• FOLLOW US

Kehilangan Dua Pelawak, AC Mizal ‘Fobia’ Nak Hoskan Program Lawak

Pemergian mengejut Abam Bocey atau Syed Umar Mukhtar Syed Mohd Redzuan, 32, pada pagi Isnin lalu meninggalkan kesan yang cukup mendalam buat hos popular, Datuk AC Mizal.

Menurut AC Mizal, kehilangan Abam cukup memeritkan buat dirinya kerana dia sangat rapat dengan Allahyarham yang dianggap seperti adik sendiri.

“Saya seperti rasa dia masih ada sebab saya suka mengusik dia. Keakraban di antara kami dah macam adik-beradik. Saya pun sentiasa tahu masalah adik-adik pelawak saya ini.

“Kini saya sudah kehilangan dua adik yang saya rapat iaitu arwah Yus dan Abam. Kehilangan mereka seakan membuatkan saya ‘fobia’ untuk mengacarakan program lawak sebab yang betul-betul rapat dengan saya dah dijemput ilahi,” katanya.

AC berkata demikian kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pelancaran produk Idealyst Biocare yang berlangsung di Flora Terrace, Kuala Lumpur semalam.

Menceritakan kenangannya dengan arwah Abam, AC berkata pelawak berkenaan ada menyatakan hasrat untuk mengundurkan diri daripada bidang seni lawak.

“Arwah pernah beritahu saya yang dia nak cuba meniaga sebab dah penat buat lawak dan kadangkala dia merasakan orang dah tak hargai lawaknya.

“Selain itu, saya terkilan kerana impian arwah nak buat production house tidak kesampaian. Ketika menziarahi jenazah, saya sampai tak sanggup nak tatap wajahnya sebab terlalu sayangkan arwah. Saya terkejut dengan berita pemergiannya sampaikan ibunya pula yang terpaksa tenangkan saya,” ujarnya.

Sementara itu, Idealyst Biocare telah memperkenalkan dua produk mereka iaitu produk penjagaan bibir, k1ss lip matte dan Wonder Trim yang merupakan produk makanan tambahan.

Menariknya, produk-produk tersebut diformulasikan melalui kajian doktor bertauliah iaitu Dr. Aidil Azry Datuk Mokhtar dan isteri, Dr. Fadzlina Md Mohtar yang juga merupakan pengasas Idealyst Beauty bersama AC dan isterinya, Datin Emylia Rosnaida. – KopiPlanet.com

Abam Bocey Simpati Pak Ya Disekat Muncul Live Sepahtu Reunion

Pelawak Abam Bocey menzahirkan rasa simpatinya terhadap nasib rakan artis, Ilya Buang atau lebih dikenali sebagai Pak Ya yang didakwa disekat daripada menjayakan persembahan sketsa live Sepahtu Reunion di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) minggu lalu.

Menurut Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan, 32, seharusnya pihak yang berkenaan perlu duduk berbincang terlebih dahulu dengan Pak Ya sebelum terus menyekat pelawak itu daripada mengadakan persembahan.

“Benda ini tak sepatutnya jadi ‘last minute’. Kalau kata ada (sesetengah pihak) tak berpuas hati, adalah lebih baik mereka panggil Pak Ya dan bincang elok-elok.

“Mungkin Pak Ya boleh buat permohonan maaf dan jernihkan keadaan secara aman jika dia dipanggil berbincang terlebih dahulu. Ini tidak, last minute tiba-tiba Pak Ya disekat daripada menjayakan persembahan.

“Ibaratnya kau marah sangat kat dia sampai kau sekat dia untuk bagi dia sakit hati pula. Tak bolehlah macam itu. Sepatutnya mereka kena panggil Pak Ya dan terangkan kepada dia.

“Bila Pak Ya dah disekat last minute macam itu, saya rasa perkara ini tidak adil kepada dia,” kata Abam ketika ditemui pada majlis sidang media teater Korupsi Dewan Semandung yang berlangsung di Seri Nilam, Istana Budaya, Kuala Lumpur semalam.

