• FOLLOW US

Fitri Haris Tak Halang Anak Perempuannya Sertai Bidang Hiburan

Penyanyi Fitri Haris tidak menghalang anak perempuannya, Sofea Solehah, 15, untuk mengikut jejak langkahnya menceburi bidang seni.

Menurut Fitri atau nama lengkapnya, Mohamad Fitri Mohamad Haris, 35, anaknya sudah menunjukkkan kecenderungan ke arah bidang seni sejak beberapa tahun lalu, malah sudah mahir bermain gitar dengan belajar sendiri menerusi video yang ditonton di Youtube.

“Saya sudah nampak anak tunjuk minat ke arah bidang seni dan saya langsung tidak menghalang keinginannya sekiranya dia mahu betul-betul serius dalam bidang hiburan.

“Sekarang ini pun dia selalu menemani saya bekerja dan kadang-kala bertindak seperti pengurus saya. Anak saya ini tegas orangnya dan nampak dia serasi dengan kerja itu,” katanya kepada KopiPlanet.com

Fitri ditemui pada majlis pelancaran Karnival Jualan Bling Bling Tour 2019 yang diadakan di Embassy, The Starling Mall, Damansara baru-baru ini.

Sofea merupakan anak daripada hasil perkahwinan Fitri bersama bekas isterinya dan anaknya itu kini menetap di Singapura bersama ibunya.

Juara program Gema Gegar Vaganza (GGV) itu turut tidak kisah sekiranya anaknya tidak menceburi bidang nasyid seperti yang dibawakannya.

“Biasalah budak sekarang lebih suka dengan genre pop dan K-Pop. Dia pun memang peminat setia muzik K-Pop. Apa-apa pun saya tidak menghalang minatnya,” ujarnya lagi.

Sementara itu, menerusi Karnival Jualan Bling Bling Tour 2019, Fitri akan membuka gerai jualan tudung jenamanya, Niyat dan akan mengambil peluang untuk beramah mesra bersama pembeli dan para peminatnya.

Empat lokasi yang dipilih bagi memeriahkan karnival itu ialah di Bling Bling Melaka Fest yang diadakan pada 29 hingga 31 Mac di Melaka Mall, (Bling Bling Pantai Timur Fest, 26 & 27 April di Taman Tamadun Islam, Terangganu), (Bling-Bling Kita Raya KL, 17 hingga 19 Mei di Glo Damansara) dan (Bling Bling Kita Raya JB, 24 hingga 26 Mei). – KopiPlanet.com

Gaya & Keunikan Muzik Iqbal M. Tawan Hati Datuk M. Nasir

Pemilik syarikat rakaman Luncai Emas, Datuk M. Nasir berkata beliau tertawan dengan gaya dan keunikan muzik kumpulan Iqbal M. sehingga menyebabkannya melamar mereka menjadi artis di bawah label tersebut.

Iqbal M. yang dianggotai lima anak muda iaitu Iqbal (vokal), Johan (gitaris), Fei (gitaris), Shah (bass) dan Aidil (drummer) juga dilihat mempunyai hala tuju dan imej tersendiri yang mahu diketengahkan oleh kumpulan tersebut.

“Saya menawarkan kontrak kepada Iqbal M. kerana saya dapat lihat hala tuju mereka dalam bidang muzik. Selain itu, kalau dengar muzik yang dibawakan mereka cukup unik dan jarang-jarang dibawakan oleh kumpulan-kumpulan lain di luar sana.

“Ekspresi mereka juga saya cukup suka kerana mereka tidak ikut sahaja cakap orang sebaliknya memang ketengahkan apa yang mereka nak. Kiranya itu asas yang penting untuk artis, mereka kena lakukan apa yang mereka suka daripada ikut apa yang disuruh oleh orang lain,” katanya kepada KopiPlanet.com

M. Nasir ditemui pada majlis pelancaran album Iqbal M. berjudul Perasaan Sedih Janganlah Kau Bimbang (PSJKB) yang diadakan di The Bee, Publika, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Sementara itu, Iqbal mewakili rakan-rakannya berkata mereka membawakan genre muzik Alternative Indie Rock dan bersedia menawan hati peminat baharu.

