• FOLLOW US

“Saya Dilahirkan Di Klang, Selangor Oleh Ibu Saya Warganegara Malaysia” – Amelia Henderson

Pelakon Amelia Henderson telah mengharumkan nama negara apabila berjaya memenangi trofi Asia Model Awards Model Star Award mewakili Malaysia dalam sebuah majlis yang diadakan di Seoul, Korea Selatan semalam.

Kemenangan aktres berdarah kacukan India dan Sweden itu menerima pelbagai ucapan tahniah daripada para pengikut di laman Instagamnya.

Namun begitu, dalam ramai-ramai yang memberikan ucapan tahniah, ada juga terselit satu komen yang mempertikaikan kemenangan Amelia yang dikatakannya tidak layak untuk mewakili Malaysia hanya disebabkan dia bukan Melayu.

Individu itu menulis, “Awak bukan Melayu, orang Malaysia sepatutnya menghalang kemenangan orang luar seperti kamu. Kamu mungkin cantik tapi kamu tidak melambangkan kami orang Melayu. Mungkin kemenangan kamu dibiaya oleh orang lain. Senang cerita, awak bukan orang Melayu.”

Tidak duduk diam, Amelia kemudiannya membalas komen tersebut yang dilihat menafikan kemenangan yang telah diraihnya itu.

“Saya sangat sedih komen ini datang daripada orang Malaysia sendiri. Sudah 2019, sepatutnya setiap daripada kita tahu negara kita terdiri daripada kepelbagaian kaum dan etnik yang duduk di bawah satu bumbung. Ya, saya bukan orang Melayu tapi saya dilahirkan di Klang, Selangor oleh ibu saya yang merupakan warganegara Malaysia.

“Walaupun bapa saya orang luar tapi saya dibesarkan dan belajar di negara saya. Malaysia adalah tanah air saya sama seperti kamu dan tiada apa yang lebih membanggakan saya apabila dapat mewakili negara sendiri.

“Saya bukanlah boneka yang boleh dibayar untuk menyampaikan mesej. Saya sama sahaja seperti kamu, warganegara Malaysia,” tulis aktres berusia 24 tahun itu.

Menerusi ruang komen, ramai selebriti tempatan turut mengucapkan tahniah di atas kemenangan Amelia seperti Puan Seri Tiara Jacquelina, Marsha Milan, Amber Chia dan Ning Baizura. – KopiPlanet.com

Syifa Melvin Bidas Kenyataan Sarah Hildebrand Tentang Instafamous

Pelakon dan juga Instafamous terkenal, Syifa Melvin membidas kenyataan yang dibuat oleh pelakon Sarah Hilderbrand tentang Instafamous.

Sarah menerusi kenyataan dibuat menerusi sebuah akhbar menyatakan terlampau ramai selebriti internet atau ‘instafamous’ yang merosakkan industri sekali gus menjejaskan masa depan golongan anak seni.

“I totally disagree dengan statemet Sarah, itulah dunia sekarang, kita tak boleh nak berhentikan perkara sebegitu sebab dunia sekarang adalah dunia cyber, semua benda yang viral adalah dari kuasa INTERNET!

“Pandanglah dari sudut positive yang itu rezeki mereka “instafamous” dan wujudkanlah persaingan yang sihat dalam diri instead of calling people STUPID,” luahnya menerusi Instagram Story miliknya.

Menerusi kenyataan yang dibuat oleh Sarah itu lagi, dia menyatakan semua orang mahu dikenali sebagai instafamous, tetapi tidak tahu apa sumbangan mereka pada industri hiburan tanah air.

Dalam pada itu, Syifa menegaskan bahawa berbanding artis yang ada televisyen sebagai platform, sebalik Instafamous hanya mempunyai Internet sebagai platform mereka.

“Artis dan sah sah keluar tv dan sah2 ramai orang tengok TV, medium untuk Instafamous hanyalah di platform internet yang tak semua mengenali mereka.

“Kenapa perlu ada statement berbaur dengki? Aku pun dikenali sebagai INSTAFAMOUS terkesan sedikit sebanyak dengan statement Sarah,” luahnya.

Tegasnya lagi, ada artis yang setuju dengan kenyataan yang dibuat oleh Sarah dan dirinya memandangkan mereka dalam dua bidang yang berbeza.

