• FOLLOW US

admin

Neelofa Sudah Lali Gosip Sering Dikaitkan Dengan Selebriti Lelaki

Pengacara popular, Neelofa menyatakan bahawa dirinya kini sudah lali terhadap gosip yang mengaitkannya dengan beberapa selebriti termasuk yang terbaharu pendakwah bebas yang juga pelakon PU Riz.

Neelofa berkata, dia menganggap segala gosip yang timbul itu sebagai asam garam seorang selebriti yang sudah lebih sedekad dalam dunia hiburan.

“Minggu ini sahaja sudah beberapa nama selebriti dikaitkan dengan saya, misalnya seperti dikatakan sudah bertunang dengan Zizan, hubungan dengan dengan Hans Isaac termasuklah dengan PU Riz sebelum ini. Saya sudah terbiasa dengan gosip sebegini apabila orang cuba ‘kenen-kenenkan’ dan ‘satukan’ saya dengan sesiapa sahaja.

“Perkara ini bukanlah sesuatu yang baru dialami. Saya sudah lebih 10 tahun dalam industri seni ini dan sudah tempoh banyak gosip dengan ramai individu,” jelasnya.

Dia berkata demikian ketika ditemui pada Majlis Penyerahan Cek Sumbangan Ibadah Korban Pertubuhan Kasih Neelofa Bersama RichWorks International.

Neelofa menerusi Pertubuhan Kasih Neelofa menjalinkan kerjasama dengan RichWorks International untuk sumbangan ibadah korban sebanyak 151 ekor lembu yang akan diagihkan kepada asnaf dan fakir miskin.

> Baca: Hasil 10 Tahun Menyimpan, Achey Berjaya Beli Rumah Tiga Tingkat

Dalam pada itu, mengulas menegenai PU Riz, Neelofa menjelaskan dia sudah mengenali peserta Pencetus Ummah itu sejak hampir tiga tahun setelah beberapa kerjasama yang dilakukan bersama sebelum ini.

“Menerusi Pertubuhan Kasih Neelofa ditubuhkan sejak bulan Jun lalu, saya melantik PU Riz sebagai wajah dan jurucakap. Selain dia, ada juga seorang ustaz dan ustazah yang bersama dengan saya. Bagaimanapun, peranan PU Riz lebih kepada berurusan dengan media dan menerangkan mengenai setiap aktiviti yang dijalankan.

“Jika melihat kepada kebanyakan pertubuhan lain pun, ada ramai ustaz serta pendakwah bebas yang menjadi jurucakap. Jadi, saya okey saja kalau orang melihat dia lebih ke depan,” katanya.

Terdahulu hubungan Neelofa dan PU Riz dikatakan semakin rapat sejak Ramadan lalu, apabila pelakon filem Ada Apa Dengan Dosa itu sering menjadi imam solat terawih dan menyampaikan tazkirah di kediaman Neelofa sekali gus digosipkan sedang menjalin hubungan istimewa. – KopiPlanet.com

WhollyFitz Tawar Hadiah Wang Tunai RM50,000 & Kereta Axia

Sempena dengan pelancaran dua produk terbaharu WhollyFitz Passion Lemon Tea dan WhollyFitz Flush, hadiah wang tunai sebanyak RM50,000 serta sebuah kereta Axia ditawarkan untjk 10,000 kotak pertama.

Pengarah Urusan WhollyFitz, Razee Azree berkata, hadiah-hadiah yang ditawarkan itu telah tersedia dalam kotak-kotak yang bertuah.

“Secara dasarnya, produk WhollyFitz merupakan produk pilihan utama bagi pengguna-pengguna yang menghadapi masalah berat badan.

“Whollyfitz dapat membantu mengurangkan selera makan, meningkatkan metabolisme badan, menambahkan tenaga dan seterusnya dengan formulasi terbaru dari Whollyfitz,” jelasnya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan sewaktu majlis pelancaran kedua-dua produk berkenaan yang berlangsung minggu lalu.

