• FOLLOW US

Kareena Kapoor Nak Cari Skrip Bagus Berlakon Dengan Kakak

Pastinya ramai peminat filem Hindustan ternanti-nantikan gandingan lakonan dua beradik popular Karisma Kapoor dan Kareena Kapoor dalam satu filem yang sama.

Perkara itu turut diimpikan sama oleh Kareena, 40, saat ditanya wartawan mengenai perkara itu.

Isteri kepada aktor Saif Ali Khan itu berkata, “Saya dan Karisma memang sentiasa teringin nak berlakon bersama tapi kami tak jumpa lagi skrip dan naskhah yang betul-betul bagus. Seseorang perlu keluarkan skrip yang bagus, hanya selepas itu kami akan pertimbangkan.”

Kareena baru-baru ini mencetuskan sensasi di kalangan peminatnya apabila akhirnya tampil dengan akaun Instagram sendiri, @kareenakapoorkhan yang setakat ini sudah mengumpul seramai lebih 1.6 juta pengikut dari seluruh dunia.

Kareena sebelum ini cukup terkenal menerusi wataknya sebagai Pooja dalam filem pecah panggung Kabhi Kushi Kabhie Gham yang turut dibarisi Shah Rukh Khan, Kajol dan Hritrik Roshan. – KopiPlanet.com

Kesibukan Kerja Buat Syafiq Kyle Tidak Fikir Nak Kahwin Lagi

Pelakon Syafiq Kyle mengakui jadual kerja yang sibuk menjadi antara salah satu punca dia masih belum mempunyai perancangan untuk mendirikan rumah tangga dalam masa terdekat.

Hampir lima tahun menjalinkan hubungan istimewa dengan aktres Mimi Lana, pasangan itu terbuka berkongsikan mengenai kisah cinta mereka kepada umum.

“Mendirikan rumah tangga pastinya menjadi impian setiap lelaki dan saya pun ada memasang impian dan niat ke arah itu.

“Keluarga saya pun selalu menasihati kalau berkawan dengan wanita, jika tidak ada duit sekali pun nak kahwin, kena pasang niat nak berkahwin itu.

Tapi itulah, sampai sekarang tak kahwin-kahwin lagi. Mungkin sebab jadual kerja masing-masing. Baik saya mahupun pihak wanita, kami menghormati waktu masing-masing.

“Malah keluarga pun menyerahkan kepada kami mengenai perkara ini memandangkan kerjaya dalam bidang (seni) ini pun tidak menentu,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pertunjukan fesyen Summeraya 2020 Rico Rinaldi yang berlangsung di GMBB, Kuala Lumpur semalam.

Syafiq diangkat sebagai ‘muse’ koleksi Summeraya 2020 Rico Rinaldi yang menampilkan tema minimalis dan ringkas untuk rekaannya kali ini.

Dalam perkembangan lain, Syafiq kini sedang mempersiapkan diri untuk membintangi sebuah filem kerjasama di antara Malaysia dan Thailand berjudul Algojo yang mengetengahkan kisah mengenai seorang pembunuh upahan.

Filem itu akan menjalani penggambaran bermula Jun ini di sekitar Kuala Lumpur dan Bangkok, Thailand. – KopiPlanet.com

Syifa Melvin Pertahan Diri, Tak Pernah ‘Kikis’ Duit Safawi

Pelakon Syifa Melvin tampil mempertahankan dirinya yang dikatakan menjadi penyebab kepada kemerosotan prestasi pemain Johor Darul Takzim (JDT), Safawi Rasid, 23, yang merupakan teman lelakinya.

Syifa atau nama sebenarnya, Nur Syifa Athirah Amirol Melvin, 26, berkata dia tidak pernah memberi sebarang tekanan kepada Safawi untuk berkahwin sehingga menyebabkan bintang bola sepak kelahiran Dungun, Terengganu itu hilang fokus ketika beraksi di atas padang berikutan aksi kurang memberansangkan Safawi dalam tiga perlawanan JDT sebelum ini.

“Saya bekerja keras selama ini dengan tak cukup tidur dan rehat demi nak biayai dan menampung perbelanjaan diri sendiri, tak pernah sekali minta duit ‘Dia’ (Safawi) untuk sara hidup, dia pun kenal saya macam mana.

