Cerita ArtisHiburan

Kemenangan AJL 34 Pemangkin Naim Daniel Hasilkan Karya Lebih Baik

Penyanyi Naim Daniel, 23, berazam untuk terus menghasilkan karya yang lebih baik di masa akan datang sebaik lagu ciptaannya berjaya merangkul juara Anugerah Juara Lagu ke-34 (AJL 34) yang berlangsung pada malam Ahad lalu.

Menurut Naim, sebagai bintang baharu dalam industri, dia berasa sangat terharu apabila berada sebaris dengan barisan penyanyi dan komposer hebat tanah air.

“Saya merupakan pendatang baharu dalam industri muzik dan dipertanggungjawabkan untuk bertanding dalam AJL34, saya rasa ini merupakan lembaran baharu untuk saya bagi tahun 2020.

“Saya bersyukur dan bangga sebab saya begitu kecil, tapi dapat dikelilingi oleh komposer dan penyanyi hebat. Rasa berbesar hati tapi tak tercapai dek akal sebenarnya.

“Maklumlah kebanyakan yang bertanding adalah alumni AJL yang hebat seperti pernah bergelar juara, pernah dapat vokal terbaik. Ketika berada di atas pentas, saya ambil tekanan yang ada untuk membuat persembahan terbaik.

“Kemenangan ini menjadi pemangkin untuk saya terus menghasilkan karya-karya yang lebih baik di masa akan datang,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Sementara itu ketika ditanya mengenai wang kemenangan yang diraih hasil kemenangannya itu, Naim berkata dia ingin menggunakannya untuk menggembirakan hati ibu dan bapanya terlebih dahulu.

AJL 34 menobatkan lagu Sumpah ciptaan Naim dan komposer Omar K sebagai juara, lagu Bangun dendangan Aman Ra sebagai naib juara dan lagu Anta Permana nyanyian Bob Yusof di tempat ketiga.

AJL34 diadili barisan juri profesional dan berpengalaman seperti Ajai selaku ketua juri bersama Datuk Wah Idris, Datuk Mokhzani, Sharon Paul, Aznul Haidi, Helen Yap, Edrie Hashim, Azmeer, Altimet dan Cat Farish. – KopiPlanet.com

Apakah reaksi anda?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button