• FOLLOW US

Ain Edruce Sibuk Rancang Majlis Pertunangan, Tolak Tepi Persiapan Raya

Pelakon dan pengacara tinggi lampai, Ain Edruce, 28, berkata dia terpaksa mengorbankan persiapan menyambut Aidilfitri pada tahun ini.

Jelasnya, hal yang demikian kerana ia mahu memberikan fokus terhadap majlis pertunangannya yang bakal diadakan pada 22 Jun ini.

“Tahun ini saya tak buat persiapan raya sangat sebaliknya lebih beri tumpuan pada persiapan majlis pertunangan yang akan diadakan pada 22 Jun ini.

“Walaupun hanya majlis pertunangan, tetapi persiapannya boleh jadi agak rumit. Saya buat majlis kecil-kecilan sahaja dengan menjemput ahli keluarga dan rakan-rakan rapat,” katanya.

Dia berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis tayangan program raya Astro yang diadakan di Hotel Majestic, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Ain sebelum ini telah dirisik oleh keluarga teman lelakinya, Amirul Hafiz pada 18 April lalu.

Pelakon itu turut mendedahkan dia bakal menamatkan zaman solonya pada awal bulan Disember ini kerana tidak mahu bertunang dalam tempoh yang lama.

“Pada awalnya memang kami rancang nak kahwin tahun depan, namun bila fikir balik kenapa nak lambatkan benda baik. Jadi setelah berbincang, kami dah tetapkan majlis pernikahan diadakan pada Disember ini. Lokasi masih belum ditetapkan kerana kami masih mencari tempat yang sesuai.

“Buat masa ini, kami belum sempat pergi kursus kahwin disebabkan kesibukan kerja. Bagaimanapun, saya rasa teruja nak pergi bersama-sama Amirul nanti,” katanya lagi.

Ain dan Amirul, 26, yang merupakan seorang ahli perniagaan menjalinkan cinta sejak setahun lalu.

Selebriti ini Ain juga pernah dikaitkan bercinta dengan adik Elfira Loy, Ahmad Ezzrin Loy, namun hubungan mereka putus pada hujung tahun 2017. – KopiPlanet.com

Nora Danish Tiada Lagi Kaitan Dengan Jenama OhMostWanted

Pelakon dan ahli perniagaan, Nora Danish, mengumumkan bahawa dia kini tidak lagi mempunyai kaitan dengan produk kosmetik jenama OhMostWanted serta-merta sejak April lalu.

Selepas dua tahun menjalankan perniagaan berkenaan bersama tiga lagi rakan kongsi, isteri kepada Nedim Nazri itu percaya keputusan muktamad yang dibuat sudah dipertimbangkan sebaik mungkin.

“Selepas memikirkan perkara ini semasak-masaknya dan di atas sebab tertentu, saya percaya apa yang dilakukan ini untuk kebaikan bersama. Saya sendiri begitu mencintai perniagaan kosmetik dan mempunyai perancangan lain pada masa mendatang.

“Melihat perkembangan dan kejayaan jenama ini sejak hari pertama hingga sekarang. Saya juga percaya penarikan diri ini sudah tepat waktunya dan membiarkan rakan kongsi lain meneruskan legasi yang dimulakan,” katanya.

Tambah Nora, penarikan dirinya juga bukan kerana mempunyai masalah dengan rakan kongsi lain.

“Kami profesional dalam hal perniagaan. Apa yang dilakukan ini adalah atas kehendak sendiri. Saya doakan mereka terus berjaya ,” katanya.

Nora juga berharap apa yang dijelaskan ini dapat memberikan pencerahan supaya tidak berlaku perkara yang tidak diingini mahupun salah faham.

“Selepas ini sebarang imej atau nama saya tidak boleh digunakan jenama itu
lagi untuk apa sahaja tujuan promosi berkuatkuasa sejak 1 Mei supaya tidak berlaku sebarang kekeliruan

“Pihak mereka mempunyai masa empat bulan untuk mengeluarkan gambar dan video saya daripada tempoh kuat kuasa,” katanya.

Optimis dengan apa yang tertulis, Nora kini selesa memberi tumpuan kepada dua perniagaan lain termasuk mengusahakan Salun Karva dan jenama pakaian OwlbyNd.

