• FOLLOW US

Dah Bosan Gemuk, Shaheizy Sam Nekad Nak Kurus Semula

Bahagia menimang cahaya mata kedua dan juga berkemungkinan enak menjamu selera di hari lebaran menjadi punca aktor berbakat besar, Shaheizy Sam mengalami kenaikan berat badan secara mendadak.

Menerusi beberapa keping gambar yang dikongsikan di laman Instagram, suami kepada pelakon Syatilla Melvin ini dilihat semakin berisi lebih-lebih lagi di bahagian perut.

Menyedari perkara itu, Sam sendiri mengakui selepas ini dia harus mengamalkan gaya hidup sihat agar dapat mengurangkan berat badannya.

“That’s it! Bapak dah bosan gemuk la, Mat Yip!! Time untuk kurus pula. Siapa kat sini nak join Bapak diet sama-sama? Bapak boleh share tips macam mana nak kurus atau sado,” tulisnya.

Postingnya itu turut mendapat perhatian rakan artis seperti Hairul Azreen yang sempat meninggalkan komen berbunyi, “Hmmm, kejap je ni, sure 6 pack keluar balik.”

Sam yang merupakan anak kepada pelakon veteran Khaty Fauziah ini berkahwin dengan Syatilla pada 8 Februari 2016.

Hasil perkahwinan, pasangan ini dikurniakan sepasang cahaya mata, Syeriv Samheizy, 2, dan Sarima Samheizy yang dilahirkan pada 17 April lalu. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Shaheizy Sam

Baju Raya Nora Danish Dikritik Tidak Sesuai Untuk Perayaan Aidilfitri

Walaupun sudah ramai kembali ke pejabat namun kemeriahan Syawal masih lagi terima memandangkan budaya di Malaysia yang mana kita meraikan Hari Raya Aidilfitri selama sebulan.

Tak terlepas menjadi perhatian ialah gaya-gaya busana raya yang peragakan oleh selebriti-selebriti tempatan yang pastinya glamor dan bercitarasa mewah.

Nora Danish merupakan salah seorang daripada public figure yang pastinya ditunggu-tunggu OOTD (outfit of the day) -nya pada setiap kali menjelang lebaran.

Membuat kelainan, Nora cuba lari daripada kebiasaan memakai baju kurung atau kebaya sebaliknya dia memakai gaun organza jarang berona biru lembut sedondon dengan suaminya, Nedri Nazri Aziz dan tiga anaknya, Rayqal, Nedrin dan Neyqal.

Namun kelainan yang dibawakan Nora itu tidak mendapat ‘persetujuan’ daripada netizen yang rata-ratanya menyifatkan pakaiannya itu tidak bersesuaian dengan sambutan Hari Raya.

Malah ada netizen secara sinis mengatakan yang bajunya itu juga seakan-akan tidak sesuai perayaan Krismas, Tahun Baru Cina dan Deepavali kerana kelihatan seksi.

Nora bagaimanapun dilihat mengambil pendekatan enggan membalas komen-komen ‘nakal’ yang sengaja ditinggalkan menerusi ruang komen gambarnya itu. – KopiPlanet.com

Kredit Foto: Instagram Nora Danish

“Saya Dilahirkan Di Klang, Selangor Oleh Ibu Saya Warganegara Malaysia” – Amelia Henderson

Pelakon Amelia Henderson telah mengharumkan nama negara apabila berjaya memenangi trofi Asia Model Awards Model Star Award mewakili Malaysia dalam sebuah majlis yang diadakan di Seoul, Korea Selatan semalam.

Kemenangan aktres berdarah kacukan India dan Sweden itu menerima pelbagai ucapan tahniah daripada para pengikut di laman Instagamnya.

Namun begitu, dalam ramai-ramai yang memberikan ucapan tahniah, ada juga terselit satu komen yang mempertikaikan kemenangan Amelia yang dikatakannya tidak layak untuk mewakili Malaysia hanya disebabkan dia bukan Melayu.

Individu itu menulis, “Awak bukan Melayu, orang Malaysia sepatutnya menghalang kemenangan orang luar seperti kamu. Kamu mungkin cantik tapi kamu tidak melambangkan kami orang Melayu. Mungkin kemenangan kamu dibiaya oleh orang lain. Senang cerita, awak bukan orang Melayu.”

Tidak duduk diam, Amelia kemudiannya membalas komen tersebut yang dilihat menafikan kemenangan yang telah diraihnya itu.

