• FOLLOW US

“Harap Tahun Ini Raya Terakhir Saya Dengan Status Single” – Farah Nabilah

Pelakon popular Farah Nabilah mengharapkan agar sambutan Aidilfitri tahun ini merupakan kali terakhir dia menyambutnya tanpa pasangan.

Biarpun tidak mendedahkan status terkininya, namun pelakon berkenaan mengharapkan doa agar hasratnya itu tercapai.

“Apa yang saya harapkan agar tahun ini adalah merupakan tahun terakhir saya sambut hari raya sebagai single.

“Ibu pula tidaklah selalu bertanya bila saya mahu berumah tangga, cuma dia selalu beritahu bahawa seronoknya jika mempunyai cucu,” ujarnya.

Farah berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui semasa majlis pelancaran program raya Astro yang berlangsung baru-baru ini.

Dalam pada itu, ketika ditanya mengenai perkembangan karier seninya, dia kini sedang sibuk menjalani pengambaran drama untuk slot Akarsia.

Membintangi drama 28 episod berjudul Kau Yang Pertama yang dijangka tayang pada Ogos ini, Farah memberitahu dia sekali lagi bergandingan dengan Fikry Ibrahim.

Ujarnya, ini juga merupakan kali pertama dia menjalani penggambaran drama pada bulan puasa, namun semuanya berjalan lancar dan tidak terlalu rasa terbeban.

“Kalau ikutkan jadual tidaklah terlalu padat, dalam sehari tu setakat shooting u untuk 20 babak sahaja dan sempatlah kadang-kadang berbuka di rumah.

“Malah, untuk Aidilfitri juga saya awal-awal dah meminta cuti selama seminggu dan dapatlah saya beraya bersama keluarga di kampung,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Michael Ang Terharu Sokongan Yang Diterima Sejak Umum Peluk Islam

Pengarah Michael Ang terharu dengan sokongan yang diterima sejak mendedahkan dirinya sudah memeluk agama Islam setahun lalu.

Bercerita lanjut mengenai kisah penghijrahannya itu, Michael berkata dia masih dirinya yang dahulu, tiada apa yang mengubah prinsip hidupnya sebaliknya hanya agama anutannya sahaja yang berubah.

“Sebenarnya saya dah mula persoal tentang Tuhan sejak berusia 14 tahun lagi. Semua ajaran agama saya belajar dan kaji termasuk Al-Quran dan Bible. Satu hari itu saya mohon petunjuk tunjukkan saya siapa Tuhan yang sebenar yang saya panggil The One pada ketika itu dan akhirnya saya dapat mimpi sehinggakan membuatkan saya berhijrah.

“Walaupun sudah berhijrah, saya masih tetap Michael Ang yang dulu, prinsip kehidupan saya semua masih sama, cuma yang berubah Tuhan saya sudah ada nama iaitu Allah,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis berbuka puasa dan tayangan program raya Astro yang berlangsung di Hotel Majestic, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Michael atau lebih dikenali sebagai Mike baharu sahaja mengumumkan perkhabaran itu menerusi laman sosial Instagram baru-baru ini.

Rata-rata menyambut baik kedatangan Michael sebagai saudara sesama Islam malah entri pendedahannya itu turut mendapat tanda suka yang banyak iaitu hampir 300,000 daripada peminatnya.

Menurut Mike, dia terharu dengan sokongan yang diberikan peminat dan orang luar yang sentia memberikan kata-kata dorongan dan galakan kepadanya agar terus mendalami Islam.

“Saya berasa sangat gembira apabila ramai berikan kata-kata semangat untuk terus belajar tentang Islam. Mereka pesan tidak mengapa belajar perlahan-lahan bagi memantapkan lagi kefahaman saya.

“Setakat ini memang solat dalam bahasa Inggeris, cuma Al-Fatihah sahaja baca dalam bahasa Arab. Surah yang panjang-panjang saya baca dalam bahasa Inggeris. Daripada saya tersalah baca yang bahasa Arab, lebih baik saya baca dalam English sahaja.

“Saya juga cukup berterima kasih kepada semua pihak yang beri sokongan kepada saya. Bila jumpa di masjid, mereka semua tegur saya dan kata, “perlahan-lahan belajar”, mereka langsung tidak ‘judge’ saya, itu yang buat saya terharu,” ujarnya lagi.