Pak Ya sebelum ini dipercayai dihalang pada minit-minit akhir sebelum melakukan persembahan sketsa Sepahtu Reunion yang diadakan secara langsung pada setiap hari Jumaat, jam 9 malam, minggu lalu.

Tindakannya disekat daripada mengadakan persembahan dikatakan disebabkan lawak kumpulan Rare yang dianggotai Pak Ya bersama Ajak dan Ropie pada minggu akhir Maharaja Lawak Mega 2019 (MLM 2019) memerli kerajaan yang memerintah.

Pada malam finale MLM tempoh hari, kumpulan Rare muncul dengan lawak sindiran melakonkan babak komedi di mana Ropie menggunakan penapis air kononnya untuk menapis kadar neutral dan kadar kandungan pH (air).

Ilya kemudian bertanya jika pH air itu okay, bagaimanapun Ropie memberi jawapan ‘teruk’. PH dalam pengertian politik merujuk kepada Pakatan Harapan.

Sementara itu, Abam turut berkongsi pandangannya sendiri mengenai isu politik yang dibawakan oleh pelawak di pentas umum.

Menurut Abam, isu-isu sensitif sebegitu tidak seharusnya dipaparkan secara terbuka lebih-lebih lagi menerusi kaca televisyen.

“Ini pandangan saya, di atas pentas MLM atau mana-mana pentas tv, kami sebagai pelawak tak boleh main isu-isu sensitif macam itu sebab penonton kita terdiri daripada pelbagai lapisan umur masyarakat.

“Sekali sekali tidak mengapa tapi kalau dah selalu, ia akan menimbulkan rasa jengkel terhadap penonton. Jadi, bagi saya lebih baik kita buat kerja dan tak perlu dalam lawak nak sindir-sindir orang. Itu tidak profesional,” ujarnya lagi.

Terbaharu, Abam akan muncul dalam pementasan teater Korupsi Dewan Semandung yang diarahkan oleh Khir Rahman. Teater yang diterbitkan oleh syarikat produksi milik Fauziah Datuk Ahmad Daud, Ogy Ventures & Network Sdn. Bhd itu turut menampilkan Mark Adam, Vicha, Tauke, Azrul, Chemat, Joey Daud, Tapai, Chi Wan, Hanna Halim serta kemunculan istimewa Mufti Perlis, Prof. Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Korupsi Dewan Semandung akan mula dipersembahkan di Panggung Sari, Istana Budaya bermula 28 & 29 Februari dan 1 Mac ini. Tiket berharga RM58, RM78, RM88, RM148, RM178, RM208 dan RM258 boleh didapati menerusi www.airasiaredtix.com. – KopiPlanet.com

Berlumba Kereta Cara Shuib Hilangkan Tekanan Kerja Seharian

Pelakon dan pelawak terkenal, Shuib menyatakan dia semakin jatuh cinta dengan hobi terbaharunya iaitu berlumba kereta.

Menurut suami kepada penyanyi Siti Sarah Raisudin ini, dengan berlumba kereta ia dapat menghilangkan tekanan dan bebanan tugas sehariannya.

“Pengalaman berlumba banyak mengajar saya untuk fokus dalam melakukan sesuatu perkara selain ia dapat menghilangkan tekanan seharian. Apa yang penting, berlumba dengan saluran yang betul serta sentiasa pastikan keselamatan terjamin.

“Selain itu, doktor juga turut berpesan supaya saya pastikan rehat dan tidur sentiasa cukup walaupun sibuk dengan kerjaya,” katanya.

Dalam pada itu, Shuib turut melahirkan keterujaannya apabila jaguh motosikal bertaraf dunia, Hafiz Syahrin mengucapkan tahniah kepada Shuib atas kejayaannya pada siri perlumbaan di Sepang 1,000 km Endurance Race baru-baru ini.

