• FOLLOW US

Lepas Dengar Lagu Kelabu, Ada Peminat Kongsi Kisah Mahu Bunuh Diri

Sejak dilancarkan pada minggu lalu, lagu Kelabu yang dinyayikan oleh YonnyBoii dan Azlan The Typewriter memberi impak tersendiri kepada pendengar.

Malah, terdapat cerita menarik tentang coretan seorang individu yang meluahkan perasaan terhadap dirinya yang dipresi sehingga mahu membunuh diri.

“Ketika kanak-kanak saya merupakan seorang cemerlang dan memasuki sebuah sekolah berprestij pada tahun 2017, namun telah disingkirkan kerana tidak mampu mengawal tekanan.

“Saya memasuki sekolah biasa dan sekali lagi disingkirkan pada tahun 2019. Saya tidak berbuat apa-apa dan rasa diri tidak berguna,” luah seorang pengguna YouTube bersama Vixen menerusi catatan di lagu Kelabu itu.

Luah individu itu lagi, dia merasakan dirinya lebih baik mati dan tidak mahu hidup sehinggakan dia mempunyai kecenderungan mahu bunuh diri.

>Baca: YonnyBoii Pernah Dituduh Ambil Pil Kuda Disebabkan Terlalu Hiperaktif

“Sebenarnya saya pernah cuba bunuh diri, namun tidak boleh kerana saya takut dan sedar tidak begitu kuat untuk berbuat begitu.

“Alangkah baiknya jika saya dapat berkongsi dengan lebih banyaklagi, tetapi saya rasa sekarang ini sahaja,” ujarnya.

Dalam pada itu, YonnyBoii selaku penyanyi dan pencipta lagu berkenaan berharap agar Kelabu tidak dilihat dari sudut yang negatif.

“Lagu ini ditujukan kepada orang yang suka membuli. Lagu ni lebih kepada menghentikan buli kerana takut impak membuli ini menjadi lebih teruk.

“Kepada yang dibuli pula saya harap lagu ini memberi semangat kepada anda dan jangan sampai mahu bunuh diri kerana ramai yang mahu membantu anda,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Sempena Ulang Tahun Kelahiran Ke-54, Ibu Neelofa Dapat Hadiah Kereta Mewah

Ibu kepada usahawan pengacara dan pelakon popular, Neelofa iaitu Datin Nor Kartini Noor Mohamed menerima kejutan apabila mendapat sebuah kereta mewah daripada suami tercinta.

Kartini menerima hadiah tersebut adalah bersempena dengan ulang tahun kelahiran yang ke-54, sambil berkongsi beberapa keping gambar di Instagram.

“Alhamdullilah Syukur .. kasih sayang dari zat kekuasaanmu Ya Allah terpancar seluruh ke jiwa-jiwa yg berdamping denganku.. ini adalah rahsia kekuasaan dalam genggamanmu yang tak pernah terfikir di fikiran makhluk.

“Alhamdullilah Ya Allah, mashaAllah harini menerima suprise dari suamiku tercinta.. yang terharu bukan kejutan atau hadiah, tapi… usahanya yg membuatku cukup2 terharu .. love you sayang Kau lah sinar hidupku, kebahagiaan ku.

>Baca: Erra Fazira Tidak Masuk Campur Hal Rumah Tangga Bekas Suami

“Semoga Allah merahmati dan sentiasa menyayangi serta melindungmu dan memberkati rezekimu sayang dengan kesehatan yg afiyah .. amiiinn Love you sayang,” tulisnya.

Lebih istimewa lagi, suaminya iaitu Datuk Abdul Halim Khan turut menempah nombor plat KY1 untuk kereta mewah BMW putih tersebut. – KopiPlanet.com

Erra Fazira Tidak Masuk Campur Hal Rumah Tangga Bekas Suami

Penyanyi dan pelakon Erra Fazira mendedahkan dia tidak mencampuri urusan rumah tangga bekas suaminya, Engku Emran Engku Zainal Abidin yang berpisah dengan isterinya, Laudya Cynthia Bella, baru-baru ini.

