• FOLLOW US

Lelaki Bujang Usia Lewat 20-an Jadi Pilihan Elly Mazlein

Penyanyi dan pengacara popular Elly Mazlein mengakui dirinya dalam fasa bahagia apabila kini sedang menjalinkan hubungan istimewa dengan seorang jejaka.

Enggan mendedahkan siapa gerangan jejaka yang kini bertakhta di hatinya, Elly, 38, hanya memberitahu jejaka berkenaan berstatus bujang dan berusia lewat 20-an.

“Boleh dikatakan saya dalam fasa berbunga-bunga biarkan belum terjalin lagi sebarang ikatan pertunangan atau perkahwinan.

“Apa yang paling penting, anak saya iaitu Putri Sara Sefhia juga gembira dan sudah memanggilnya dengan panggilan ‘papa’. Saya harap pada kali ini ia merupakan perancangan dan pilihan yang terbaik,” ujarnya.

Elly berkata demikian ketika ditemui semasa majlis sidang akhbar program Bintang Bersama Bintang 2019 yang berlangsung di Sri Pentas hari ini.

Ketika ditanya apa yang membuatkan lelaki lebih muda menjadi pilihannya, Elly memberitahu ada kalanya lelaki muda bersikap lebih matang.

Jelasnya, apa yang lebih penting sekarang ini hubungan yang terjalin dengan kekasihnya itu mendapat restu kedua-dua belah ahli keluarga serta anaknya.

“Sebenarnya kami mula akrab sejak bulan Ogos 2018. Insyaallah, pada bulan hadapan saya akan ke Kelantan untuk berjumpa dan berkenalan dengan ahli keluarganya,” ujarnya yang enggan bila dia akan mendirikan rumah tangga.

Elly sebelum ini pernah mendirikan rumah tangga dengan pengarah Azmi Hatta pada 9 November 2014, namun kedua-duanya bercerai pada 15 Oktober 2015 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan. – KopiPlanet.com

Sah! Hubungan Nabil & Sarah Hildebrand Telah Berakhir

Teka-teki mengenai hubungan antara pengacara Nabil Mahir dan pelakon Sarah Hildebrand akhirnya terjawab setelah pengacara itu sendiri mengesahkan hubungan mereka kini sudah berakhir.

Nabil berkata, dia dan Sarah kini bukan lagi pasangan kekasih setelah masing-masing mengambil keputusan untuk membawa haluan sendiri dua minggu lalu.

“Memang benar yang saya dah Sarah kini sudah tiada lagi apa-apa hubungan. Kami telah ambil keputusan untuk berpisah secara baik.

“Tidak dinafikan memang ada terjadi perselisihan faham antara kami sehingga membuat kami mengambil haluan sendiri,” ujarnya yang mengakui sudah memadam gambar mereka berdua di laman Instagram.

Ketika ditanya sama ada orang ketiga menjadi punca perpisahan dengan Sarah, Nabil enggan mengulas lanjut mengenai perkara tersebut.

Ujar Nabil, dia meminta supaya bertanya sendiri kepada Sarah, biarpun menyedari terdapat perbezaan versi cerita antara mereka berdua mengenai punca perpisahan berkenaan.

“Saya pun sukar nak ulas mengenai punca perpisahan kami, namun apa yang saya boleh katakan tiada lagi persefahaman antara kami berdua.

“Lagipun saya sebenarnya sudah menyedari perubahan yang berlaku terhadap diri Sarah sejak beberapa bulan lalu setelah berasa ada jarak antara kami,” jelasnya.

Hubungan antara Nabil dan Sarah sebelum ini menjadi tanda tanya apabila pengacara itu mengambil tindakan memadamkan semua gambar mereka berdua di laman sosial. – KopiPlanet.com

Ella Pecah Rekod Sendiri, Tampilkan 200 Pemuzik Tempatan

Bersempena dengan acara sidang akhbar konsert Ella Unplugged In KL, Ella memecahkan rekod dengan menampilkan 200 pemuzik tempatan yang membuat persembahan, sekali gus tercatat dalam Malaysia Book Of Record.

Ella berkata, ia memecahkan rekodnya sendiri yang sebelum ini menampilkan 100 pemuzik dalam sebuah acara sidang akhbar pada tahun 2016.

“Saya bersyukur kerana mendapat kerjasama yang baik daripada semua pihak yang terlibat dalam sidang akhbar kedua konsert ini.

“Bagi saya langkah sebegini adalah satu langkah yang bagus dan memberi manfaat untuk mempromosikan konsert yang akan akan berlangsung tidak lama lagi,” ujarnya yang mendapat kerjasama daripada pelajar Fakulti Muzik Aswara untuk menjayakan rekod berkenaan.