Shuib ketika berkongsi perkara itu berkata, dia tidak menyangka penunggang motosikal yang pernah mengharumkan nama negara pada kejohan Moto GP antarabangsa, mengikutinya dan menyokong penyertaan kali pertamanya.

“Saya terkejut dan terharu, Hafiz nama besar dalam arena perlumbaan motosikal dan dia pula rupanya ikuti percubaan pertama saya dalam perlumbaan kereta anjuran Toyota Gazoo Racing.

“Memang bagi semangat betul, berkobar-kobar nak berlumba lagi, lagi best kalau dapat cuba motosikal pula dengan Hafiz,” katanya.

Hafiz pada muat naik yang dikongsi Shuib di laman Instagramnya baru-baru ini mengucapkan tahniah atas kejayaan pelakon dan pelawak itu mendapat tempat ketiga pada perlumbaan di Sepang.

Berkongsi pengalaman pertamanya sebagai pelumba kereta, Shuib berkata, dirinya memang teruja kerana minat dalam bidang itu sejak kecil.

“Saya ingin berterima kasih kepada 23 Motor yang membawa saya pada perlumbaan kali ini dan menjadikan impian saya satu kenyataan.

“Juga syarikat saya HJ Motor dan pasukan yang sama-sama jayakan perlumbaan saya kali ini,” katanya. – KopiPlanet.com

Ebby Yus Ada Alasan Kukuh Lapan Kali Tolak Sertai MLM

Setiap pelawak pastinya mengimpikan untuk memasuki pentas pertarungan Maharaja Lawak Mega (MLM) namun hal ini berbeza buat pelakon dan pelawak Ebby Yus.

Menurut Ebby atau nama lengkapnya, Mohammad Yunus Abdul Rashid, 55, dia terpaksa menolak untuk menyertai MLM biarpun sudah lapan kali ditawarkan oleh pihak Astro kerana masalah kesihatan yang dihidapinya.

“Sebenarnya, dari musim pertama MLM lagi pihak produksi sudah tawarkan kepada saya untuk masuk namun disebabkan masalah kesihatan saya terpaksa menolak disebabkan enggan tertekan kerana bukan mudah untuk mencari bahan-bahan lawak yang boleh buat orang ketawa.

“Minat itu memang minat tapi saya terpaksa menolak dengan cara baik memandangkan masalah kesihatan saya yang tidak mengizinkan. Saya masih lagi menjalani rawatan untuk penyakit buah pinggang tahap ketiga yang dihidapi sejak tiga tahun lalu,” katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran Stand Up Comedy Otai yang berlangsung di Matic, Jalan Ampang, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Selain Ebby, 17 pelakon veteran lain yang mengambil bahagian dalam rancangan itu ialah Ebby Yus, Fauziah Nawi, Azlee Senario, Hamdan Senario, Saiful Apek, Wan Maimunah, Pak Ya Senario, Shamsul Ghau Ghau, Sathiya, Imuda, Datuk Shah Reza, Angeline Tan, Sheila Mambo, Salih Yaacob, Mr Rama, Jaafar Onn dan AR Badul.

“Saya sertai program ini sebab ia bersifat santai dan bukan merupakan satu pertandingan, sebaliknya sketsa sesama kami untuk berkongsi cerita sepanjang pengalaman bergelar anak seni dan ia pun dijalankan menerusi format rakaman,” katanya lagi.

Program Stand Up Comedy Otai akan bersiaran pada setiap hari Khamis bermula 5 Disember ini jam 9.30 malam di Astro Warna (saluran 132) dan Warna HD (saluran 124).

Pada setiap minggu, setiap pelakon berpengalaman ini akan diberi sebuah tema untuk dikongsikan menerusi sketsa yang akan diolah secara kreatif oleh masing-masing. – KopiPlanet.com

Ali Puteh Teruskan Perjuangan MLM Demi Kos Perubatan Anak

Pelawak Ali daripada kumpulan Puteh menjelaskan dia terpaksa mengagahkan diri beraksi di pentas Maharaja Lawak Mega 2019 (MLM 2019) walaupun berdepan dengan ujian getir apabila anak keduanya, Sharifah Nur Ainul Mardhiah yang menghidap penyakit injap jantung terbalik masih dalam keadaan koma selepas menjalani pembedahan sejak seminggu lalu.