Menurut Erra, dia tidak mengetahui permasalahan rumah tangga pasangan itu secara mendalam dan tidak berniat untuk menggali tentang perkara tersebut.

“Saya tidak mencampuri hal rumah tangga bekas suami. Kalau mereka tidak buka mulut, saya akan tutup mulut saya. Tipulah kalau kata saya tidak tahu tapi saya tahu hanya permukaannya sahaja (surface). Saya pun tak nak korek kerana saya bukan begitu orangnya. Salah kalau saya buat macam itu.

“Saya rasa tiada sesiapa nakkan penceraian. Saya pasti mereka pun tidak mahu, bukan mereka tak usaha nak selamatkan tapi dah sampai situ sahaja ketentuan jodoh mereka,” katanya.

Erra berkata demikian ketika ditemui media pada majlis pelantikannya sebagai Duta Faith Fleur di Menara Kuala Lumpur, hari ini.

Menurut Erra lagi, dia ada berhubung dengan Bella dan menitipkan kata-kata semangat buat pelakon filem Syurga Yang Tak Dirindukan Itu.

>Baca: Teka-Teki Berakhir… Laudya Cynthia Bella & Engku Emran Sudah Berpisah

“Sebagai wanita kami ada berbicara tetapi tidaklah secara umum. Adalah sedikit sebanyak memberikan nasihat tetapi tidak begitu terperinci. Bella juga tidak bercerita lebih. Memang kami rapat tetapi kami tidaklah selalu berhubung.

“Saya ada bercakap dengan dia dalam setiap pahit pasti ada hikmah dan manisnya. Allah uji maknanya Allah sayang. Adalah ganjaran itu nanti,” ujarnya.

Bella dan Engku Emran menikah pada 8 September 2017 di sebuah hotel di Kuala Lumpur. Aktres terkenal Indonesia itu baru-baru ini mendedahkan dia sudah bercerai menerusi sebuah rancangan tv di negara kelahirannya.

Pasangan ini tidak dikurniakan cahaya mata, manakala Engku Emran mempunyai seorang anak perempuan Engku Aleesya, 11, hasil perkahwinan terdahulu dengan Erra. – KopiPlanet.com

Aliff Aziz Luah Kemarahan Isteri Dilemparkan Kata-Kata Kesat

Suami mana yang mampu menahan kesabaran apabila isteri tercinta dilemparkan dengan kata-kata yang cukup kesat dan terhina.

Itulah yang dirasai oleh artis kelahiran Singapura, Aliff Aziz apabila isterinya yang kini sedang sarat hamil, Bella Astillah dilabel ‘gemok macam babi sial’ oleh seorang individu bernama Sarah Nomad.

“It’s one thing to pass around harsh words to another person, but to send these words to a lady that is heavily pregnant with the blessing of Allah is just another level.

“Ni akibatnya bila diri takde basic values untuk hormat orang lain lepas tu keluarkan kata-kata kesat dekat ibu mengandung yang tak pernah buat salah dengan kau,” luahnya menerusi Insta Storynya.

>Baca: Tidak Tahan Sering Dikecam, Sajat Luah Nak Keluar Agama Islam?

Dalam pada itu, pelakon dan penyanyi juga memberi amaran supaya berhenti menganggu isterinya itu, sebelum dia mengambil tindakan undang-undang.

“You want a reaction? Here’s your second of fame. I’m not kidding when I say this. Stop harassing my wife before we get the law come get you,” tegasnya. – KopiPlanet.com

Azad Jazmin Dedah Punca Tidak Sertai Program Pertandingan Lawak

Sebelum ini, pelakon Azad Jazmin menyatakan dia pernah disaran untuk menyertai program pertandingan lawak seperti Raja Lawak atau Maharaja Lawak Mega.

Bagaimanapun, pelakon itu kini telah mendedahkan tentang punca utama dia tidak memenuhi saranan tersebut iaitu setelah kehilangan adiknya, Allahyarham Nizar Jeffri.

