faris sejak mereka sama-sama melanjutkan pelajaran di London, lima tahun lalu.

Elfira sebelum ini pernah melalui episod percintaan dengan penyanyi Sufian Suhaimi sehingga bertunang pada Oktober 2017 namun ikatan itu terlerai empat bulan selepas itu. – KopiPlanet.com

Tiket Konsert Siti Nurhaliza Di KL Dah Terjual 70 Peratus

Ternyata populariti dan pengaruh penyanyi no.1 negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza masih unggul apabila hampir 70 peratus tiket konsert Datuk Seri Siti Nurhaliza On Tour dilaporkan sudah terjual sejak ia mula dibuka untuk jualan pada 26 Disember lalu.

Menurut pengurusnya, Rozi Abdul Razak, tiket konsert di Malaysia mendapat sambutan ramai malah tiket paling mahal RM1,295 (meet & greet) sudah habis dijual.

Konsert yang dianjurkan Shiraz Projects itu bakal diadakan di Axiata Arena, Kuala Lumpur pada 16 Mac ini. Tiket berharga RM105, RM155, RM255, RM355, RM495 dan RM1,295 (meet & greet) boleh didapati menerusi www.mytickets.asia.

“Alhamdulillah, sambutan sangat menggalakkan. Belum pun sampai seminggu dah hampir 70 peratus tiket terjual. Walau bagaimanapun, masih ada lagi tiket-tiket bagi mereka yang ingin mendapatkannya,” katanya ketika dihubungi KopiPlanet.com.

Selain Malaysia, Siti Nurhaliza bakal menjayakan dua lagi konsert jelajah di Istora Senayan, Jakarta, Indonesia pada 21 Februari dan di Singapura Expo, Singapura (2 Mac).

Tiket bagi konsert di dua lokasi tersebut akan mula dijual pada 7 Januari ini.

Sementara itu, ketika ditanya mengenai persiapan Siti Nurhaliza menjelang konsert jelajah, Rozi berkata, “Buat masa ini Siti masih lagi bercuti di Dubai sehingga esok.”

“Balik sahaja daripada bercuti dia akan melakukan latihan persembahan dengan pengarah muzik, Aubrey Suwito. Minggu ketiga bulan ini, Siti juga akan mulakan latihan tarian bersama pasukan koreografi.

“Dalam masa yang sama Siti juga akan meneruskan latihan kecergasan bagi memantapkan staminanya. Dalam tiga atau empat kali seminggu Siti akan menghadiri kelas zumba dan gim selain beliau turut giat melakukan latihan kardio dan bersenam,” katanya lagi. – KopiPlanet.com

Hunny Madu Nafi Badan Terlalu Kurus Kerana Masalah Kesihatan

Penyanyi dan pengacara Hunny Madu menafikan dia mempunyai masalah kesihatan sehingga nampak terlalu kurus, sebaliknya dia hanya mengamalkan gaya hidup sihat sejak beberapa bulan kebelakangan ini.

Menurut Hunny atau nama sebenarnya, Hani Farhana Mohd Hatim, 35, sejak dia melahirkan anak keduanya, Adam Musa tahun lalu, dia mengambil pendekatan untuk lebih menjaga kesihatan agar kelihatan cergas dan bertenaga.

“Sejak melahirkan anak kedua berat badan saya dari 65 kilogram kini sudah sudah berjaya mencecah 48 kilogram. Pada tiga bulan pertama melahirkan Adam Musa saya memang tidak ‘work out’ langsung dan hanya pergi ke sauna bagi membakar kalori.

“Hanya selepas itu baharulah saya mula buat senaman angkat berat dan sejak itu ‘abs’ badan saya cepat naik sehingga menjadikan badan saya nampak ‘fit’ dan ‘lean’.

Jelasnya, apa yang dilakukannya sekarang ini semata-mata dia ingin mengekalkan berat badannya kini agar sentiasa kelihatan cergas dan bertenaga.

Ujar Hunny, dia juga sudah kurangkan penggambilan ayam dan daging, malah lebih makan banyak sayur seperti tempe, tofu dan ulam-ulaman.

