• FOLLOW US

Aku Kau Dan Muzik Magis Tersendiri Duet Akim Dan Stacy

Biarpun berbeza aliran dan fahaman muzik, ternyata gandingan suami isteri iaitu Stacy dan Akim berjaya menempatkan diri bukan saja sebagai pasangan duet serasi sekali gus mencipta magis tersendiri.

Hal ini dibuktikan menerusi single duet mereka, Aku Kau Dan Muzik yang mendapat sambutan luar biasa sejak ia dilancarkan pada 14 Februari lalu.

Stacy, 30, atau nama sebenarnya Ummu Syaikhah Stacy Anam berkata, lagu itu dianggap cukup istimewa kerana dihasilkan dari dalam hati selain proses yang teliti.

“Lagu ini sudah lama disiapkan iaitu sejak Ogos tahun lalu. Tapi, disebabkan kami terbabit dalam program Mentor 2019, jadi projek ini tertangguh. Awal tahun ini baru kami ada kelapangan untuk memulakan proses rakaman. Melodi siap dulu dan baru saya tulis lirik.

“Selepas itu, baru dapat tajuk dan kami sepakat pilih tajuk ini. Tidak dijangka pula, melodi dan lirik kena dengan kami yang mana bertemu dalam bidang ini. Lagu ini dihasilkan ikhlas dari dalam diri kami yang mana ekspresi kami sebagai suami isteri. Disebabkan itu, kami cukup teliti dari semua sudut termasuk rentak, melodi dan muzik,” katanya.

Lagu hasil ciptaan Hang Nadim, Bunga Cantik yang juga Akim dan Stacy dan Freddy itu secara keseluruhan menceritakan kisah kedua mereka yang berjuang dalam aliran sama dan kemudian mendirikan rumah tangga atas nama cinta.

Menariknya, lagu tersebut juga adalah terbitan sulung dan sepenuhnya syarikat mereka, Rhythm & Rhyme Entertainment (R&R Entertainment).

Sementara itu, Akim atau nama sebenarnya Afiq Hakim Ahmad mengakui, dia dan Stacy tidak menjangka penghasilan lagu itu lebih mendalam sekali gus memberikan warna baru dalam muzik mereka.

“Apabila lagu ini siap sepenuhnya, saya menganggap ia magis. Memang tidak menjangka sama sekali hasilnya boleh pergi sedalam ini. Mungkin ini berkat kerjasama kami dan Freddy yang bersama-sama ‘monitor’ proses penghasilan lagu ini dari awal sampai habis.

“Apa yang diinginkan dalam lagu dapat dipersembahkan. Sejujurnya, gabungan saya dan Stacy dalam bidang bidang penulisan lagu ini adalah saling melengkapi. Saya akan bertanya dan meminta pandangan daripadanya. Apa yang dirasakan kurang dia akan tambah,” katanya.

Disebabkan itu, Akim yang juga vokalis kumpulan Akim & The Majistret mengakui semakin selesa bekerjasama dengan isterinya sebagai pasangan komposer.

“Sejujurnya, kami selesa bekerjasama. Apatah lagi, sekarang kami banyak luangkan masa bersama. Proses nak buat lagu bukan mudah. Perlukan masa untuk mendapatkan idea.

“Jadi, ada ketika kami akan bercuti dan berkaraoke bersama untuk mencari inspirasi. Apabila masing-masing dapat idea, kami akan gabungkan,” katanya.

Single Aku Kau Dan Muzik itu sudah boleh didengar dan dilanggan di semua platform digital muzik. Lirik video rasmi lagu itu juga boleh ditonton di saluran YouTube Rhythm & Rhyme Entertainment. Dalam tempoh dua minggu sudah mencatatkan lebih 500,000 tontonan.

Selain sibuk dengan projek lagu sendiri, Stacy dan Akim juga dalam proses menerbitkan lagu untuk beberapa penyanyi di bawah syarikat mereka. – KopiPlanet.com

Elak Lagu Sedih, Bob Yusof Kini Muncul Single Dan Hari Ini

Tiga tahun tidak muncul dengan sebarang single, kini Bob Yusof tampil dengan buah tangan terbaharu berjudul Dan Hari ini.

Bob berkata, sepanjang tempoh tersebut, dia banyak menerima lagu untuk dihasilkan memandangkan tiada lagu yang dirasakan bersesuaian dengan dirinya.