“Assalamualaikum semua, setiap kali saya tengok video ni saya akan sangat happy dan dalam masa yang sama saya akan tersangat sayu dan sedih.. Kenapa Pak Azad tak masuk Raja Lawak atau Maharajalawak Mega? Soalan yang selalu diajukan pada saya.

“Bukan saya tak nak masuk, sebab partner saya takdak, partner saya dah arwah, saya pernah plan dengan arwah adik saya nak masuk Raja Lawak tapi setelah arwah adik pergi meninggalkan saya makanya terkubur niat saya bersamanya,” ujarnya. menerusi perkongsian sebuah video di Instagram.

Adiknya, arwah Nizar yang juga seorang pelakon meninggal dunia pada tahun 2011 akibat mengidap penyakit paru-paru berair.

Pada masa sama, Azad yang juga suami kepada pelakon Eira Syazira itu turut meluahkan rasa rindu kepada arwah adiknya itu.

“Al fatihah to my arwah adik Nizar jeffri A.K.A Boboy (kongsi) abang miss you brah… Anak Antoo Penang Boboy the lagend!,” ujarnya. – KopiPlanet.com

SukaSucre Bistro Cheras Tutup, Bakal Beroperasi Di Tempat Baharu

Artis dan selebriti cef terkenal, Datuk Fazley Yaakob mengumumkan restoran SukaSucre Bistro miliknya yang terletak di Cheras akhirnya tutup setelah tujuh tahun beroperasi.

Menerusi perkongsian di Instagram, Fazley memberitahu operasi restorannya itu akan ditutup buat sementara waktu, sementara menunggu kerja-kerja renovasi di tempat baharu.

“Apabila saya menjadi juara untuk pertandingan memasak di televisyen pada tahun 2012, saya tidak sangka bahawa perjalanan hidup saya, yang selama ini sebagai seorang artis dan usahawan, akan juga bertambah ceritanya sebagai seorang chef. Dengan restu dan izin arwah Bapak dan ibu tersayang pada masa itu, kami mulakan @sukasucrebistro.

“7 tahun kemudian, setelah beberapa ratus artikel di media, berpuluh-puluh anugerah kami terima dan juga pengiktirafan kami terima dari dalam dan luar negara, kami kini bersedia untuk berpindah ke tempat baharu,” jelasnya.

Ujar Fazley, dia berterima kasih kepada semua yang pernah menjadi pelanggan di restorannya itu serta meluahkan penghargaan kepada mereka yang pernah berkhidmat di restorannya itu.

>Baca: Single Baharu Yang Ini Yang Itu Sindir Individu Berperangai Lalang

“Salam sayang kepada semua yang pernah berkhidmat di bawah naungan syarikat ini, baik pun sebagai anggota dapur, management, ataupun helpers/cleaners. Jasa mu sentiasa dikenang. Banyak kenangan kita bersama di sini.

“Terima kasih kepada mentor-mentor saya @_chefwan58 & @chefjoe82, dan mentor-mentor dari @mylecordonbleu & @lecordonbleuparis atas tunjuk ajar dan panduan selama ini,” ujarnya.

Dalam pada itu, Fazley turut mengumumkan minggu depan restoran Minang Tapau miliknya akan mula beroperasi semula di Bukit Damansara.

“SukaSucreBistro akan dibuka juga tidak lama lagi di lokasi yang belum diumumkan lagi. Terima kasih semua. Salam sayang buat semua,” jelasnya. – KopiPlanet.com

Single Baharu Yang Ini Yang Itu Sindir Individu Berperangai Lalang

Single terbaharu rapper Luca Sickta berjudul Yang Ini Yang Itu membawa makna yang cukup ‘pedas’ sekali buat individu yang gemar bersikap lalang dan tidak berpendirian tetap.

Tanpa bergandingan dengan Kmy, Luca mencuba nasih menerusi projek sulung dengan menampikan rapper wanita yang sedang meningkat naik, Heidi selaku rakan duet.

