• FOLLOW US

Kolaborasi Elfira Loy Dan MC Vogue Untuk Koleksi Sempena Lebaran

Ketika ini MC Vogue menjadi antara jenama tempatan yang pantas mencuri perhatian di seluruh negara dengan lebih 20 cawangan. Menariknya, ‘MC’ itu sendiri sebenarnya merupakan akronim kepada ‘Muslimah Collection’ dan diusahakan oleh pasangan suami isteri Teff dan May sejak tahun 2012 lagi.

Dengan konsep pakaian moden untuk golongan wanita yang menitik beratkan cita rasa dengan nuansa sopan, anggun dan kekal bergaya, maka tidak hairan jenama MC Vogue ini sudah mampu membina kelompok pengikutnya sendiri yang sentiasa mempercayai kualiti jahitannya.

Tidak mahu ketinggalan dan merasai kehangatan sambutan Ramadan serta lebaran nanti, MC Vogue juga buat julung kali menjalinkan kolaborasi bersama artis dan ahli perniagaan terkenal, Elfira Loy.

Dengan kolaborasi tersebut, terhasillah koleksi Elfira Loy X MC Vogue yang tampil dengan empat rekaan unik koleksi Hari Raya Aidilfitri. Kerjasama tersebut melambangkan sentuhan feminin dan elegan, namun pada masa sama yang sering menjadi pilihan si genit itu.

Hasil cetusan ilham idea Elfira dan sentuhan kreativiti pereka bentuk pakaian MC Vogue sendiri, pastinya koleksi ini juga menyerlahkan gaya dan karakter wanita yang baru bergelar isteri kepada Muhammad Faris Khairol Anuar sejak 1 Januari lalu.

Gaya minimalis yang diserlahkan pelakon berkenaan juga memberi inspirasi kepada pihak MC Vogue untuk menampilkan kolaborasi unik dengan konsep ‘Fairy Forest’. Koleksi ini menggunakan bahan rona lembut, sejuk, berbulu, manik berkilauan dan kasut kaca cinderella sering diterangkan dengan jelas, meningkatkan rasa keajaiban untuk genre seumpama ini. Harga sepasang RM299 juga sangat mampu milik.

Berkongsi keterujaan itu, Elfira Loy atau nama penuhnya, Nurul Elfira Loy Ahmad Sabri sendiri juga amat realistik dengan kerjasama terjalin.

“Ini adalah kolaborasi pertama saya bersama jenama fesyen. Saya bersetuju untuk jalinkan kolaborasi ini kerana MC Vogue sendiri sentiasa mengeluarkan pakaian dengan harga yang berpatutan kepada ramai orang. Ia tepat dengan konsep saya yang bergaya dengan gaya berpatutan atau ukur di badan sendiri .

“Saya harap kerjasama ini akan dapat menarik ramai minat orang untuk bergaya lebih tetapi dengan harga yang berpatutan. Pendek kata ia memang mampu dimiliki semua golongan wanita,” katanya.

 

Pelakon drama Qaleesya ini sendiri sebenarnya antara yang selalu membeli baju di MC Vogue kerana harganya amat murah.

“Butik MC Vogue memang antara destinasi pilihan saya setiap kali membeli belah. Memang berbaloi. Tak sangka pula ditawarkan kerjasama ini beberapa bulan lalu. Memang terkejut pada awalnya. Tapi saya bersyukur kerana menjadi pilihan mereka.

“Saya pun antara penggemar fesyen dan sentiasa menghargai koleksi seumpama ini. Selepas beberapa siri perbincangan dan menyatakan apa yang kami mahu hasilkan, kata sepakat dan persetujuan diraih,” katanya.

Mengenai sumbangan idea rekaan, Elfira turut dibuka ruang memberikan pandangan.

“MC Vogue mempunyai deretan perekanya sendiri, tapi kami masih berbincang untuk satu aliran yang sama. Pastinya mereka hadir dengan pelbagai rekaan dan akhirnya hanya empat rekaan dengan material dan warna tertentu saya pilih dijadikan sebagai koleksi kolaborasi ini.