“Memamg banyak lagu yang saya dapat, tetapi kebanyakannya mesti bertemakan sedih, patah hati dan putus cinta dan seboleh-bolehnya saya nak elak lagu-lagu sebegitu buat masa sekarang.

“Buat masa ini, saya lebih gemarkan lagu yang mempunyai mood happy, tentang kebahagiaan dan sesuai dinyanyikan untuk majlis perkahwinan,” jelasnya.

Bob berkata demikian ketika ditemui semasa majlis pelancaran single Dan Hari Ini yang berlangsung baru-baru ini.

Lagu berkenaan dihasilkan oleh komposer terkenal Sharon Paul dan Hanz Guo Hang, manakala liriknya pula adalah hasil nukilan Iman Imran.

Bercerita tentang pembikinan lagu terbaharunya itu, Bob menyatakan agak sukar untuk mendapatkan lagu yang bersesuaian serta mengikut trend terkini.

Menurutnya, ketika dia diberikan lagu berkenaan oleh Sharon sebelum Anugerah Juara Lagu 34 (AJL 34), dia lantak tertarik dengan melodi lagu berkenaan.

“Biasanya kalau saya diberikan sesebuah lagu, saya akan dengar berulang-ulang kali untuk merasakan sama ada lagu tersebut sesuai atau tidak dengan saya.

“Bagaimanapun, untuk lagu Dan Hari Ini, saya hanya dengar sekali sahaja dan terus beritahu Sharon yang saya mahu merakamkan lagu tersebut,” ujarnya.

Menariknya, lirik video Dan Hari Aini juga sudah dilancarkan sejak 28 Februari lalu dan boleh ditonton melalui saliran YouTube INDIGITAL MUSIC.

Lagu ini juga boleh didengari di semua platform digital seperti Apple Music, Spotify, Joox dan Deezer. – KopiPlanet.com

Kesibukan Kerja Buat Syafiq Kyle Tidak Fikir Nak Kahwin Lagi

Pelakon Syafiq Kyle mengakui jadual kerja yang sibuk menjadi antara salah satu punca dia masih belum mempunyai perancangan untuk mendirikan rumah tangga dalam masa terdekat.

Hampir lima tahun menjalinkan hubungan istimewa dengan aktres Mimi Lana, pasangan itu terbuka berkongsikan mengenai kisah cinta mereka kepada umum.

“Mendirikan rumah tangga pastinya menjadi impian setiap lelaki dan saya pun ada memasang impian dan niat ke arah itu.

“Keluarga saya pun selalu menasihati kalau berkawan dengan wanita, jika tidak ada duit sekali pun nak kahwin, kena pasang niat nak berkahwin itu.

Tapi itulah, sampai sekarang tak kahwin-kahwin lagi. Mungkin sebab jadual kerja masing-masing. Baik saya mahupun pihak wanita, kami menghormati waktu masing-masing.

“Malah keluarga pun menyerahkan kepada kami mengenai perkara ini memandangkan kerjaya dalam bidang (seni) ini pun tidak menentu,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pertunjukan fesyen Summeraya 2020 Rico Rinaldi yang berlangsung di GMBB, Kuala Lumpur semalam.

Syafiq diangkat sebagai ‘muse’ koleksi Summeraya 2020 Rico Rinaldi yang menampilkan tema minimalis dan ringkas untuk rekaannya kali ini.

Dalam perkembangan lain, Syafiq kini sedang mempersiapkan diri untuk membintangi sebuah filem kerjasama di antara Malaysia dan Thailand berjudul Algojo yang mengetengahkan kisah mengenai seorang pembunuh upahan.

Filem itu akan menjalani penggambaran bermula Jun ini di sekitar Kuala Lumpur dan Bangkok, Thailand. – KopiPlanet.com

Khai Bahar Sekali Lagi Dilantik Ikon Kemanusiaan Syria Care

Memasuki tahun ketiga bergelar Ikon Kemanusiaan Syria Care, Khai Bahar melahirkan rasa kesyukuran di atas perlantikannya itu bagi terus menyumbangkan tenaga untuk kerja kebajikan.

