• FOLLOW US
Fashion, Gaya Hidup

Fairuz Ramdan Papar Colours Of Unity Menerusi Batik ‘Tie Dye’

Bersempena bulan kemerdekaan, pereka fesyen tempatan, Fairuz Ramdan tampil dengan koleksi terbaharunya dalam mengekspresikan kecintaan terhadap negara.

Koleksi yang dinamakan Colours of Unity menerusi jenama ‘ready to wear’ FR Blue Label itu mengangkat tema Batik berteknik Tie Dye yang menginspirasikan warna-warna Jalur Gemilang sebagai salah satu asas koleksi ini.

Berteraskan identiti klasik dan vintaj, jenama yang menjadi tunggak kreavitivitnya, Fairuz tetap mengekalkan eleman tersebut untuk koleksi ini. Aplikasi teknik batik ini dipilih untuk meraikan kemerdekaan Malaysia yang ke-62 yang disambut pada hari ini.

Ia bertujuan untuk mendidik dan mengalakkan generasi muda masa kini akan pentingnya warisan dan budaya negara melalui fesyen.

Batik Tie Dye ini juga berobjektif untuk memperlihatkan hasil kerja batik yang sebenar. Setiap helaian yang dibuat menuruti proses ikatan dan warna yang sangat teliti.

Koleksi ini dihasilkan dengan sangat teliti dan rapi, dibuat dengan kerja tangan sepenuhnya dan bukan hasil cetakan digital atau mesin sekali gus menambahkan nilai estetika yang tinggi kepada si pemakai.

Colours of Unity kini sudah boleh didapati di pasaran bermula dari 28 Ogos lalu dan dijual pada harga RM95.00 sehelai. – KopiPlanet.com

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Send this to a friend