• FOLLOW US

Penyanyi Sabhi Saddi Selamat Timang Cahaya Mata Keempat

Penyanyi dan pelakon kelahiran Sandakan, Sabah, Sabhi Saddi dikurniakan cahaya mata keempat selepas isterinya, Rosi Aswanie Abdul Razak selamat melahirkan bayi perempuan, malam semalam.

Sabhi berkongsikan berita tentang kelahiran anak mereka  menerusi laman Instagramnya pada lewat malam tadi.

Sementara itu, Sabhi sangat bersyukur dikurniakan bayi perempuan lagi setelah memperoleh tiga anak perempuan sebelum ini iaitu Sofea Ressya, 6, Sofea Rania, 5, dan Sofea Risqa, 2 tahun.

Rata-rata peminat dan pengikut mengucapkan tahniah kepada Sabhi atas kelahiran penyeri rumah tangga mereka.

Sabhi dan Rosi mendirikan rumah tangga pada 17 Julai 2012 yang berlangsung di Kuala Lumpur. – KopiPlanet.com

Kredit Foto : Instagram Sabhi Saddi

Mu’adz & Azwan Berbesar Hati Dipilih Nyanyi Lagu Tamil

Dua penyanyi nasyid tempatan, Mu’adz Dzulkelfy dan Azwan Ibrahim berbesar hati apabila dipilih menyanyikan lagu Tamil Ullala yang merupakan lagu runut bunyi filem, Petta yang dilakonkan pelakon terkenal, Rajinikanth.

Menurut Mu’adz, mereka hanya mengambil masa selama lima hari bagi merakamkan lagu tersebut yang akan digunakan sebagai promosi untuk filem itu di pasaran negara Asean.

“Kami mengambil masa lima hari untuk merakamkan lagu ini. Cabaran utama adalah sebutan dan ekspresi yang perlu diluahkan mengikut maksud perkataan selain mengejar masa untuk berlatih.

“Kami tiada masalah untuk menyanyikan lagu Tamil kerana sebelum ini pernah merakamkan lagu Azhagu pada tahun 2014 menerusi kumpulan Salaam,” kata Mu’adz kepada KopiPlanet.com.

Mu’adz ditemui pada majlis pelancaran lagu runut bunyi, Petta, Ullala yang diadakan di ibu kota, baru-baru ini. Majlis itu dimeriahkan dengan kehadiran Ketua Pegawai Eksekutif Malik Streams Corporation, Datuk Abdul Malik Dasthigeer dan selebriti Nur Fazura.

Filem Petta yang bakal memasuki pasaran tempatan mulai 10 Januari ini akan ditayangkan di 140 pawagam seluruh negara.

Terdapat ura-ura mengatakan ini merupakan filem terakhir Superstar Kollywood itu sebelum beliau bersara daripada dunia hiburan dalam masa terdekat ini.

Filem Petta diedarkan Malik Streams Corporation yang mendapat hak pengedaran filem tersebut di seluruh dunia kecuali India. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Malik Streams

Nora Danish Sebak Teringat Saat Melahirkan Anak Sulungnya

Setiap ibu pasti mempunyai cerita yang tersendiri ketika mengandung dan melahirkan bayi mereka. Namun, bagi Nora Danish tanggal 7 Januari merupakan suatu tarikh istimewa buatnya kerana ia merupakan tarikh kelahiran anak sulungnya, Putra Rayqal Ramli.

Nora melahirkan Rayqal dalam keadaannya bergelar seorang janda sebaik diceraikan bekas suami, Rizal Ashram Ramli atau lebih dikenali sebagai Jejai.

Menerusi Instagram, Nora mengimbas kembali saat-saat melahirkan Rayqal sempena ulang tahun ke-10 kelahiran anak sulungya itu.

Nora mengakui dia sering menangis dan tiada kekuatan ketika mengandungkan Rayqal kerana dia sangat memerlukan sokongan dari keluarga dan peminat pada ketika itu.

Sementara itu, Nora meluahkan rasa syukur apabila di saat kelahiran Rayqal, individu di sekelilingnya datang membantu untuk menjaga dan memberi kekuatan padanya.

Bagi Nora, Rayqal adalah anugerah dan semangat untuk dia terus bangun menghadapi pelbagai dugaan. Walaupun telah berpisah, Nora dan bekas suaminya masih berbaik demi membesarkan Rayqal bersama.

Setelah bercerai dengan Jejai, Nora mendirikan rumah tangga dengan usahawan restoran, Nedim Nazri pada 30 Mac 2017. Hasil perkahwinan, pasangan itu dikurniakan seorang anak lelaki, Neyqal Nedim yang akan genap berusia setahun pada Februari ini. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Nora Danish

“Halal Dan Haram Allah Yang Tentukan, Bukan Manusia”- Fasha Sandha

Nampaknya nama Fasha Sanda dan Aidil Aziz sekali lagi dilanda kontroversi gara-gara gambar yang dimuat naik kedua-dua selebriti popular itu menerusi laman Instagram mereka, baru-baru ini.