Menurut Ali atau nama sebenarnya, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan dia hanya kuatkan semangat untuk meneruskan perjuangan demi memikirkan hal kewangan bagi menanggung kos perubatan anak bongsunya yang dipanggil Adik. Ainul dilahirkan pada 6 Ogos lalu di sebuah pusat perubatan di Kuala Lumpur.

“Sebenarnya, agak sukar untuk saya bahagikan masa. Saya memang tak boleh bagi fokus sebab teringatkan Adik. Masa nak buat persembahan saya jadi serba tak kena tapi abang saya, Abam Bocey suruh saya bertenang dan istighfar. Dia cakap lepaskan lima minat buat persembahan lepas itu baharu fikir balik (masalah Adik).

“Saya fikir ketika itu duit, Adik, duit, Adik. Ini adalah kerjaya dan punca rezeki saya. Kalau saya tidak buat persmebahan, saya tiada gaji. Kalau saya tiada wang, saya tiada duit untuk bayar kos perbuatan Adik,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui di Shah Alam, Selangor baru-baru ini.

Berkongsi perkembangan terbaharu anaknya, Ali berkata buat masa ini anaknya masih lagi dalam keadaan tidak sedarkan diri dan doktor menjangkakan perkara itu mungkin berlarutan sehingga tiga minggu.

“Pembedahan anak saya berlangsung selama 12 jam dan doktor cakap masa itu keadaan anak saya 50-50 tapi mereka sedaya upaya usaha. Bagi saya, keaadan anak saya bukan kritikal sebaliknya sangat-sangat kritikal. Doktor cakap selalunya kalau pembedahan sebegini, baby akan sedar dalam masa empat hari kemudian.

“Anak saya masih tidak sedar lagi dan doktor jangka dalam masa dua atau tiga minggu lagi dia akan dikomakan untuk mengawasi pergerakan kesihatannya.

“Saya dan isteri sekarang menyewa sebentar di kawasan berdekatan Hospital Serdang. Saya tinggal di Gombak kalau jadi apa-apa kecemasan, ia agak jauh sebab itu kami menyewa sekejap di kawasan berhampiran hospital.

“Kalau ikutkan semua ibu bapa tak boleh nak terima kenyataan (anak sakit). Sekiranya jadi sesuatu benda yang kita tak boleh nak jangka, saya tak tahu saya boleh terima atau tidak.

“Selalu saya tengok jadi kat anak orang lain bila jadi pada anak saya saya rasa macam putus asa. Sampai satu tahap saya cakap ‘aku tak boleh hadap ini’. Saya bagi anak saya dengan matanya terbuka, pulang pada saya, dia kaku,” luahnya sayu.

Ali dan isteri, Melati Fitri Abdullah turut mempunyai seorang lagi cahaya mata, Sharifah Nur Aaira Qaireenrusia yang kini berusia dua tahun. – KopiPlanet.com

Pengalaman Ibu Ditipu Scammer Jadi Inspirasi Nabil Hasilkan Dato S

Pelawak dan pengacara, Nabil Ahmad telah mengambil inspirasi daripada kisah sebenar ibunya yang pernah menjadi mangsa penipuan duit oleh scammer sebagia intipati jalan cerita Filem Televisyen (FTV), Dato S yang merupakan cerita asal garapan daripadanya.

Menurut Nabil, dia masih mengingati dengan jelas saat ibunya ditipu scammer ketika dirinya masih kecil dan percaya permasalahan itu masih lagi berleluasa sehingga ke hari ini.

“Dato S merupakan garapan cerita asal daripada saya. Perkara ini memang selalu jadi di kalangan masyarakat kita tapi tiada sesiapa yang ambil inisiatif untuk ketengahkan isu ini sama mana menerusi naskhah drama ataupun filem.