“Percayalah pada rezeki Allah, famous macam mana pun kau, kalau itu bukan rezeki dari Allah, takkan jadi hak kau jugak.

“Jadi, jangan menuding jari pada golongan Instafamous bila job tak banyak masuk. Tapi doa pada Allah murahkan lagi rezeki,” ujar adik kepada pelakon Syatilla Melvin itu. – KopiPlanet.com

Gara-Gara Pakai Kebaya, Bunga Citra Lestari ‘Dikutuk’ Peminat

Masih lagi berkisarkan tentang baju raya. Terbaharu, selebriti dari Indonesia, Bunga Citra Lestari pula menerima kutukan daripada peminat di tanah kelahirannya apabila dia menggayakan baju kebaya tradisional yang sering digayakan wanita di Malaysia.

Bunga yang juga merupakan isteri kepada pelakon asal Malaysia, Ashraf Sinclair memakai baju kebaya berona hijau lumut ketika sambutan lebaran baru-baru ini.

Dalam pada komen memuji, terselit satu dua komen yang mencemuhnya kerana menggayakan busana yang sinonim dengan orang Malaysia.

Menurut mereka, masih banyak lagi baju tradisional dari Indonesia yang boleh dipakai oleh pelakon filem My Stupid Boss itu.

Namun tidak semua pengikut Bunga suka mencaci membuta tuli, sebaliknya ada juga yang boleh berfikiran panjang dengan mengatakan isu yang diperkatakan itu adalah sesuatu yang remeh untuk dibahaskan.

Seharusnya kita saling meraikan kepelbagaian dan tidak ada salahnya jika sesekali Bunga mahu menukar citarasanya dengan berpakaian tradisional dari negara mana pun. Bukankah fesyen itu tiada batasnya? – KopiPlanet.com

Baju Raya Ketat Digayakan Izreen Azminda Dikritik Netizen

Sejak mendirikan rumah tangga dengan pemuzik Ude Wahid, pelakon Izreen Azminda Aznam dilihat lebih memberikan fokus terhadap menguruskan keluarga.

Kini sedang menanti detik melahirkan cahaya mata hasil perkahwinannya dengan Ude, Izreen yang sarat hamil lapan bulan berkongsikan foto rayanya bersama suami tercinta di kampung halaman.

Namun, langkahnya memuat naik gambar tersebut mendapat kecaman ramai netizen apabila kebanyakan daripada mereka tidak menyukai fesyen baju ketat yang digayakan Izreen pada sambutan lebaran kali ini.

Netizen berpendapat pakaian Izreen tidak sesuai untuk dipakai wanita hamil kerana terlalu ketat sehingga menampakkan bentuk badannya.

 

Izreen mendirikan rumah tangga dengan Ude atau Muhammad Radzi Abdul Wahid pada 8 Ogos 2017 secara rahsia atas permintaan pemuzik itu yang ketika itu sudah pun mempunyai isteri.

Ude kemudiannya menceraikan isteri pertamanya, Intan Liana Saleh pada 22 Mac 2018 selepas lima tahun berkahwin. Pasangan itu mempunyai dua anak lelaki, Arish Muqri, 4, dan Ariq Muqri, 2 tahun.

Izreen sebelum ini pernah berkahwin dengan jurukamera, Muhammad Riza Baharuddin pada 2012 namun bercerai dua tahun kemudian.

Mereka telah dikurniakan seorang anak lelaki, Muhammad Adrian Umar yang kini berusia enam tahun. – KopiPlanet.com

Setelah 20 Tahun, Akhirnya Adam Corrie Dapat Pegang Watak Utama

Pelakon Adam Corrie menyatakan setelah 20 tahun dirinya berkecimpung dalam bidang lakonan, akhirnya dia telah diberikan watak utama dalam filem.

Menurut Adam, dia telah diberi peranan utama untuk membintangi sebuah filem berjudul Kafir yang baru sahaja selesai menjalani penggambaran pada bulan puasa lalu.

“Alhamdulillah, selama 20 tahun dalam industri inilah kali pertama saya dapat watak utama. Setakat ini penggambaran semuanya sudah berjalan dengan lancar.