Menurutnya lagi, dalam tempoh seminggu kira-kira dalam dua hari sahaja ‘cheat day’ untuk dirinya memakan ayam dan daging.

“Sebelum ini ramai juga peminat cakap kenapa saya dah kurus, tapi sebenarnya tidaklah kurus mana. Cumanya saya jenis suka pakai baju besar-besar, sebab itu mereka ingat badan saya terlalu kurus.

“Kalau saya pakai baju sedikit ketat, tiada pun nampak badan saya kurus. Ini memang kira berat badan ideal saya,” jelasnya lagi.

Sementara itu, bercakap mengenai perkembangan terbaharu, Hunny bakal terlibat dengan satu program televisyen terbitan produksi dari Singapura berjudul Check In.

Menerusi rancangan itu, Hunny akan membawa penonton menggembara ke lokasi-lokasi menarik di seluruh Malaysia untuk tatapan penonton.

Selain itu, Hunny juga bakal tampil dengan single Inggeris terbaharu berjudul Ways yang bakal dilancarkan dalam masa terdekat. – KopiPlanet.com

“Jangan Bawa Perangai Babi Dalam Kehidupan” – Sufian Suhaimi

Tindakan penyanyi Sufian Suhaimi yang memuat naik status twitter berkenaan tahun 2019 merupakan Tahun Babi dalam kalendar Cina mengundang persepsi pelbagai pihak.

Ternyata status yang dimuat naik di twitter itu dilihat segelintir peminat dan netizen seakan-akan seperti ada kaitan dengan perkahwinan bekas tunangnya iaitu pelakon Elfira Loy yang berlangsung pada 1 Januari 2019.

“According to Chinese Calender, 2019 is the “Year Of The Pig”. Kita tinggalkan dia di situ je ya? Jangan bawa perangai babi dalam kehidupan,” tulisnya.

Malah, status Sufian untuk mendapat maklum balas ramai sehinggakan ada yang beranggapan penyanyi itu masih belum ‘move on’ lagi setelah hubungannya dan Elfira berakhir.

Pada pagi semalam Elfira telah selamat mendirikan rumah tangga dengan Faris Khairol Anuar setelah mengikat tali pertunangan pada 2 September 2018.

Sebelum ini, Sufian dan dan Elfira juga pernah bertunang pada Oktober 2017, namun hubungan kedua-duanya berakhir beberapa bulan kemudian. – KopiPlanet.com

Khai Bahar Rancang Nak Keluarkan Tudung Jenama Sendiri

Penyanyi Khai Bahar mendedahkan hasratnya ingin berkecimpung dalam bidang perniagaan tudung jenamanya sendiri dalam jangka masa lima tahun akan datang.

Menurut Khai, dia berhasrat untuk menubuhkan perniagaan sendiri sebagai pendapatan sampingan selain daripada fokus kepada kerjaya nyanyian.

“Kita tidak tahu sampai bila bidang nyanyian ini akan bertahan. Jadi saya terdetik untuk mengeluarkan tudung jenama sendiri dalam jangka masa lima tahun akan datang,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Khai ditemui pada majlis ramah mesra bersama kelab peminatnya, Khai Bahar Empire, Greatest Love Of Khai Bahar 2.0 yang berlangsung di Dewan Besar Tun Rahah, Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur hari ini.

Dalam perkembangan lain, Khai bakal tampil dengan single terbaharu berduet dengan Siti Nordiana yang akan dilancarkan pada bulan April nanti.

“InsyaAllah, Khai akan keluarkan single terbaharu berduet dengan Siti Nordiana. Setakat ini lagu itu masih belum ada tajuknya lagi,” ujarnya.

Menjengah ke tahun 2019, Khai berkata dia ingin memberikan yang terbaik dari segi mutu vokal dan persembahannya.

“Sempena kedatangan tahun baharu yang hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi, saya berazam ingin memperbaiki diri ke arah lebih baik.

“Antaranya saya nak perbaiki lagi mutu nyanyian demi kebaikan karier saya, ” katanya. – KopiPlanet.com

Artikel: Syafiqah Othman
Pelajar Praktikal UiTM Puncak Perdana