Tambah Razee, untuk produk WhollyFitz Passion Lemon Tea, terdapat ‘extra’ pertambahan buah lemon bagi membantu pengguna masa kini meningkatkan sistem imunisasi badan dan seterusnya mampu mengelakkan jangkitan penyakit

“Dengan harga jualan iaitu RM79.00, ternyata WholltFitz Passion Lemon Tea, dijamin berkesan untuk membantu mengurangkan masalah berat badan.

“WhollyFitz Flush pula merupakan produk yang diformulasi kaya dengan vitamin-C bagi membantu melancarkan sistem pencernaan, sangat efektif bagi menurunkan berat badan, meningkatkan metabolis dan menyingkirkan toksin jahat dalam badan dengan harja jualan RM 39.00 sahaja,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Uyaina Arshad Pilih Lelaki Malaysia, Kini Dalam Proses Mengenali

Sebelum ini, pelakon dan pengacara Uyaina Arshad antara artis tempatan yang mencipta nama di Indonesia dan namanya cukup dikenali di negara tersebut.

Selain mencipta nama di sana, Uyaina sempat juga digosipkan bercinta dengan beberapa artis seperti Ridho Rhoma dan Reza Zakarya.

Namun begitu, pemilik nama sebenar Saidatul Naseha Uyaina Arshad itu lantas menafikan hal tersebut dan menyifatkan kedua-duanya tidak lebih sekadar teman artis.

Mengakui dirinya kini sedang mengenali seseorang, Uyaina memberitahu bahawa jejaka tersebut adalah dari Malaysia. Bagaimanapun, dia mengambil pendekatan untuk tidak mendedahkannya lebih lanjut.

“Sekarang ini saya sedang berkenalan dan mengenali, saya tidak menutup hati saya. Cuma perancangan untuk berkahwin dalam masa terdekat ini tidak ada.

“Berkenaan dengan kisah peribadi pula, saya agar low profile. Dengan siapa saya berkenalan, memang saya tidak pernah dedahkan. Saya nak orang kenal berdasarkan prestasi kerja dulu,” ujarnya.

> Baca: Mas Khan Kini Bercinta Dengan Kakak Ipar Marion Caunter?

Uyaina berkata demikian ketika ditemui semasa majlis pelancaran program Ratu Hijabista terbitan Astro, di mana dia bertindak selaku pengacara.

Dalam pada itu, Uyaina menyatakan bahawa dia meletakkan sasaran untuk mendirikan rumah tangga sebelum usianya mencecah 30 tahun.

“Perancangan untuk berkahwin itu memang ada, cuma bukan pada masa sekarang ini meskipun usia saya kini sudah 28 tahun kerana mahu fokus kepada kerjaya terlebih dahulu.

“Pada saya inilah masanya untuk saya terus kejar cita-cita dan impian. Lagipun bukan senang untuk beraad pada tahap sekarang ini, apatah lagi mencipta nama di luar negara,” jelasnya.

Izreen Azminda Pergi Mahkamah Untuk Jelaskan Bayaran Denda

Pelakon popular Izreen Azminda meluahkan rasa kesal terhadap laporan sebuah blog yang mengatakan kehadirannnya ke Mahkamah Syariah kerana rumah tangga dilanda badai.

Izreen menerusi Instagramnya menyatakan, tujuan dia ke mahkamah adalah mahu menyelesaikan denda yang telah ditetapkan oleh mahkamah.

“Tajuk kau ni rotikaya dari dulu sampai sekarang mcm APO???! BUKAN BLOG KAU JE.. MACAM2 BLOG LAGI… ASAL BOLEH JER KORANG ERK.. landa badai apo kau.

“Aku pergi settel denda yang dah bertahun baru mahkamah panggil utk settel semalam… Helok sister kat rumah dgn suami ni hah.. Tengah buat apam lagi untuk customer.. Kering idea dah ke nak buat story,” luahnya.