“Kami selesa bermain dalam gig sebab dari situ akan ada peminat baharu yang mula mencari kami di Internet dan begitulah selalunya bagaimana kitaran peminat kami berkembang.

“Iqbal M. menyasarkan sasaran peminat dari usia 18 hingga 30-an. Menerusi album ini sebanyak tujuh buah lagu saya cipta sendiri dan ada satu lagu yang cukup peribadi iaitu berkisarkan tentang kucing peliharaan saya yang diberi judul Seri Dewi Damak.

“Bercakap mengenai tawaran daripada Luncai Emas, siapa yang tidak teruja apabila ditawarkan oleh sifu Datuk M. Nasir kan? Sudah pastinya kami ingin buat yang terbaik seiring dengan label syarikat rakaman kami,” ujar Iqbal.

Album PSJKB kini sudah boleh didapati menerusi Gudang Suara Records dengan harga RM30. – KopiPlanet.com

Pengarah Ayat-Ayat Cinta Bikin Filem Tentang Kisah Hidup Wak Doyok

Populariti yang diraih pelakon dan ikon fesyen, Wak Doyok di Indonesia ternyata membawa tuah kepadanya apabila pengarah filem blokbuster Indonesia, Ayat-Ayat Cinta iaitu Hanung Bramantyo bakal menghasilkan sebuah filem berkisarkan biografi kehidupan selebriti itu.

Menurut Wak Doyok atau nama sebenarnya, Mohd Azwan Md Nor, 40, dia berasa terharu dengan kesudian pihak produksi dari negara seberang itu yang mahu memfilemkan kisah hidupnya bagi tontonan orang ramai.

“Ketika diberitahu mereka mahu menghasilkan filem tentang kehidupan saya, sudah tentu saya rasa cukup terharu. Mereka beritahu kepada saya yang mereka ada buat tinjauan dalam kalangan peminat di sana tentang kisah hidup selebriti Malaysia mana yang mereka mahu saksikan.

“Kemudian nama saya berada dalam Top 3, termasuk Datuk Seri Siti Nurhaliza dan Amy Search. Akhirnya, selepas habis tinjauan tersebut, kebanyakannya mahu melihat kisah kehidupan saya. Sebenarnya saya pun tidak sangka, mungkin populariti disebabkan saya menjadi duta kopi Luwak di sana. Di mana-mana terpampang muka saya termasuk di billboard jalan raya besar di sana,” katanya kepada KopiPlanet.com

Wak Doyok ditemui pada majlis sidang media Karnival Bling Bling Tour 2019 yang diadakan di Embassy, The Starling Mall, Damansara semalam.

Menurut Wak Doyok lagi, pihak produksi di sana juga turut memberi kebebasan kepadanya untuk memilih aktor yang bakal membawakan wataknya di layar perak.

“Saya pilih pelakon Alex Abbad bagi membawakan watak diri saya. Saya pilih Alex disebabkan dia ada jambang dan mempunyai ketinggian seperti saya.

“Untuk watak saya ketika waktu remaja pula, saya masih lagi sedang mencari pelakon yang sesuai untuk menggalas peranan itu,” ujarnya lagi yang akan berkongsi kisah kehidupannya dari kecil hingga sekarang sebagai intipati jalan cerita filem itu nanti.

Sementara itu, dalam perkembangan sama, Wak akan kembali ke set penggambaran filem Abang Long Fadil 3 arahan Syafiq Yusof pada bulan hadapan. – KopiPlanet.com

Che Ta Mahu Ambil Tindakan Mahkamah Terhadap Bekas Pemandu

Pelakon popular Rozita Che Wan atau Che Ta menegaskan dia akan mengambil tindakan mahkamah terhadap bekas pemandunya yang dikatakan menyebarkan cerita tidak benar.