Konsert Ella Unplugged In KL akan berlangsung selama tiga hari pada 29-31 Mac ini di Istana Budaya menerusi tiga segmen.

Sementara itu, ketika ditanya mengenai persiapan menjelang konsert, Ella memberitahu semuanya berjalan dengan lancar, di samping agak sibuk membuat persiapan.

“Kalau ditanya tentang persiapan, apa yang boleh saya katakan bahawa setakat ini ia sudah mencapai tahap 55 peratus.

“Selain itu, saya akan persembahkan lebih 20 buah lagu dan kesemua lagu-lagu yang akan ditampilkan nanti sudah ditetapkan,” ujarnya.

Tiket-tiket untuk menyaksikan konsert berharga RM179, RM189, RM209, RM289, RM419 dan RM519 masih lagi boleh dibeli melalui Pro Ticket dengan melayari www.proticket.com.my. – KopiPlanet.com

Tya Arifin, Farah Nabilah, Kilafairy Sertai Siri Jelajah Celebpreneur 2019

Tiga artis terkenal tanah air iaitu Farah Nabilah, Kilafairy dan Tya Arifin yang kini turut bergiat aktif dalam dunia perniagaan menyertai siri jelajah Celebpreneur 2019 yang akan bermula 1 Mac ini di Holiday Villa, Johor.

Semasa siri jelasah tersebut, ketiga-tiganya akan berkongsi perjalanan dan pengalaman memiliki produk jenama sendiri, sekali gus menggalakkan orang ramai serta peminat untuk menjana pendapatan sampingan dengan bergelar stokis dan agen.

Tiga produk yang dimaksudkan ialah jamu Mutyarabeauty dihasilkan Tya, produk penurunan berat badan dan kecantikan kulit Kilafit (Kilafairy) dan cecair kolagen Fawaabeauty (Farah Nabilah) yang dihasilkan di bawah naungan A Klasse Essentials Sdn. Bhd. milik Asyraf Khalid yang ditubuhkan sejak hampir dua tahun lalu.

“Siri jelajah Celebpreneur 2019 ini dirancang di beberapa lokasi di seluruh negara. Selepas Johor, jelajah ini akan diteruskan di Pulau Pinang (8 Mac), Sabah (16 Mac) dan Sarawak (17 Mac). Selain itu, ada beberapa lokasi lagi akan menyusul selepas itu dan penyertaan serta kemasukan adalah percuma.

“Program ini dirancang dari jam 3 petang hingga ke malam. Selain tiga produk ini, A Klasse Essential turut menghasilkan vitamin minda untuk kanak-kanak, Jiwakukids by Arif Jiwa dan kosmetik Madame Izara (Izara Aishah). Bagaimanapun, untuk jelajah ini hanya Mutyarabeauty, Fawaabeauty dan Kilafit saja terbabit.

“Kita harap jelajah ini dapat buka peluang kepada golongan wanita khususnya bagi menjana pendapatan sampingan dengan menjadi agen mahupun stokis. Tya, Farah dan Kilafairy akan diberi masa selama sejam untuk berkongsi cerita dan perniagaan mereka. Saya pula akan menutup siri perkongsian ini dalam setiap siri jelajah yang dijadualkan,” ujar Asyraf.

Tambah Asyraf, mereka yang mahu menjadi agen dan stokis boleh mendaftar terus di siri jelajah ini. Malah, acara beramah mesra juga akan diadakan selain membuka ruang untuk mereka yang mahu daftar terus jadi agen dan stokis.

Sementara itu, Tya yang juga isteri kepada Asyraf berharap ruang jelajah ini dapat menjadi medan terbaik bagi berkongsi pengalamannya yang sudah mengkomersialkan jamu jenamanya sejak hampir setahun lalu.

“Kebiasaan dan selalunya ada stigma yang melihat jamu itu hanya untuk dinikmati orang tua sahaja. Tidak kurang juga yang melihat jamu hanya amalan bagi wanita selepas bersalin. Sedangkan khasiat semula jadinya itu bagus untuk semua wanita. Jika kita sendiri sebagai golongan wanita yang tidak menghargai semua itu, siapa lagi yang akan melakukannya.

“Saya sendiri menjadi pengamal jamu tegar. Saya lihat potensi jamu ini wajar dikomersialkan apatah lagi ia hasil resipi turun-temurun daripada keluarga. Saya tidak mahu khasiat jamu itu dibiarkan begitu sahaja, sebaliknya ingin berkongsi dengan seluruh wanita di luar sana yang percaya betapa peri pentingnya amalan ini.