Menerusi akaun sosial peribadinya, Fasha telah berkongsi fotonya sedang didukung oleh tunangnya itu.

“Hah, dah ringan ke sebab masa jogging tiba-tiba boleh angkat ibu? Apakah rahsia ibu makin ringan daripada ibu dulu? Coming soon,” tulisnya di ruangan kapsyen gambar berkenaan.

Seperti dijangka, tindakan Fasha memuat naik gambar berkenaan telah mengundang pelbagai kritikan negatif daripada netizen.

“Baru tunang ye. Belum halal sepenuhnya. Please jaga tingkah laku. Dah nampak macam over sangat macam laki bini bergambar. Bukan jeles cuma nak mengingatkan. Maybe awak berdua lupa korang baru bertunang!!, tulis  @iskamkn.

@binsurdirman pula meninggalkan komentar, “Baru Bertunang dah main angkat lambung camni..maaf kalau teguran ni menyinggung..tapi ada lebih baik bataskan segalanya sehingga sah diijabkabulkan..maaf sekali lagi kalau teguran ini mengguris hati..semoga hubungan hingga ke jannah.”

‘Bengang’ dengan cemuhan netizen, Fasha terus membalas dengan kata-kata, “Hanya Allah yang tentukan halal dan haram. Bukan manusia. Terima kasih.”

Fasha dan Aidil telah mengikat tali pertunangan pada 18 November tahun lalu selepas hampir setahun menjalinkan cinta.  – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Fasha Sandha

Gemar Gaya Timeless, Yuna Teruja Kolaborasi Dengan Christy Ng

Penyanyi Yunalis Zarai atau Yuna melahirkan rasa teruja di atas kolaborasinya bersama pereka beg dan kasut terkenal, Christy Ng.

Menurut Yuna, dia sudah lama menyimpan hasrat ingin mengeluarkan koleksi tas tangan dan kasut dan akhirnya impiannya itu terlaksana menerusi projek usaha sama bersama usahawan wanita tersebut.

“Sebenarnya saya memang dah lama minat nak menghasilkan beg tangan dan kasut dan tercari-cari juga seseorang yang boleh bantu saya dalam bidang ini.

“Bila Christy ada emel beritahu hasrat nak berkolaborasi, saya lagilah teruja dan akhirnya terhasillah koleksi Alis Bag yang direka mengikut citarasa kami berdua,” kata Yuna kepada KopiPlanet.com.

Yuna ditemui pada majlis pelancaran rangkaian tas tangan dan kasut Yuna X Christy Ng yang berlangsung di Bukit Bintang City Centre, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Menurut Yuna, rekaan beg dan kasut koleksi Alis dihasilkan mengikut gaya yang diminatinya, iaitu ia perlu ‘timeless’ agar sentiasa relevan untuk dipakai pada bila-bila masa.

“Saya seorang yang tidak percaya pada ‘trend’, sebaliknya saya suka sesuatu fesyen yang ‘timeless’ dan juga yang menampilkan aspek ‘simplycity’.

“Saya suka pakai sesuatu yang boleh dipakai setiap hari dan pada bila-bila masa malah koleksi beg dan kasut ini juga sesuai dipakai oleh wanita daripada semua peringkat usia,” ujarnya lagi.

Koleksi kasut dan tas tangan Alis yang didatangkan khas dalam tujuh variasi warna ini sudah boleh didapati sejak 5 Januari lalu. Setiap produk dijual pada harga RM189 seunit. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Yuna

Single Sing Me Home Berdasarkan Kisah Peribadi Daniel Fong

Walaupun masih belum dikenali ramai dalam industri di negara ini, pelakon dan penyanyi kacak berbangsa cina yang baru meningkat naik, Daniel Fong Weng Chuan, 25 atau lebih dikenali sebagai Danial Fong telah melancarkan single terbarunya yang berjudul Sing Me Home, semalam.

Menurut Daniel, single terbaru tersebut cukup berkait rapat dengan kisah peribadinya. Selain itu, Daniel turut menjelaskan bahawa gubahan lagu tersebut sememangnya mempunyai perkaitan yang rapat dengan kisah cinta jarak jauh yang pernah dilaluinya sebelum ini.

“Saya ada bagi tahu untuk menulis lagu yang ada kaitan dengan saya.

“Kemudian, Gabriel Lynch cadangan sesuatu yang berkaitan dengan kisah peribadi saya.