“Dia tidak perform atas padang tiada kena-mengena dengan soal peribadi, sekali pun saya tidak pernah usik hal kerjaya dia malah selalu berdoa dan memberi sokongan. Tak tahu pula boleh jadi besar macam ini. Terima kasih kepada komen maki, hina atau puji.

“Saya doakan korang jangan melatah dengan apa yang korang baca, yang mengalami dan rasai hanya kami berdua. Semoga semua dalam lindungan Allah SWT,” tulisnya di laman Instagram peribadi miliknya.

Hubungan cinta di antara Syifa dan Safawi bukan lagi rahsia selepas pelakon itu pernah beberapa kali meluahkan hubungan istimewa mereka di laman sosialnya. – KopiPlanet.com

Enggan Caras Pelakon Veteran, Che Ta Tak Rela Disolek Jadi Tua

Pelakon Rozita Che Wan menyatakan pendiriannya bahawa dia tidak akan menerima maa-mana tawaran lakonan yang menuntutnya untuk disolek kelihatan tua daripada usia sebenar.

Menurut Rozita, 46, atau lebih mesra dipanggil Che Ta, dia beranggapan watak tersebut perlu diberikan kepada pelakon veteran bagi membantu kerjaya seni mereka.

“Kenapa harus saya ambil watak yang memerlukan muka saya kena mekap jadi tua? Lebih baik beri sahaja kepada pelakon veteran yang sedia ada.

“Kalau tidak, nanti pelakon veteran kita yang ada nak lakonkan watak apa? Bukan apa, bila saya ambil karakter yang kena mekap tua, kasihan pelakon veteran tak dapat tawaran pula,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pelancaran drama bersiri Family Spy yang diadakan di Restoran My Elephant Thai, Great Eastern Mall, Kuala Lumpur hari ini.

Menerusi drama bersiri tersebut isteri kepada Zain Saidin ini melakonkan watak seorang nenek kepada cucu yang berusia lapan tahun.

“Saya tidak kisah sekiranya diberikan tawaran watak nenek asalkan wajah saya tidak perlu disolek menjadi tua.

“Lagipun itulah realitinya saya sekarang sudah ada anak-anak yang besar,” ujarnya lagi.

Menerusi drama yang bakal ditayangkan di Astro Ceria (saluran 611) bermula 11 Mac ini, Che Ta bergandingan dengan Alif Satar, Nynna Harizal dan Datin Maria Farida.

Hujung tahun lalu, Pengerusi Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS), Datuk Hans Isaac mengumumkan pelakon muda dilarang mengenakan solekan watak orang tua mulai 1 Januari 2020 bagi memberi ruang dan peluang kepada pelakon veteran sedia ada bagi menggalas peranan tersebut. – KopiPlanet.com

Aprena Manrose Azam Nak Timang Cahaya Mata Tahun Ini

Setelah empat tahun mendirikan rumah tangga, pelakon Aprena Manrose atau nama sebenarnya, Wan Syahera Putri Aprena Wan Syahman, 27, berazam untuk menimang cahaya mata pertama tahun ini.

Baharu sahaja menjalani rawatan kesuburan bersama suami, Mohd Afiz Hazman pada Disember lalu, Aprena berharap impiannya itu akan dikabulkan Allah SWT. Aprena berkahwin dengan Afiq pada tanggal 12 November 2016.

“Sebenarnya azam saya pada tahun ini adalah nak timang cahaya mata. Ini merupakan tahun keempat saya berkahwin dan semestinya saya mengimpikan nak ada baby.

“Perasaan nak ada anak itu cukup kuat apabila sekarang saya sudah mencapai semua impian saya seperti berlakon drama dan filem. Kami tidak pernah merancang sebelum ini cuma belum lagi dikurniakan rezeki untuk menimang cahaya mata.

“Disember lalu, saya dan suami ada pergi menjalani proses rawatan kesuburan dan keputusan masih belum diketahui dan sekiranya doktor memberikan nasihat untuk menjalani rawatan IVF, mungkin kami akan pertimbangkan.

“Suami langsung tidak memberikan tekanan kepada saya sebaliknya dia sangat memahami. Cuma perasaan itu membuak-buak nak ada anak selepas saya dan kak Elizad (pelakon Elizad Sharifuddin) ada berborak mengenai perkara itu dan dia pun sekarang dalam rawatan.

“Untuk tujuan itu, saya pun dah ada rancangan untuk memperlahankan sedikit aktiviti kerja agar dapat berehat dengan secukupnya,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis tayangan perdana filem Jodoh Syaitan yang diadakan di MM2 Cineplexes, Mutiara Damansara baru-baru ini.