“Lagu Yang Ini Yang Itu adalah mengenai seorang yang bersikap ‘lalang’ atau dalam erti kata lain tidak ada pendirian tetap. Apa saja dia buat semua ikut orang yang mana tak ada pendirian sendiri.

“Memandangkan lagu ini saya ‘featuring’ dengan Heidi, jadi saya membawakan ‘lalang’ daripada perspektif lelaki begitu juga dengan Heidi. Disebabkan itu, lirik lagu ini adalah ciptaan kami bersama,” katanya.

Luca mendedahkan, lagu itu adalah berdasarkan pengalaman hidup dilalui sepanjang mengenali pelbagai jenis dan ragam manusia.

“Saya sudah kenal pelbagai ragam orang. Daripada sikap mereka itu saya menjadikan lagu. Tujuannya supaya ia dapat dijadikan pengajaran kepada semua. Dalam masa, mungkin cerita dalam lagu ini pernah dilalui orang lain.

“Secara peribadi orang sebegini merimaskan. Cuma, kalau tidak ada orang seperti mereka ini kita tidak akan dapat belajar sesuatu daripada sikap sebegitu. Tidaklah juga sepenuhnya negatif,” katanya.

>Baca: Aiman Hakim Rajin Buat Kerja Rumah Sepanjang Tempoh PKP

Mengenai pemilihan Heidi, Luca menyifatkan penyanyi lagu Ily itu mempunyai karektor tersendiri dalam rap sekali gus memberi warna baru dalam muzik dan lagu yang dipersembahkan.

“Heidi mempunyai karakter yang kuat dalam rap. Stail dan gaya dia berbeza dengan rapper wanita lain. Apabila kami bekerjasama dalam lagu ini boleh dengar karakteristik yang dia miliki.

“Sebelum ini kami tak pernah pun bekerjasama. Saya lebih banyak dengan Kmy. Cuma lagu ini saja ia adalah projek sulung saya dan memilih untuk ‘featuring’ dengan penyanyi lain,” katanya.

Lagu yang diedarkan Universal Music Malaysia ini sudah boleh distrim di semua platform digital muzik seperti Joox, iTunes, Spotify dan banyak lagi. – KopiPlanet.com

Aiman Hakim Rajin Buat Kerja Rumah Sepanjang Tempoh PKP

Di saat negara kita melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada 18 Mac lalu, usia perkahwinan pasangan pelakon Aiman Hakim Ridza dan Zahirah MacWilson masih belum mencecah sebulan selepas mereka selamat diijabkabulkan pada 20 Februari lalu di Damansara Perdana.

Lalu kesempatan itu digunakan sepenuhnya Aiman, 31, untuk membantu isteri melakukan kerja-kerja rumah seperti memasak dan mengemas kediaman mereka.

“Sepanjang tempoh PKP tempoh hari saya ambil peluang itu untuk belajar memasak dan mengemas rumah. Kerja-kerja basuh pinggan, mop dan sapu lantai memang saya buat sendiri.

“Saya juga banyak belajar tentang selok-belok rumah tangga serta belajar lebih mengenali isteri dengan lebih mendalam sepanjang tempoh tersebut,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika sidang media virtual drama terbaharu lakonannya, Bila Cupid Jatuh Cinta.

Bercerita lanjut tentang cabaran lain yang dihadapinya sepanjang PKP, Aiman yang mengusahakan perniagaan restoran BakerFellas di Ara Damansara berkata dia kini sedang mengatur semula perniagaannya yang terjejas sepanjang pandemik Covid-19 melanda negara.

“Memang perniagaan saya terjejas sebab terlibat dalam bisnes F&B (food & beverage). Selepas keadaan beransur pulih, saya sedang struktur semula perniagaan. Perlahan-lahan kita lihat orang pun sudah semakin percaya untuk makan di luar balik, Alhamdulillah semua sudah kembali normal sekarang,” ujarnya lagi.