“Saya bersetuju, jadi saya ceritakan kepadanya dengan lebih terperinci mengenai kisah cinta jarak jauh yang saya lalui kepadanya”, katanya kepada KopiPlanet.com

Daniel ketika ditemui di majlis sidang media pelancaran lagu single “Sing Me Home” yang berlansung di Red Box Plus, Pavillion Bukit Bintang, Kuala Lumpur.

Apabila ditanya dengan lebih lanjut mengenai perkembangan lanjut kisah cinta jarak jauhnya itu, Daniel memaklumkan kisah tersebut berlaku enam tahun lepas dan enggan mengulas dengan lebih terperinci.

“Sebenarnya kisah cinta jarak jauh ini pada tahun 2013. Sekarang saya kahwin dengan kerja dulu,” – katanya sambil berseloroh.

Disamping itu, Daniel turut memaklumkan punca dia memilih kisah cinta berbanding kisah lain menerusi single terbarunya ini disebabkan salah satunya kisah tersebut cukup memberi kesan yang mendalam kepadanya – Kopiplanet.com

Artikel : Nur Fatin Marzuki & Syafiqah Othman
Pelajar praktikal UITM Puncak Perdana

Rosyam Buat Laporan Polis Susulan Fitnah Libatkan Pasar Rayanya

Susulan isu yang tular di media sosial berhubung dengan pasar raya ST Rosyam Mart Rabu lalu , Datuk Mohamed Noor Bin Shamsudin, 52, atau lebih dikenali sebagai Rosyam Nor telah tampil ke hadapan bagi menjelaskan isu tersebut.

Menurut Rosyam Nor, beliau tampil memberi kenyataan maklum balas berkenaaan perkara tersebut bagi membersihkan nama beliau serta rakan kongsinya Datuk Raymond Ho.

Selain itu, dua laporan polis turut di buat oleh Rosyam susulan dakwaan yang mengatakan beliau ‘barua Cina’ dan memfitnah bapa kepada rakan kongsinya seorang pengedar dadah.

“Saya sebenarnya bukanlah seorang yang suka memperbesarkan isu ini kerana saya tahu ada hikmah di sebalik kejadian yang berlaku.

“Niat saya baik membuka pasar raya ini bagi membantu orang Melayu sendiri tetapi disalah ertikan.

“Namun begitu, perkara ini telah menjejaskan nama baik saya apabila di gelar ‘barua cina’ serta memburukkan nama rakan kongsi saya Datuk Raymond serta ayahnya Ho Ah Chai.

“Saya membuat laporan polis bagi membersihkan nama saya serta ayah kepada rakan kongsi saya iaitu Ho Ah Chai yang telah didakwa oleh netizen sebagai pengedar dadah,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Rosyam ditemui pada majlis sidang media yang diadakan di Dewan Sri Iskandar, Setiawangsa, Kuala Lumpur, hari ini.

Di samping itu, pemilik syarikat produksi tempatan, Suhan Movies & Tranding Sdn. Bhd itu turut mengakui bahawa beliau merupakan pemegang saham 10% pasar raya St Rosyam Mart dan tidak mempunyai sebarang perkaitan dengan Sri Ternak milik Ho Ah Chai.

“Perlu saya perkatakan, saya tidak terlibat dalam Sri Ternak dan saya hanya terbabit dalam ST Rosyam Mart sebagai 10 peratus pemegang saham sahaja.

“Sebelum ini saya telah nyatakan bahawa ST Rosyam Mart adalah perkongsian bersama Datuk Raymond dan agak mustahil bagi seorang selebriti seperti saya untuk bangunkan pasar raya ini tanpa bantuan orang yang lebih berpengalaman dalam perniagaan pasar raya,” ujarnya.

Sementara itu, bagi Rosyam, beliau melihat isu ini ada hikmahnya sendiri apabila ia secara tidak langsung turut memberi publisiti kepada perniagaan runcit yang diusahakannya kini.

Pasar raya ST Rosyam Mart yang dibuka 24 jam sehari mula beroperasi di Setiawangsa sejak pertengahan tahun lalu.

Pasar raya ini pernah menjadi viral diserbu pelanggan kerana menawarkan seekor ayam dengan harga 88 sen sahaja. – KopiPlanet.com

Artikel :Syafiqah dan Fatin
Pelajar Praktikal UiTM Puncak Perdana

“Saya & Fattah Dah Sedia Timang Cahaya Mata” – Nur Fazura

Pelakon Nur Fazura Shariffudin, 36, menafikan dakwaan yang dia kini sedang berbadan dua.

Ini susulan video yang dimuat naik suaminya, Fattah Amin seakan-akan menampakkan Fazura sedang hamil ketika mereka bercuti di kepulauan Maldives, baru-baru ini.

“Sebenarnya saya sangat menghargai komen-komen daripada netizen semua. Saya dan Fattah bersyukur ramai menyayangi dan mendoakan kami.

