• FOLLOW US

Ikut Jejak Bapa Dalam Perniagaan, PU Riz Kendalikan Food Station

Setelah berhadapan dengan isu panas sebelum ini, pendakwah bebas yang juga seorang pelakon, Riz Ismail atau PU Riz kini bangkit dengan semangat baru.

PU Riz yang mula dikenali menerusi program realiti, Pencetus Ummah (PU) musim keempat ini memilih untuk mengendalikan dan mempromosikan restoran miliknya, Food Station yang beroperasi di Jalan Tun Sambanthan, KL (berhadapan dengan NU Sentral) yang sudah sudah beroperasi sejak lapan bulan lalu.

Hakikatnya, pemilik nama sebenar Muhammad Haris Mohd. Ismail ini meneruskan legasi bapanya yang lebih dahulu menceburi dunia perniagaan.

“Bapa menjadi mentor saya dalam apa yang dilakukan, termasuklah selok-belok dunia perniagaan. Saya percaya dalam hidup ini, kita perlu lakukan sesuatu yang dapat memberi jaminan masa depan. Sekurang-kurangnya ada juga pendapatan tetap saya setiap bulan.

“Namun begitu, dunia seni masih saya cintai dan berjalan macam biasa. Cuma saya melihat prospek perniagaan makanan ini khususnya boleh dikembangkan dengan baik. Kalau sebut tentang makan, semua orang perlukan makanan. Pilihan makanan di luar sana memang macam-macam,” ujarnya.

Menurut PU Riz, dia merasakan sudah tiba masanya untuk restorannya itu dipromosikan dengan lebih meluas, biarpun turut sibuk sebagai pelajar undang-undang di sebuah universiti.

Dalam pada itu, bergelar seorang pelakon, pelajar dan peniaga dalam satu masa ternyata menuntut dirinya untuk bijak membahagikan masa dengan sebaik mungkin.

“Kalau diikutkan ketika membulatkan hati menyambung pengajian, tawaran berlakon memang datang dengan banyak dan sangat menguji saya kerana perlu pilih apa yang perlu diutamakan.

“Macam sekarang ini pun untuk terima tawaran berlakon saya kena pilih yang tidak memakan masa panjang dan mengganggu jadual kuliah. Pada masa sama, saya juga kena utamakan tanggungjawab untuk perniagaan restoran yang diuruskan,” jelasnya.

Bercerita lanjut mengenai restoran miliknya, premis makanan yang diusahakannya itu menyediakan lebih 500 jenis lauk-pauk Melayu, Thailand dan masakan Barat.

“Sejak awal lagi saya memang tidak lepas tangan menguruskannya. Sesibuk mana sekalipun saya akan cuba bahagi masa untuk restoran ini. Bermula ketika mendaftar perniagaan di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) sehinggalah beroperasi sampai sekarang, saya akan ambil bahagian.

“Saya turut berusaha mencari tukang masak terbaik sampai pergi ke Kelantan. Banyak juga kos yang dilaburkan, termasuk mengubah suai semula restoran ini kerana ia diambil dari sebuah kedai lama yang diuruskan pihak lain,” katanya.

Malah, PU Riz turut menganjurkan ceramah agama di premis berkenaan dalam menyuntik elemen kerohanian sambil pelanggan menjamu selera. – KopiPlanet.com

Dikecam Cium Anak, Norman Hakim Enggan Kongsi Lagi Gambar ‘Mesra’

Baru-baru ini nama Norman Hakim, 43, teruk dikecam selepas dia berkongsi video bercium dengan anak perempuannya, Maria Danisha Hakim, 11, di laman Instagram miliknya.

Menyedari tindakannya itu dikritik hebat sebahagian warganet, Norman kini mengambil pendekatan tidak akan lagi berkongsi foto mahupun video menunjukkan aksi mesranya bersama anak-anak.

“Saya tahu perkara itu jadi viral, saya minta maaf kadang-kala kita memang terlepas pandang. Sudah menjadi rutin saya, baik terhadap anak lelaki mahupun anak perempuan, memang saya layan seolah-olah mereka masih lagi baby.