Dalam perkembangan lain, pelakon drama Imaan itu memilih untuk bereht di bulan Ramadan sekali gus memberi perhatian kepada keluarga.

“Masa saya banyak dihabiskan di rumah bersama keluarga. Ada kalanya kami sekeluarga berbuka di rumah atau memilih lokasi di luar,” katanya. – KopiPlanet.com

Enam Bulan Putus Cinta, Azira Shafinaz Kembali Ke Pangkuan Kekasih

Penyanyi dan pelakon Azira Shafinaz mengakui kini dia kembali menjalin ikatan dengan kekasihnya, Yasser Khan setelah percintaan mereka putus selama enam bulan.

Azira, 28, berkata, dia mengambil keputusan untuk kembali ke pangkuan kekasih setelah masing-masing mendapat semula persefahaman.

“Setiap hubungan itu pasti ada masalah, namun sepanjang tempoh kami putus itu, saya nampak kesungguhannya untuk memulihkan keadaan.

“Lagipun saya ni kalau bercinta dengan seseorang, saya memang akan fokus betul-betul. Sebab itulah hubungan kami berkekalan sehingga enam tahun,” ujarnya.

Azira berkata demikian ketika ditemui semasa majlis pelancaran program raya terbitan Astro di sebuah hotel di ibu kota semalam.

Pada tahun lalu, Azira dan kekasihnya mengambil keputusan untuk berpisah, namun menafikan orang ketiga menjadi punca perpisahan mereka. Namun, kedua-duanya kembali bercinta pada bulan lalu.

Ujarnya, selain kesungguhan yang ditunjukkan, Azira menyatakan dia bersetuju untuk kembali bersama kerana melihat kekasihnya itu yang kini menjadi semakin matang dan sangat memahami dirinya.

“Saya akui memang memang memiliki ramai kawan lelaki, namun saya melihat dia seorang yang sangat berbeza. Misalnya, dia banyak memberikan saya nasihat untuk menjadi seorang yang lebih baik.

“Bagi saya sepanjang tempoh enam bulan itu juga adalah masa masing-masing dapat perbaiki diri. Alhamdulillah, semuanya boleh dibawa berbincang dan kami ambil keputusan untuk kembali bersama,” jelasnya.

Mengenai perancangan untuk berkahwin pula, Azira menyatakan buat masa ini dia mahu fokus terlebih dahulu kepada kerjayanya yang kini semakin meningkat naik.

“Dahulu saya sasarkan untuk berkahwin semasa berusia 25 tahun. Namun usia saya dah cecah 28 tahun. Jadi saya sasarkan agar dapat mendirikan rumah tangga dua tahun lagi,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Ruhainies Akui Ibunya Tidak Izin Dirinya Langkah Bendul

Pelakon Ruhainies atau nama sebenar, Nur Ruhainies Farehah Zainul Ilyas tidak pernah menyembunyikan kisah hatinya yang telah dimiliki seorang jejaka Melayu yang menetap di London dikenali sebagai Mr E.

Bercerita lebih lanjut tentang membawa hubungannya ke fasa seterusnya, pelakon berusia 27 tahun itu berkata, dia mungkin tidak akan berkahwin dalam masa terdekat kerana ibunya tidak ‘membenarkannya’ langkah bendul kakaknya, pelakon Risteena Munim.

“Harap doakan yang baik-baik buat kami berdua, tetapi buat masa ini tiada perancangan untuk berkahwin lagi.

“Saya nak bagi kakak kahwin dahulu walaupun dia pernah cakap tak kisah kalau saya kahwin lebih awal. Cuma ibu saya memang ambil kisah pasal perkara sebegitu,” katanya.

Dia berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pelancaran Kempen Raya Astro, Sempurna Seadanya di Hotel Majestic, Kuala Lumpur semalam.

Bercerita lebih lanjut mengenai tindakannya yang enggan menayangkan wajah teman lelaki di laman sosial miliknya, Ruhainies menyatakan dia mempunyai sebab sendiri.

“Sudah tentu saya akan dedahkan wajah dia bila dah sah jadi suami saya. Buat masa ini, saya tak dedahkan kerana tidak mahu nanti ada mulut-mulut jahat berkata buruk pasal kekasih saya.