Menurutnya, dia berharap agar kehadiran Mutyara Beauty ini dapat mengubah pandangan skeptikal tersebut dan diperluaskan lagi penggunaannya untuk semua wanita.

Jelasnya, Mutyara Beauty khususnya boleh diminum oleh perempuan di usia 16 tahun, mereka yang belum berkahwin hingga seterusnya serta mahu lihat ia menjadi keperluan wajib untuk ibu muda sepertinya serta menghargai diri dan orang tersayang dengan penjagaan dalaman diri.

“Sudah tentu saya berharap agar jelajah ini dapat jadi platform berkongsi peluang dan interaksi, sekali gus dapat menggalakkan golongan wanita membuat duit sampingan.

“Saya akan kongsi pengalaman sebelum jual jamu ini secara komersial dan bagaimana perjalanannya hingga kini,” kata Tya yang akan muncul dengan program realiti sendiri, In Love With Tya bermula hari ini (Isnin) di Astro Naura jam 9 malam.

Untuk keterangan lanjut mengenai acara ini boleh ke Instagram @celebpreneur2019 atau hubungi talian 019-9093170. KopiPlanet.com

Suhaimi Saad Minta RM5,000 Untuk Tampil Di Program Analisis TV Alhijrah

Bekas ahli kumpulan Inteam, Suhaimi Saad mengakui dia ada meminta bayaran sebanyak RM5,000 untuk tampil dalam program Analisis di saluran TV Alhijrah.

Penyanyi berkenaan telah berkongsi perkara berkenaan menerusi status yang dimuat naik di laman Facebook ANALISIS Bersama FINAZ YUNUS.

“Betul, memang SS minta RM5,000 daripada mereka. Kenapa? Tak mampu bayar? Mereka nak SS datang ke program TV mereka.

“SS datang dari Kota Bharu. SS perlu bermalam. SS akan tanggung kos perjalanan atau flght tiket, makan dan penginapan. SS akan tanggung risiko untuk berdebat dan bercakap, dimalukan dan dikecam,” ujarnya.

Sebelum ini, Suhaimi menimbulkan kontroversi apabila membuat kenyataan bahawa bentuk bumi ini rata sehingga menimbulkan perdebatan, termasuk membabitkan angkasawan pertama negara iaitu Datuk Dr. Sheikh Muszaphar Shukor.

Ternyata perkara berkenaan membuatkan pihak program Analisis mahu mengundang Suhaimi untuk tampil bersiaran di program berkenaan bagi topik ‘Flat Earth’.

“Kami telah menghubungi Saudara Mosus buat kali kedua untuk tampil bersiaran di Analisis TVAH bagi topik ‘Flat Earth.

“Beliau bagaimanapun meminta RM5,000 untuk bersiaran di TVAH,” ujarnya kenyataan berkenaan. – KopiPlanet.com

Kredit gambar: Facebook Mosus (Suhaimi Saad)

DJ Dave Selar Pihak Sebar Berita Palsu Kematian AR Badul

Pengerusi Yayasan Kebajikan Artis Tanahair (YKAT), Datuk DJ Dave telah menyelar tindakan pihak tidak bertanggungjawab yang menyebarkan berita berkaitan kematian pelakon dan pelawak terkenal AR Badul.

Menurut DJ Dave, susulan penyebaran berita palsu berkenaan, beliau mendapat banyak panggilan telefon dan mesej bertanyakan mengenai perkara tersebut.

“Satu sikap yang tidak baik apabila ada pihak yang sebarkan berita palsu berkaitan kematian AR Badul. Baru sebentar tadi saya sendiri bercakap dengan AR Badul.

“Dia sudah keluar hospital dan keadaannya sudah semakin baik. Sekarang AR Badul sedang berehat di kampung di Pahang sesudah beberapa hari keluar dari Institut Jantung Negara (IJN),” kata DJ Dave menerusi satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini.

Dalam pada itu, beliau menegaskan supaya penyebaran cerita tidak benar itu dihentikan segera dan menyatakan untuk sesebuah berita kematian, ia perlu disahkan oleh anggota keluarga sendiri.

“Jika tidak sahih berita itu, janganlah kita tulis di media sosial mahupun bercerita kepada pihak lain. Cerita tidak betul seperti ini akan menimbulkan panik kepada orang lain.

“Ini akan menyebabkan perasaan artis itu sendiri tercalar,” nasihat Dave yang turut melawat AR Badul di IJN pada Isnin lalu.