“Bagaimanapun, perkara ini telah menjadi satu pengajaran berguna buat saya dan selepas ini saya dah tidak boleh post lagi foto-foto atau video macam itu untuk menjaga sensitiviti. Saya belajar benda itu yang mana saya harus ‘keep it personal’ dan jangan kongsikan kepada masyarakat,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Norman ditemui pada majlis pelancaran produk kosmetik ASL Cosmetics yang berlangsung di Glam Hall, Damansara Perdana baru-baru ini.

Menurut suami kepada Memey Suhaiza ini, sudah menjadi tradisi dan kebiasaan dalam keluarganya untuk mencium dan memeluk anak-anak tidak kira sama ada yang masih kecil ataupun sudah meningkat remaja.

Tidak mempunyai sebarang niat lain, Norman berkata dia berkongsikan video itu kerana ingin memaparkan kemesraan serta kehidupan penuh kasih sayang yang dilalui mereka sekeluarga.

“Niat saya adalah semata-mata untuk menyebarkan kasih sayang kami sekeluarga kepada orang luar. Bukan niat saya nak ‘show off’. Kalau nak tahu setiap hari sudah menjadi rutin saya untuk memeluk dan mencium isteri serta anak-anak.

“Malah, sampai sekarang pun saya masih tidur peluk anak-anak. Semua anak memang manja dengan saya. Ia sudah jadi tradisi kami untuk mencium dari dahi, pipi dan bibir anak-anak sejak mereka kecil lagi. Lainlah kalau anak dah besar, anda baharu nak cium mereka macam itu, memang peliklah anak itu nanti,” ujarnya lagi.

Pengacara program Mingguan Wanita ini dikurniakan tiga cahaya mata hasil perkahwinan dengan Memey iaitu Muhammad Darwisz Hakim, 6, Muhammad Dikrhiz Hakim, 4, dan Mikayla Delisha Hakim, 1.

Manakala tiga lagi anak adalah hasil perkahwinan terdahulu dengan Abby Abadi iaitu Mohamed Danish Hakim, 16, Marissa Dania Hakim, 14 dan Maria Danisha Hakim, 11. – KopiPlanet.com

Luaskan Perniagaan… Neelofa Jual Koleksi Merchandise Premium Dari London

Usahawan, pengacara dan pelakon terkenal, Noor Neelofa Mohd. Noor, 30, tampil memperluaskan empayar perniagaannya apabila memasarkan koleksi pengenalan merchandise premium di bawah jenama LofaBrand.

Neelofa berkata, idea untuk memasarkan merchandise yang terdiri daripada koleksi pakaian dan aksesori tercetus sejak tiga tahun lalu, dengan harapan dapat memberi inspirasi kepada para belia untuk maju dalam setiap apa yang dilakukan.

“LofaBrand sangat istimewa kerana saya mahu sesiapa yang memakainya terinspirasi dengan perjalanan karier saya dalam bisnes. Saya juga mahukan si pemakai merasai adrenalin yang saya rasa sepanjang aktif dalam bidang perniagaan.

“Bagaimanapun, koleksi ini tiada kena mengena dengan Naelofar Hijab yang fokus terhadap pengeluaran hijab dan pakaian sopan (modest wear),” dalam satu kenyataan yang diberikan.

Menurut Neelofa, jenama LofaBrand yang diperkenalkan itu juga cukup istimewa memandangkan semua jenis merchandise dihasilkan di London, United Kingdom.

“Sebenarnya saya mengambil masa selama tiga tahun untuk merealisasikan impian ini kerana mahu mencari pengilang dari luar negara. Justeru, menerusi lawatan ke London tahun lalu, saya bertemu dengan pengilang yang sesuai dengan jenama ini dan menganggap ia masa yang sesuai untuk memulakan jenama ini.

“Setiap merchandise direka dan dihantar terus dari sana. Saya sendiri tidak menyimpan stok di sini. Urusan jual beli juga dijalankan secara online,” katanya lagi.

Neelofa menambah, sebelum ini pernah timbul rasa sangsi untuk meletakkan namanya sebagai jenama merchandise yang diusahakannya itu.

“Saya berfikir panjang sebelum meletakkan nama Lofa sebagai jenama. Saya tertanya sendiri, adakah jenama ini akan kekal lama?