Selain Aprena, Jodoh Syaitan yang diarahkan Ismail Bob Hasim turut dibintangi Sofi Jikan, Allahyarham Abam Bocey, Fauziah Nawi, Jay Iswazir dan Kamarool Hj. Yusoff. Filem terbitan Da Motion Media itu bakal ditayangkan di 92 pawagam tanah air bermula 12 Mac ini.

Filem bergenre komedi seram itu mengisahkan seorang pemuda, Megat yang tidak mengetahui dirinya telah berkahwin dengan pontianak jelita. Perkahwinannya dengan wanita itu telah membuatkan hubungannya dengan ibu dan dua rakan baiknya menjadi keruh disebabkan kehadiran ‘wanita’ itu dalam hidupnya. – KopiPlanet.com

Elfira Loy Seronok Jaga Anak, Tidak Percaya Pada Pengasuh

Kehidupan Elfira Loy sudah lengkap dengan kehadiran anak sulungnya, Muhammad Rayyan Khalaf yang dilahirkan pada 1 Oktober tahun lalu.

Pelakon berusia 26 tahun itu berkata dia kini selesa menjaga sendiri anaknya selain mengambil masa itu untuk meluangkan lebih masa bersama ahli keluarga yang lain.

“Sekarang saya jaga anak sepenuh masa. Saya seronok jaga baby sebab sejak terlibat dalam industri lakonan ketika saya berusia 12 tahun, saya tidak pernah lagi berehat lama daripada kerja macam ini.

“Kali ini saya betul-betul rasa rehat selain dapat meluangkan lebih masa dengan ahli keluarga, it’s a great feeling,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pelancaran produk Elegant Cosmetics, Whitening Emulsion yang berlangsung di Hotel Le Meridien, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Elfira yang mula membina nama dalam industri seni tempatan sejak 14 tahun lalu berkahwin dengan Faris Khairol Anuar pada 1 Januari 2019.

Ketika ditanya mengenai kerjaya seni, Elfira berkata, buat masa ini dia lebih senang memperlahankan kerjayanya sebaliknya menumpukan pada kerjasama dengan produk-produk yang melantiknya sebagai duta.

“Saya secara perlahan-lahan akan kembali semula dalam bidang lakonan tapi bukan dalam masa terdekat sebab anak masih kecil. Saya memang tidak percayakan pengasuh, sebaliknya saya hanya akan tinggalkan Rayyan dengan ahli keluarga terdekat saya.

“Buat masa ini, saya hanya aktif melibatkan kerjasama dengan mana-mana produk yang ‘collab’ dengan saya. Seperti contoh, produk Whitening Emulsion Elegant Cosmetics yang saya sendiri sudah cuba dan ia memang sangat berkesan untuk memutihkan kulit selain baunya yang wangi dan segar meyakinkan saya untuk bekerjasama dengan mereka,” katanya lagi.

Sementara itu, produk Whitening Emulsion yang bertinak sebagai agen anti-penuaan, pelilndung sinaran UV serta mencerahkan kulit secara semulajadi ini dijual pada harga RM79.90 (semenanjung Malaysia) dan RM84.90 (Sabah dan Sarawak) seunit. – KopiPlanet.com

Nadia Brian Tak Kisah Berkemban Asal Ikut Kesesuaian Watak

Bakal tampil dengan filem Ratu Kala Jengking: Puteri Keranda, Nadia Brian berkata dia tidak kisah untuk melakonkan babak yang memerlukannya berkemban sekiranya ia sesuai dengan jalan cerita sesebuah naskhah itu.

Menerusi filem arahan Bade Hj. Azmi itu, terdapat adegan di mana Nadia perlu berkemban bagi menghidupkan wataknya sebagai Cik Siti yang mengahwini seramai 99 lelaki sepanjang kehidupannya.

“Pada tahun 1950-an, berkemban di sungai adalah biasa jadi kalau tak buat tak nampak real pula sebab itu saya cuba buat babak itu nampak lebih baik.

“Mula-mulanya tiada babak berkemban dalam sungai tapi atas kehendak abang Bade yang mahu ikut latar masa filem itu, jadi berkemban saja yang sesuai.

