• FOLLOW US

admin

Dituduh Riak, Hafidz Roshdi Tidak Lagi Muat Naik Gambar Di Masjid

Pada mingau lalu, pelakon Hafidz Roshdi telah memuat naik sekeping gambar ketika mendirikan solat Jumaat di masjid.

Bagaimanapun, tindakannya itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen sehingga ada yang mengatakan dirinya riak kerana memuat naik gambar tersebut.

Kemudian pada hari ini, menerusi sekeping lagi gambar, pelakon berkenaan menyatakan dia mengambil keputusan untuk tidak lagi memuat naik gambar di masjid.

“Hari ni tak upload gambar dekat masjid sebab last week orang cakap saya riak, dorang dah belah dada saya tengok niat kat hati saya,” luahnya.

Ternyata rata-rata yang memberi komen terhadap gambar berkenaan meminta supaya Hafidz mengabaikan sahaja kata-kata berkenaan. – KopiPlanet.com

Zarina Anjoulie Berjaya Dapatkan Penghakiman Ingkar Terhadap Amyza Aznan

Mahkamah Tinggi telah membenarkan permohonan pelakon, Zarina Anjoulie Mohamad Fahizul untuk mendapatkan penghakiman ingkar terhadap Amyza Aznan dalam kes saman fitnah bagi menuntut ganti rugi berjumlah RM3 juta.

Menerusi laporan daripada Bernama, Hakim Datuk Azimah Omar membenarkan permohonan Zarina selaku plaintif berikutan Amyza atau nama sebenarnya Azizah @ Amyza Aznan sebagai defendan gagal memfailkan memorandum kehadiran untuk menjawab saman itu pada tarikh yang ditetapkan.

“Saman yang difailkan plaintif adalah mengikut prosedur dan teratur, namun defendan telah memasukkan kehadiran untuk menjawab saman itu lewat,” kata hakim itu. Mahkamah juga memerintahkan Amyza membayar kos RM2,500.

Peguam Rejinder Singh yang bertindak bagi pihak Amyza memaklumkan kepada mahkamah bahawa anak guamnya akan memfailkan permohonan bagi mengetepikan penghakiman ingkar itu Isnin ini.

“Kami juga memohon kepada mahkamah untuk penggantungan prosiding kes saman sehingga pelupusan permohonan penghakiman ingkar oleh pihak kami didengar di mahkamah,” katanya.

>Baca: Zarina Anjoulie Kemuka Saman Malu Terhadap Tiga Individu

Terdahulu, Rejinder berkata anak guamnya telah memasukkan kehadiran untuk menjawab saman difailkan Zarina pada 1 Julai lalu setelah dimaklumkan oleh peguam plaintif.

“Defendan tidak pernah menerima apa jua writ saman dan penyataan tuntutan kerana ia diserahkan di alamat yang beliau (defendan) tidak tinggal.

“Anak guam saya hanya menyedari ada satu permohonan ingkar kehadiran yang dibuat oleh plaintif setelah dimaklumkan oleh rakan media lain yang memintanya untuk memberi komen mengenai perkara itu pada 25 Jun lalu,” ujarnya.

Sementara itu, peguam Wan Azmir Wan Majid yang mewakili Zarina berkata plaintif akan memfailkan permohonan supaya mahkamah membuat taksiran ganti rugi berikutan keputusan hari ini.

Pada 23 April lalu Zarina menfailkan saman terhadap Amyza dan mendakwa selepas pengumuman kerajaan berhubung Bantuan Prihatin Nasional (BPN) kepada rakyat dalam golongan B40 dan M40 yang berpendapatan sebulan RM8,000 ke bawah, sebahagian daripada golongan artis tempatan turut menyuarakan pendapat mereka dan menyatakan bahawa pihak kerajaan perlu memberikan satu ‘bantuan khusus’ bagi mereka atau penggiat seni negara.

Mengikut penyataan tuntutan itu, Zarina yang juga seorang usahawan mendakwa diatelah memuat naik video di laman sosial Instagramnya pada 28 Mac lalu yang secara umum menyatakan bahawa ‘bantuan khusus’ tersebut adalah tidak perlu dan hanya golongan artis yang layak, boleh memohon BPN seperti rakyat lain.

Dakwanya, pada 29 Mac pula satu kumpulan dikenali sebagai ‘BANTUAN COVID-SENI 2020’ ditubuhkan menggunakan aplikasi pesanan ringkas Telegram bagi membincangkan mengenai bantuan COVID-19 kepada artis tempatan dan kumpulan itu mempunyai sekurang-kurangnya 819 ahli terdiri daripada penggiat seni termasuk Amyza.

Plaintif mendakwa melalui salah satu ahli kumpulan itu, Amyza telah mengeluarkan kenyataan fitnah terhadapnya menyebabkan ramai ahli kumpulan berkenaan turut terpengaruh, selain mendakwa defendan juga telah mengeluarkan kenyataan memfitnah di Instagram miliknya untuk paparan umum yang dimuat naik April lalu.

Dakwanya lagi, kenyataan fitnah itu antara lain membawa maksud bahawa plaintif seorang yang berperangai buruk, tidak bertanggungjawab dan sering menabur fitnah terhadap artis-artis lain dan akibat kenyataan itu dia mengalami kemurungan kerana dimalukan dan reputasinya turut tercalar.

Oleh itu, plaintif menuntut ganti rugi am atas kehilangan reputasi berjumlah RM3 juta, ganti rugi teladan, faedah dan permohonan maaf daripada defendan.