Michael juga mengatakan dia mempunyai niat untuk mengerjakan ibadah umrah, namun dia hanya akan memikirkan untuk ke sana sekiranya dia sudah cukup yakin dengan bacaan dan kefahamannya mengenai ibadah tersebut.

“Saya memang ada niat nak kerjakan umrah, tetapi saya rasa bukan dalam masa terdekat sebab masih belum bersedia daripada segi bacaan dan kefahaman saya mengenai ibadah umrah.

“Saya hanya akan pergi apabila sudah betul-betul bersedia, saya pergi bukan sebab nak ambil gambar ke apa. Lagipun kalau pergi umrah saya tidak akan umumkan perkara itu sebab bagi saya tak perlu nak beritahu,” katanya. – KopiPlanet.com

Uyaina Arshad Mungkin Jalani Pembedahan Atasi Masalah Jantung

Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad menyatakan dia mungkin akan menjalani pembedahan untuk mengatasi masalah jantung yang dihadapinya sekarang ini.

Bagaimanapun, Uyaina menyatakan buat masa ini doktor yang merawatnya itu akan menangguhkan buat sementara pembedahan tersebut ke satu tempoh yang akan ditetapkan.

“Kalau ikutkan ada dua pembedahan yang perlu dilakukan. Pembedahan yang pertama bagi memastikan agar degupan jantung saya berlaku secara normal.

“Bagi pembedahan yang kedua pula adalah memasukan alat bantuan jantung (VAD) mekanikal dan ia akan bertahan antara 20 hingga 30 tahun,” ujarnya.

Uyaina ditemui KopiPlanet.com ketika ditemui semasa majlis pelancaran program raya Astro yang berlangsung di sebuah hotel minggu lalu.

Menurutnya, buat masa ini juga dia hanya bergantung kepada ubat-ubatan yang harus dimakan tepat pada masanya, selain perlu menjaga pemakanan dan langsung tidak boleh mengambil minuman kopi.

Dalam pada itu, ketika ditanya mengenai perkembangan kariernya sekarang, dia yang mula popular menerusi drama bersiri Lelaki Kiriman Tuhan itu kini turut melebarkan sayapnya ke Indonesia.

“Ketika ini saya sedang menjadi pengacara untuk program Akademi Sahur Indosiar. Selain itu, saya terlibat dengan sebuah sinetron berjudul Pintu Berkah Ramadan.

“Memandangkan kini terlibat dengan sinetron, saya juga sedang berusaha mempelajari bahasa Indonesia. Dengan cara ini ia lebih memudahkan saya untuk kukuh bertapak di sana,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Atikah Suhaime Sibukkan Diri Dengan Kerjaya Lupakan Kekecewaan

Setelah hasrat untuk mendirikan rumah tangga dengan penyanyi Awi Rafael pada Mac lalu, pelakon Atikah Suhaime kini lebih banyak memberi fokus kepada kerjaya seninya.

Menurut Atikah, dengan jadual seninya yang kini semakin padat, ia sekurang-kurangnya dapat melupakakan kekecewaan terhadap segala impian yang telah berlalu.

“Alhamdulillah… setakat ni saya memang terima banyak tawaran berlakon. Selain di Malaysia, saya juga kini turut aktif berlakon di Indonesia.

“Sejujurnya, ini adalah masa yang sangat sibuk buat diri saya. Rasanya kalau tidak sesibuk sekarang, mungkin saya akan terfikirkan perkara lalu yang membuatkan saya rasa kecewa,” ujarnya.

Farah berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui semasa majlis pelancaran program raya Astro yang berlangsung baru-baru ini.

Dalam pada itu, ketika ditanya mengenai hubungannya dengan Awi, pelakon kelahiran Singapura itu mengakui mereka masih lagi saling berhubung.

Ujarnya, hubungan mereka berdua juga tetap rapat memandangkan masing-masing sudah berkawan selama tujuh tahun.

“Kalau boleh saya tidak mahu putuskan ikatan persahabatan kami. Saya anggap apa yang berlaku itu memang tiada jodoh kami berdua,” jelasnya.

Menurutnya, buat masa ini dia sememangnya terbuka untuk berkawan dengan sesiapa saja. – KopiPlanet.com

Sudah Bergelar Ibu, Elvina Tetap Pentingkan Penjagaan Diri

Kebiasaannya apabila seseorang wanita sudah berumah tangga dan dikurniakan anak, ada segelintir yang tidak lagi menjaga ketrampilan diri agar sentiasa kemas dan bersiap.