“Namun begitu, saya paksa hati untuk percaya dengan diri sendiri demi melihat jenama ini berjaya,” ujar pengacara MeleTOP ini.

Bagi mereka yang ingin mendapatkannya merchandise premium LofaBrand, ia boleh dibeli terus menerusi laman web www.lofabrand.com. – KopiPlanet.com

Bercuti Di Maldives, Nazim Othman Teruja Terserempak Shah Rukh Khan

Siapa sahaja yang tidak ‘starstruck’ jika terjumpa dengan selebriti kesukaan kan? Hal ini turut terjadi kepada pelakon Nazim Othman yang dilihat teruja dengan kehadiran bintang Bollywood, Shah Rukh Khan yang ditemuinya ketika sedang bercuti di Kepulauan Maldives.

Nazim menerusi perkongsian di laman Instagram berkongsikan sebuah video menunjukkan kelibat Shah Rukh bersama anak-anaknya yan mendarat tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Velana, Maldives.

“Terserempak Shah Rukh Khan dan keluarga bercuti kat sini juga,” tulis Nazim ringkas di ruang kapsyen video tersebut.

 

View this post on Instagram

 

Terserempak Shah Rukh Khan & Family bercuti kat sini jugak. 😋

A post shared by nazimothman (@nazimothman) on

Kebanyakan peminat Nazim turut melahirkan keterujaan mereka terhadap ‘pertemuan pendek’ Nazim dengan bintang Bollywoood itu yang disifatkan mereka sebagai satu peluang keemasan dapat bertentang mata dengan hero yang cukup popular dengang filem Kuch Kuch Hota Hai dan Kabhi Kushi Kabhi Gham itu.

Rakan selebriti seperti Aprena Manrose dan Wany Hasrita turut melahirkan perasaan ‘cemburu’ mereka terhadap Nazim yang dikatakan bertuah dapat melihat Shah Rukh secara ‘live’ di depan mata. – KopiPlanet.com

“Terlalu Viral Sangat Pun Buat Saya Rasa Tidak Selesa” – Mira Filzah

Pelakon Mira Filzah mengakui kadang kala dia berasa tidak selesa apabila dirinya sering kali menjadi perhatian disebabkan perkara viral yang dikaitkan dengan dirinya.

Bagaimanapun, Mira menyatakan sesuatu perkara tular yang berkaitan dengan dirinya itu adalah di luar kawalan dan bukan kehendak dirinya.

“Sebagai contoh, macam ungkapan ‘baby sayang’ itu, saya hanya menjawab persoalan peminat sahaja tapi bila orang potong video itu, ia jadi sesuatu. Apa yang boleh saya buat sekarang ialah berhati-hati dengan apa yang ingin saya buat dan kongsikan di media sosial.

“Bagi saya,  kalau lagi ramai yang suka kita pastinya akan ada ramai juga yang tidak sukakan kita. Ini semua persepsi bermacam-macam orang. Terlalu viral sangat pun buat saya rasa tidak selesa, tetapi saya tidak boleh nak kawal setiap orang kan,” katanya.

Mira ditemui pada majlis pelancaran filem terbaharu lakonannya, Sangkar yang berlangsung di Battle Arena, Jaya Shopping Centre, Petaling Jaya baru-baru ini.

Baru-baru ini, nama pelakon berkenaan menjadi tumpuan apabila dia dikatakan merupakan tanda aras kepada kecantikan dan kesopanan yang ada pada gadis melayu sehinggakan Mira digelar Perempuan Melayu Terakhir generasi baharu.

Walaupun ramai bersetuju dengan pernyataan itu, namun ada juga yang kurang bersetuju gelaran itu diberikan kepada gadis berusia 26 tahun itu.

Sementara itu, menerusi filem arahan Kabir Bhatia itu, Mira membawakan watak sebagai seorang jururawat. Ia mengisahkan tentang sukan mixed martial arts (MMA) dengan menggandingkan dua hero tampan, Remy Ishak dan Zul Ariffin yang bertarung di pentas pertarungan MMA.

Mengulas mengenai filem aksi tersebut, Mira berkata dia teruja dengan penghasilan Sangkar yang mengetengahkan sukan MMA yang jarang-jarang sekali dipertontonkan di kaca televisyen dan filem tempatan.