“Ramai individu-individu terdekat dengan saya pernah jadi mangsa scammer, antaranya ibu saya sendiri. Duit VSS ibu saya hangus ditipu scammer, saya ingat lagi sampai sekarang ibu saya menangis-nangis, tapi dah tak boleh buat apa.

“Disebabkan itu, saya nak jadikan filem satu kenyataan agar ia dapat memberi peringatan dan pengajaran orang di luar sana supaya tidak terpedaya dengan golongan scammer.

“Kami sampaikan filem ini secara santai dan komedi sebab kalau guna pendekatan terlalu serius, mesej yang ingin dipaparkan mungkin tidak sampai kepada penonton,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis pratonton Dato S yang berlangsung di GSC Nu Sentral, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Dato S yang diarahkan oleh Shahrol Esham membariskan lakonan cemerlang Kamal Adli, Zulin Aziz, Puteri Aishah dan Fikri Ibrahim.

Ia akan ditayangkan di Astro First Eksklusif (saluran 480) mulai 24 Oktober ini. Filem terbitan KMN Production Sdn. Bhd ini telah menjalani penggambaran di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor dalam masa 14 hari. – KopiPlanet.com

Sinopsis Dato S:

Dato S mengisahkan tentang Sazali (Kamal Adli) yang merupakan seorang jurujual yang mempunyai perwatakan menarik serta berkeyakinan tinggi. Menerusi kelebihan itu, Sazali kerap menipu orang ramai dengan pelbagai aktiviti ‘scammer’ seperti skim cepat kaya, menawarkan pakej-pakej istimewa untuk menunaikan umrah dan haji ataupun menjalankan ibadah korban, pertandingan gores dan menang serta penjualan tanah.

Sazali berjaya memperdayakan ramai ahli perniagaan di mana mereka telah membuat pelaburan yang tinggi dan pada usia pertengahan 30-an, Sazali telah menjadi jutawan dan hidup dengan penuh kesenangan hasil tipu dayanya itu. Namun begitu, setiap penipuan dan aktiviti jenayah yang dilakukan Sazali mendapat tentangan isterinya yang dilakonkan Zulin Aziz. Sazali alpa dalam dunia baharunya sehinggakan isteri dan anak meninggalkannya.

Adakah kesenangan ‘haram’ yang diraih Sazali atau Dato S itu akan kekal selama-lamanya? Sama-sama nantikan tayangan Dato S di Astro First Eksklusif bermula 24 Oktober ini. – KopiPlanet.com

Azlee Yakin Senario Masih Diminati, Filem Baharu Boleh Jual

Anggota kumpulan Senario, Azlee yakin kumpulan itu masih lagi masih lagi relevan untuk bergiat aktif dalam bidang seni.

Memberi bayangan bahawa mereka bakal muncul dengan filem terbaharu di bawah arahan sutradara popular, Aziz M.Osman, Azlee percaya filem itu bakal menjadi tumpuan di kalangan peminat setia yang ternanti-nantikan kemunculan semula mereka.

Senario merupakan kumpulan lawak yang pernah menjadi fenomena pada tahun 90-an. Kumpulan itu dianggotai turut dianggotai Wahid, Saiful Apek, Mazlan Pet Pet, Ilya, Hamdan dan Yassin.

“Saya ada berjumpa dengan Aziz dalam satu majlis yang mana dia cakap inginkan Senario kembali dengan filem baru arahannya berjudul Ada Lagi Senario. Aziz sekarang masih lagi di peringkat perbincangan dengan pihak perfileman. Misal katanya semua berjalan dengan baik dan Senario bagi kata putus ingin berlakon kembali, InsyaAllah Aziz akan mengarahkannya.