Namun pelakon Datin Elvina Mohamad mengambil langkah sentiasa mencantikkan diri biarpun kini sudah dikurniakan cahaya mata sulung, Karl Mateen yang kini sudah mencecah usia lima bulan.

“Bila di rumah memang kita macam orang gaji, ibarat serba tidak terurus kerana menjaga anak. Ibaratnya saya bukan Elvina yang berlakon, kalau di rumah saya adalah Elvina yang sibuk menguruskan anak.

“Walaupun sibuk mengasuh anak, saya percaya golongan ibu perlu ada ‘me time’ mereka sendiri agar tetap kelihatan kemas dan terurus.

“Bila saya keluar, saya tetap kemaskan diri kerana tak nak orang cakap bila ada anak makin selekeh. Perkara sebegitu tidak sepatutnya berlaku,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis berbuka puasa dan tayangan program raya Astro di Hotel Majestic, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Menurut Elvina, dia bukan hanya bersiap ketika di luar rumah, sebaliknya turut berbuat demikian di hadapan suaminya, Datuk Mohd Haniff Borhan.

“Setiap lelaki suka tengok benda yang cantik dan mereka pasti nakkan isteri sentiasa bersiap dan nampak cantik.

“Kita sebagai isteri jangan pandang rendah tentang benda ini. Kita kena selalu bersiap menjaga penampilan agar tidak timbul perkara-perkara lain di kemudian hari,” ujarnya lagi. – KopiPlanet.com

Ain Edruce Sibuk Rancang Majlis Pertunangan, Tolak Tepi Persiapan Raya

Pelakon dan pengacara tinggi lampai, Ain Edruce, 28, berkata dia terpaksa mengorbankan persiapan menyambut Aidilfitri pada tahun ini.

Jelasnya, hal yang demikian kerana ia mahu memberikan fokus terhadap majlis pertunangannya yang bakal diadakan pada 22 Jun ini.

“Tahun ini saya tak buat persiapan raya sangat sebaliknya lebih beri tumpuan pada persiapan majlis pertunangan yang akan diadakan pada 22 Jun ini.

“Walaupun hanya majlis pertunangan, tetapi persiapannya boleh jadi agak rumit. Saya buat majlis kecil-kecilan sahaja dengan menjemput ahli keluarga dan rakan-rakan rapat,” katanya.

Dia berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis tayangan program raya Astro yang diadakan di Hotel Majestic, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Ain sebelum ini telah dirisik oleh keluarga teman lelakinya, Amirul Hafiz pada 18 April lalu.

Pelakon itu turut mendedahkan dia bakal menamatkan zaman solonya pada awal bulan Disember ini kerana tidak mahu bertunang dalam tempoh yang lama.

“Pada awalnya memang kami rancang nak kahwin tahun depan, namun bila fikir balik kenapa nak lambatkan benda baik. Jadi setelah berbincang, kami dah tetapkan majlis pernikahan diadakan pada Disember ini. Lokasi masih belum ditetapkan kerana kami masih mencari tempat yang sesuai.

“Buat masa ini, kami belum sempat pergi kursus kahwin disebabkan kesibukan kerja. Bagaimanapun, saya rasa teruja nak pergi bersama-sama Amirul nanti,” katanya lagi.

Ain dan Amirul, 26, yang merupakan seorang ahli perniagaan menjalinkan cinta sejak setahun lalu.

Selebriti ini Ain juga pernah dikaitkan bercinta dengan adik Elfira Loy, Ahmad Ezzrin Loy, namun hubungan mereka putus pada hujung tahun 2017. – KopiPlanet.com

Nora Danish Tiada Lagi Kaitan Dengan Jenama OhMostWanted

Pelakon dan ahli perniagaan, Nora Danish, mengumumkan bahawa dia kini tidak lagi mempunyai kaitan dengan produk kosmetik jenama OhMostWanted serta-merta sejak April lalu.

Selepas dua tahun menjalankan perniagaan berkenaan bersama tiga lagi rakan kongsi, isteri kepada Nedim Nazri itu percaya keputusan muktamad yang dibuat sudah dipertimbangkan sebaik mungkin.

