• FOLLOW US

Positif Influenza A & B, Raf Yaakob Syukur Anak Kembali Sihat

Pelakon dan suami kepada aktres Mawar Rashid, Raf Yaakob menerusi laman sosial peribadinya telah melahirkan rasa syukur apabila kedua-dua anaknya kembali sihat.

Berita itu dikongsi sejurus anak-anaknya, Raden Ahmad Rayyan, 8, dan Raden Seri Raysaa Chanela, 4, sudah dibenarkan keluar setelah menerima rawatan di hospital beberapa hari lalu.

Menurut Raf, Rayyan telah disahkan positif influenza A manakala adiknya pula disahkan menghidap infuenza B.

“Alhamdulilah, my 2 Radens @radenrayyan & @raysaachanela dah keluar hospital .

“Memang tengah musim influenza A & B sekarang ini. Best if you all get a flu vaccination done. If demam panas you on/off for more than a day, cepat-cepat jumpa Doctora” tulisnya di ruangan kapsyen.

Sementara itu, Raf turut berpesan kepada ibu bapa di luar sana agar cepat mendapatkan vaksin selsema serta rawatan segera jika diserang demam panas.

Rayyan dan Chanela merupakan hasil perkahwinan terdahulu bersama bekas isteri. Terkini Raf bernikah dengan Mawar pada 9 November 2017 dan aktres itu sedang sarat mengandung tujuh bulan. – KopiPlanet.com

MV Semakin: Syafiq Kyle Hero Pilihan Siti Sarah & Shuib

Teka-teki mengenai siapa aktor yang membintangi muzik video (mv) Semakin nyanyian Siti Sarah akhirnya terjawab apabila aktor Syafiq Kyle dipilih dan pengumuman itu dibuat menerusi majlis pelancaran muzik video itu yang berlangsung di Red Box Gardens, Kuala Lumpur hari ini.

Menurut Sarah pemilihan Syafiq dibuat oleh suaminya, Shuib yang merupakan penerbit MV.

Shuib melihat gandingan isterinya bersama Syafiq sesuatu yang segar selain faktor fizikal mereka yang melengkapi satu sama lain.

Shuib berkata, “Sebelum buat MV ini kami terlebih dahulu buat survey di media sosial dan rata-rata pilih Remy Ishak, Zul Ariffin, Fattah Amin dan Syafiq Kyle.”

“Kalau kami ambil Remy, Remy dah dikenali dengan branding penyanyi lain dan kalau ambil Zul dan Fattah, mereka terlalu tinggi daripada Sarah.

“Akhirnya kami buat keputusan memilih Syafiq sebagai gandingan Sarah dalam MV ini sebab dia pun lebih kurang sama saiz badan dengan Sarah, jadi nampak secocok dan cantik bila bergandingan,” kata Shuib kepada KopiPlanet.com.

Muzik video Semakin diarahkan oleh CK Faizal.

Sarah turut mengatakan dia gembira dapat bekerja dengan Syafiq memandangkan dia merupakan peminat lakonan aktor kacak itu.

“Saya memang kayu kalau berlakon tapi Syafiq banyak membantu saya ketika penggambaran berlangsung.

“Antara babak yang susah untuk saya lakonkan ketika ditarik tudung oleh Syafiq tapi dia berjaya berikan energy lakonan sehingga ia meresap kepada saya,” kata Sarah.

Sementara itu, Syafiq mengakui teruja apabila dapat bekerjasama dengan pasangan suami isteri tersebut.

“Ini pengalaman pertama saya berlakon dalam muzik video dan apa yang boleh dikatakan saya sangat senang bekerja dengan Sarah dan Shuib.

“Sebelum ini ada juga beberapa penyanyi pelawa untuk bintangi muzik video mereka tapi selalunya saya terikat dengam komitmen kerja lain.

“Tapi ketika dipelawa Shuib dan kena pula saya tengah free, rezeki saya dapat terlibat dalam MV Semakin.

“Saya tak kisah kalau dikatakan pelaris MV ini sebab mungkin Shuib ada strategi yang tersendiri untuk lagu ini,” katanya. – KopiPlanet.com

Diisytihar Muflis Selepas Gagal Bayar Cukai, Iqram Dinzly Kecam LHDN

Pelakon Iqram Dizly diisytihar muflis oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) kerana gagal membayar cukai pendapatan berjumlah RM 77,000 yang diberi tempoh selama 10 hari.

Keputusan itu disampaikan oleh Peguam LHDM apabila Iqram, 38, datang lambat ke Mahkamah Majistret Ipoh, Perak ketika kes perbicaraan itu semalam.

Iqram mengaku masalah yang berlaku di atas kesilapannya sendiri kerana tidak tahu tentang prosedur pembayaran dan hanya tahu mengumpul resit sahaja.

Bagaimanapun, pada masa sama pelakon itu turut meluahkan kemarahannya terhadap LHDN sehingga turut menggelar agensi berkenaan sebagai ‘Lembaga Hauk Duit Nasionalitas’.