“Lebih baik saya tutup muka dia jadi tiadalah orang nak cakap buruk pasal dia sebab mereka tidak tahu siapa dia.

“Lepas dah kahwin nantu orang nak cakap buruk pasal dia, saya tak boleh nak buat apalah, mulut orang kita tak boleh nak tutup,” katanya. – KopiPlanet.com

Alif Satar Tidak Kisah Sesungguhnya Dibandingkan Dengan Versi Asal

Penyanyi Alif Satar meluahkan rasa teruja dan gembira apabila percubaannya berkolaborasi dengan kumpulan nasyid Raihan menerusi lagu Sesungguhnya 2019 menjadi dan diterima ramai.

Menurut Alif, dia sama sekali tidak menyangka lagu itu bakal mencipta fenomena sendiri apabila ia berjaya meraih dua juta tontonan di laman Youtube dalam masa dua hari video muzik lagu itu dilancarkan pada 10 Mei lalu.

“Saya teruja dan gembira apabila kolaborasi ini mendapat perhatian ramai dan menjadi ‘trending’ di YouTube. Siapa yang tidak teruja apabila dapat bekerjasama dengan idola mereka kan? Alhamdulillah… Allah permudahkan semuanya.

“Abang-abang Raihan pun gembira dengan perkembangan ini. Setelah 22 tahun lagu ini kembali menjadi siulan semua,” kata Alif ketika dihubungi KopiPlanet.com.

Sementara itu, Alif juga menyatakan dia tidak kisah sekiranya ramai pihak membandingkan lagu Sesungguhnya versi dia dan versi penyanyi asal, Nazrey Johani.

“Saya sebenarnya tidak kisah sekiranya ada pihak membandingkan nyanyian saya dengan versi asal lagu Sesungguhnya yang dinyanyikan Ustaz Nazrey. Macam saya sendiri pun suka versi asal dan kalau lihat lagu Sesungguhnya 2019, saya tidak membuat sebarang perubahan besar melainkan dari segi susunan melodinya.

“Minat setiap orang lain-lain dan terpulang versi mana yang mereka suka dengar. Lebih penting lagu saya dengan abang-abang Raihan dah lima hari ‘trending’ di Youtube,” seloroh Alif.

Alif tidak menolak kemungkinan akan ada lagi kolaborasinya bersama Raihan di masa akan datang sekiranya projek itu hadir tepat pada waktu dan masanya.

“Saya suka kalau diberi peluang untuk berduet dengan Raihan lagi pada masa akan datang, Walaupun kumpulan Raihan sudah berada dalam liga tersendiri, mereka sentiasa merendah diri membuatkan saya seronok bekerja bersama mereka,” katanya.

Alif dan Raihan yang dianggotai Che Amran Idris, Amran Ibrahim, Abu Bakar Md Yatim buat pertama kali bakal menyanyikan lagu Sesungguhnya 2019 secara ‘live’ menerusi satu persembahan amal bagi mengutip dana untuk Pertubuhan Komited Malaysia yang akan diadakan pada malam ini di Putrajaya. – KopiPlanet.com

MonoloQue Keluar Single Baharu, Peram ‘Langgar Lari’ Selama 13 Tahun

Penyanyi MonoloQue kini tampil dengan single terbaharunya berjudul Langgar Lari yang sudah diperamnya sejak 13 tahun lalu.

Menurut MonoloQue, lagu yang sudah disimpan lama itu merupakan satu eksperimennya tentang penggayaan Bahasa Melayu dalam penulisan lirik selepas keajaiban album Selamat Tinggal Dunia yang merupakan album studio Butterfingers pada 2005.

“Rata-rata ramai generasi kini yang meminggirkan bahasa Melayu dan lebih gemar menggunakan bahasa Inggeris dalam percakapan seharian sekaligus menghakis identiti kita sebagai orang Malaysia kerana bahasa itu juga sebahagian dari jati diri.

“Langgar Lari menceritakan tentang perangai orang sekarang yang suka membuat hal tanpa rasa bersalah dan melanggar tanpa hirau akan adat serta tatasusila. Jika ini masyarakat kita, bagaimana kita mahu membangun Malaysia baru ke tahap minda dan budaya diangkat tinggi,” katanya.