>Baca: Dituduh Riak, Hafidz Roshdi Tidak Lagi Muat Naik Gambar Di Masjid

Sementara itu dalam perkembangan lain, Aiman kini tampil dengan drama bersiri Bila Cupid Jatuh Cinta bergandingan dengan Octavia Manrose selaku heroin.

Sering melakonkan watak dalam naskah komedi romantik, Aiman berkata dia cukup menggemari genre tersebut malah tidak kisah perlu berulang kali menggalas peranan sebegitu di masa akan datang.

“Saya memang suka berlakon drama komedi romantik dan walapun ini merupakan kali pertama saya digandingkan dengan Octavia namun kami cukup serasi sebab dia pun sama-sama sempoi dan boleh memberi bila saya ‘ad-lib’ (spontan) dalam dialog.

“Drama ini cukup menarik kerana penggambarannya dibuat dalam dua tempoh yang berbeza iaitu sebelum dan selepas PKP. Sebelum PKP masa penggambaran itu memang kami dah berasa risau dah tapi tetap jalankan tugas seperti biasa. Selepas penggambaran dibenarkan sambung semula bermula 10 Jun lalu, kami berasa sedikit janggal ketika penggambaran di Bukit Bintang bila mana semua orang lalu-lalang pakai mask, tapi kami tak perlu pakai demi mengikut konti drama tersebut.

“Secara keseluruhannya drama ini cukup menarik kerana ada pendekatan baharu dari segi mainan kamera kerana watak Oktavia akan bercakap dengan kamera seolah meluahkan isi hatinya terus kepada lensa kamera, itu yang uniknya drama ini,” katanya lagi.

Bila Cupid Jatuh Cinta mengisahkan Fira yang bekerja di agensi mencari jodoh diberi tugasan untuk mendapatkan calon kekasih bagi dijodohkan dengan anak rakan baik bosnya, Dani. Sebaliknya yang berlaku apabila Fira pula yang secara diam-diam menyimpan perasaan terhadap Dani.

Drama arahan Bahri Uma ini ditayangkan pada setiap Sabtu, jam 9 malam bermula sejak 4 Julai lalu. Ia turut dibintangi Elfira Loy, Ikmal Amry, Bella Dowanna, Afifah Nasir, Sham Visa dan Dynas Mokhtar. – KopiPlanet.com

Dituduh Riak, Hafidz Roshdi Tidak Lagi Muat Naik Gambar Di Masjid

Pada mingau lalu, pelakon Hafidz Roshdi telah memuat naik sekeping gambar ketika mendirikan solat Jumaat di masjid.

Bagaimanapun, tindakannya itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen sehingga ada yang mengatakan dirinya riak kerana memuat naik gambar tersebut.

Kemudian pada hari ini, menerusi sekeping lagi gambar, pelakon berkenaan menyatakan dia mengambil keputusan untuk tidak lagi memuat naik gambar di masjid.

“Hari ni tak upload gambar dekat masjid sebab last week orang cakap saya riak, dorang dah belah dada saya tengok niat kat hati saya,” luahnya.

Ternyata rata-rata yang memberi komen terhadap gambar berkenaan meminta supaya Hafidz mengabaikan sahaja kata-kata berkenaan. – KopiPlanet.com

Zarina Anjoulie Berjaya Dapatkan Penghakiman Ingkar Terhadap Amyza Aznan

Mahkamah Tinggi telah membenarkan permohonan pelakon, Zarina Anjoulie Mohamad Fahizul untuk mendapatkan penghakiman ingkar terhadap Amyza Aznan dalam kes saman fitnah bagi menuntut ganti rugi berjumlah RM3 juta.

Menerusi laporan daripada Bernama, Hakim Datuk Azimah Omar membenarkan permohonan Zarina selaku plaintif berikutan Amyza atau nama sebenarnya Azizah @ Amyza Aznan sebagai defendan gagal memfailkan memorandum kehadiran untuk menjawab saman itu pada tarikh yang ditetapkan.

“Saman yang difailkan plaintif adalah mengikut prosedur dan teratur, namun defendan telah memasukkan kehadiran untuk menjawab saman itu lewat,” kata hakim itu. Mahkamah juga memerintahkan Amyza membayar kos RM2,500.