“Setakat ini, apa yang kami boleh katakan kami tidak akan menolak sekiranya Aziz ingin mengarahkannya. Malah peminat kami juga tertanya-tanya bila kami ingin buat ‘comeback’. Jadi pada saya ini adalah masa yang sesuai Senario kembali dan saya yakin filem ini akan mendapat sambutan,” katanya kepada KopiPlanet.com ketika ditemui pada majlis sidang media program Maharaja Lawak Mega 2019 yang diadakan di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Biarpun sudah lebih dua dekad Senario bertapak dalam bidang seni, namun Azlee terharu dengan sokongan peminat yang masih lagi setia menyokong mereka sehingga ke hari ini.

Keakraban sesama ahli kumpulan juga menjadi antara resepi kepada kejayaan mereka yang masih lagi bertahan selepas 20 tahun.

“Dari dahulu kami mempunyai persefahaman dan serasi di antara satu sama lain. Yang penting kalau ada salah faham, jangan ambil serius, selesaikan di situ. Yang bangganya saya dengan Senario, kami tidak pernah berpecah biarpun ahli kami ada silih berganti,” katanya lagi.

Dalam perkembangan lain, Azlee bakal memulakan saingan dalam program Maharaja Lawak Mega 2019 (MLM 2019). Azlee bakal disatukan dengan Acong Sweetchild dan Mamat Sepah menerusi kumpulan Stone.

MLM 2019 bakal bersiaran bermula 1 November ini dan akan disiarkan menerusi Astro Warna (132) dan Warna HD (125). – KopiPlanet.com

Nabil Nafi Selebriti Beri Pengaruh Buruk, Vape Tidak ‘Sejahat’ Rokok

Pengacara dan pelawak Nabil Ahmad tidak bersetuju dengan tanggapan segelintir pihak yang mendakwa selebriti memberi pengaruh buruk terhadap netizen termasuk pelajar sekolah untuk menghisap rokok elektronik (vape).

Menurut Nabil, perkara tersebut adalah suatu yang subjektif dan selebriti tidak seharusnya dipersalahkan kerana semuanya bergantung pada individu itu sendiri.

“Memang sejak kebelakangan ini timbul isu orang kata selebriti beri pengaruh negatif dengan mengajak orang untuk hisap vape.

“Bagi pendapat saya, benda ini subjektif. Kalau kau dah boleh hisap, maksudnya kau dah boleh fikir (baik dan buruk). Anda sendiri yang pilih.

“Industri vape ini dah lama wujud dan saya ceburkan diri dalam bidang ini untuk diri saya sendiri, bukan sebab nak pengaruh budak-budak sekolah hisap vape.

“Pada saya kalau nak kata vape bagi pengaruh negatif, sebenarnya rokok itu lagi dahsyat dan dah bunuh lagi ramai orang.

“Senang cakap, ini semua atas individu itu sendiri, self aware mereka sendiri. Kalau budak sekolah dah tahu tak patut hisap, ibu bapalah kena pantau mereka. Itu bukan kerja kita (selebriti),” katanya kepada KopiPlanet.com.

Nabil ditemui pada pada majlis pelancaran jenama perisa vape keluarannya, LUPK yang berlangsung di Vaporboy, Kajang, Selangor semalam.

Bapa kepada tiga cahaya mata perempuan itu turut menambah, vape turut mempunyai kebaikannya yang tersendiri yang mana dapat membantu perokok tegar berhenti daripada menghisap rokok.

“Vape ini boleh hentikan tabiat merokok seseorang dan vape tidak ‘sejahat’ rokok itu sendiri. Dengan hisap vape juga mulut kita tak berbau dan bibir tidak hitam,” ujar pengacara MeleTop ini lagi.

Di bawah jenama LUPK, Nabil telah memperkenalkan lima perisa vape iaitu Mango, Grape, Guava, Ice Cola dan Tropical Fruits yang dijual pada harga RM20 seunit. – KopiPlanet.com

Parodi Nur 2 Bawa Tuah, Shuk Hargai Pertolongan Jihan, Azhan Rani

Sketsa parodi drama Nur 2 nyata membawa tuah buat pelawak dan penyampai radio Hot FM, Shuk apabila dia berjaya dinobatkan sebagai juara program Bintang Bersama Bintang 2019 (BBB 2019).