Sebelum ini, MonoloQue dinobatkan sebagai pemenang lagu tema terbaik, Atma Jiwa (lagu OST filem Buskers) di Festival Filem Malaysia ke-30.

Lagu Langgar Lari boleh dimuat turun menerusi semua aplikasi penstriman muzik bermula 22 Mei ini. – KopiPlanet.com

Dikecam Tak Pandai Baca Niat Puasa, Andi Kecewa Video Dimuat Naik

Baru-baru ini nama penyanyi lagu Donde, Andi Bernadee telah dikecam segelintir netizen gara-gara dia dikatakan tidak tahu membaca niat puasa.

Menurut Andi atau nama sebenar, Andi Azrul Andi Mapangile dia memohon maaf sekiranya apa yang dilakukannya sebelum ini telah menyinggung perasaan mana-mana pihak, tidak menyangka video berkenaan telah dimuat naik menerusi media sosial oleh sebuah media.

“Saya minta maaf… apa yang boleh saya cakap artis dan media macam rakan serta saling memerlukan. Kalau media ada, tetapi artis tiada, macam mana nak buat story (artikel) dan saya faham benda itu daripada pihak dia (media), saya minta maaf sangat-sangat.

“Saya dah awal-awal pesan supaya jangan siarkan video itu sebab saya yang akan kena kecam. Apa yang kita dapat dengan menjatuhkan orang lain. Saya dah berumur 28 tahun, bukannya 18 tahun. Saya berjuang untuk masuk dalam industri, janganlah pijak kepala saya,” katanya.

Penyanyi itu berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada acara berbuka puasa anjuran Warner Music Malaysia yang berlangsung di Hotel Royal, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Anak kelahiran Kota Kinabalu, Sabah itu turut mengakui dia masih lagi belajar tentang agama dan bukannya manusia sempurna yang cukup serba-serbi ilmu dalam bidang keagamaan.

“Saya dah lali dengan kutukan dan bagi saya selagi kita tak mainkan isu bangsa dan agama, saya baik-baik sahaja. Ketika mereka tanya saya tentang niat puasa itu pun ia dirakam bukan pada bulan Ramadan, sudah tentu fikiran saya pun ‘jam’ pada ketika itu.

“Saya mengaku bab-bab agama ini memang saya agak kurang, tetapi saya juga manusia biasa yang masih lagi belajar untuk memperbaiki diri,” luahnya.

Andi mengatakan dia belajar daripada kesilapannya itu dan berharap semua pihak yang berada dalam industri ini dapat saling hormat-menghormati di antara satu sama lain. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Andi Bernadee

Sah… Aliff Aziz Dan Bella Astillah Akhirnya Bercerai Talak Satu

Pelakon dan penyanyi Aliff Aziz dan Bella Astillah akhirnya telah sah bercerai talak satu di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur petang tadi.

Aliff berkata, dia dan Bella sudah sah bercerai dengan izin mahkamah dan dia enggan memberikan sebarang alasan terhadap penceraian tersebut.

“Saya manusia biasa dan tidak mencari alasan apa-apa. Isteri saya pun dah beri yang terbaik sejak kenal dia lima tahun yang dulu.

“Mungkin ini adalah pengajaran untuk saya perbaiki diri saya. Saya minta maaf kepada semua, terutama sekali Bella dan juga keluarga,” ujarnya.

Sebelum ini, timbul kontroversi terhadap pelakon berkenaan apabila gambarnya bersama seorang wanita telah tersebar di Internet sehingga mengundang kecaman netizen.

Malah, pelakon kelahiran Singapura itu juga pernah dikaitkan dengan dua orang pelakon iaitu Afifah Nasir dan Oktovia Manrose.

Ujarnya, buat masa ini apa yang dia mahu lakukan adalah mahu memperbaiki dirinya dan itu merupakan nasihat yang diberikan oleh bekas isterinya itu.

“Secara jujurnya saya masih sayangkan Bella dan anak. Mungkin perbuatan saya berlaku di luar kawalan saya dan biar Allah membuka jalan kepada diri saya,” jelasnya.

Sementara itu, Bella pula menyatakan dirinya sudah pun mencuba yang terbaik, meskipun pelbagai kata-kata yang telah dilemparkan terhadapnya.