“Dalam filem saya lebih banyak bermain dengan emosi tapi kalau diberi kesempatan melakukan watak aksi, saya tidak menolak sebab saya sebenarnya seorang yang lasak.

“Saya tak takut air, tak takut tinggi dan kalau nak tahu masa sekolah dulu saya pernah wakil sekolah dalam sukan hoki. Cumanya kalau ditawarkan watak-watak aksi, saya kena tengok dulu kesesuaian sesuatu karakter itu dengan imej saya,” katanya.

Sangkar yang diterbitkan Primeworks Studios, Infinitus Gold, Astro Shaw dan MM2 Entertaintment bakal ditayangkan di pawagam seluruh negara bermula 29 Ogos ini. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Mira Filzah

“Hubungan Kami Sangat Matang Dan Saling Menghargai” – Diana Danielle

Pelakon Datin Diana Danielle menyifatkan apa yang berlaku terhadap suaminya, Datuk Farid Kamil sebelum ini telah mematangkan mereka serta membuatkan kedua-duanya lebih saling menghargai satu sama lain.

Ujarnya, sebagai seorang isteri dia cukup mengenali suaminya dan menyatakan Farid adalah suami dan ayah yang terbaik buat dia dan anak-anak.

“Perhubungan kami semakin matang, kami lebih menghargai satu sama lain dan saya tahu betapa pentingnya Farid dalam hidup saya. Sebagai seorang isteri saya kenal suami saya. Dia suami dan ayah yang terbaik untuk kami dan saya gembira kami masih dapat menikmati saat-saat gembira bersama.

“Dalam menghadapi sebarang masalah dalam kehidupan, saya sering ingat pesanan rakan saya, Hanis Zalikha yang berkata apabila kita menghadapi sesuatu yang sukar dan bila kita dapat mengharunginya, Allah akan bagi kita benda yang lebih baik. Kalau kita tenang dan tidak buruk sangka dengan perancangan Allah, InsyaAllah,” katanya.

Diana berkata demikian ketika ditemui semasa majlis pelancaran ASL Cosmetics by Aliff Syukri yang berlangsung di Glam Hall, Damansara Perdana, semalam.

Sementara itu, Diana turut mengucapkan terima kasih kepada peminatnya dan Farid yang tidak jemu-jemu memberikan sokongan kepada mereka di saat menghadapi masa sukar.

“Sejak dahulu saya sangat bersyukur dikurniakan peminat-peminat yang sentiasa memahami dan mendoakan saya dan Farid. Mereka pun tahu Farid macam mana orangnya. Saya turut berdoa agar doa baik-baik dikembalikan kepada semua peminat yang sentiasa mendoakan kami.

“Ada juga hari-hari yang mana saya terkesan (dengan komen-komen negatif), tetapi saya ada sistem sokongan yang kuat iaitu ibu dan saya bersyukur masih ada ibu yang boleh berkongsi suka dan duka dengan saya,” ujar ibu kepada dua cahaya mata ini.

Diana berkahwin dengan Farid pada 3 November 2012 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata, Mohammad, 6, dan Aurora, 4. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Diana Danielle

Nick Jonas Imbas Kembali Kenangan Lamar Priyanka Setahun Lalu

Penyanyi Nick Jonas semalam memberikan dedikasi khas sempena ulang tahun kelahiran ke-37 tahun isteri tersayang, aktres Priyanka Chopra.

Menerusi laman sosial Twitter, Nick memuat naik dua keping gambar Priyanka memakai sari berona merah jambu beserta kapsyen, “Penyeri hidup saya, sepenuh hatiku. Saya sayangkan awak, sayang. Selamat hari lahir.”

Selain Nick, abang ipar Priyanka, Joe dan isterinya, pelakon Game of Thrones, Sophie Turner turut menitipkan ucapan khas buat pelakon kelahiran India itu.

Ketika sambutan ulang tahun ke-36 Priyanka tahun lalu, Nick mengambil keputusan untuk melamar wanita kesayangannya itu selepas beberapa bulan berpacaran di Crete, Greece.

Berkongsikan kisah lamaran itu kepada majalah Vogue, Nick berkata dia menunggu sehingga tengah malam sebelum melutut di hadapan Priyanka dan bertanyakan soalan cepumas, “Sudikah awak akan jadikan saya lelaki paling gembira dengan mengahwini saya?”.