AR Badul telah menjalani pembedahan angiogram di IJN pada Ahad lalu dan dijangka akan sekali lagi menjalani pembedahan kedua pada awal Mac ini. – KopiPlanet.com

The Mirza Warisi Bakat Seni Daripada Datuk Di Indonesia

Kumpulan duo Malaysia yang semakin mendapat tempat di Indonesia, The Mirza mendedahkan mereka mewarisi bakat daripada datuk sebelah ibu yang merupakan warga negara Indonesia.

The Mirza yang dianggotai kembar seiras berusia 20 tahun, Norzafira Mirza Mohd Rafiq (Zaf Mirza) dan Norsyafira Mohd Rafiq (Syaf Mirza) berkata sejak kecil minat mereka meminati bidang muzik dan sekarang adalah masa yang sesuai untuk mereka melebarkan sayap dalam arena seni.

“Kami mula suka menyanyi sejak berusia 10 tahun dan pada 13 tahun, kami belajar sendiri bermain gitar dan ukelele dengan melihat video di laman Youtube dan dari situ kami terus suka cover lagu-lagu artis lain.

“Sebenarnya, datuk kami daripada sebelah ibu mempunyai band sendiri di Indonesia. Ibu kami berasal daripada Padang. Boleh dikatakan Indonesia tidak asing pada kami. Malah abang kami pun ada band dia sendiri,” kata Zaf kepada KopiPlanet.com

The Mirza ditemui pada majlis pelancaran single terbaharu, Lelah Mengalah yang berlangsung di Suka Sucre, Cheras, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Duo kembar ini terlebih dahulu mencipta nama di Indonesia selepas dilamar syarikat 18 Musik Indonesia pada dua tahun lalu.

Membawakan genre lagu pop r&b, Lelah Mengalah merupakan single ketiga The Mirza selepas Telah Berubah dan Jatuh-Jatuh Cinta.

“Kami mencuba nasib di Indonesia terlebih dahulu kerana orang di sana lebih menggemari genre pop r&b yang cuba diketengahkan kami. Selain itu, kami juga terharu apabila dapat bekerjasama dengan ramai komposer popular di sana yang antaranya pernah menciptakan lagu untuk Afgan dan Judika.

“Kami lancarkan lagu Lelah Mengalah di Malaysia sebab tak sangka lagu itu mendapat sambutan di sini. Pada mulanya, pihak pengurusan berasakan adalah lebih baik kami lancarkan single kedua, Jatuh-Jatuh Cinta terlebih dahulu tapi memandangkan Lelah Mengalah dah menawan hati peminat di sini, jadi kami lancarkan dulu lagu tersebut,” ujar Syaf pula.

Sejak muzik video Lelah Mengalah dimuat naik tiga bulan lalu sudah pun mencatat jumlah 3.5 juta tontonan daripada peminat mereka di Malaysia dan Indonesia. – KopiPlanet.com

Berita Kematian Pelawak Terkenal AR Badul Adalah Palsu

Berita mengenai kematian pelawak legenda terkenal tanah air, AR Badul yang mula viral di laman sosial ternyata adalah palsu.

AR Badul atau nama sebenarnya Armaya Aman Ramlie, 70, menerusi laman Facebook menyatakan dirinya masih lagi sihat buat masa ini.

“Slm semua saya masih sihat .. jgn dengar berita palsu amin,” ujarnya.

Terbaru, seorang pengguna Facebook yang menggunakan nama ‘Mohamad Zidi’ menerusi status yang ditulis mengatakan pelawak berkenaan telah meninggal dunia.

Sebelum ini, AR Badul telah dimasukkan ke Unit Rawatan Koronari (CCU), Institut Jantung Negara (IJN), Kuala Lumpur, akibat masalah salur darah di jantung tersumbat. – KopiPlanet.com

Sheila Mambo Kongsi Mimpi Arwah Ibu Di Lokasi Penggambaran

Setiap insan sudah pasti mempunyai perasaan yang sukar untuk menyesuaikan diri menjalani kehidupan tanpa orang yang tersayang, lebih-lebih lagi apabila kehilangan ibu buat selama-lamanya.

Bagi pelakon Sheila Mambo, 56, dia meluahkan rasa rindu terhadap arwah ibu sehingga muncul mimpi ketika tidur seketika di lokasi pengambaraan.

Menerusi Instagram milik Sheila yang berkongsi video ketika menziarahi kubur arwah ibunya yang jelas menunjukkan dia sunyi tanpa kehadiran ibu tersayang.