Peguam Rejinder Singh yang bertindak bagi pihak Amyza memaklumkan kepada mahkamah bahawa anak guamnya akan memfailkan permohonan bagi mengetepikan penghakiman ingkar itu Isnin ini.

“Kami juga memohon kepada mahkamah untuk penggantungan prosiding kes saman sehingga pelupusan permohonan penghakiman ingkar oleh pihak kami didengar di mahkamah,” katanya.

>Baca: Zarina Anjoulie Kemuka Saman Malu Terhadap Tiga Individu

Terdahulu, Rejinder berkata anak guamnya telah memasukkan kehadiran untuk menjawab saman difailkan Zarina pada 1 Julai lalu setelah dimaklumkan oleh peguam plaintif.

“Defendan tidak pernah menerima apa jua writ saman dan penyataan tuntutan kerana ia diserahkan di alamat yang beliau (defendan) tidak tinggal.

“Anak guam saya hanya menyedari ada satu permohonan ingkar kehadiran yang dibuat oleh plaintif setelah dimaklumkan oleh rakan media lain yang memintanya untuk memberi komen mengenai perkara itu pada 25 Jun lalu,” ujarnya.

Sementara itu, peguam Wan Azmir Wan Majid yang mewakili Zarina berkata plaintif akan memfailkan permohonan supaya mahkamah membuat taksiran ganti rugi berikutan keputusan hari ini.

Pada 23 April lalu Zarina menfailkan saman terhadap Amyza dan mendakwa selepas pengumuman kerajaan berhubung Bantuan Prihatin Nasional (BPN) kepada rakyat dalam golongan B40 dan M40 yang berpendapatan sebulan RM8,000 ke bawah, sebahagian daripada golongan artis tempatan turut menyuarakan pendapat mereka dan menyatakan bahawa pihak kerajaan perlu memberikan satu ‘bantuan khusus’ bagi mereka atau penggiat seni negara.

Mengikut penyataan tuntutan itu, Zarina yang juga seorang usahawan mendakwa diatelah memuat naik video di laman sosial Instagramnya pada 28 Mac lalu yang secara umum menyatakan bahawa ‘bantuan khusus’ tersebut adalah tidak perlu dan hanya golongan artis yang layak, boleh memohon BPN seperti rakyat lain.

Dakwanya, pada 29 Mac pula satu kumpulan dikenali sebagai ‘BANTUAN COVID-SENI 2020’ ditubuhkan menggunakan aplikasi pesanan ringkas Telegram bagi membincangkan mengenai bantuan COVID-19 kepada artis tempatan dan kumpulan itu mempunyai sekurang-kurangnya 819 ahli terdiri daripada penggiat seni termasuk Amyza.

Plaintif mendakwa melalui salah satu ahli kumpulan itu, Amyza telah mengeluarkan kenyataan fitnah terhadapnya menyebabkan ramai ahli kumpulan berkenaan turut terpengaruh, selain mendakwa defendan juga telah mengeluarkan kenyataan memfitnah di Instagram miliknya untuk paparan umum yang dimuat naik April lalu.

Dakwanya lagi, kenyataan fitnah itu antara lain membawa maksud bahawa plaintif seorang yang berperangai buruk, tidak bertanggungjawab dan sering menabur fitnah terhadap artis-artis lain dan akibat kenyataan itu dia mengalami kemurungan kerana dimalukan dan reputasinya turut tercalar.

Oleh itu, plaintif menuntut ganti rugi am atas kehilangan reputasi berjumlah RM3 juta, ganti rugi teladan, faedah dan permohonan maaf daripada defendan.

Selain itu, defendan juga dihalang daripada mengeluarkan sebarang bentuk kenyataan memfitnah, memalukan, atau menjatuhkan reputasi plaintif, pada masa akan datang, kos serta relief lain yang difikirkan sesuai oleh mahkamah. – KopiPlanet.com