Che Ta dalam satu kenyataan berkata, dia juga mahu membuat saman malu dan mahu individu berkenaan membuat permohonan maaf secara terbuka.

“Bayar tetap bayar. Gaji dia sudah dibayar penuh seperti biasa berjumlah RM2,000 hari ini. Tapi dengan apa yang dia (Muhammad Riduan) sudah lakukan kepada saya dengan menyebarkan cerita tak benar, sekaligus jatuh fitnah dan memalukan, kami akan ambil tindakan tegas.

“Kami sudah berhubung dengan peguam untuk tindakan mahkamah. Malah, kami juga nak buat saman malu dan memohon dia melakukan permohonan maaf secara terbuka,” ujar Che Ta yang mengulas dakwaan mengenai isu bekas pemandu peribadinya, Muhammad Riduan tidak dibayar gaji dan teraniaya.

Isu berkenaan mula timbul apabila Riduan dikatakan telah menularkan cerita tentang perkara tersebut di laman sosial Facebook dengan dakwaan tidak dibayar gaji oleh pasangan pelakon berkenaan.

Malah, Che Ta turut menegaskan bahawa dia tidak pernah langsung tidak membayar gaji pekerjanya, selain mengakui agak terlewat membayar gaji untuk bulan Februari.

“Gaji dia bulan pertama dibayar seperti biasa. Cuma untuk bulan Februari saya terlambat bayar kerana tidak masuk ke pejabat untuk menguruskan hal kerja termasuk pembayaran gaji.

“Kebiasaannya saya akan bayar gaji setiap hujung bulan atau selewat-lewatnya sebelum masuk tarikh ketujuh bulan seterusnya. Itu standard biasa. Bulan Februari saya banyak urusan kerja luar dan tak dapat masuk ke pejabat.

“Semalam pada tarikh 6 Mac saya baru masuk pejabat. Selesai urusan yang patut termasuk mesyuarat, saya sudah bersedia nak isukan cek kepada pembantu peribadi… tiba-tiba dia buat hal viralkan perkara ini. Saya asalnya nak bayar dan dia juga sudah bersetuju dengan jumlah gaji yang akan dibayar,” ujarnya.

Dalam pada itu, Che Ta memberitahu bekas pemandunya itu telah bercuti selama 12 hari dan hanya bekerja selama 16 hari sahaja pada bulan lalu.

“Dia hanya bekerja 16 hari saja, teapi saya masih nak bayar gaji penuh kepadanya iaitu sebanyak RM2,000. Namun Zain sendiri cakap dengan jumlah kerjanya pada bulan Februari, patut dibayar RM1,000 saja. Selepas dipertimbangkan, saya nak bayar kepadanya RM1,500.

“Dia cakap tak mahu kerja dengan saya lagi dan tarikh akhir bekerja pada 23 Februari. Mungkin sebab sedar diri kerjanya tak bagus dan rasa tak terjamin, maka mulalah nak tularkan benda yang sebaliknya. Buat cerita itu dan ini demi menutup kesalahan diri,” katanya sambil menegaskan lelaki itu juga menunjukkan prestasi kerja yang hambar.

Dedah pelakon itu lagi, sepanjang bekerja dengannya bekas pemandunya itu lebih banyak menghabiskan masa dengan tidur di sofa pejabat dan surau serta membuat kerja lebih masa dengan menjadi pemandu Grab pada waktu malam sehingga lewat pagi.

“Soal nak buat kerja lain itu saya tak pernah larang, tetapi sampai etika kerja jadi ‘ke laut’ hingga tak datang tepat waktunya, apa saya patut beri muka dengan orang macam ini? Banyak kesalahan dan masalah yang ditimbulkan, namun saya cuba pejam mata. Nampak gayanya, dia cuba menguji tahap kesabaran diri.