“Dan bala bencanalah keadaan LHDN Jalan Duta dengan izin Allah SWT. Terutama wanita bertudung  yang tuduh aku tiada inisiatif nak bayar walhal komunikasi korang pun unprofessional sial,” luahnya.

Mengulas tentang sama ada dia akan berlakon untuk menjana pendapatan demi membayar hutang itu, Iqram dengan tetap pendirian tidak sama kerana menjadi selebriti dia muflis.

Menerusi Instagram milik Iqram, dia telah menulis menyatakan perasaan hatinya tentang isu yang telah berlaku. – KopiPlanet.com

Dikritik Rosakkan Lagu Siti Nurhaliza, Masdo Teruk Dihentam Netizen

Akibat olahan lagu Purnama Merindu tidak menepati cita rasa pendengar, nampaknya kali ini nama Kugiran Masdo pula yang dikecam hebat oleh netizen menerusi media sosial.

Kejadian ini berlaku apabila nyanyian mereka dalam segmen tribute untuk penyanyi nombor satu negara iaitu Datuk Seri Siti Nurhaliza dilihat pincang menerusi segmen Bombastik CTDK di salah sebuah stesen radio tempatan.

Tindakan Kugiran Masdo menyanyikan serta mengolah semula lagu tersebut telah menerima anggapan yang kurang menyenangkan daripada netizen yang menganggapnya sebagai satu penghinaan.

“Semoga tahun depan @hotfm976 hentikan program khas macam Bombastik CTDK kalau macam ni kualiti penyanyi yang diketengahkan untuk buat tribute!!

“MASDO clearly butchered the whole song jadi sampah, dengan lirik berterabur sana sini.

“Langsung tidak respect lagu ini dan penyanyi asalnya.

“Nyanyi sudah macam orang mabuk ketum. Ini bukan tribute, ini penghinaan tahu tak?

“Berdarah oii telinga aku dengar Masdo hancurkan lagu Purnama Merindu. Biadap betul buat lagu orang jadi sampah macam ini,” kongsi salah seorang pengguna di Twitter.

Namun demikian, walaupun menerima kecaman serta kritikan yang hebat namun ada juga netizen yang memandang perkara tersebut daripada sudut positif dengan memuji versi serta olahan yang dilakukan kugiran tersebut mengikut identiti mereka yang tersendiri. – KopiPlanet.com

Isteri Selamat Bersalin, Rody Bergelar Bapa Kepada Anak Lelaki

Pemain gitar kumpulan Kristal, Rody bergelar bapa kepada bayi lelaki selepas isterinya, Niena Azman selamat bersalin cahaya mata sulung pasangan itu, malam semalam.

Berita gembira itu dikongsikan Rody menerusi Insta Story di akaun Instagram miliknya semalam.

Menulis ringkas, “Alhamdulillah, 9.34 malam tadi telah selamat anakku boy (dilahirkan) secara normal ke dunia. Tahniah isteriku Niena Azman, love you all.”

Walau bagaimanapun, Rody tidak berkongsi lebih lanjut di mana lokasi anaknya dilahirkan beserta berat bayi tersebut.

Rody dan Niena diijabkabulkan pada tanggal 27 April 2018 selepas hampir enam bulan berkawan rapat. – KopiPlanet.com

Misi Kurus, Almy Nadia Mahu Buktikan Pada Mulut Puaka

Sebelum ini Datin Almy Nadia, 33, berang apabila netizen mengutuk di media sosial tentang saiz badannya yang gemuk dan hodoh sewaktu hamil anak ketiga.

Isteri kepada Datuk Fizz Fairuz, 39, ini mengakui ingin meneruskan misi mendapatkan berat badan yang ideal bagi membuktikan kepada netizen setelah dia selamat bersalin pada 15 Disember lalu.

Menerusi laman Instagram, Almy memuat naik foto yang meperlihatkan dia sedang melakukan rawatan sauna untuk membakar lemak yang terkumpul di dalam badannya.

Selain itu, Almy turut mengamalkan pemakanan yang berkhasiat ketika berpantang supaya badannya sentiasa sihat dan cergas.

Almy mendirikan rumah tangga dengan Fizz pada tahun 2014 dan dikurniakan tiga cahaya mata perempuan Nur Afrina Arianna, 3, Nur Aurora, 1, dan Nurafrina Ayra yang dilahirkan pada Disember lalu. – KopiPlanet.com

Kredit foto : Instagram Almy Nadia

Fedtri Yahya Dedah Nama Anak Keempat Seindah Maksudnya

Pengacara dan personaliti TV3, Ahmad Fedtri Yahya atau lebih mesra dengan panggilan Fedtri Yahya telah mendedahkan nama cahaya mata keempatnya yang lahir pada 6 Januari lalu.