Menurut Khai, 25, dengan menyertai misi kemanusiaan sebegini, ia dapat membuka matanya melihat penderitaan yang dialami penduduk Syria sekali gus memberikan sumbangan dengan penuh ikhlas di atas dasar kemanusiaan dan saudara sesama Islam.

“Walaupun sudah dua kali mengikuti program sebegini namun ini adalah kali pertama saya akan memasuki Syria untuk melihat dengan lebih jelas apa yang berlaku di sana untuk dikongsikan dnegan semua.

“Saya akan terus berkongsi dengan peminat dan menyeru mereka untuk sama-sama menderma untuk sama-sama membantu dan meringankan beban penderitaan yang ditanggung rakyat Syria,” katanya.

Pengarah Projek Kembara Jiwa dan Kemanusiaan Syria Care 3.0, Nurdieana Mohd Mardzi berkata rombongan mereka akan berlepas ke Turki dan Syria pada 5 hingga 11 April ini yang diketuai oleh Ustazah Siti Sakinah.

“Saya mohon kepada anda semua, untuk kita saling mendoakan keberjayaa program ini dan semoga ikon yang turut serta pada edisi kali ini akan terus bersama Syria Care bagi memperkasa serta menyebarluaskan pengalaman yang dilalui kepada masyarakat di luar sana,” ujarnya.

Selain Khai, misi itu turut disertai Wany Hasrita, PU Selebriti Dr Taha Omar, pensyarah Dr Mohd Azrul Azlen Abd Hamid serta isteri kepada Menteri Besar Selangor, Datin Seri Masdiana Muhamad yang turut bergelar Ikon Kemanusiaan untuk tujuan murni ini. – KopiPlanet.com

Mula Tunjuk Minat, Siti Nordiana Beri Galakan Anak Jadi Penyanyi

Penyanyi dan pelakon, Siti Nordiana tidak menghalang sekiranya anak tunggalnya, Muhammad Rayyan Nakhaie, 12, ingin mengikut jejak langkahnya bergelar penyanyi.

Menurut Siti Nordiana atau mesra disapa Nana, 36, anaknya sudah menunjukkkan minat terhadap bidang nyanyian dan sentiasa memberikan galakan untuk Rayyan berani ke hadapan dengan bakat yang dimilikinya itu.

“Rayyan memang suka menyanyi tapi dia sedikit pemalu dan disebabkan itu saya sering beri galakan untuk dia menyanyi.

“Saya tengok dia sering menyanyi dan ada bakat dalam bidang nyanyian dan saya tidak akan menghalang langsung sekiranya dia ingin terjun dalam bidang yang sama seperti ibunya,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pengumuman Top 5 Anugerah MeleTOP Era 2020 (AME2020) yang berlangsung di Envi Skydining, Menara TA One, Jalan P. Ramlee, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Rayyan merupakan anak hasil perkongsian hidup Nana bersama bekas arwah suami, pelakon Mohd Faizal Yusof yang meninggal dunia pada 1 Januari 2011 akibat serangan jantung.

Sementara itu, mengulas mengenai pencalonannya dalam empat kategori AME2020, Nana berkata dia tidak sangka akan menerima pencalonan sebanyak itu namun berterima kasih kepada peminat yang sentiasa memberikan sokongan terhadap karier seninya.

“Saya tak sangka akan tercalon dalam empat kategori AME2020, terharu sebab peminat masih menyayangi diri saya. Memang dari awal pembabitan saya dalam bidang seni, memang sudah ada yang setia mengikuti perkembangan kerjaya saya dan Alhamdulillah lepas sertai GegarVaganza musim kedua, saya dapat lebih ramai lagi peminat baharu.

“Saya sentiasa hargai sokongan mereka dan ada di antaranya yang beritahu saya, mereka idolakan saya sebab mereka kata saya seorang yang kuat dan tabah malah ada yang minta tips daripada saya.

“Saya memang jaga hati peminat dan mereka sentiasa di hati saya. Peminat serta pihak media yang banyak membantu dalam perjalanan seni saya selama ini,” katanya lagi.

Menerusi AME2020, Nana tercalon dalam kategori Penyanyi MeleTOP, Lagu MeleTOP, Artis Versatil MeleTOP dan Grup/Duo MeleTOP bersama Khai Bahar.