 

View this post on Instagram

 

Waktu yg sama, 5.15 ptg 14 hari yg sdh mak pergi menemui Allah dalam usia mak yg akhir 79. Sehingga harini org tak blh hindari perasaan yg ssh hendak di luahkan ini. Hari2 teringatkn mak tercelik mata, terjaga tgh malam terus org doakan utk mak. 16hb yg sdh org mimipi mak semasa diset shooting, org g seawal 6pg ke k.selangor dan org tidur jap ,terasa sejuk jer disebelah masa tgh tidor rupanya mak, sejuk jasad mak. Org sapa mak, mak bgn wuduk dn solat dhuha mgkn.. Org tgk mak baring semula.. Org tanya mak kalau mak bosan dekat set shooting ,org call atan dtg amik, mak hanya gelengkan kepala dn mak tidur balik. Kemudia org terjaga bila ada yg kejutkan suruh tukar baju utk shoot. Allahuakbar.. Hilang sekejap rindu. Ecah yg ssh nk terangkan ttng mak takde. Dia msh mengharap ‘tok bangun’. Dia byk berontak kata “tok tipu, tok janji nk sihat nk g jalan2 dgn ecah!!! ” sambil berkata ‘takmo kawan dgn tok! ” itu lah kata2 ecah di kubur mak. Dia ajak kami g karoke nak nyanyi kuat2 supaya tok blh bgn. Dan dia ajak org g kat mak kalau blh hari2. Selang 2-3 hari dia akn ajak. Katanya ‘mami jom g kat tok…! ” emak.. Mak baik dgn ecah.. Asbab anak syurga ni moga emak sentiasa dlm rahmat Allah. 💗Rabbighfirli waliwalidayya warhamhuma kama rabbayani shaghiran-💗 Allâhumma innî as’aluka bi annî asyhadu annaka antallâhu, lâ ilâha illâ antal ahadus shamad, alladzî lam yalid wa lam yûlad, wa lam yakullahû kufuwan ahad…..aamiin

A post shared by sheila mambo/ sheila hassan (@sheilahassan) on


Malah, Sheila turut memohon dirinya diberi kekuatan dan semangat untuk terus bangun menjalani kehidupan harian.

Terdahulu, ibu Sheila meninggal dunia jam 5.15 petang pada awal Februari lalu akibat diserang strok sebelum menghembuskan nafas terakhir. – KopiPlanet.com

Nak Apa Lagi Buat Aryanti Mahu Tampil Bersama Altimate

Penyanyi Datin Seri Lisa Aryanti Zulkifli atau lebih dikenali sebagai Aryanti mengakui mahu tampil bersama penyanyi rap tempatan Altimate menerusi single kedua berjudul Nak Apa Lagi.

Menurut Aryanti, dia mula tertarik dengan Altimate ketika menyaksikan pentas Anugerah Juara Lagu ke-32 (AJL 32) pada tahun lalu.

“Sebenarnya saya tidak tahu Altimate akan bersara dalam industri muzik ketika itu dan sebagai penampilan terakhir Altimate, saya ingin bergandingan bersamanya.

“Saya turut meminati Altimate sejak melihat persembahan dia di pentas AJL 32 dengan membawa lagu berjudul Amboi dan bermula dari itu saya bekerjasama dengan dia,” kata Aryanti kepada KopiPlanet.com

Aryanti ditemui majlis pelancaran dan video muzik Nak Apa Lagi yang berlangsung di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur.

Sementara itu, Aryanti mendedahkan bahawa pelakon Azhar Sulaiman yang mencadangkan agar dia berduet dengan penyanyi rap terkenal itu.

“Saya dan Azhar merupakan sahabat baik. Pada mulanya dia terkejut saya pernah keluarkan single pertama lagu Cuba Lagi, tetapi tidak pernah dimainkan di corong-corong radio.

“Oleh itu, dia cadangkan kepada saya untuk berduet bersama bintang hip hop terkenal. Kemudian saya terus menyatakan keinginan kepada suami untuk menghasilkan buah tangan kedua ini,” ujarnya.

Selain berjinak dalam dunia seni, Aryanti turut menguruskan perniagaan produk terbaru iaitu sabun semula jadi yang bebas kimia.

Aryanti mendirikan rumah tangga bersama Datuk Seri Raja Firdaus Raja Zainal. Pasangan ini dikurniakan sepasang cahaya mata Raja Ratna Qaseh Aryana, 12, dan Raja Aaron Ruzi berusia 5 tahun. – KopiPlanet.com

Artikel : Syafiqah Othman
Pelajar praktikal : UiTM Puncak Perdana