“Saya sangat sedih komen ini datang daripada orang Malaysia sendiri. Sudah 2019, sepatutnya setiap daripada kita tahu negara kita terdiri daripada kepelbagaian kaum dan etnik yang duduk di bawah satu bumbung. Ya, saya bukan orang Melayu tapi saya dilahirkan di Klang, Selangor oleh ibu saya yang merupakan warganegara Malaysia.

“Walaupun bapa saya orang luar tapi saya dibesarkan dan belajar di negara saya. Malaysia adalah tanah air saya sama seperti kamu dan tiada apa yang lebih membanggakan saya apabila dapat mewakili negara sendiri.

“Saya bukanlah boneka yang boleh dibayar untuk menyampaikan mesej. Saya sama sahaja seperti kamu, warganegara Malaysia,” tulis aktres berusia 24 tahun itu.

Menerusi ruang komen, ramai selebriti tempatan turut mengucapkan tahniah di atas kemenangan Amelia seperti Puan Seri Tiara Jacquelina, Marsha Milan, Amber Chia dan Ning Baizura. – KopiPlanet.com

Miley Cyrus Nafi Gosip Cerai, Rai Ulang Tahun Perkenalan Ke-10

Penyanyi Miley Cyrus, 27, menerusi paparan Instagram Stories-nya membawa peminat dan pengikutnya mengimbau kembali 10 tahun tempoh perkenalannya dengan suami, pelakon kelahiran Australia, Liam Hemsworth.

Paparan itu sekaligus melenyapkan khabar angin yang mendakwa rumah tangga mereka dalam masalah dan akan berantakan dalam masa terdekat.

Miley berkongsikan gambar perkenalan pertama ketika berkenalan menerusi filem The Last Song pada 2009. Dia turut memuat naik foto ciuman pertama mereka yang merupakan babak dalam filem tersebut.

“Mula kenal awak pada 2009. Selamat ulang tahun perkenalan ke-10 kita, sayang. Sesetengah perkara tidak berubah dan saya harap perasaan awak terhadap saya pun begitu juga,” tulisnya.

Pasangan ini pernah bertunang pada 2012 namun berpisah setahun kemudian. Namun hubungan mereka kembali terjalin pada 2016 sehingga membawa ke jinjang pelamin pada sambutan Krismas tahun lalu. – KopiPlanet.com

Gara-Gara Pakai Kebaya, Bunga Citra Lestari ‘Dikutuk’ Peminat

Masih lagi berkisarkan tentang baju raya. Terbaharu, selebriti dari Indonesia, Bunga Citra Lestari pula menerima kutukan daripada peminat di tanah kelahirannya apabila dia menggayakan baju kebaya tradisional yang sering digayakan wanita di Malaysia.

Bunga yang juga merupakan isteri kepada pelakon asal Malaysia, Ashraf Sinclair memakai baju kebaya berona hijau lumut ketika sambutan lebaran baru-baru ini.

Dalam pada komen memuji, terselit satu dua komen yang mencemuhnya kerana menggayakan busana yang sinonim dengan orang Malaysia.

Menurut mereka, masih banyak lagi baju tradisional dari Indonesia yang boleh dipakai oleh pelakon filem My Stupid Boss itu.

Namun tidak semua pengikut Bunga suka mencaci membuta tuli, sebaliknya ada juga yang boleh berfikiran panjang dengan mengatakan isu yang diperkatakan itu adalah sesuatu yang remeh untuk dibahaskan.

Seharusnya kita saling meraikan kepelbagaian dan tidak ada salahnya jika sesekali Bunga mahu menukar citarasanya dengan berpakaian tradisional dari negara mana pun. Bukankah fesyen itu tiada batasnya? – KopiPlanet.com

Baju Raya Ketat Digayakan Izreen Azminda Dikritik Netizen

Sejak mendirikan rumah tangga dengan pemuzik Ude Wahid, pelakon Izreen Azminda Aznam dilihat lebih memberikan fokus terhadap menguruskan keluarga.

Kini sedang menanti detik melahirkan cahaya mata hasil perkahwinannya dengan Ude, Izreen yang sarat hamil lapan bulan berkongsikan foto rayanya bersama suami tercinta di kampung halaman.

Namun, langkahnya memuat naik gambar tersebut mendapat kecaman ramai netizen apabila kebanyakan daripada mereka tidak menyukai fesyen baju ketat yang digayakan Izreen pada sambutan lebaran kali ini.

Netizen berpendapat pakaian Izreen tidak sesuai untuk dipakai wanita hamil kerana terlalu ketat sehingga menampakkan bentuk badannya.

 

Izreen mendirikan rumah tangga dengan Ude atau Muhammad Radzi Abdul Wahid pada 8 Ogos 2017 secara rahsia atas permintaan pemuzik itu yang ketika itu sudah pun mempunyai isteri.