“Kolaborasi ini untuk musim raya saja, tapi saya optimis dan yakin rekaannya yang tidak terlalu rumit dan tidak berlebihan menjadikan ia tidak dimamah usia. Fesyen pun kini untuk semua. Jika kita ada keyakinan diri, apa saja boleh disarung,” katanya.

Sisi lain, Elfira juga melihat kerjasama yang terjalin membabitkan jenama fesyen dan artis berbentuk situasi menang-menang.

“Faedah kerjasama sebegini bukan kepada pihak MC Vogue saja tetapi kepada golongan selebriti. Ia satu aktiviti menyeronokkan untuk kita lebih dekat dengan peminat dan penggemar fesyen. Pada masa sama orang awam juga boleh merasai hasil idea atau gaya yang dipakai golongan selebriti ini,” katanya.

Koleksi kerjasama ini menyaksikan empat rekaan di mana setiap satunya mempunyai tiga warna. Ia terdiri daripada saiz S M L.

Bagi pihak MC vogue pula, semuanya bermula apabila kedua-dua pengasas menyedari bahawa fesyen muslimah boleh dipelbagaikan dengan elemen serta suntikan baru.

Kedua-dua mereka sebagai pencinta fesyen lantas memulakan perjalanan untuk mencari unsur baru yang dapat membawa dan menambah warna meriah ke dalam fesyen terutama untuk wanita muslimah. – KopiPlanet.com

Elfira Loy Umum Kehamilan Selepas Dapat Keizinan Suami

Pelakon Elfira Loy akhirnya telah menamatkan tanda tanya peminat apabila mengumumkan yang kini dirinya sudah berbadan dua.

Menurut Elfira, sebelum ini dia tidak mahu mengumumkannya kepada umum kerana usia kehamilannya masih lagi baharu dan berharap agar peminat terus mendoakannya.

“Saya tak sangka rezeki untuk mendapatkan cahaya mata agak awal memandangkan saya baru berkahwin empat bulan. Namun sudah tentu ia perkara yang paling menggembirakan buat saya dan suami.

“Suami pun tidak sangka untuk mendapatkan cahaya mata secepat ini. Malah, hari ini pun saya umumkan kehamilan kepada umum setelah mendapat keizinan daripada suami,” ujarnya.

Dia berkata demikian ketika ditemui media sewaktu pelancaran Elfiraloy X MC Vogue Lebaran Raya 2019 Collection yang berlangsung semalam.

Elfira dan suaminya, Muhammad Faris Khairol Anuar telah mendirikan rumah tangga pada 1 Januari lalu setelah bertunang selama beberapa bulan.

Menurut pelakon berkenaan, dia akui tidak menyangka dirinya sudah berbadan dua dan hanya mengetahui yang dirinya hamil ketika sibuk menjalani penggambaran drama.

Ujarnya, dia tergerak untuk menjalani pemeriksaan doktor untuk mendapatkan kepastian setelah agak lama tidak datang bulan.

Dalam pada itu, Elfira juga memberitahu buat masa sekarang ini dia tidak akan menerima sebarang tawaran lakonan.

“Untuk kerjaya lakonan pula, saya akan berehat buat seketika. Malah, sewaktu menjalani penggambaran semasa awal kehamilan pun saya dah rasa terlalu penat dan terpaksa kuatkan diri,” jelasnya.

Ditanya mengenai usia kehamilannya pula, pelakon tersebut enggan mendedahkannya. Namun, dia dijangkakan akan melahirkan cahaya mata sulung pada hujung tahun. – KopiPlanet.com

Habib Jewels Mohon Maaf Tersilap Siar Gambar Kahwin Elfira Loy

Syarikat barangan kemas, Habib Jewels menerusi laman sosialnya memohon maaf susulan kesilapan meletakkan gambar perkahwinan pelakon Elfira Loy, baru-baru ini.

Habib Jewels sebelum ini memuat naik gambar pertunangan Elfira dengan bekas tunangnya, penyanyi Sufian Suhaimi yang berlangsung pada 6 Oktober 2017 berserta ucapan tahniah di atas pernikahan pelakon wanita itu pada 1 Januari lalu.

Untuk makluman, Elfira dan Sufian telah memutuskan pertunangan pada Februari 2018.