“Sebelum Fattah post video itu saya dah perasan dah (perut kelihatan macam baby bump), tapi saya kata tak mengapa post sahajalah.

“Kalau nak tahu sepanjang kami dalam penerbangan ke Maldives, memang tak sempat jamah apa-apa makanan pun.

“Bila dah sampai sahaja ke destinasi percutian terus kami pesan macam-macam makanan. Bila dah makan dalam kuantiti yang banyak secara tidak langsung perut kita akan nampak macam itu kan,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Fazura ditemui pada majlis pelancaran OST filem Petta, Ullala yang berlangsung di ibu kota, semalam.

Menurut pelakon filem Manisnya Cinta Di Cappadocia itu, setelah lebih setahun mendirikan rumah tangga, dia dan suami kini sudah bersedia untuk menggalas tanggungjawab bergelar ibu dan bapa.

“Setiap suami isteri pastinya menantikan kehadiran cahaya mata. Sejujurnya ketika di awal usia perkahwinan, kami ada buat perancangan keluarga disebabkan jadual kerja yang sangat ketat.

“Kini selepas lebih setahun berkahwin dan kami pun dah cukup enjoy meluangkan masa berdua bersama, InsyaAllah dengan izin Allah kami dah bersedia untuk menimang cahaya mata jika dikurniakan rezeki dalam masa terdekat ini.

“Bila sampai masanya, saya akan uar-uarkan pada semua. Itu janji saya,” katanya lagi.

Fazura dan Fattah berkahwin pada 27 November 2017 selepas tujuh bulan bercinta.

Pasangan ini mula menjalinkan hubungan istimewa selepas digandingkan sebagai hero dan heroin drama Hero Seorang Cinderella. – KopiPlanet.com

Siti Sarah Pening Nak Pilih Pelakon Lelaki Untuk Muzik Video

Single terbaharu Siti Sarah berjudul Semakin kini sering kali menjadi perhatian peminat muzik tanah air lebih-lebih lagi selepas ia berjaya melayakkan diri menjadi finalis untuk Anugerah Juara Lagu ke-33.

Susulan sambutan hangat terhadap lagu tersebut, Sarah kini berhasrat membuat satu muzik video bagi lagu tersebut.

Meminta pandangan daripada peminatnya di laman Instagram, kebanyakannya mencadangkan nama ramai pelakon lelaki popular masa kini yang sering kali menjadi siulan peminat.

Antara nama yang tersenarai antaranya, Remy Ishak, Beto Kusyairy, Zul Ariffin, Fattah Amin dan Fikry Ibrahim.

Bukan hanya nama aktor-aktor kacak itu sahaja yang tersenarai, malah suami Sarah, Shuib turut mendapat permintaan ramai termasuk pelawak terkenal, Abam Bocey dan Jep Sepahtu.

View this post on Instagram

Sila komen 😉

A post shared by Siti Sarah Raissuddin (@sitisarahraissuddin) on

Menurut kenyataan yang dikeluarkan Sarah, dia sudah menyingkirkan nama suaminya daripada senarai tersebut dan masih lagi memikirkan siapakah calon yang sesuai untuk membintangi muzik videonya itu.

Untuk rekod, klip muzik video lirik Semakin kini sudah mencatatkan lebih daripada 10 juta tontonan di laman Youtube. – KopiPlanet.com

Puteri Aishah Dikecam Netizen Sebab Pakai Seksi Lagi

Haih, nampaknya pelakon Puteri Aishah tidak dapat lari daripada terus dikecam netizen gara-gara pemakaiannya yang dikatakan agak seksi.

Terbaharu menerusi sebuah video yang dikongsikannya menerusi laman Instagram, Puteri Aishah kelihatan bercanda di tepian pantai ditemani angin sepoi-sepoi bahasa.

Dalam keasyikan pelakon itu berkongsikan video tersebut, netizen nampaknya lebih terarah untuk memberi komen mengenai cara pemakaiannya.

Walaupun tidak menunjukkan sepenuhnya bahagian badan dalam video itu, namun rata-rata netizen mengandaikan aktres itu hanya memakai bikini berdasarkan kepada baju tali halus yang dipakainya.

View this post on Instagram

Living my life 🌹 #2019 #puti

A post shared by Official Puteri Aishah (@puteriaishahofficial) on

Pelbagai komen kasar yang diterima pelakon Selafaz Cinta itu termasuk ada yang mempertikaikan agama dan juga maruah dirinya.

Walaupun begitu, tidak semua netizen mengutuk Puteri Aishah, ada juga segelintir daripada mereka yang mendoakan agar pelakon itu diberi hidayah oleh Allah SWT suatu hari nanti. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Puteri Aishah