Pengkosian tersebut telah dilakukan menerusi entri Instagram peribadinya semalam.

“Perkenalkan putera hamba, Ahmad Firaas Mevlana Bin Ahmad Fedtri. (Ketajaman akal fikir pujangga terbilang nan terpuji). Inspired by Mevlana Jalaluddin Al Rumi,” tulisnya.

Pendedahan tersebut sekaligus telah mendapat perhatian daripada netizen. Rata-rata pengikut di Instagramnya telah memuji nama yang diberikan beserta keindahan maksud tersebut menerusi ruangan komen.

“Alhamdulilah.. Dah agak unik namanya,” tulis salah seorang pengikut laman sosialnya.

Fedtri dan isteri, Ayanti Ismail mendirikan rumah tangga pada tanggal 28 Mei 2011 dan dikurniakan tiga cahaya mata sebelumnya iaitu Indah Sutera, 7, Ahmad Wildan Arjuna, 5, dan Indah Rauvda Inaara, 2. – KopiPlanet.com

Linda Rafar Luah Rasa Sunyi, Rindu Pada Arwah Ibu

Pelakon dan penyanyi Linda Rafar mengakui sukar untuk menerima kehilangan orang tersayang dan sedang berusaha menyesuaikan diri menjalani kehidupan seharian tanpa arwah ibunya, Rasimah Abdul Rahman.

Linda meluahkan perasaan itu menerusi laman Instagram miliknya yang jelas menunjukkan dia sangat merindui momen-momen ketika bersama ibunya dan memohon diberi semangat serta kekuatan diri untuk terus bangun menghadapi pelbagai dugaan.

Rata-rata peminat dan rakan artis memberi ucapan takziah buat Linda dan mendoakan semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat serta ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

Sebelum ini, tangan kiri ibu Linda terpaksa dipotong pada 12 Disember lalu untuk mengelak jangkitan kuman  daripada terus merebak ke dalam darah.

Terdahulu anak kedua Linda, Rezaimen Keifilin meninggal dunia di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) akibat penyakit kanser perut pada 5 Julai 2014. – KopiPlanet.com

Nabila Huda Dikecam Mengamuk Pada Pelanggan Di Twitter

Kalau diperhatikan menerusi laman sosial Instagram pelakon Nabila Huda, dia sentiasa mempromosikan gerai makanan yang diusahakan suaminya, Mohd Izwan Johar iaitu Waroeng Isabella di Rasta TTDI.

Susulan promosi dan hebahan daripada aktres itu, Waroeng Isabella nampaknya mendapat sambutan hangat daripada peminat setia aktres itu.

Dalam setiap perniagaan, pasti ada respon sama ada positif atau negatif daripada pelanggan. Baru-baru ini, seorang pelanggannya telah memuat naik satu status menceritakan pengalamannya menikmati makanan daripada gerai tersebut.

Menurut pelanggan itu, dia terpaksa menunggu lebih daripada dua jam untuk mendapatkan hidangan ikan gurami yang dipesannya. Setelah makanan sampai, pelanggan itu sekali lagi berasa kecewa apabila mendapati lauk itu dihidangkan tidak seperti yang iklankan oleh pengusahanya.

Memberi maklum balas terhadap komen tersebut, Nabila Huda atau lebih dikenali sebagai Abil terus menjawab, “Kalau fancy restaurant bolehlah marah, dah duduk, bayar mahal, selamat nak kena tunggu. Order tak sampai. Dah nama warung. Kalau tak puas hati, pergi jelah sana (restoran mewah).”

Namun begitu, kebanyakan netizen mengecam kenyataan yang dikeluarkan Abil yang dikatakan bersikap ‘too defensive’ terhadap maklum balas pelanggan.

Menurut mereka, sebagai pemilik perniagaan tersebut, Abil perlulah mengambil pendekatan yang lebih bijak seperti memohon maaf dan berlapang dada dengan kritikan yang diberikan serta boleh menambah baik lagi perkhidmatan yang ditawarkan kepada pelanggan. – KopiPlanet.com

Shaheizy Sam & Syatilla Melvin Bakal Dapat Anak Perempuan

Pelakon Syatilla Melvin, 28, menerusi laman Instagramnya berkongsikan khabar gembira dia dan suami, Shaheizy Sam bakal menimang bayi perempuan yang dijangka dilahirkan pada April ini.

Menerusi entri tersebut, aktres Selafaz Cinta itu turut memuat naik foto imbasan ultra menunjukkan bayi yang dikandungnya sempat menjelirkan lidah.

“Alhamdulillah, Mat Yip (Sheriv Samheizy) nak dapat adik girl. Syukur atas rezeki ini ya Allah,” tulis Syatilla.

Syatilla dan Sam mendirikan rumah tangga pada 8 Februari 2016 dan mereka mempunyai seorang anak lelaki, Syeriv Samheizy yang juga dikenali sebagai Mat Yip. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Syatilla Melvin