“Susulan kesilapan pihak kami meletakkan gambar perkahwinan Elfira baru-baru ini, kami dengan penuh ikhlas memohon maaf di atas kesilapan bagi pihak pasukan media sosial kami.

“Kami mohon maaf pada Elfira dan peminatnya di atas kesilapan tersebut. Kami mendoakan agar rumah tangga yang dibina Elfira dan suami kekal bahagia hingga ke jannah,” tulis Habib Jewels.

Elfira bernikah dengan pengurus besar syarikat telekomunikasi, Faris Khairol Anuar pada 1 Januari lalu menerusi sebuah majlis tertutup yang diadakan di Cyberview Resort & Spa, Cyberjaya. – KopiPlanet.com

Bekas Kekasih Sufian Suhaimi Meriahkan Majlis Resepsi Elfira Loy

Bekas teman wanita penyanyi Sufian Suhaimi, 27, yang dikenali sebagai Izyan antara tetamu jemputan yang hadir memeriahkan majlis resepsi pelakon Elfira Loy, 25, dan suaminya, Faris Khairol Anuar pada Sabtu lalu.

Elfira berkongsi gambar kenangan dengan Izyan, 27, menerusi laman Instagram beserta kapsyennya yang turut mendoakan gadis itu cepat dipertemukan jodoh.

“Kita kenal cara lain tapi hikmah perkenalan itu ke arah lain. Terima kasih kerana datang ke majlis resepsi saya. Semoga Allah membalas kebaikan kamu dan semoga dipercepatkan jodoh juga. Terima kasih Izyan,” tulis Elfira.

Sufian sebelum ini didakwa meninggalkan Izyan demi mengejar cinta Elfira.

Penyanyi Di Matamu itu kemudiannya bertunang dengan Elfira pada Oktober 2017 sebelum putus empat bulan kemudian.

Elfira dan Faris, 28, diijabkabulkan pada 1 Januari lalu dalam sebuah majlis tertutup di Cyberview Resort & Spa, Cyberjaya. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Elfira Loy

Elfira Loy Gembira Akhirnya Bertemu Dengan Cinta Sejati

Memulakan tahun baharu dengan status sebagai seorang isteri, pelakon Elfira Loy akhirnya berkongsi bait-bait kata manis buat sang suami, Faris Datuk Khairol Anuar.

Menerusi kapsyen salah satu entri gambar yang dimuat naik oleh aktres itu, Elfira menulis, “Kerana cinta yang mati, aku telah menemui cinta yang sejati. Inilah saat yang ku nanti, cinta yang ingin ku bawa hingga ke syurga dan bukan saja duniawi.”

Elfira, 25, selamat diijabkabulkan dengan Faris, 28, pengurus besar sebuah syarikat telekomunikasi pada 1 Januari lalu di Cyberview Resort & Spa, Cyberjaya.

Pasangan itu bertunang pada bulan September lalu selepas beberapa bulan menjalinkan hubungan istimewa.

Yang menariknya, penyampai radio Era, Hani Fadzil turut mendedahkan Elfira merupakan gadis idaman Faris sejak mereka sama-sama melanjutkan pelajaran di London, lima tahun lalu.

Elfira sebelum ini pernah melalui episod percintaan dengan penyanyi Sufian Suhaimi sehingga bertunang pada Oktober 2017 namun ikatan itu terlerai empat bulan selepas itu. – KopiPlanet.com

“Jangan Bawa Perangai Babi Dalam Kehidupan” – Sufian Suhaimi

Tindakan penyanyi Sufian Suhaimi yang memuat naik status twitter berkenaan tahun 2019 merupakan Tahun Babi dalam kalendar Cina mengundang persepsi pelbagai pihak.

Ternyata status yang dimuat naik di twitter itu dilihat segelintir peminat dan netizen seakan-akan seperti ada kaitan dengan perkahwinan bekas tunangnya iaitu pelakon Elfira Loy yang berlangsung pada 1 Januari 2019.

“According to Chinese Calender, 2019 is the “Year Of The Pig”. Kita tinggalkan dia di situ je ya? Jangan bawa perangai babi dalam kehidupan,” tulisnya.