Ternyata terdapat segelintir netizen terutamanya peminat Izreen yang terkejut dan turut menyelar laporan berkenaan. KopiPlanet.com

Kredit Foto: Instagram Izreen Azminda

Setelah Lima Tahun, Superbike The Movie Bakal Menemui Penonton

Filem mengenai permotoran antara genre yang agak diminati dan kerap mendapat sambutan penonton. Maka dengan itu, Storyfarm Post telah mengambil inisiatif dengan menghasilkan sebuah filem permotoran berjudul Superbike The Movie.

Pengarahnya, Wan Saiful Shahrizan Wan Nawi atau Shah berkata, filem arahannya itu sudah siap pada tahun 2015, namun kini ia baru berpeluang untuk ditayangkan kepada penonton.

“Filem ini sudah lima tahun dalam simpanan, ia mengambil masa yang lama kerana ada beberapa aspek teknikal yang perlu diperhalusi iaitu keadaan jerebu yang dialami semasa penggambaran.

“Jadi, pihak kami mengambil inisiatif untuk mengurangkan penampakan jerebu itu dengan menggunakan khidmat pakar dari India,” jelasnya.

Bercerita lebih lanjut tentang pembikinan filem berkenaan, ia berlangsung selama 22 hari di lokasi seperti Litar Sepang serta beberapa jalan berselekoh yang sememangnya menjadi kegemaran penunggang Superbike.

Dalam pada itu, mengenai pemilihan pelakon pula, Shah menyatakan setiap pelakon itu dilihat berkemampuan membawakan watak yang dikehendaki.

“Setiap pelakon mempunyai karektor seperti Kamal Adli yang mampu membawakan watak komedi dan serius, manakala Shiqin Kamal pula seorang yang berperwatakan lasak, meskipun nampak lembut.

“Tidak ketinggalan kami turut menggunakan khidmat Hamid Gurkha sebagai salah seorang pelakon dan kami lihat beliau mempunyai tarikan tersendiri,” ujarnya.

Memandangkan Superbike The Movie merupakan filem pertama arahannya, Shah berharap ia mampu memberi input positif kepada penonton, terutama yang meminati sukan permotoran.

“Apa yang dipaparkan dalam filem ini adalah sebahagian daripada situasi sebenar yang dilalui oleh sesebuah kumpulan permotoran,” ujarnya.

Dalam pada itu, Shiqin Kamal selaku salah satu teraju utama filem ini menyatakan watak yang dibawakannya agak berbeza dengan filem lakonannya sebelum ini.

Ujarnya, dia belum pernah lagi memegang watak seorang gadis yang lasak dan perlu berambut pendek untuk menjayakan watak yang dibawakannya.

> Baca: Fenomena Norma Baharu Tayangan Filem Di Malaysia

“Sebelum ini saya memang tidak pernah bawa motor, apatah lagi bawa motor berkuasa tinggi seperti Superbike.

“Jadi, apabila diberi peluang untuk membintangi filem ini, saya rasa sukar untuk tolak dan jalan ceritanya juga sangat menarik,” ujar Shiqin yang membawakan watak sebagai Ilya.

Malah, pelakon itu juga menyatakan cabaran tersendiri yang terpaksa dilalui apabila perlu memakai racing suit.

“Bayangkan ketika penggambaran saya perlu sentiasa memakai racing suit memandangkan 80 peratus babak memerlukan saya memakainya.

“Memang badan berpeluh dan melekit, namun saya anggap ia satu cabaran tersendiri dan sangat seronok terbabit dalam filem ini,” ujarnya.

Biarpun ia sebuah filem komedi, Shiqin berharap supaya penonton melihat mesej yang cuba disampaikan terutama dari sudut positif.

Filem Superbike The Movie akan ditayangkan di saluran Astro First bermula pada 23 Julai ini. – KopiPlanet.com

Ingin Terlalu Kurus, Rosma Pernah Salah Diet Hingga Pengsan

Sepanjang bergelar anak seni sejak 17 tahun lalu, sememangnya sudah acap kali Rosma berhadapan dengan cacian dan makian. Antaranya apabila ia melibatkan hal memperlekehkan bentuk fizikal seseorang atau body shaming yang dilalui oleh dirinya.