“Selepas memikirkan perkara ini semasak-masaknya dan di atas sebab tertentu, saya percaya apa yang dilakukan ini untuk kebaikan bersama. Saya sendiri begitu mencintai perniagaan kosmetik dan mempunyai perancangan lain pada masa mendatang.

“Melihat perkembangan dan kejayaan jenama ini sejak hari pertama hingga sekarang. Saya juga percaya penarikan diri ini sudah tepat waktunya dan membiarkan rakan kongsi lain meneruskan legasi yang dimulakan,” katanya.

Tambah Nora, penarikan dirinya juga bukan kerana mempunyai masalah dengan rakan kongsi lain.

“Kami profesional dalam hal perniagaan. Apa yang dilakukan ini adalah atas kehendak sendiri. Saya doakan mereka terus berjaya ,” katanya.

Nora juga berharap apa yang dijelaskan ini dapat memberikan pencerahan supaya tidak berlaku perkara yang tidak diingini mahupun salah faham.

“Selepas ini sebarang imej atau nama saya tidak boleh digunakan jenama itu
lagi untuk apa sahaja tujuan promosi berkuatkuasa sejak 1 Mei supaya tidak berlaku sebarang kekeliruan

“Pihak mereka mempunyai masa empat bulan untuk mengeluarkan gambar dan video saya daripada tempoh kuat kuasa,” katanya.

Optimis dengan apa yang tertulis, Nora kini selesa memberi tumpuan kepada dua perniagaan lain termasuk mengusahakan Salun Karva dan jenama pakaian OwlbyNd.

Dalam perkembangan lain, pelakon drama Imaan itu memilih untuk bereht di bulan Ramadan sekali gus memberi perhatian kepada keluarga.

“Masa saya banyak dihabiskan di rumah bersama keluarga. Ada kalanya kami sekeluarga berbuka di rumah atau memilih lokasi di luar,” katanya. – KopiPlanet.com

Enam Bulan Putus Cinta, Azira Shafinaz Kembali Ke Pangkuan Kekasih

Penyanyi dan pelakon Azira Shafinaz mengakui kini dia kembali menjalin ikatan dengan kekasihnya, Yasser Khan setelah percintaan mereka putus selama enam bulan.

Azira, 28, berkata, dia mengambil keputusan untuk kembali ke pangkuan kekasih setelah masing-masing mendapat semula persefahaman.

“Setiap hubungan itu pasti ada masalah, namun sepanjang tempoh kami putus itu, saya nampak kesungguhannya untuk memulihkan keadaan.

“Lagipun saya ni kalau bercinta dengan seseorang, saya memang akan fokus betul-betul. Sebab itulah hubungan kami berkekalan sehingga enam tahun,” ujarnya.

Azira berkata demikian ketika ditemui semasa majlis pelancaran program raya terbitan Astro di sebuah hotel di ibu kota semalam.

Pada tahun lalu, Azira dan kekasihnya mengambil keputusan untuk berpisah, namun menafikan orang ketiga menjadi punca perpisahan mereka. Namun, kedua-duanya kembali bercinta pada bulan lalu.

Ujarnya, selain kesungguhan yang ditunjukkan, Azira menyatakan dia bersetuju untuk kembali bersama kerana melihat kekasihnya itu yang kini menjadi semakin matang dan sangat memahami dirinya.

“Saya akui memang memang memiliki ramai kawan lelaki, namun saya melihat dia seorang yang sangat berbeza. Misalnya, dia banyak memberikan saya nasihat untuk menjadi seorang yang lebih baik.

“Bagi saya sepanjang tempoh enam bulan itu juga adalah masa masing-masing dapat perbaiki diri. Alhamdulillah, semuanya boleh dibawa berbincang dan kami ambil keputusan untuk kembali bersama,” jelasnya.

Mengenai perancangan untuk berkahwin pula, Azira menyatakan buat masa ini dia mahu fokus terlebih dahulu kepada kerjayanya yang kini semakin meningkat naik.

“Dahulu saya sasarkan untuk berkahwin semasa berusia 25 tahun. Namun usia saya dah cecah 28 tahun. Jadi saya sasarkan agar dapat mendirikan rumah tangga dua tahun lagi,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Ruhainies Akui Ibunya Tidak Izin Dirinya Langkah Bendul

Pelakon Ruhainies atau nama sebenar, Nur Ruhainies Farehah Zainul Ilyas tidak pernah menyembunyikan kisah hatinya yang telah dimiliki seorang jejaka Melayu yang menetap di London dikenali sebagai Mr E.