“Kalau diikutkan sudah lama saya tidak berlakon pada bulan Ramadan, tetapi untuk filem ini kira-kira seminggu saya berpuasa di lokasi penggambaran,” ujarnya.

Bercerita lebih lanjut mengenai filem terbaharu lakonannya itu, Adam memberitahu dia membawakan watak seorang lelaki yang sanggup meninggalkan anak dan isteri semata-mata demi Islam.

Dalam pada itu, ketika ditanya tentang penerimaannya untuk membintangi filem berkenaan adalah kerana karakter yang dibawakannya itu memberi cabaran tersendiri buat dirinya.

“Bagi saya ia merupakan watak yang berat iaitu seorang suami yang menghadapi pelbagai ujian apabila dirinya mengambil keputusan untuk masuk Islam.

“Selain itu, saya anggap ia agak mencabar kerana ada penggambaran dilakukan semasa bulan puasa. Tidak dinafikan ia memang agak memenatkan dan selepas ini memang saya tak akan terima sebaran tawaran ketika bulan Ramadan,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Anzalna Nasir Nafi Sudah Buat Akaun Instagram Anak

Membuat akaun Instagram khas untuk anak terutamanya yang baru dilahirkan antara yang menjadi pilihan segelintir selebriti hari ini.

Bagaimanapun, pelakon Anzalna yang baru sahaja melahirkan cahaya mata sulung barup-baru ini menafikan tentang kewujudkan akaun Instagram anaknya iaitu Mohamad Eidress.

“Sangat murni niat pengguna ig (Instagram) ni tapi ini bukan Eidrees punya ig. Nanti bila mummy senang mummy buatkan.

“Sekarang, saya sengaja buat mummy busy so dia boleh focus kat saya. Yang ikhlas, Mohamad Eidrees bambam,” ujarnya menerusi caption yang ditulis di Instagram.

Pelakon berkenaan selamat melahirkan cahaya mata lelaki pada 31 Mei lalu di sebuah hospital di Kuala Lumpur, iaitu kurang seminggu ketika umat Islam menyambut Aidilfitri.

Anzalna dan suaminya, Muhamad Hanif Mohamad Zaki dikurniakan cahaya mata sulung setelah tiga tahun mendirikan rumah tangga. Kedua-duanya berkahwin pada tahun 2016. – KopiPlanet.com

Kredit Foto: Instagram Anzalna Nasir

Terlalu Aktif Pada Musim Perayaan, Fasha Sandha Alami Keguguran

Hasrat pelakon Fasha Sandha dan Aidil Aziz untuk menimang cahaya mata sulung bersama tidak kesampaian apabila aktres itu disahkan keguguran.

Fasha yang berkongsikan berita sedih itu menerusi laman Instagramnya menyatakan sebelum cuti beraya doktor sudah memberi pesanan kepadanya supaya banyakkan berehat dan tidak terlalu lasak.

“Ibu minta maaf suamiku tercinta, Rayfal dan Jemyma sayang. Sebelum cuti beraya doktor dah pesan untuk banyakkan berehat, jangan terlalu lasak-lasak. Ibu tak dengar cakap doktor untuk jangan banyak bergerak masa raya ni, ibu naik turun keretapi, naik turun kapal terbang, jalan laju-laju, buat kerja sampai selalu terlupa ada baby kecil dalam perut ibu.

“Ibu terlalu aktif sampai lupa kandungan awal ibu perlukan ibu banyak berehat. Ibu tahu ibu bukanlah ibu yang terbaik. Untuk semua pengikut saya, terima kasih di atas doa dan saya sangat sedih untuk umumkan yang saya mengalami keguguran,” tulisnya.

Luah pelakon itu lagi, dia memohon doa daripada peminat-peminatnya supaya dia dan suami kuat dalam melalui ujian yang dilaluinya itu.

“Terima kasih Allah kerana telah menumpangkan anak syurga ini dalam rahimku, walaupun hanya untuk seketika,” ujarnya lagi.

Fasha berkahwin dengan Aidil pada 30 Mac lalu di Kangar, Perlis. Pelakon itu kemudiannya mengumumkan dia sedang hamil tiga minggu pada 22 Mei lalu.