Bagaimanapun, Rosma yang bakatnya dicungkil menerusi program realiti Akademi Fantasian (AF) itu menyatakan ia langsung tidak mematahkan semangatnya.

“Oleh kerana fizikal badan saya tembam pun jadi modal kecaman. Ada saja yang tak kena di mata yang membenci. Pernah ketika terbabit promosi sebuah laman sembang pun, memang teruk fizikal diri saya diperkotak-katik. Ada komen cakap usia masih muda, tetapi badan macam tahap makcik-makcik yang ada ramai anak.

“Gelaran bulat dan debab pun ada ditujukan kepada saya. Malah jauh lebih teruk, mempersoalkan saya bercinta dengan Khai (sebelum menjadi suami). Siap cakap badan gemuk, ada hati nak bercinta dengan Khai yang digilai ramai ketika itu. Pendek kata saya ini tak layak berdampingan dengannya,” kata Rosma.

Namun bagi pemilik nama penuh, Rosmayati Sidik yang kini turut memiliki perniagaan KR Successful Sdn. Bhd. bersama suaminya, Khai sejak tahun 2014, itu semua itu tidak membuatkannya jadi lemah semangat.

Bagi penyanyi yang cukup dikenali ramai sewaktu menyertai AF 1 dahulu, dia tiada pilihan selain untuk jadi kebal dengan sebarang kecaman.

Kata Rosma yang kini berbadan ramping sekalipun berstatus ibu kepada tiga orang cahaya mata dengan mengamalkan produk minuman detoks, MS SenaRos, semua nista itu tidak langsung menjadi kudis buat dirinya.

“Sebelum ini, ada ketika saya juga manusia biasa yang berperasaan. Sesekali menangis dan memendam rasa kerana dikecam dek fizikal diri. Dalam hati pernah terlintas, macam besar sangat ke badan ini? Buruk sangat ke diri saya.

“Namun begitu, kata-kata menjatuhkan itulah yang membakar semangat diri. Rosma yang dulu, bukan yang sekarang. Sekalipun rezeki saya tidak lagi sepenuhnya dengan menyanyi tetapi sebaliknya berniaga, saya bangga usaha kecil itu membuahkan hasil besar yang boleh dibanggakan,” ujarnya.

Dalam pada itu, Rosma yang memiliki badan ramping dengan berat kini 47 kilogram memberitahu, apa yang dilakukan dengan berusaha menurunkan berat bukan kerana ingin menunjukkan apa-apa kepada mereka yang pernah mencela fizikalnya.

Sebaliknya, dia menegaskan bahawa segala yang dilakukannya itu adalah demi kepuasan diri dan paling utama untuk kesihatan.

> Baca: Siti Nordiana Gembira Video Muzik Lagu Angkara Jadi Trending

“Dulu ketika usia remaja, saya bukan jenis yang peduli sangat bab nak cantik atau melawa ini. Masa itu cakap apa sajalah, saya tak kisah. Dah biasa dengan gaya comot. Namun sejak menyertai AF1, nak tak nak memang kena jaga ketrampilan.

“Ikutkan sejak pertandingan itu berat saya naik mendadak hingga mencecah ke 70 kilogram. Asalnya dari zaman belum berkahwin, berat badan saya sekitar 48 ke 49 kilogram pun. Masa jadi artis, saya tak keruan kerana susah pengurusan nak dapatkan tajaan baju,” katanya.

Saat berat badan naik mendadak, Rosma pula tersilap percaturan mengikut diet yang salah dan keterlaluan hingga memakan diri

“Saya tak ada ilmu diet dan jenis hentam keromo, asalkan dapat turunkan berat badan. Konsep berlagak pandai walhal tak tahu apa apa. Natijahnya pernah sekali saya cemas kala jatuh pengsan gara-gara diet tidak betul hingga dimasukkan ke sebuah hospital.