AME2020 yang bertemakan Yang Epik, Yang Legend akan dihoskan Nabil Ahmad, Jihan Muse dan Alif Satar. Anugerah ini akan diadakan di Axiata Arena, Bukit Jalil dan disiarkan secara langsung menerusi Astro Ria (104) dan Ria HD (123) pada 12 April ini. – KopiPlanet.com

Syifa Melvin Pertahan Diri, Tak Pernah ‘Kikis’ Duit Safawi

Pelakon Syifa Melvin tampil mempertahankan dirinya yang dikatakan menjadi penyebab kepada kemerosotan prestasi pemain Johor Darul Takzim (JDT), Safawi Rasid, 23, yang merupakan teman lelakinya.

Syifa atau nama sebenarnya, Nur Syifa Athirah Amirol Melvin, 26, berkata dia tidak pernah memberi sebarang tekanan kepada Safawi untuk berkahwin sehingga menyebabkan bintang bola sepak kelahiran Dungun, Terengganu itu hilang fokus ketika beraksi di atas padang berikutan aksi kurang memberansangkan Safawi dalam tiga perlawanan JDT sebelum ini.

“Saya bekerja keras selama ini dengan tak cukup tidur dan rehat demi nak biayai dan menampung perbelanjaan diri sendiri, tak pernah sekali minta duit ‘Dia’ (Safawi) untuk sara hidup, dia pun kenal saya macam mana.

“Dia tidak perform atas padang tiada kena-mengena dengan soal peribadi, sekali pun saya tidak pernah usik hal kerjaya dia malah selalu berdoa dan memberi sokongan. Tak tahu pula boleh jadi besar macam ini. Terima kasih kepada komen maki, hina atau puji.

“Saya doakan korang jangan melatah dengan apa yang korang baca, yang mengalami dan rasai hanya kami berdua. Semoga semua dalam lindungan Allah SWT,” tulisnya di laman Instagram peribadi miliknya.

Hubungan cinta di antara Syifa dan Safawi bukan lagi rahsia selepas pelakon itu pernah beberapa kali meluahkan hubungan istimewa mereka di laman sosialnya. – KopiPlanet.com

Titik Beratkan Kesihatan, Sham Visa Nak Tengok Anak-Anak Membesar

Penyanyi Sham Visa atau nama sebenarya, Rohisham Hashim mendedahkan sejak tiga tahun lalu dia sudah berhenti daripada menjamah sebarang makanan ringan bagi menjaga kesihatannya.

Menurutnya, kesedaran itu timbul kerana ingin melihat anak-anaknya membesar sebelum dia menutup mata.

“Saya sebenarnya ada satu misi yang mana saya nak badan saya fit sebelum mencecah usia 50 tahun, tahun ini saya dah 49 tahun jadinya saya hanya ada satu tahun untuk capai impian saya itu.

“Kesedaran untuk menjaga kesihatan timbul sejak tiga tahun lalu bila saya fikir sampai bila nak makan jajan-jajan semua ini lagi sebab kalau boleh saya nak lihat anak-anak membesar dan berkahwin, kalau boleh saya nak mati dalam keadaan tubuh badan saya sihat.

“Saya tidak sempurna dan jauh lagi nak beri nasihat berkaitan bidang kesihatan tapi saya perlahan-lahan menuju ke arah itu (gaya hidup sihat),” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pengumuman Top 5 pencalonan akhir Anugerah MeleTOP Era 2020 (AME2020) yang berlangsung di Envi Skydining, Menara TA One, Jalan P. Ramlee, Kuala Lumpur semalam.

Menerusi AME2020, nama Sham tercalon menerusi kategori Fesyen MeleTOP bersaing dengan empat finalis lain iaitu Mira Filzah, Syafiq Kyle, Alif Satar dan Fazura.

Tidak menyangkakan akan tercalon dalam kategori itu, Sham bagaimanapun melahirkan ucapan penghargaan buat peminat yang tidak henti-henti menyokong kerjaya seninya sejak dari dahulu lagi.

“Memang saya tidak sangka akan tercalon dalam kategori Fesyen MeleTOP apatah lagi di kala usia mencecah 49 tahun. Tapi Alhamdulillah ini semua berkat sokongan peminat. Saya juga ingin berterima kasih kepada pihak pengurusan dan pasukan yang menguruskan imej saya sepanjang saya terlibat dalam program GegarVaganza 6 tahun lalu.