Malah, status Sufian untuk mendapat maklum balas ramai sehinggakan ada yang beranggapan penyanyi itu masih belum ‘move on’ lagi setelah hubungannya dan Elfira berakhir.

Pada pagi semalam Elfira telah selamat mendirikan rumah tangga dengan Faris Khairol Anuar setelah mengikat tali pertunangan pada 2 September 2018.

Sebelum ini, Sufian dan dan Elfira juga pernah bertunang pada Oktober 2017, namun hubungan kedua-duanya berakhir beberapa bulan kemudian. – KopiPlanet.com

Sufian Suhaimi Akui Tidak Tahu Motif Sebenar Fathia Latiff

Penyanyi popular Sufian Suhaimi mengakui tidak tahu motif sebenar tindakan pelakon Fathia Latiff yang mengaitkan bekas tunangnya, Elfira Loy menerusi lagu Di Matamu yang telah diubah liriknya oleh pelakon berkenaan.

Sufian berkata, biarpun tidak mengetahui motif tindakan Fathia itu, tetapi dia berharap agar ia bukanlah berkaitan dengan perkara peribadi dirinya yang berlaku sebelum ini.

“Saya sudah tonton video muzik lagu berkenaan yang sudah diubah liriknya oleh Fathia itu dan secara jujur saya rasa tiada sebarang masalah.

“Cuma saya sendiri tertanya-tanya motif dia mengaitkan nama individu (Elfira) berkenaan,” ujarnya yang ditemui ketika sidang media Malaysia Floor Pattern Sport Dance Competition 2018 di Bilik Seri Nilam, Istana Budaya semalam.

Dalam pada itu, penyanyi yang mula dikenali ramai menerusi lagu Terakhir itu meluahkan rasa keterujaannya apabila kali pertama beraksi di pentas Istana Budaya.

“Pastinya perasaan sedikit gementar itu memang ada kerana ini kali pertama saya dapat beraksi di Istana Budaya. Walaupun bukan di pentas utama, tetapi ia memberi makna yang besar buat diri saya.

“Walaupun baru dua tahun dalam industri seni ini, namun dapat peluang untuk membuat persembahan di lokasi yang berprestij ini satu penghormatan,” jelasnya.

Selain Sufian, malam separuh akhir pertandingan Malaysia Floor Pattern Sport Dance Competitions 2018 (MFPSDC2018) itu turut dimeriahkan menerusi persembahan daripada Syamel, Erni Zakri dan As’ad Motawh.

Pertandingan yang berkonsepkan keindahan dan kreativiti tarian joget serta zapin itu akan diadakan pada 8 Mei hingga 12 Mei depan.

Tiket berharga RM25 (sesi saringan), RM35 dan RM60 (separuh akhir) dan RM40, RM80 dan RM100 (akhir) akan dijual pada 17 April ini.

Sebarang maklumat akan dikemaskini menerusi Facebook dan Instagram rasmi Istana Budaya. – KopiPlanet.com

Sufian Suhaimi Tak Guna Kisah Putus Tunang Lariskan Lagu

Penyanyi Sufian Suhaimi menafikan kenyataan yang dikeluarkan bapa Elfira Loy, Ahmad Sabri Ariffin yang mendakwanya seakan sengaja memanjangkan kisah putus tunang bagi mempromosikan lagu terbaharunya, Di Matamu.

Menurut Sufian, Di Matamu telah terlebih dahulu disiapkan pada Mac tahun lalu dan hanya secara kebetulan ia akan dilancarkan pada 23 Mac ini.

“Lagu ini dah ditulis pada Mac tahun lepas lagi. Apa yang berlaku kepada saya baru-baru ini tiada kaitan dengan lagu ini.

“Mengenai dakwaan mengatakan saya sengaja panjang-panjangkan kisah putus cinta untuk mempromosikan lagu itu adalah tidak betul.

“Bagi saya ia hanya kebetulan sahaja lagu itu akan dilancarkan menjelang hujung bulan ini,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis perkongsian santai radio ERA bersama media di Red Box, The Gardens, Kuala Lumpur, hari ini.

Sementara itu, Sufian turut mengatakan dia enggan memikirkan soal cinta pada tahun ini kerana ingin memberikan fokus terhadap karier nyanyiannya.