“Dipendekkan cerita, saya kemudian bangkit berdiet dan bersenam dengan betul. Ketika itulah suami pernah mencetuskan idea untuk saya keluarkan produk pelangsingan sendiri,” jelasnya.

Ujar Rosma, dia mengeluarkan produk pelangsingan sendiri selepas melahirkan anak kedua serta turut menjadi testimoni kepada produk sendiri.

Menurutnya, mampu berbadan langsing sekalipun sudah ada tiga anak bukan halangan dan baginya semua adalah tidak mustahil.

“Zaman belum kahwin saya bergelut dengan isu berat badan. Sedangkan situasi semasa mungkin sebaliknya iaitu berat naik mendadak selepas berkahwin dan ada anak,” katanya.

Berkenaan pembabitannya dalam dunia seni ketika ini, Rosma tidak kisah jika ada yang melabelkan dirinya artis sendu atau apa sekalipun.

Ujarnya, dia bersyukur kerana diberi kesempatan sementara menumpang glamor dunia artis saat menyertai AF1 kerana cita-citanya dulu memang mahu bergelar artis.

“Tuhan beri saya rasai nikmat menjadi artis yang diberi perhatian seketika. Itu sudah memadai. Sekarang kalau ada yang label saya sendu atau sudah tak popular tak mengapa. Nak kata zaman saya sudah berlalu pun tak kisahlah. Begitulah putaran hidup dan saya akur dengannya. Benar walaupun ada yang anggap saya memiliki suara bagus dan kini sudah berbadan kurus pun bukan jaminan tuah itu akan ada. Kalau sudah tertulis begitu, tiada apa lagi daya kita.

“Ketika pintu dunia seni dilihat tak menyebelahi diri, Allah buka pintu rezeki lain melalui perniagaan. Dunia niaga yang jauh sekali menjadi minat diri selama ini kini mula sebati. Dulu hanya mak saya yang suka berniaga. Kini ia turun kepada saya pula. Dunia nyanyian jatuh tangga kedua. Nombor satu di hati pastinya perniagaan yang saya majukan bersama suami,” katanya.

Namun begitu, sekalipun kini dia sudah meletakkan perniagan sebagai keutamaan, Rosma tidak sesekali melupakan bidang nyanyian.

“Minat menyanyi itu takkan berkubur. Ikutkan selama ini ada jemputan menyanyi secara tertutup. Malah, saya terus diberi kesempatan menyanyi sebagai artis residen di hotel sepanjang bulan Ramadan.

“Cuma ketika diuji pandemik Covid 19, rezeki menyanyi itu tak banyak. Tapi saya meneruskan survival memajukan perniagaan,” katanya.

Rosma dan Khai berkahwin sejak 26 April 2008. Pasangan ini dikurniakan tiga cahaya mata, Muhammad Amzar Danish, 11, Nur Amani Damia, 6, dan Nur Alya Dhania, setahun 3 bulan.

Ketika ini produk pelangsingan badan dan detoks MS SenaRos yang dikeluarkan syarikatnya itu dijual pada harga promosi dengan sebotol berharga RM89. Dua botol pula dijual pada harga lebih jimat iaitu RM159. Sebarang maklumat lanjut boleh rujuk Instagram rasmi @msbykhairosma. – KopiPlanet.com

Fenomena Norma Baharu Tayangan Filem Di Malaysia

Sejak pandemik Covid-19 bermula pada awal tahun ini, ternyata industri filem Malaysia berdepan dengan pelbagai cabaran.

Boleh dikatakan bahawa sehingga kini masih belum memberikan sebarang indikasi apakah kesudahannya memandangkan ‘peperangan’ berdepan dengan pandemik ini masih belum berakhir.

Antara yang menjadi perhatian ialah sokongan penonton untuk kembali ke pawagam dan memenangi persepsi bahawa pawagam adalah selamat untuk dikunjungi.

Namun, yang lebih perlu diberikan perhatian ialah masa depan filem-filem kita dalam tempoh beberapa tahun akan datang.