“Daripada awal dia bersetuju nak kerja dalam tempoh jam yang panjang, tetapi dalam sepanjang tempoh itu bukan dia kena bekerja pun. Dalam seminggu pun ada kalanya dia hanya perlu datang dalam tiga atau empat hari. Kalau saya bercuti atau tiada dalam Kuala Lumpur, tugasnya tidak diperlukan. Malah, ada kalanya Zain yang menjadi pemandu,” katanya sambil mengakui tidak pernah berdepan masalah dengan pemandu peribadinya.

“Dulu pernah ada pemandu peribadi yang bekerja sampai 10 tahun dengan saya. Begitu juga pemandu seterusnya. Kedua-dua mereka menunjukkan sikap yang baik dan rajin. Cuma yang kali ini pula sebaliknya.

“Saya ingat lagi masa awal dia ditemuduga untuk menjadi pemandu peribadi, siap cakap kalau tak bagus khidmatnya dia sanggup tak dibayar gaji. Banyak kesalahan dan sikapnya yang melanggar etika. Cuma tidaklah sampai saya terfikir nak merakamkan atau mengambil gambar sebagai bukti. Kalau ada semua bukti sebegitu, saya rasa baru dia tahu langit ini tinggi atau rendah. Hanya tak terdetik langsung nak buka aib dia,” katanya.

Pada masa sama, Che Ta juga secara peribadi menyifatkan lelaki itu seorang yang baik, namun masih terlalu muda dan belum cukup matang.

“Ketika saya sebut kesalahannya sewaktu bekerja, dia sendiri mengakuinya. Dia sedar yang tak patut buat kerja lain jika ia mengganggu prestasi kerja. Dia pernah terlelap waktu tidur ketika kami dalam perjalanan ke Johor. Saya minta dia berhenti memandu dan membasuh mukanya.

“Dia harus fikir dengan sikapnya itu, nyawa orang lain boleh tergadai. Saya dan Zain pun rasa yang dia sebenarnya dihasut oleh rakan dan orang sekeliling untuk memuat naik status berunsur provokasi. Dengan cara budi bahasa dimilikinya, saya rasa dia tidak akan tulis sebegitu,” katanya. – KopiPlanet.com

Mas Khan Kongsi Video Bunyi Wanita Mengerang Di Bilik Hotel

Pelakon filem Misteri Dilaila, Mas Khan berkongsikan sebuah video di laman Instagramnya memaparkan aksi audio seorang wanita yang sedang melakukan hubungan seks di sebuah bilik hotel.

Mas Khan, 25, menulis di kapsyen video itu, “Peringatan 18 tahun ke atas. Guys, tolong hormat bilik sebelah ok! Kalau ye pun kau nak ……, slowdown the volume ah arghh stress aku wei. Trauma aku dibuatnya.”

Video yang sudah ditonton lebih daripada 60,000 kali itu turut mendapat komen daripada rakan selebriti seperti Fatin Afeefa, Elisya Sandha, Sufie Rashid, Salina Saibi dan Riz Amin yang terhibur dengan video yang dikongsikan oleh aktor itu.

Menerusi ruangan komen, kejadian dipercayai berlaku di sebuah hotel murah yang diduduki Mas Khan ketika sedang menjalani penggambaran.

Yang menariknya, pengikut Mas Khan turut terhibur dengan pintu bilik wanita itu yang bernombor 420 yang membawa maksud tarikh 20 April yang sering dikaitkan dengan hari ‘perayaan’ untuk si penghisap ganja. – KopiPlanet.com

Ernie Zakri Enggan Nyanyikan Lagu Misteri Selama Setahun

Penyanyi Ernie Zakri menegaskan dia enggan untuk menyanyikan lagunya sendiri berjudul Misteri dalam mana-mana persembahan selama setahun.

Menurut Ernie, dia mengambil keputusan tersebut semata-mata mahu memandang ke hadapan dan tidak mahu mengenang kembali segala yang berlaku sebelum ini.