“Suami pula sentiasa menyokong kerjaya saya, kami tengok sama-sama semasa tayangan perdana dan dia tidak kisah mengenai babak itu,” katanya ketika ditemui pada majlis tayangan perdana Ratu Kala Jengking: Puteri Keranda yang berlangsung di MM2 Cineplexes, E-Curve Mutiara Damansara baru-baru ini.

Ratu Kala Jengking: Puteri Keranda akan menemui penonton bermula 27 Februari ini. Filem terbitan A. Aida Production ini turut dibintangi Datuk Fizz Fairuz, Mas Khan, Amar Asyraf, Dayang Areeda, Fauziah Nawi, Octavia Manrose, Firman Siagian, Raja Azmi dan Eyra Hazali.

Selain perlu melakonkan aksi berkemban, antara cabaran lain yang dihadapi pelakon berusia 29 tahun ini ialah apabila dia perlu berdepan dengan kala jengking sebenar sepanjang menjalani penggambaran.

“Walaupun ada beberapa babak dilakonkan secara CGI, namun begitu ada juga beberapa adegan saya perlu berdepan dengan 18 ekor kala jengking semasa babak di atas katil. Memang bahaya kalau kena sengat, rasanya boleh terus masuk hospital.

“Selain itu, saya juga kena golekkan diri dan terjun ke kawasan gaung tanpa sebarang bantuan daripada pelakon aksi. Semua itu merupakan pengalaman yang berharga buat saya sepanjang bergelar anak seni,” ujarnya lagi.

Ratu Kala Jengking: Puteri Keranda mengangkat tema cerita rakyat sebenar yang berlaku di Kota Tinggi, Johor di mana seorang wanita dikenali sebagai Cik Siti pernah berkahwin dengan 99 lelaki. Setiap suaminya ditemui mati secara misteri sehari selepas berkahwin sehingga penduduk kampung berasa curiga dengan Cik Siti. – KopiPlanet.com

Akui Penakut, Filem Jodoh Syaitan Cabar Diri Aprena Manrose

Pelakon Aprena Manrose mengakui dirinya seorang yang penakut namun disebabkan ingin mencabar diri, dia tidak teragak-agak untuk menjayakan watak dalam filem Jodoh Syaitan.

Memegang watak sebagai seorang wanita misteri, Aprena menyifatkan pengalamannya berlakon di bawah arahan Ismail Bob Hasim sesuatu yang menyeronokkan.

“Saya gembira apabila diberi peranan watak seorang pontianak memandangkan belum pernah melakonkan watak sebegini.

“Tidak dinafikan ia memberikan cabaran tersendiri memandangkan saya sendiri seorang yang penakut. Jadi, saya kena betul-betul jadi berani untuk menjayakan watak yang diberikan ini.

“Alhamdulilah, penerbit sendiri iaitu arwah abang Assey banyak berikan keyakinan. Tanpa arwah, mungkin saya tidak akan terbabit dalam filem Jodoh Syaitan.

“Lagipun saya tidak perlu menjalani sesi casting untuk filem ini dan semuanya telah dipermudahkan. Saya anggapi ia satu rezeki yang tidak dijangka sebagai pelakon baharu,” katanya.

Jodoh Syaitan yang diterbitkan oleh Da Mation Media merupakan hasil idea penerbitnya, Allahyarham Datuk Mokharul Shamsul Mokhtar atau lebih dikenali sebagai Assey.

Menurut pengarahnya, Ismail Bob, ketika ditawarkan untuk mengarahkan filem ini, pada mulanya dia menolak pelawaan tersebut kerana mahu memberikan fokus terhadap kerja-kerja yang lain terlebih dahulu.

““Apabila kami berjumpa lagi dan arwah memujuk saya. Kemudian saya letakkan syarat bahawa saya tidak menjanjikan sebarang keuntungan atau pulang modal untuk menghasilkan filem ini dan arwah bersetuju.

“Kemudian ketika saya tanya filem apa yang ingin dihasilkan, arwah memberitahu dia mahu menghasilkan filem seram komedi memandangkan ia antara genre yang cukup digemari penonton,” ujarnya yang sudah mengarahkan 17 buah filem setakat ini.

Filem bergenre seram komedi yang bakal ditayangkan bermula 5 Mac ini turut dibintangi Sofi Jikan, Allahyarham Abam Bocey, Jay Iswazir, Kamarool Hj Yusoff dan Fauziah Nawi. – KopiPlanet.com

Sinopsis Jodoh Syaitan:

Filem Jodoh Syaitan mengisahkan tentang Megat, seorang pemuda kampung yang sering menemui kegagalan dalam percintaan dan diminta ibunya, Mak Timah untuk pulang ke kampung kerana ingin mengahwinkannya dengan seorang gadis bernama Mawar.