Dengan kemuncak kutipan di bawah Syarat Wajib Tayang pada tahun 2019 yang mencecah RM 134 juta, prestasi pada tahun ini awalnya dijangkakan lebih cemerlang berbanding tahun lalu.

>Baca: Keluarga Iskandar The Movie: Keluarga Paling Havoc Muncul Di Astro First

Bagaimanapun, ia ternyata tidak begitu apabila di seluruh dunia sekarang ini terpaksa berhadapan dengan wabak Covid-19.

Apa yang amat menarik perhatian adalah kejayaan beberapa filem tempatan yang sepatutnya ditayangkan di pawagam dalam tempoh cabaran ini, secara tiba-tiba cemerlang melalui tayangan saluran berbayar altenatif.

Misalnya, sambutan yang menggalakkan bagi filem seperti Syif Malam Raya, Manap Karaoke dan Town Mall di saluran Astro First mencipta satu fenomena baru dalam industri perfileman.

Ternyata masyarakat terutama sekali penonoton bijak dalam membuat pilihan untuk memastikan sokongan terhadap karya tempatan terus segar.

Cuma, masih terlalu awal untuk membuat jangkaan. Namun, apa yang pasti suasana dalam sektor pemameran filem sudah mula menampakkan suatu kelainan.

Tidak mustahil, saluran seperti ini akan menjadi pilihan utama berbanding pawagam bagi karya tempatan kerana ia lebih mudah untuk mencapai sasaran penontonnya.

Kiriman
Onn Norshal Hamzah
(Pembaca setia KopiPlanet.com)

Siti Nordiana Gembira Video Muzik Lagu Angkara Jadi Trending

Umum mengetahui, video muzik Angkara yang diterbitkan dalam bentuk drama bersiri pendek yang mengandungi tiga episod sebelum video muzik penuh dipaparkan pada episod keempat yang juga episod terakhir pada Jumaat lalu.

Episod pertama video muzik Angkara yang dilancarkan di saluran YouTube Seventeen Eleven Music pada 3 Julai lalu sudah mencecah tontonan lebih 241,000.

Untuk episod kedua pada 8 Julai lalu mencecah lebih 181,000 tontonan selain berada dalam carta trending di kedudukan ke-46. Selain itu, episod ketiga pada 13 Julai lalu pula sudah melebihi 134,000 tontonan. Episod ketiga ini juga trending di tangga ke-27.

Satu kejayaan buat video muzik penuh Angkara (episod keempat) apabila sudah mencecah 75,000 tontonan dan berada pada kedudukan ke-24 carta trending selepas 13 jam dilancarkan secara rasmi.

Siti Nordiana yang juga penyanyi lagu Ankara berkata, dia bersyukur dan gembira terhadap sambutan yang diterima kepada lagu berkenaan serta muzik videonya.

“Alhamdulillah, saya tidak menjangka strategi syarikat rakaman untuk menerbitkan mini siri drama ini bagi video muzik Angkara mendapat sambutan. Bukan apa, ini pertama kali sepanjang kerjaya saya buat perkara sebegini. Mungkin juga sebab peminat sudah lama tidak melihat saya berlakon, jadi drama pendek ini sedikit sebanyak mengubat kerinduan mereka.

“Apa pun, terima kasih kepada semua pihak yang menjayakan video muzik ini. Paling penting sokongan berterusan daripada peminat untuk menyaksikan setiap episod amat saya hargai. Saya berharap video muzik penuh lagu ini tidak akan mengecewakan semua. Saya dan pasukan sudah cuba berikan yang terbaik,” katanya.

> Baca: Meerqeen Nafi Pernah Memiliki Akaun Aplikasi Dating Gay

Menurut Siti Nordiana, sebagai kejutan buat peminat, pihak syarikat rakaman Seventeen Eleven Music membuat rakaman tambahan pada babak akhir video muzik berkenaan.

Ujarnya, sebelum ini ramai yang menimbulkan persoalan pada episod pertama dan kedua siapa punca kepada tindakan suami Nana dalam cerita itu lakonan Fikry Ibrahim yang kantoi.