Bercerita lebih lanjut tentang membawa hubungannya ke fasa seterusnya, pelakon berusia 27 tahun itu berkata, dia mungkin tidak akan berkahwin dalam masa terdekat kerana ibunya tidak ‘membenarkannya’ langkah bendul kakaknya, pelakon Risteena Munim.

“Harap doakan yang baik-baik buat kami berdua, tetapi buat masa ini tiada perancangan untuk berkahwin lagi.

“Saya nak bagi kakak kahwin dahulu walaupun dia pernah cakap tak kisah kalau saya kahwin lebih awal. Cuma ibu saya memang ambil kisah pasal perkara sebegitu,” katanya.

Dia berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pelancaran Kempen Raya Astro, Sempurna Seadanya di Hotel Majestic, Kuala Lumpur semalam.

Bercerita lebih lanjut mengenai tindakannya yang enggan menayangkan wajah teman lelaki di laman sosial miliknya, Ruhainies menyatakan dia mempunyai sebab sendiri.

“Sudah tentu saya akan dedahkan wajah dia bila dah sah jadi suami saya. Buat masa ini, saya tak dedahkan kerana tidak mahu nanti ada mulut-mulut jahat berkata buruk pasal kekasih saya.

“Lebih baik saya tutup muka dia jadi tiadalah orang nak cakap buruk pasal dia sebab mereka tidak tahu siapa dia.

“Lepas dah kahwin nantu orang nak cakap buruk pasal dia, saya tak boleh nak buat apalah, mulut orang kita tak boleh nak tutup,” katanya. – KopiPlanet.com

Alif Satar Tidak Kisah Sesungguhnya Dibandingkan Dengan Versi Asal

Penyanyi Alif Satar meluahkan rasa teruja dan gembira apabila percubaannya berkolaborasi dengan kumpulan nasyid Raihan menerusi lagu Sesungguhnya 2019 menjadi dan diterima ramai.

Menurut Alif, dia sama sekali tidak menyangka lagu itu bakal mencipta fenomena sendiri apabila ia berjaya meraih dua juta tontonan di laman Youtube dalam masa dua hari video muzik lagu itu dilancarkan pada 10 Mei lalu.

“Saya teruja dan gembira apabila kolaborasi ini mendapat perhatian ramai dan menjadi ‘trending’ di YouTube. Siapa yang tidak teruja apabila dapat bekerjasama dengan idola mereka kan? Alhamdulillah… Allah permudahkan semuanya.

“Abang-abang Raihan pun gembira dengan perkembangan ini. Setelah 22 tahun lagu ini kembali menjadi siulan semua,” kata Alif ketika dihubungi KopiPlanet.com.

Sementara itu, Alif juga menyatakan dia tidak kisah sekiranya ramai pihak membandingkan lagu Sesungguhnya versi dia dan versi penyanyi asal, Nazrey Johani.

“Saya sebenarnya tidak kisah sekiranya ada pihak membandingkan nyanyian saya dengan versi asal lagu Sesungguhnya yang dinyanyikan Ustaz Nazrey. Macam saya sendiri pun suka versi asal dan kalau lihat lagu Sesungguhnya 2019, saya tidak membuat sebarang perubahan besar melainkan dari segi susunan melodinya.

“Minat setiap orang lain-lain dan terpulang versi mana yang mereka suka dengar. Lebih penting lagu saya dengan abang-abang Raihan dah lima hari ‘trending’ di Youtube,” seloroh Alif.

Alif tidak menolak kemungkinan akan ada lagi kolaborasinya bersama Raihan di masa akan datang sekiranya projek itu hadir tepat pada waktu dan masanya.

“Saya suka kalau diberi peluang untuk berduet dengan Raihan lagi pada masa akan datang, Walaupun kumpulan Raihan sudah berada dalam liga tersendiri, mereka sentiasa merendah diri membuatkan saya seronok bekerja bersama mereka,” katanya.

Alif dan Raihan yang dianggotai Che Amran Idris, Amran Ibrahim, Abu Bakar Md Yatim buat pertama kali bakal menyanyikan lagu Sesungguhnya 2019 secara ‘live’ menerusi satu persembahan amal bagi mengutip dana untuk Pertubuhan Komited Malaysia yang akan diadakan pada malam ini di Putrajaya. – KopiPlanet.com