“Kalau saya buat sendiri, memang tidak jadilah fesyen Sham Visa seperti yang anda lihat sekarang ini. Ini semua berkat pertolongan mereka-mereka yang berada di belakang saya ini.

“Saya tidaklah berapa mahir mengenai fesyen tapi saya ada juga buat rujukan dengan melihat gaya dan fesyen-fesyen terkini di Internet serta di laman sosial Instagram bagi memperbaiki lagi fesyen dan gaya harian saya,” ujarnya lagi.

Dalam perkembangan lain, Sham bakal muncul dengan drama lakonannya, Family Spy yang akan ditayangkan di saluran Astro Ceria (611) bermula 11 Mac ini. Selain Sham, naskhah itu turut dibintangi Rozita Che Wan, Alif Satar, Nynna Harizal dan Datin Maria Farida. – KopiPlanet.com

Risau Kematian Mengejut, Alif Satar Dah Siap Buat Wasiat

Kematian mengejut beberapa rakan selebriti sejak kebelakangan ini turut membuatkan penyanyi dan pengacara Alif Satar, 30, risau mengenai nasib dan masa depan keluarganya.

Susulan perkara itu, Alif mendedahkan dia sudah membuat wasiat bagi memudahkan isteri dan anak-anaknya untuk meneruskan kehidupan selepas ketiadaannya.

“Orang selalu cakap biar dulu (tangguh buat wasiat), tetapi sepatutnya kita perlu buat wasiat siap-siap. Saya sebenarnya tidak berapa pandai buat benda ini tapi ia tetap perlu dibuat.

“Nabi Muhammad pun pernah berpesan setiap manusia yang hidup perlu membuat wasiat sebelum mereka menutup mata. Selain wasiat, saya pun mengambil insurans sejak anak pertama lahir sebab kita tidak tahu sampai bila kita akan hidup di dunia ini.

“Kita kena tingkatkan lagi kesedaran di kalangan masyarakat kita mengenai kepentingan mengambil insurans sebab ia penting untuk isteri dan anak-anak selepas ketiadaan kita nanti,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pelancaran drama bersiri Family Spy yang berlangsung di Great Eastern Mall, Kuala Lumpur semalam.

Menurut Alif lagi, beberapa kes kematian akibat serang jantung yang menyerang generasi muda sejak kebelakangan ini membuatkan dia lebih bersemangat untuk menyeru orang ramai agar sentiasa mengambil berat mengenai soal kesihatan.

Sehubungan itu, bapa kepada tiga cahaya mata itu telah menjalinkan kolaborasi dengan Institut Jantung Negara (IJN) bagi menggerakkan kempen kesedaran kepada orang ramai mengenai kesihatan jantung.

“Program kerjasama itu merupakan satu kempen yang dibuat melalui saluran Youtube saya untuk memberitahu dan mendidik masyarakat di luar sana tentang perlunya kita menjaga enjin (jantung).

“Saya jadi seperti tikus makmal (lab rat), jantung saya jadi bahan uji kaji tentang bagaimana sebenarnya jantung berfungsi dan baru-baru ini saya menjalani ujian yang dipanggil VO2 Max.

“Ada banyak kes orang muda terutamanya lelaki meninggal kerana serangan jantung. Diharapkan program ini akan dapat beri lebih kesedaran untuk kita semua menjaga kesihatan dengan lebih baik lagi selepas ini,” ujarnya lagi.

VO2 Max merupakan satu index terbaik untuk melihat sejauh mana kemampuan ketahanan pernafasan seseorang individu apabila menjalani sesuatu latihan kecergasan yang sistematik.

Alif mendirikan rumah tangga dengan Shadila Halid pada 15 September 2014 dan hasil perkahwinan, penyanyi lagu I Want You To Love Me itu dikurniakan tiga anak, Alisha Anugerah, 5, Ariana Mecca, 3, dan Muhammad ‘Ali yang kini berusia lima bulan. – KopiPlanet.com

Kredit Foto: Instagram Alif Satar

Enggan Caras Pelakon Veteran, Che Ta Tak Rela Disolek Jadi Tua

Pelakon Rozita Che Wan menyatakan pendiriannya bahawa dia tidak akan menerima maa-mana tawaran lakonan yang menuntutnya untuk disolek kelihatan tua daripada usia sebenar.