“Saya menunggu jawapan balas daripada dia selama 45 saat, Priyanka sangat terkejut dengan lamaran saya dan ketika itu saya ambil cincin dan sarung ke jarinya sambil saya berkata, “Saya akan sarungkan cincin sekarang dan tidak akan berbuat demikian sekiranya awak tidak bersedia lagi,” kata Nick mengimbas kenangannya setahun yang lalu.

Nick dan Priyanka berkahwin pada 1 Disember tahun lalu di Taj Umaid Bhawan di Jodhpur. – KopiPlanet.com

Erra Fazira Pendam Hasrat Tunai Haji Sejak Lima Tahun Lalu

Pelakon Erra Fazira bakal menunaikan ibadah haji pada awal Ogos ini secara bersendirian tanpa ditemani mahramnya.

Menurut Erra atau nama sebenarnya, Fazira Wan Chik, 45, dia sudah lama menyimpan hasrat sejak lima tahun lalu untuk mengerjakan rukun islam kelima itu.

“Sekarang adalah masa yang sesuai, usia saya pun sudah layak dan Alhamdulillah saya dipanggil ke sana untuk mengerjakan ibadah haji pada tahun ini.

“Sejujurnya saya ada rasa sedikit gementar tetapi dalam pada masa yang sama sangat teruja dan sudah tidak sabar. Ini adalah perkara baik dan perjalanan ini antara saya dan Tuhan.

“Antara persiapan yang saya buat adalah seperti menghadiri kelas agama serta bertanyakan pengalaman kepada individu yang pernah mengerjakan haji sebelum ini, semoga semuanya dipermudahkan di sana nanti,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Erra ditemui pada majlis pelancaran Aliff Syukri Legacy Cosmetics di Glam Hall, Damansara Perdana, semalam. Menerusi majlis itu, Erra turut diperkenalkan sebagai duta komestik, ASL Cosmestics bersama-sama penyanyi Wany Hasrita.

Merangkumi 15 jenis produk kosmetik yang direka dan diformulasikan sendiri oleh Datuk Seri Aliff Syukri dan Datin Seri Nur Shahida, ASL Cosmetics dijual dengan harga mampu milik tetapi dengan kualiti setaraf produk antarabangsa. Bersandarkan moto Beauty Without Borders, ASL Cosmetics diyakini bakal menjadi antara salah satu jenama kosmetik tempatan terbaik dalam pasaran. – KopiPlanet.com

Kredit Foto: Instagram Erra Fazira

“Rasa Macam Dah Nak Mati Sebab Nafas Pendek” – Remy Ishak

Pelakon Remy Ishak mengakui dia merasai sedikit bebanan dan tidak selesa ketika perlu menaikkan berat badan sehingga 85 kilogram bagi menjayakan watak dalam filem Sangkar.

Menurut Remy atau nama sebenarnya, Mohammad Zalimei Ishak, 37, dia merasakan ‘seksanya’ berbadan besar selepas mengalami masalah susah untuk bernafas sehingga merasakan seperti hendak mati.

“Menerusi filem Sangkar saya perlu naik berat badan lebih kurang dalam 85 hingga 90 kilogram. Seumur hidup saya tak pernah naik lebih daripada 73 kilogram sebab itu merupakan berat ideal saya. Untuk dapatkan berat badan yang sesuai bagi watak ini, saya upah seorang jurulatih kecergasan untuk memantau aktiviti pemakanan saya.

“Saya tidak boleh hentam makan sebarangan nanti bukan badan yang naik, perut pula yang naik. Ketika badan saya besar, bukan sahaja rasa susah nak bergerak, nak tidur pun rasa susah sebab ada ketika saya rasa macam dah nak mati sebab nafas pendek. Nak naik tangga rumah pun rasa tak selesa dan termengah-mengah,” jelasnya.

Remy berkata demikian ketika ditemui pada majlis pelancaran filem Sangkar di Battle Arena, Jaya Shopping Centre, Petaling Jaya, baru-baru ini.

Bagaimanapun, dia bersyukur kerana telah berhasil untuk kembali menurunkan semula berat badannya setelah selesai penggambaran.