“Untuk tempoh setahun ni saya berani berjanji untuk tidak menyanyikan lagu Misteri. Kalau ada penganjur yang mahu saya menyanyikan lagu itu, saya akan terangkan kepada mereka.

“Kalau bercakap pasal move on, saya memang betul-betul kena lakukannya dan mahu buka buku baharu. Saya sayang dengan lagu berkenaan, tetapi mungkin rezeki tidak berpihak kepada saya,” ujarnya.

Ernie berkata demikian ketika ditemui semasa majlis sidang akhbar acara Minggu Setiausaha yang berlangsung petang tadi.

Isu mengenai lagu berkenaan timbul apabila ia tidak tercalon dalam saingan separuh akhir Muzik Muzik 33 sehingga menimbulkan kekecewaan dalam kalangan peminatnya.

Sehinggakan, ada yang mendakwa kegagalan lagu ciptaan Gouffran dan Sang Hitam itu berkaitan dengan campur tangan bekas syarikat rakamannya iaitu FMC Music.

Jelas Ernie, keputusan yang dibuat ini juga tiada berkaitan dengan unsur dendam, biarpun diberitahu kegagalan lagu tersebut gagal untuk layak kerana gagal mendapat undian yang mencukupi.

“Secara jujurnya apabila lagu itu gagal layak, selama seminggu saya memikirkan apa punca yang membuatkan ia tidak layak, misalnya adalah vokal saya yang tidak cukup baik atau tidak bagus untuk saya.

“Namun bila difikirkan semula, tiada apa yang perlu dipersalahkan untuk diri sendiri. Apa yang penting saya perlu redha dan move on. Lagipun dengan apa yang berlaku bukan bermakna karier saya dah berakhir,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Noraniza Idris Buat Konsert Bukan Sebab Meniru Artis Seangkatan

Setelah lama mendiamkan diri, akhirnya penyanyi yang terkenal dengan jolokan Ratu Etnik Kreatif Malaysia, Noraniza Idris bakal tampil dengan beberapa siri showcase jelajah sebelum acara kemuncak konsert di Istana Budaya dan di Singapura.

Menurut Noraniza, sebelum mengadakan konsert berskala besar, Malai Solo di Istana Budaya tahun hadapan, dia terlebih dahulu akan ‘warm up’ dengan mengadakan Sawo Matang – Noraniza Idris Special Showcase yang bakal berlangsung dari 12 hingga 14 April ini di Matic, Kuala Lumpur.

“Saya buat konsert bukan sebab terikut-ikut dengan artis seangkatan yang sekarang tampil dengan konsert mereka. Saya bukan seorang yang suka meniru sebaliknya saya nak irama Malaysia terus dipertahankan dan diteruskan kepada generasi baharu.

“Disebabkan itu saya tampil dengan konsert siri jelajah ini agar remaja sekarang menghargai irama keseniaan kita, kalau kita tak pertahankan siapa lagi nak buat kan,” katanya kepada KopiPlanet.com

Noraniza ditemui pada majlis sidang media Siri Jelajah Malai Solo di Kompleks Kraf, Kuala Lumpur semalam.

Program itu akan dimulakan dengan Sawo Matang Noraniza Idris Special Showcase (Matic, Kuala Lumpur pada 12 hingga 14 April 2019), Iktiraf Noraniza Idris In Concert Singapore (9 November 2019) dan diakhiri Malai Solo Noraniza Idris In Concert (2 hingga 4 April 2020).

Pelantun lagu hit Awallah Dondang ini berkata perancangan untuk mengadakan konsert sudah direncana sejak tahun lalu dan ia menelan kos sebanyak RM2 juta bagi keseluruhan konsert jelajah tersebut.

“Sepanjang 30 tahun karier saya, inilah baru pertama kali saya mengadakan konsert besar-besaran. Saya perlu ada kekuatan luar biasa sebab satu saat silap akan jejaskan keseluruhan show.