Ude kemudiannya menceraikan isteri pertamanya, Intan Liana Saleh pada 22 Mac 2018 selepas lima tahun berkahwin. Pasangan itu mempunyai dua anak lelaki, Arish Muqri, 4, dan Ariq Muqri, 2 tahun.

Izreen sebelum ini pernah berkahwin dengan jurukamera, Muhammad Riza Baharuddin pada 2012 namun bercerai dua tahun kemudian.

Mereka telah dikurniakan seorang anak lelaki, Muhammad Adrian Umar yang kini berusia enam tahun. – KopiPlanet.com

Chris Pratt Kini Bergelar Suami Kepada Anak Arnold Schwarzenegger

Bintang filem Jurassic World dan Guardians of the Galaxy, Chris Pratt, 39, akhirnya kini bergelar suami kepada anak pelakon filem aksi dan bekas gabenor California, Arnold Schwarzenegger iaitu Katherine Schwarzenegger, Sabtu lalu.

Semalam, menerusi Instagram miliknya Chris berkongsikan gambar perkahwinannya dengan Katherine, 29, yang merupakan seorang penulis.

Pasangan itu berkahwin dalam sebuah majlis tertutup yang berlangsung di San Ysidro Ranch, California, Amerika Syarikat.

“Semalam merupakan hari yang paling gembira dalam hidup kami berdua. Kami sah bergelar suami isteri dengan disaksikan ahli keluarga dan orang kesayangan kami. Ia adalah majlis yang sangat intim dan beremosi. Kami sangat teruja untuk memulakan fasa baharu dalam kehidupan,” tulis Chris.

Chris sebelum ini pernah berkahwin dengan pelakon Anna Faris di Bali, Indonesia pada 2009 namun disahkan bercerai pada tahun lalu.

Hasil perkahwinan itu, Chris mempunyai seorang anak lelaki, Jack Pratt yang kini berusia tujuh tahun. – KopiPlanet.com

Elvina Mohamad Pernah Terbakar Rambut Sepupu Semasa Malam Raya

Setiap daripada kita pastinya pernah melalui pengalaman menarik di saat merayakan sambutan Aidilfitri lebih-lebih lagi ketika di zaman kanak-kanak.

Hal ini tidak terkecuali kepada pelakon Datin Elvina Mohamad, 24, yang pernah melalui detik melucukan, di mana dia secara tidak sengaja telah terbakar sebahagian rambut sepupu lelakinya ketika mereka sedang bermain bunga api menjelang malam raya.

“Dalam banyak-banyak pengalaman raya yang satu ini memang saya tidak akan lupakan sampai bila-bila. Masa itu saya tengah main bunga api dan bila dah kehabisan bunga api, saya guna pula kertas pembalut aiskrim dan kemudian ia terpelanting terkena rambut sepupu lelaki yang kebetulan bermain berhampiran saya.

“Disebabkan insiden itu sebahagian rambut sepupu saya togel dan ibu saya turut memarahi saya disebabkan kenakalan pada zaman itu. Biasalah budak-budak, nakal dia lain macam dan sejak itu saya dah serik dan fobia nak main bunga api lagi,” katanya berkongsikan pengalaman lucunya itu.

Dalam pada itu, Elvina menyatakan sambutan Hari Raya Aidilfitri tahun ini ternyata memberi makna buat Elvina apabila anaknya, Karl Mateen semakin membesar.

Ujarnya, dia tidak sabar untuk meraikan lebaran tahun ini dengan menggayakan busana sedondon bersama Karl dan suaminya, Datuk Haniff Borhan.

“Lebaran kali ini lebih bermakna dengan kehadiran Karl dan pastinya saya dah sediakan persalinan sedondon buat keluarga kecil kami. Tak sabar rasanya nak hiaskan si kecil ini ketika di pagi Syawal.

“Apa yang paling saya nanti-nantikan ketika raya ialah kami semua sanak saudara akan berkumpul dan yang mana sudah lama tidak berjumpa akan bertanya khabar. Itu yang paling saya tunggu-tunggu selain menjamah juadah raya kegemaran saya iaitu ketupat, nasi impit dan rendang,” katanya.

Ujarnya, dia sekeluarga akan menyambut hari raya pertama di kediaman keluarga suaminya sebelum bertolak ke kampung halamannya di Teluk Intan, Perak. – KopiPlanet.com

Ruhainies Mahu Tetap Sedondon Walaupun Kekasih Beraya Di London

Walaupun berada di dua benua berbeza ketika meraikan sambutan Hari Raya Aidilfitri nanti, pelakon Ruhainies dan kekasihnya tetap akan menggayakan persalinan raya dalam warna sedondon.