“Ada banyak benda saya nak buat tahun ini, 2018 satu tahun yang sibuk untuk saya.

“Yang pasti soal cinta tidak termasuk dalam senarai itu. Saya tak merancang untuk punyai pasangan dalam masa terdekat.

“Putus tunang bukan bermakna saya tutup pintu hati untuk sesiapa. Pada saya jodoh dan ketentuan semuanya kerja Tuhan,” katanya lagi.

Menurut penyanyi lagu Terasa Ada ini lagi, dia yakin dan percaya pertunangannya putus di tengah jalan mungkin ada hikmahnya tersendiri.

“Ada orang kata ini karma (sebab memutuskan cinta dengan kekasih lama), tapi bagi saya ini mungkin peringatan daripada Allah untuk saya dan saya percaya benda ini semua berlaku mungkin Allah nak berikan yang terbaik bagi saya,” katanya.

Hubungan pertunangan Sufian dan Elfira disahkan telah putus oleh ibu aktres tersebut pada pertengahan bulan lalu.

Mereka sepatutnya dijadualkan diijabkabul pada 24 Mac ini.

Sufian dan Elfira bertunang di kediaman keluarga Elfira di Kuala Lumpur pada 6 Oktober tahun lalu selepas tiga bulan berkenalan rapat. – KopiPlanet.com

“Kami Lalui Ujian Bertunang Macam Orang Lain” – Sufian Suhaimi

Walaupun tinggal hanya lebih kurang dua bulan sebelum disatukan sebagai suami isteri, penyanyi Sufian Suhaimi tidak menafikan dia juga melalui episod ujian dalam pertunangan seperti mana dilalui kebanyakan individu lain.

Namun begitu, penyanyi itu berkata dia bertuah kerana tunangnya, pelakon Elfira Loy seorang yang cukup matang dan sekiranya timbul apa-apa masalah, mereka mengambil pendekatan untuk berbincang.

“Seperti pasangan bertunang lain, masing-masing ada dugaan sendiri dan kami jugak hadapi situasi yang sama. Saya sangat bersyukur kerana Elfira seorang yang matang. Kami akan berkomunikasi sekiranya timbul sebarang masalah. Walaupun ada dugaan yang datang, tetapi kami akan hadapinya dengan baik.

“Bagi saya setiap apa yang berlaku ada hikmahnya. Sebenarnya besar hikmahnya di sini, sebab ia membentuk saya supaya menjadi lebih matang dan bersedia serta yakin dengan diri sendiri,” katanya ketika ditemui pada majlis sidang media Anugerah MeleTOP Era 2018 di Hotel Hilton, Kuala Lumpur semalam.

Pasangan tersebut telah mengikat tali pertunangan pada 6 Oktober 2017 dan merancang untuk mendirikan rumah tangga pada bulan Mac ini.

Dalam pada itu, Sufian juga menafikan hubungannya dengan Elfira bermasalah sebaliknya mereka berdua kini sedang sibuk memberikan fokus terhadap kerjaya masing-masing.

“Sekarang kami fokus dgn kerjaya masing-masing. Bagi saya orang boleh bagi macam-macam persepsi dan kami tahu apa yang berlaku. Kami cuma berharap pengakhiran yang baik. Doakan kami,” katanya.

Pada masa yang sama, Sufian juga turut menyatakan dirinya kini sudah bersedia sepenuhya untuk bergelar suami kepada aktres cantik itu.

“Sebagai individu saya sudah bersedia kerana perkahwinan ini bukan hanya melibatkan saya dan tunang sahaja, tetapi melibatkan kedua-dua belah pihak.

“Jadi, kita tak boleh nak membelakangi kedua-dua ibu bapa dan saya hormati perkara itu. Disebabkan itu sebagai individu, saya cakap saya sudah bersedia,” ujarnya lagi.

Mereka mula intim selepas penyanyi lagu Terakhir itu meluahkan perasaannya ingin berkenalan secara lebih dekat dengan Elfira menerusi laman Twitter awal tahun lalu. – KopiPlanet.com

 

Kredit foto: Instagram Sufian Suhaimi & Elfira Loy