Pada masa sama, Tok Salleh bersama dua pengikut setianya yang juga kawan Megat di kampung iaitu Awang dan Kulup sedang sibuk mencari mayat untuk dipaku, dengan harapan ia hidup semula untuk dijadikan isteri kepada Tok Chai bagi
memenuhi hawa nafsunya.

Apakah yang akan terjadi seterusnya, jangan lupa saksikan filem Jodoh Syaitan di pawagam seluruh negara pada 5 Mac 2020. – KopiPlanet.com

Enggan Ulas… Isteri Nasihat Amar Asyraf Jangan Cerita Hal Peribadi

Pelakon Amar Asyraf mengambil pendekatan enggan lagi mengulas mengenai kisah peribadinya susulan kontroversi rumah tangga yang melandanya sebelum ini.

Menurut Amar, isterinya, Arna Salleh ada menasihatinya untuk tidak lagi bercerita mengenai masalah peribadi kepada umum.

“Isteri minta saya jangan kongsi apa-apa cerita sebabnya apa sahaja kebaikan kita buat tetap orang kata kita salah. Sebolehnya saya tidak mahu ulas lanjut sebab takut menyinggung hati orang lain. Jadi saya pilih untuk tidak lagi bercakap hal peribadi selepas ini.

“Saya akui ada juga buat salah cuma saya rasa tak perlu nak ulas lanjut dan saya pun dah minta maaf dekat isteri, malah dia izinkan dan tahu apa yang saya buat sebelum ini,” katanya kepada KopiPlanet.com.

Amar ditemui pada majlis tayangan media filem Ratu Kala Jengking: Puteri Keranda yang berlangsung di MM2, Cineplexes, Mutiara Damansara semalam.

Sebelum ini tercetus kontroversi apabila kisah perkahwinan kedua Amar dibongkar seorang wanita sehingga menjadi bualan hangat peminat hiburan tempatan.

Susulan itu, Amar dilaporkan sudah menceraikan isteri keduanya, Vivy Jeffry dengan talak tiga pada hujung bulan lalu.

Menurut Amar, dia bersyukur dipertemukan dengan isteri sebaik Arna yang masih setia dan menyayanginya biarpun dia pernah tersilap percaturan dalam hidup.

“Sekarang saya okay dan menjalani kehidupan seperti biasa dengan hanya seorang isteri di sisi. Saya bersyukur dikurniakan isteri memahami seperti Arna,” katanya lagi.

Amar atau nama sebenarnya, Amar Asyraf Zailuddin, 34, mendirikan rumah tangga dengan isteri pertamanya, Arna pada 7 Jun 2013 dan hasil perkahwinan mereka dikurniakan sepasang cahaya mata, Muhammad Taufiq dan Ammara Dian.

Perkahwinan kedua Amar terbongkar apabila Vivi tampil membuat kenyataan pada sebuah portal mengesahkan dia merupakan isteri kedua aktor tersebut.

Menurut Vivi lagi, dia terpaksa menyimpan rahsia itu demi menjaga nama baik Amar selain menyedari kedudukannya sebagai isteri kedua. – KopiPlanet.com

Peminat Risau Status Kesihatan Mental Ahn Jae Hyun

Agensi pengurusan pelakon Ahn Jae Hyun iaitu HB Entertainment sedia maklum mengenai kapsyen kontroversi yang ditinggalkan selebriti itu menerusi entri di Instagramnya baru-baru ini.

Menerusi satu posting tersebut, Jae Hyun, 33, menulis, ‘tolong lupakan aku’ yang mencetuskan kebimbangan di kalangan peminat yang mengandaikan aktor itu kini berada dalam masalah kemurungan.

Walau bagaimanapun, Jae Hyun dilihat sudah memadam posting tersebut.

“Sebagai pihak yang menguruskan kerjayanya, kami tiada hak untuk bercakap mengenai apa yang dia paparkan di akaun media sosial peribadinya.

“Dia mungkin agak keberatan untuk bercerita mengenai kisah peribadi. Kami akan sentiasa memastikan dia dalam keadaan baik,” kata pihak pengurusannya. – KopiPlanet.com