Menurut Rozita, 46, atau lebih mesra dipanggil Che Ta, dia beranggapan watak tersebut perlu diberikan kepada pelakon veteran bagi membantu kerjaya seni mereka.

“Kenapa harus saya ambil watak yang memerlukan muka saya kena mekap jadi tua? Lebih baik beri sahaja kepada pelakon veteran yang sedia ada.

“Kalau tidak, nanti pelakon veteran kita yang ada nak lakonkan watak apa? Bukan apa, bila saya ambil karakter yang kena mekap tua, kasihan pelakon veteran tak dapat tawaran pula,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pelancaran drama bersiri Family Spy yang diadakan di Restoran My Elephant Thai, Great Eastern Mall, Kuala Lumpur hari ini.

Menerusi drama bersiri tersebut isteri kepada Zain Saidin ini melakonkan watak seorang nenek kepada cucu yang berusia lapan tahun.

“Saya tidak kisah sekiranya diberikan tawaran watak nenek asalkan wajah saya tidak perlu disolek menjadi tua.

“Lagipun itulah realitinya saya sekarang sudah ada anak-anak yang besar,” ujarnya lagi.

Menerusi drama yang bakal ditayangkan di Astro Ceria (saluran 611) bermula 11 Mac ini, Che Ta bergandingan dengan Alif Satar, Nynna Harizal dan Datin Maria Farida.

Hujung tahun lalu, Pengerusi Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS), Datuk Hans Isaac mengumumkan pelakon muda dilarang mengenakan solekan watak orang tua mulai 1 Januari 2020 bagi memberi ruang dan peluang kepada pelakon veteran sedia ada bagi menggalas peranan tersebut. – KopiPlanet.com

Aprena Manrose Azam Nak Timang Cahaya Mata Tahun Ini

Setelah empat tahun mendirikan rumah tangga, pelakon Aprena Manrose atau nama sebenarnya, Wan Syahera Putri Aprena Wan Syahman, 27, berazam untuk menimang cahaya mata pertama tahun ini.

Baharu sahaja menjalani rawatan kesuburan bersama suami, Mohd Afiz Hazman pada Disember lalu, Aprena berharap impiannya itu akan dikabulkan Allah SWT. Aprena berkahwin dengan Afiq pada tanggal 12 November 2016.

“Sebenarnya azam saya pada tahun ini adalah nak timang cahaya mata. Ini merupakan tahun keempat saya berkahwin dan semestinya saya mengimpikan nak ada baby.

“Perasaan nak ada anak itu cukup kuat apabila sekarang saya sudah mencapai semua impian saya seperti berlakon drama dan filem. Kami tidak pernah merancang sebelum ini cuma belum lagi dikurniakan rezeki untuk menimang cahaya mata.

“Disember lalu, saya dan suami ada pergi menjalani proses rawatan kesuburan dan keputusan masih belum diketahui dan sekiranya doktor memberikan nasihat untuk menjalani rawatan IVF, mungkin kami akan pertimbangkan.

“Suami langsung tidak memberikan tekanan kepada saya sebaliknya dia sangat memahami. Cuma perasaan itu membuak-buak nak ada anak selepas saya dan kak Elizad (pelakon Elizad Sharifuddin) ada berborak mengenai perkara itu dan dia pun sekarang dalam rawatan.

“Untuk tujuan itu, saya pun dah ada rancangan untuk memperlahankan sedikit aktiviti kerja agar dapat berehat dengan secukupnya,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis tayangan perdana filem Jodoh Syaitan yang diadakan di MM2 Cineplexes, Mutiara Damansara baru-baru ini.

Selain Aprena, Jodoh Syaitan yang diarahkan Ismail Bob Hasim turut dibintangi Sofi Jikan, Allahyarham Abam Bocey, Fauziah Nawi, Jay Iswazir dan Kamarool Hj. Yusoff. Filem terbitan Da Motion Media itu bakal ditayangkan di 92 pawagam tanah air bermula 12 Mac ini.

Filem bergenre komedi seram itu mengisahkan seorang pemuda, Megat yang tidak mengetahui dirinya telah berkahwin dengan pontianak jelita. Perkahwinannya dengan wanita itu telah membuatkan hubungannya dengan ibu dan dua rakan baiknya menjadi keruh disebabkan kehadiran ‘wanita’ itu dalam hidupnya. – KopiPlanet.com