Ujarnya, dia memang sedaya upaya untuk mempertahankan perkahwinannya dan sedar sesiapa sahaja akan melakukan kesilapan itu yang membuatkan dia sentiasa memaafkan Aliff.

“Cuma kali ini saya rasa biarlah dengan keputusan untuk berpisah ini menjadi jalan yang terbaik. Apa pun yang terjadi, Aliff tetap bapa kepada anak kami,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Maya Karin Enggan Nikmati Hidangan Buffet Ramadan Di Hotel

Pastinya setiap kali Ramadan, pihak hotel dan restoran berlumba-lumba menawarkan sajian buffet mereka bagi memenuhi citarasa pelanggan.

Umum mengetahui harga buffet ramadan di hotel-hotel dan restoran adalah sedikit tinggi yang mana kadang-kala ia mampu mencecah sehingga RM230 seorang.

Bertindak melawan arus, pelakon Maya Karin mengambil pendekatan enggan menjejakkan kakinya ke mana-mana buffet Ramadan di hotel pada tahun ini kerana merasakan harga yang dikenakan sangat tidak munasabah.

“Saya berasa sangat marah dengan harga mengarut buffet Ramadan yang ditawarkan dan masih ada lagi orang dan syarikat-syarikat yang masih membayar untuk harga itu! RM150-200 untuk dewasa dan RM80-100 untuk kanak-kanak! Budak-budak apa yang diaorang makan? Nasi sikit, ayam sikit atau spagetti sikit.

“Disebabkan itu saya mengambil pendekatan enggan berbuka puasa di mana-mana hotel yang menawarkan buffet Ramadan. Ini prinsip saya. Siapa makan kat sana jangan meroyan pasal ekonomi,” tulisnya menerusi laman Twitter miliknya.

 

View this post on Instagram

 

Sila hadam.. this a thread, sila Swipe . . #ramadan #foodwaste #exploitation

A post shared by Maya Karin (@maya_karin) on

Pelakon Munafik 2 itu kemudian memuat naik entrinya itu ke dalam Instagram dan setakat ini ia berjaya mendapat lebih 12,300 tanda suka daripada pengikutnya. – KopiPlanet.com

Berkawan Rapat Dengan Jejaka Cina, Ezlynn Mohon Doakan Baik-Baik

Penyanyi Ezlynn Ariffin mengakui dia kini sedang berkawan rapat dengan seorang jejaka Cina yang juga merupakan rakan perniagaannya.

Menurut penyanyi yang cukup popular dengan lagu Hi Hi Bye Bye ini, kali ini dia enggan terburu-buru untuk mendirikan rumah tangga buat kali kedua selepas bercerai pada Oktober 2017.

“Kami masih berkawan rapat cuma perbezaan agama membuatkan saya tidak menaruh harapan yang tinggi dalam hal ini. Kalau boleh saya memang mahu cepat kahwin tetapi dalam hal ini banyak hati perlu dijaga.

“Lebih-lebih lagi bila melibatkan perbezaan agama. Saya juga tidak mahu memaksa si dia memeluk Islam kerana saya tetapi biarlah perasaan cintakan Islam itu mendahului segalanya. Doa yang baik-baik,” katanya.

Ezlynn berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis berbuka puasa anjuran Warner Music di Hotel Royal, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Dalam pada itu, Ezlynn berkata dia sedikit sebanyak serik dengan kegagalan perkahwinannya yang lalu dan banyak belajar dari situ.

“Jika ditakdirkan saya berkahwin sekali lagi, saya tidak akan memberikan kebenaran kepada suami memegang wang simpanan saya. Cukuplah apa yang berlaku dulu sehingga saya tertanya mana pergi duit hasil kerja saya selama 11 tahun.

“Ini kerana yang penting sekali, saya nak mencari lelaki yang bertanggungjawab dan dapat menerima saya seadanya,” luahnya lagi.

Ezlynn sebelum ini berkahwin dengan bekas pengurusnya, Adam Fahmy Shamsudin pada 20 November 2011 namun bercerai enam tahun kemudian. Sepanjang hidup bersama, mereka tidak dikurniakan cahaya mata. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Ezlynn