“Apabila sudah merancang kita perlu teruskan, setakat ini saya tidaklah terpengaruh dengan konsert artis seangkatan. Saya tak paksa diri pun,” katanya lagi.

Untuk persembahan Sawo Matang Noraniza Idris Special Showcase di Matic pada 12 hingga 14 April ini, ia akan melibatkan seramai 100 artis kebudayaan dengan lapan segmen transformasi etnik pelbagai kaum yang terdapat di Malaysia.

Tiket berharga RM99, RM119, RM139, RM169 dan RM189 boleh didapati menerusi Harithmai Production di talian 019-3391445, 018-8714305, 011-37700894 atau 018-3981810. – KopiPlanet.com

Air Mata Zizan Tumpah Saat Menonton ‘Saya Jual Ye Bang’

Pelakon Zizan Razak mengakui air matanya tumpah saat menonton super telemovie terbaharu lakonannya terbitan Astro First Eksklusif berjudul Saya Jual Ye Bang.

Menurut Zizan, super telemovie berkenaan telah berjaya membuatkan dia menangis tatkala menonton pengakhiran cerita berkenaan yang telah menunjukkan sisi matangnya dalam bidang lakonan.

“Saya ini jenis susah nak menangis bila tengok mana-mana drama atau filem, tetapi bila tengok Saya Jual Ye Bang air mata saya menitis juga tadi. Saya menangis sebab tersentuh dengan jalan ceritanya serta ia turut menampilkan sisi lain saya yang sebelum ini orang tak nampak.

“Super telemovie juga ini menyerlahkan sisi matang dan serius saya apabila membawakan watak seorang suami tidak dihiraukan isteri yang mengejar glamor serta lupa diri. Banyak bermain dengan emosi di sebalik genrenya komedi romantik,” katanya.

Zizan kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pratonton super telemovie Saya Jual Ye Bang yang berlangsung di GSC The Gardens, Kuala Lumpur semalam.

Selain Zizan, karya arahan Kabir Bhatia itu turut dibintangi Uqasha Senrose, Datuk AC Mizal, Nadiyah Shahab, Idris Khan, Vicha, Bell Ngasri, Ray Era dan Raianna.

Sementara itu, penerbit eksekutif Gayatri Su-lin Pillai berkata, pihaknya yakin Saya Jual Ye Bang mampu mencuit hati penonton di luar sana.

“Super telemovie yang berdurasi 100 minit ini merupakan adaptasi daripada filem Taiwan berjudul Ace Of Sales. Kami hanya mengambil sebanyak 50 peratus inspirasi daripada filem tersebut.

“Penggambaran pula mengambil masa selama 12 hari di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor. Ia memberikan kelainan ia turut memaparkan realiti kehidupan pengacara Astro Go Shop yang dilakonkan oleh watak Uqasha,” katanya.

Ia mengisahkan tentang Rose (Uqasha) seorang pegawai pemasaran bercita-cita tinggi yang mempunyai seorang suami yang penyayang dan merendah diri iaitu Amin (Zizan) seorang mekanik.

Rose mula berubah selepas bergelar hos program Astro Go Shop sehingga hampir terpalit skandal dengan bosnya, Mr. Sam (Idris Khan).

Dapatkah rumah tangga mereka diselamatkan atau adakah Rose akan terus tenggelam dengan dunia yang penuh glamor yang menjadi impiannya selama ini?

Saya Jual Ye Bang bakal ditayangkan bermula 14 Mac ini menerusi saluran 480 dan Astro On Demand. – KopiPlanet.com

Uqasha Tak Tertekan Soal Kahwin, Mahu Lelaki Kuat Pegangan Agama

Pelakon Uqasha Senrose mengakui tidak berasa tertekan apabila sudah ramai bertanyakan bila gilirannya akan mendirikan rumah tangga selepas adiknya, Nelydia Senrose membuat pengumuman bakal berkahwin tidak lama lagi.