“Alhamdulillah, selepas habis penggambaran Sangkar akhirnya berat badan saya turun balik kepada yang asal,” katanya.

Dalam pada itu Remy menyatakan dia sanggup mengambil cabaran untuk membesarkan badannya dalam filem arahan Kabir Bhatia itu kerana mahukan penampilan yang berbeza dalam setiap naskhah lakonannya bagi memberikan variasi imej kepada penonton.

“Untuk setiap naskhah lakonan, saya tak mahu kelihatan terlalu sama dan sebab itu saya tidak kisah naik berat badan untuk sesuaikan dengan watak sebagai petinju MMA.

“Itulah cabarannya dan dalam masa yang sama, jari kaki saya patah ketika sedang menjalani latihan. Saya takut melarat sehingga menyusahkan pihak produksi tapi nasib baik kecederaan itu segera pulih sebelum penggambaran bermula,” katanya.

Sangkar bakal ditayangkan pada 29 Ogos ini. Filem mengisahkan tentang sukan mixed martial arts (MMA) itu turut menampilkan Zul Ariffin, Mira Filzah, Fadzlan Hazim, Nik Adam Mika dan Niezam Zaidi.

Sangkar yang menelan kos produksi sebanyak RM3 juta ini diterbitkan oleh empat syarikat penerbitan iaitu Primeworks Studios, Infinitus Gold, Astro Shaw dan MM2 Entertainment. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Remy Ishak

Ayda Jebat Enggan Ulas Dakwaan Putus Cinta Dengan Redza Rosli

Penyanyi dan pelakon Ayda Jebat enggan memberikan sebarang komen berhubung dakwaan yang mengatakan hubungannya dengan Redza Rosli sudah berakhir.

Menurut Ayda, selama ini hubungan dia dengan pelakon berkenaan tidak lebih daripada sekadar berkawan baik sahaja dan bersikap profesional dalam pekerjaan.

“Sejujurnya kami hanya berkawan baik dan tiada istilah putus cinta pun sebenarnya. Yang penting, saya cuba bersikap profesional serta akan bekerja dalam cara yang baik dan rasanya begitu juga dengan dirinya. Bagi saya, Tuhan dah tunjukkan sebegitu.

“Tidak ada penafian terhadap apa yang berlaku, sekiranya ada. Saya juga tidak menidakkan atau mengiyakan. Malah, sebelum ini pun kami memang profesional cuma mungkin pada ketika itu hubungan kami diperkatakan kerana sering dilihat bersama,” kata Ayda

Ayda berkata demikian ketika ditemui pada majlis pelancaran produk kosmetik, Aurawhite Sparkle Diamond Collagen Travel Pack di Hotel Palace of the Golden Horses, Seri Kembangan, semalam.

Menurut pemilik nama lengkap Nur Suhada Jebat ini, dia tidak mahu memberi komen panjang berhubung isu tersebut kerana perlu menjaga hati banyak pihak.

“Sejujurnya memang ada beberapa pihak yang saya perlu jaga hati mereka. Bukan sahaja diri saya, malahan di pihak sebelah sana juga.

“Pada masa sama, kami juga sudah bersetuju untuk tidak memberikan apa-apa kenyataan. Rasanya itu adalah pendekatan yang terbaik,” ulas Ayda.

Dalam pada itu, Ayda juga melahirkan perasaan terkejut apabila ada pihak yang cuba mengaitkan hubungannya mulai renggang berpunca dari seorang pelakon wanita lain iaitu Oktovia Manrose.

“Sebenarnya saya juga terkejut apabila ada yang mengaitkan namanya. Rasanya tidak perlu nak kaitkan perkara ini dengan orang lain,” katanya.

Ayda, 27, dan Redza, 27, sebelum ini hangat dikatakan bercinta selepas digandingkan menerusi drama Ku Kirim Cinta yang ditayangkan dua tahun lalu.

Namun, hubungan rapat mereka dikatakan berantakan selepas Ayda dipercayai telah memadam kesemua gambar aktor itu yang pernah dimuat naik menerusi laman Instagramnya sebelum ini selain tidak lagi mengikuti Instagram Redza. – KopiPlanet.com