Menurut Ruhainies atau nama sebenarnya Nur Ruhainies Farehah Zainul Ilyas, 27, dia ada meminta teman lelakinya yang dikenali sebagai Mr. E untuk pulang beraya di tanah air namun memahami sekiranya buah hatinya itu tidak dapat berbuat demikian.

“Si dia beraya di London tahun ini, saya ada juga minta dia balik beraya di sini, dapat beraya bersama dalam dua atau tiga hari pun tidak mengapa. Namun kalau dia tidak dapat beraya di sini, tak mengapa dan saya memahami.

“Walaupun kami menyambutnya berjauhan, insyaAllah kami akan gayakan pakaian raya warna sedondon dan mungkin juga ini tahun terakhir saya sambut raya berstatus solo. Harap dapat doakan yang baik-baik,” ujarnya.

Mengenai lokasi sambutannya Aidilfitri pada tahun ini, Ruhainies memberitahu seperti biasa mereka sekeluarga akan beraya di Pulau Pinang.

Bagaimanapun, dia mengakui sambutan Aidilfitri kini sudah semakin hilang kemeriahannya sejak kehilangan nenek kedua-dua belah ibu dan bapanya.

“Yang pastinya, tradisi mengadakan rumah terbuka selama seminggu akan tetap dijalankan dan ibu saya akan masak juadah raya dalam kuantiti yang banyak bagi menjamu tetamu yang datang.

“Biasanya ibu akan memasak menu istimewa iaitu Ayam Piru yang merupakan Ayam Belanda dan memandangkan adik-beradik saya ramai perempuan, jadi tugas kami memang membantu ibu di dapur. Secara kebiasaannya saya akan ditugaskan untuk memotong bawang,” katanya.

Ketika ditanya mengenai peruntukkannya untuk duit raya, adik kepada Risteena Munim ini berkata, dia sudah menyediakan bajet sebanyak RM3,000 untuk diberikan kepada anak saudara dan sepupunya yang masih kecil.

“Ada rezeki lebih, tahun ini saya sediakan bajet dalam RM3,000. Bukan sahaja diberikan kepada anak saudara dan sepupu, saya juga ada berikan kepada pak cik dan mak cik saya.

“Untuk budak-budak kecil, saya dah sediakan paket raya RM50 seorang. Budak kecil mana boleh pegang duit banyak-banyak,” selorohnya. – KopiPlanet.com

Nabil Aqil Nafi Dakwaan Dikatakan Bercinta Dengan Daiyan Trisha

Pelakon baharu, Nabil Aqil menafikan dakwaan yang mengatakan dia kini sedang hangat bercinta dengan penyanyi dan pelakon Daiyan Trisha.

Menurut Nabil, hubungannya dengan Daiyan hanya sebagai rakan dalam industri semata-mata. Nabil dan Daiyan, 25, sebelum ini dikaitkan bercinta selepas tersebar gambar aksi mesra mereka di sebuah forum gosip baru-baru ini.

“Kami memang tiada apa-apa hubungan istimewa, kami hanya berkawan dan hanya berjumpa ketika kami bekerja bersama baru-baru ini.

“Gambar mesra yang diperkatakan itu merupakan idea Daiyan sendiri, dia yang minta saya peluk dia dari belakang dan kemudian kawan kami ambil gambar itu. Kemudian saya muat naik gambar itu sebab foto yang diambil itu cantik memaparkan keindahan kota Seoul,” katanya.

Dia berkata demikian ketika ditemui pada majlis berbuka puasa anjuran Rocketfuel Entertainment di Hotel Berjaya Times Square, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Nabil yang merupakan anak saudara kepada Syafiq Kyle ini mengakui dia masih solo dan buat masa ini tidak mencari teman istimewa sebaliknya mahu memberikan fokus terhadap kerjaya seninya terlebih dahulu.

“Saya masih lagi single dan tidak mencari (kekasih) sebab nak fokus berlakon dahulu. Kalau ada, adalah sebab saya tidak mencari.

“Dalam mencari pasangan ini saya sebenarnya tidak suka terlalu memberi harapan, kalau dah suka saya akan kenal dulu wanita itu dan kalau serasi baharu saya teruskan perhubungan itu,” katanya.

Sementara itu dalam perkembangan seni, Nabil baharu sahaja menamatkan penggambaran filem sulung lakonannya berjudul Takut Ke Tak? yang bakal ditayangkan di pawagam seluruh negara bermula Julai ini. – KopiPlanet.com