Menurut Uqasha atau nama lengkapnya, Nik Zaris Uqasha Nik Sen, 27, dia tidak mahu terburu-buru menamatkan zaman bujang semata-mata desakan orang sekeliling, sebaliknya ingin mencari bakal suami yang mampu membimbingnya pada masa akan datang.

“Saya tidak tertekan apabila ada yang bertanya bila pula giliran saya (untuk berkahwin). Lagipun saya tidak kisah kalau Nelydia kahwin dulu ssebab jodoh dia sudah sampai dan saya gembira untuk dia.

“Malah, saya tidak sangka pula video baling bunga semasa majlis ‘bridal shower’ Nelydia menjadi viral. Kisahnya, dalam ramai-ramai itu, saya seorang sahaja yang tiada pasangan lagi, jadi mereka sengaja beri ruang kepada saya untuk dapatkan jambangan bunga itu,” katanya kepada KopiPlanet.com

Uqasha ditemui pada majlis tayangan media Astro First Eksklusif, Saya Jual Ye Bang di GSC The Gardens, Kuala Lumpur semalam.

Pelakon kelahiran Kelantan itu juga mengatakan dia tidak kisah mengenai soal pangkat atau status bakal suaminya, asalkan si dia merupakan seorang yang memahami karier seninya selain seorang yang kuat pegangan agama.

“Sekarang saya dalam misi mencari calon yang sesuai, namun enggan terburu-buru sebab tidak mahu tersalah pilih. Saya juga tidak kisah mengenai status atau pangkat bakal suami asalkan dia sentiasa berusaha dalam kehidupan untuk memberikan yang terbaik.

“Saya juga kalau boleh nak lelaki yang kuat pegangan agama sebab saya percaya seseorang lelaki itu tugasnya adalah untuk membimbing isteri mereka ke jalan yang baik. Tak boleh juga kalau wanita sahaja yang ada pegangan agama, lelaki pun kena sama sebab dia yang akan mengemudi sesebuah keluarga,” ujarnya lagi.

Dalam perkembangan seni, Uqasha kini sedang sibuk menjalani penggambaran drama arahan Michael Ang berjudul Setelah Lafaznya Akad di Melaka. Menerusi naskhah itu, Uqasha bergandingan dengan Kamal Adli. – KopiPlanet.com

Individu Dakwa Nampak Aliff Aziz, Octovia Manrose Berpegangan Tangan?

Seorang individu mendakwa ternampak kelibat dua orang pelakon yang sedang terpalit kontroversi, Aliff Aziz dan Octovia Manrose di sebuah pasar raya di Kelana Jaya.

Menerusi status yang dimuat naik di Facebook, individu itu mengatakan kedua-duanya berjalan sambil berpegangan tangan.

“Saja nak cakap artis yang rumah tangga tengah nak runtuh tu ada kat Giant Kelana Jaya. Jalan-jalan pegang tangan lagi dengan si octopus tu,” ujarnya.

Biarpun tidak menulis nama sebenar nama artis berkenaan, namun ramai yang beranggapan ia ditujukan kepada kedua-dua pelakon berkenaan.

Sebelum ini, Aliff dan Octovia terpalit dengan kontroversi apabila isteri pelakon berkenaan, Bella Astillah mendedahkan kedua-duanya pergi ke kelab malam bersama pada pukul tiga pagi.

Malah, Octovia sendiri telah mengakui tentang perkara berkenaan dan sudah meminta maaf kepada isteri pelakon kelahiran Singapura itu.

Sementara itu, ketika ditanya sama ada dia sempat mengambil gambar kedua-dua pelakon berkenaan, individu itu mengatakan dia tidak sempat berbuat demikian.

“Hahahaha. Tak sempat tgkap gambo, benda depan mata. Tgkap gambo dpn2 nt kena saman pulak. Sis is tak tahan. Buat mcm xde apa2 yg berlaku je. Si sotong tu pulak kemain dh mtk maaf kat media kan. Rupanyaa lakonan semata2. Hahaha,” ujarnya. – KopiPlanet.com