“Idea ini pun timbul pada saat akhir iaitu empat hari sebelum video muzik ini dilancarkan. Melihatkan sambutan yang diberikan selain terlalu banyak persoalan yang timbul, jadi pihak syarikat rakaman mencadangkan sedikit tambahan babak.

“Bagaimanapun, kemunculan pelakon Alvin Chong ini bukan jawapan kepada persoalan. Ingin tahu bagaimana kesudahannya kena tunggu. Saya sendiri tidak tahu apa kejutan yang akan dibuat selepas ini,” katanya.

Video muzik rasmi lagu ini boleh terus ditonton di saluran YouTube Seventeen Eleven Music. Sementara lagu Angkara sudah boleh distrim di semua platform digital muzik seperti iTunes, JOOX, Spotify dan banyak lagi.

Dalam pada itu, bercerita lebih lanjut mengenai lagu tersebut, buat pertama kali juga Siti Nordiana telah bekerjasama dengan komposer, Sharon Paul dan penulis lirik, Fedtri Yahya selain turut menampilkan dirinya sebagai penulis lirik bersama.

“Sebenarnya dari tahun lepas lagi kami berunding mengenai lagu ini. Kemudian pada Disember saya masuk studio rakaman. Diakui agak lama juga saya peram lagu ini. Sebab pertama kali dengar lagu ini adalah versi asal.

“Kemudian, Sharon ada membuat perubahan sedikit untuk versi rakaman. Tapi, apabila dengar versi itu, saya lebih suka mendengar versi asal. Jadi, kami ambil keputusan untuk merakamkan versi asal itu,” katanya.

Ditanya mengenai kerjasama itu, Nana yang juga pelakon drama Dia Semanis Honey berkata komposer lagu Sampai Bila itu sudah lama menyatakan hasrat untuk berkolaborasi.

“Ketika dia mula perdengarkan lagu ini, saya terus jatuh cinta. Disebabkan itu, saya ambil keputusan untuk merakamkan lagu ini. Lagi pula, ketika itu saya memang sedang merancang untuk mencari material bagi single terbaru.

“Pendek kata, kerjasama kami ini pun secara menang-menang. Dia sudah lama ‘approach’ saya, tapi disebabkan jadual kerja yang padat, jadi ia belum dapat dilaksanakan. Alhamdulillah, penghujung tahun lalu segalanya dipermudahkan.

“Cuma, kami ambil masa untuk melancarkan lagu ini ekoran pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Ditambah pula syarikat dan Seventeen Eleven Music mempunyai perancangan lain dari segi video muzik,” katanya. – KopiPlanet.com

Cabar Diri… Dolla Sertai Pertandingan Tarian Anjuran Blackpink

Sejak melancarkan single pertama mereka Dolla Make You Wanna pada Mac lalu, kumpulan wanita baharu iaitu Dolla berjaya mencuri perhatian peminat muzik Malaysia dengan konsep lagu, penampilan, nyanyian dan tarian mereka.

Menariknya, video rasmi Dolla Make You Wanna yang dimuatnaik di laman YouTube Universal Music Malaysia sejak 19 Mac lalu, sudah mencapai lebih 1 juta tontonan dan ia merupakan suatu pencapaian yang sangat memberangsangkan dan boleh dibanggakan untuk bakat baharu seperti mereka.

Malah, video berkenaan turut menjadi tumpuan YouTuber dari dalam dan luar negara. Ada yang mula membuat video ‘dance cover’ mengikut gerak tari Dolla dalam video muzik tersebut dan ada yang membuat video ulasan dengan maklum balas positif berkenaan bakat tarian mereka yang dipuji sebagai mempesonakan.

Demi mencabar diri dan menonjolkan lagi bakat mereka, Dolla menerusi Instagram rasmi mereka iaitu @dolla.official mengumumkan bahawa mereka menyertai pertandingan ‘How You Like That Dance Cover Contest’ yang dianjurkan oleh kumpulan Kpop wanita terkenal antarabangsa, Blackpink.