Menerusi kemenangan itu, Shuk atau nama sebenarnya Mohammad Shukri Mohamed Sahar, 32, berjaya membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM100,000.

Ketika diminta mengulas mengenai kemenangannya itu, Shuk menzahirkan penghargaannya terhadap aksi cemerlang yang ditonjolkan oleh dua bintang jemputannya, Jihan Muse dan Azhan Rani.

Menurut Shuk, dia sudah lama menyimpan hasrat mahu menjemput Jihan dalam persembahan yang dijayakannya dan akhirnya ia membawa tuah apabila Ratu Parodi akhirnya bersetuju bergandingan dengannya menerusi pentas akhir itu.

“Sebenarnya dari tahun lepas lagi saya nak jemput Jihan, tetapi memandangkan dia sedang berpantang pada ketika itu, hasrat tersebut terpaksa ditangguhkan. Akhirnya pada tahun ini saya dapat juga khidmatnya dan idea ini kami sama-sama fikirkan iaitu untuk parodikan drama Nur 2.

“Selain itu, kehadiran Azhan Rani turut membantu persembahan saya memandangkan drama Nur 2 masih lagi hangat diperkatakan. Saya berterima kasih kepada Jihan dan Azhan kerana mereka memainkan peranan penting dalam persembahan saya di pentas akhir,” katanya kepada KopiPlanet.com sebaik dinobatkan sebagai juara Bintang Bersama Bintang 2019.

Pertandingan akhir yang berlangsung di Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, Shah Alam itu turut disertai empat peserta lain iaitu Achey, Sharif Zero, Chiwan dan Mamak Puteh.

Menyifatkan kemenangannya itu sebagai rezeki anak keduanya yang bakal dilahirkan pada bulan Julai ini, Shuk menyimpan impian ingin membawa keluarganya menunaikan umrah pada tahun ini.

“Saya betul-betul tumpang rezeki anak kedua yang bakal dilahirkan tidak lama lagi. Saya merancang untuk bawa keluarga menunaikan umrah hasil daripada kejayaan ini,” katanya lagi.

Pertandingan akhir BBB 2019 diadili dua juri tetap iaitu Saiful Apek dan Mark Adam yang mewakili 60 peratus pemarkahan manakala selebihnya melalui undian peminat iaitu sebanyak 40 peratus.

Selain Jihan dan Azhan, antara bintang jemputan yang turut menjayakan sketsa enam minit itu ialah Datuk Afdlin Shauki, Black, Heliza Helmi dan Fikry Ibrahim.

Rancangan itu dihoskan Elly Mazlein dan disiarkan secara langsung setiap hari Ahad di TV3, jam 9 malam selama lapan minggu. – KopiPlanet.com

Kredit foto: Instagram Jihan Muse

Birthday Ke-43 Tahun, Isteri Pesan Tauke Jangan Nakal-Nakal!

Menginjak usia 43 tahun hari ini, isteri kepada pelawak Tauke Jambu, Nadia Mohd Affandi ada memuat naik sebuah posting seakan-akan memberi amaran manja kepada suaminya itu.

Nadia menulis menerusi kapsyen gambar memohon agar suaminya sentiasa dimurahkan rezeki dan dipanjangkan usia oleh Allah SWT.

“Happy birthday to my beloved husband. May God bless you. Semoga sihat selalu dipanjangkan umr dan dimurahkan lagi rezeki. Amin. Dah 43 tahun ya, so don’t be noty-noty,” tulis Nadia.

Rumah tangga pasangan ini pernah dilanda badai pada awal tahun ini namun hubungan mereka kembali baik semula beberapa minggu selepas itu.

Tauke dan isteri berkahwin pada 9 Disember 2017 dan hasil perkongsian hidup, pasangan ini dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Zamatul Khayla Aydina yang kini berusia enam bulan. – KopiPlanet.com

Foto: Instagram Nadia