Fasha turut mempunyai dua cahaya mata hasil perkahwinan pertama iaitu Putra Rayfal Ramli, 5, dan Putri Raysha Jemyma, 4. – KopiPlanet.com

Aiman Hakim, Zahirah Macwilson Akhirnya Ikat Tali Pertunangan

Pasangan pelakon Aiman Hakim Ridza dan Zahirah Macwilson telah mengikat tali pertunangan hari ini.

Ia disahkan menerusi gambar yang dimuat naik oleh Aiman Hakim menerusi laman Instagram miliknya.

“Engaged Alhamdulillah syukur,” tulis Aiman menerusi gambar yang dimuat naik.

Dengan pertunangan tersebut, ia sekali gus menamatkan spekulasi tentang kunjungan Aiman ke Perth, Australia pada bulan puasa lalu.

Malah, majlis berkenaan juga turut diadakan di rumah keluarga Zahirah di Perth. – KopiPlanet.com

Kredit Foto: Instagram Aiman Hakim

Alyah Sudah Lali Dengan Pertanyaan Tentang Cahaya Mata

Penyanyi Datin Noor Hasliah Abu Hasan atau lebih sinonim dengan panggilan Alyah menyatakan bahawa dirinya sudah lali dengan pertanyaan mengenai cahaya mata.

Bagi Alyah, dia sememangnya sudah bersedia dengan soalan-soalan sebegitu apabila pergi berkunjung ke rumah saudara mara ketika Aidilfitri.

“Apabila ada orang yang tanya, saya akan okey sahaja dan tidak pun ada rasa marah. Lagipun saya jenis yang tidak akan mengelak untuk ditanya sebarang soalan.

“Walaupun soalan yang ditanyakan itu seperti ditusuk pisau, saya tidak akan lari kerana sejak dahulu lagi saya sudah diajar oleh keluarga supaya berani menghadapinya,” ujar penyanyi berkenaan.

Menurutnya, biarpun memiliki anak itu adalah satu keinginan buat dirinya, bagi penyanyi berkenaan Allah adalah sebaik-baik perancang.

“Sudah enam tahun berkahwin dan saya pun memang dah lali dengan pertanyaan sebegitu. Sepanjang bergelar artis ini juga ia banyak mengajar saya untuk belajar menghadapi dugaan,” ujarnya isteri kepada Datuk Ramli MS itu.

Ditanya mengenai perkembangan karier nyanyian pula, Alyah memberitahu dia merancang untuk mengadakan showcase atau mini konsert sempena 20 tahun dia berada dalam industri seni.

“Ini bukanlah satu janji… cuma saya berharap ia akan dapat direalisasikan. Saya memang tengah berusaha bersungguh-sungguh untuk ke arah itu,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Ara Johari Enggan Bercuti Ke Luar Negara Ketika Sambutan Aidilfitri

Apabila berbicara tentang sambutan Hari Raya Aidilfitri, sudah semestinya antara perkara yang menjadi kewajipan adalah pulang ke kampung halaman untuk menyambutnya bersama keluarga tercinta.

Namun begitu, tidak dinafikan juga ada sebilangan yang akan memilih untuk bercuti ke luar negara semasa sambutan Aidilfitri.

Bagi penyanyi Ara Johari, dia sememangnya akan menolak untuk berbuat demikian memandangkan Aidilfitri akan disambut setahun sekali sahaja.

“Saya anggap mereka yang pergi bercuti ketika hari raya itu merupakan satu kerugian. Ketika inilah kesempatan yang ada untuk kita menikmati kemeriahan serta pelbagai hidangan.

“Kalau nak pergi bercuti sekalipun boleh sahaja pergi pada hari-hari yang lain. Jadi, kenapa nak perlu pergi bercuti ke luar negara pada hari raya,” jelasnya.

Dalam pada itu, mengenai perancangannya untuk sambutan Aidilfitri, Ara menyatakan dia mungkin akan mengadakan majlis rumah terbuka.

“Ikut perancangan rasanya sambutan Aidilfitri tahun ini akan lebih meriah dan saya akan buat majlis rumah terbuka yang lebih besar.

“Saya rancang akan anjurkan majlis rumah terbuka untuk saudara mara dan orang kampung. Selain itu, saya juga akan adakan sesi bertemu peminat nanti,” ujarnya. – KopiPlanet.com