Mengulas tentang penyertaan mereka ini, Sabronzo mewakili pihak Dolla berkata, penyertaan mereka adalah sebagai usaha untuk mencuri perhatian peminat dalam dan luar negara.

“Kami berharap video penyertaan kami menari mengikut koreografi lagu terbaharu Blackpink ini akan berjaya mencuri perhatian peminat muzik di Malaysia dan di luar negara.

“Sekiranya video ini dapat pergi jauh dan dinikmati oleh ramai orang pun sudah memadai. Semoga peminat muzik di Malaysia sudi menyokong usaha kami ini dengan menonton dan berkongsi video ini dengan rakan-rakan mereka,” jelasnya.

>Baca: Gaya Rambut Won Bin Dikritik Seperti Baru Lepas Bangun Tidur

Pertandingan yang dijangka akan disertai oleh peminat kumpulan K-Pop tersebut dari serata dunia ini, menawarkan hadiah utama sejumlah KRW 10 juta bersamaan dengan RM 35,000.00.

Ia hanya memerlukan peserta merakam video tarian mereka mengikut koreografi penuh seperti yang dipaparkan dalam video muzik terbaharu Blackpink iaitu How You Like That.

Pertandingan ini akan berlangsung daripada 6 hingga 20 Julai 2020 dan pemenang akan diumumkan pada 28 Julai 2020. – KopiPlanet.com

Drama Anak Sena Papar Kisah Masyarakat Orang Asli Batek

Nashkah-nashkah yang menonjolkan tentang kehidupan masyarakat Orang Asli sememangnya kelihatan agak jarang diketengahkan di kaca televisyen.

Maka, Kembara Sufi Production mengambil inisiatif dengan menerbitkan sebuah drama berjudul Anak Sena yang akan ditayangkan di TV3.

Penerbitnya, Jaja Ishak berkata, drama Anak Sena akan memaparkan kisah realiti kehidupan yang dilalui oleh Orang Asli Batek di Taman Negara, Pahang.

“Intipati utama drama ini adalah mengenai seorang pelajar anak Orang Asli yang mempunyai bakat dalam sukan. Kemudian gurunya itu cuba untuk mencungkil bakat dimiliki pelajar itu.

“Bagi saya, ia sebuah cerita yang menarik memandangkan seperti yang kita ketahui masyarakat Orang Asli Batek masih mengamalkan kehidupan tradisional,” ujarnya.

Menurut Jaja, drama bersiri lapan episod ini diarahkan oleh Isma Yusoof dan skripnya dihasilkan MF Kencana serta dijangka akan ditayangkan pada tahun hadapan.

Jelasnya, untuk barisan pelakon yang membintangi drama berkenaan, pihaknya kini telah menyenaraikan beberapa nama pelakon popular.

>Baca: Album Terakhir Amy Bersama Search Diabadikan Dalam Format Piring Hitam

“Menerusi perbincangan yang dilakukan dengan stesen televisyen, kami ada mencadangkan nama-nama seperti Shukri Yahaya, Syafiq Kyle, Namron dan Farah Ahmad.

“Untuk lokasi penggambaran pula, ia akan dilakukan di perkampungan Orang Asli di Kuala Tahan, Taman Negara. Tidak dinafikan ia akan memberi cabaran tersendiri buat pihak produksi,” ujarnya.

Dalam pada itu, ketika ditanya tentang idea untuk menghasilkan drama berkenaan, ia bermula ketika melakukan percutian ke Taman Negara.

“Penulis skrip ini ada bercuti dan turut membuat kajian mengenai kehidupan masyarakat di sana. Kemudian, hasil kajian itu telah dibuat dalam satu bentuk proposal.

“Apabila kami bentangkannya kepada pihak stesen televisyen, tidak sangka pula mereka berminat,” ujarnya dan menjelaskan penggambaran akan bermula pada hujung tahun ini. – KopiPlanet.com