Selain itu, defendan juga dihalang daripada mengeluarkan sebarang bentuk kenyataan memfitnah, memalukan, atau menjatuhkan reputasi plaintif, pada masa akan datang, kos serta relief lain yang difikirkan sesuai oleh mahkamah. – KopiPlanet.com

Dari Pemilik Bengkel, Kini Ustaz Imran Buka Kedai Bubble Bee

Perkenalan antara Ustaz Muhammad Imran Zulkafli dengan Shuib Sepahtu bermula apabila pelawak berkenaan membuat ubahsuai motosikal Ysuku di bengkel miliknya yang terletak di Puchong.

Malah, motosikal Ysuku milik Shuib pernah menjadi viral sebelum ini dan Imran merupakan individu yang bertanggungjawab melakukan ubahsuai tersebut.

Setelah menjalin hubungan yang lebih akrab, kini Imran melangkah setapak lagi apabila membuka francais kedai minuman dan dessert yang dimiliki oleh Shuib iaitu Bubble Bee Malaysia.

Menurut pemuda yang dikenali sebagai Ustaz Imran itu, antara sebab utama kerana melihat potensi besar yang ada pada perniagaan berkenaan.

“Apabila Shuib memberitahu dia ingin membuka perniagaan Bubble Bee ini, saya antara yang teruja untuk menyertainya.

“Kemudian apabila sudah dibuka di Shah Alam, saya melihat cara pendekatan yang dilakukan oleh Shuib untuk menarik pelanggan telah memberi lebih keyakinan kepada saya,” jelasnya.

Menurut Ustaz Imran, melihat kepada sambutan terhadap Bubble Bee yang sudah dibuka sebelum ini, dia percaya Bubble Bee ini mampu menjadi fenomena kepada rakyat Malaysia.

Ujarnya, untuk pemilihan kedai di Seksyen 9, Bandar Baru Bangi, dia percaya ia merupakan lokasi yang sememangnya menjadi tumpuan ramai.

> Baca: Pernah Tutup Kedai Sebulan, Shuib Sepahtu Tetap Jaga Kebajikan Pekerja

“Untuk perniagaan ini, saya kagum dengan modul bisnes yang diketengahkan oleh Shuib. Selain itu, saya percaya dengan pelan pemasaran dan strategi promosi untuk Bubble Bee ini.

“Setelah membuka cawangan di Bangi, mungkin saya bercadang untuk membuka di beberapa lokasi lain dan ia masih lagi dalam perbincangan,” jelasnya.

Biarpun kini mempunyai dua perniagaan, Ustaz Imran memberitahu ia tidak menjadi satu masalah untuk dia membahagikan masa antara bengkel motor dan perniagaan baharunya itu.

“Dari segi masa, saya akan sesekali pergi ke kedai untuk memantau penjualan harian. Jadi, komitmen saya akan lebih kepada bengkel motor,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Curi Wallet Mata Wang Kripto, Mas Khan Didenda RM17,000

Pelakon Mas Khan telah dijatuhi hukuman denda sebanyak RM17,000 atau penjaar selama 26 bulan jika gagan membayar denda oleh Mahkamah Majistret Ampang.

Menerusi laporan Bernama, Mas Khan yang juga pelakon filem Abang Long Fadil 2 itu dijatuhi hukuman tersebut bagi kesalahan mencuri wallet mata wang kripto berjumlah RM213,805 yang dimiliki penerbit filem Datuk A.Aida.

Majistret Farah Nasihah Annuar menjatuhkan hukuman itu terhadap Mas Khan, 26, atau nama sebenarnya Mas Hidzir Khan Mas Fadzillah Khan selepas tertuduh menukar pengakuan kepada bersalah semasa sebutan kali ketiga kes itu.

Untuk pertuduhan pertama, pelakon berkenaan didenda RM7,000 atau penjara 12 bulan, manakala denda RM10,000 atau penjara 14 bulan untuk kesalahan kedua.

>Baca: A.Aida ‘Banned’ Mas Khan Terlibat Produksi Drama & Filem Terbitannya

Mengikut pertuduhan pertama dan kedua, tertuduh didakwa mencuri wallet yang merupakan mata wang kripto milik Zaidah Awang, 50, atau A.Aida tanpa izin bernilai RM59,804.15 dan RM154,000.85 di Taman Ukay Perdana, Ampang pukul 5 pagi pada 7 Mac tahun lalu.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya.

Dalam pada itu, pelakon berkenaan yang diwakili peguam Surya Putra Mohamad Taufan memohon denda minimum atas alasan anak guamnya penanggung utama keluarga, selain telah memberikan kerjasama baik kepada pihak berkuasa sejak awal siasatan.

Namun begitu, Timbalan Pendakwa Raya Nur Intan Syakieraah Zakaria memohon hukuman setimpal berbentuk pengajaran dengan mengambil kira keseriusan kes yang dilakukan dan jumlah kerugian dialami mangsa adalah tinggi iaitu lebih RM200,000. – KopiPlanet.com

Muat Naik Gambar Hamil, Emma Maembong Dihujani Ucapan Tahniah

Pelakon Emma Maembong mengesahkan bahawa dirinya kini sedang berbadan dua menerusi gambar yang telah dimuat naik di laman sosial Instagram miliknya.

Emma memuat naik gambar percutiannya bersama suami, Muhammad Shazli Azhar di Langkawi sambil menyatakan tidak sabar menunggu kehadiran cahaya mata sulung mereka.

“Our first honeymoon and last duo trip with my husband.can’t wait to see you my baby,” tulisnya menerusi caption di gambar yang dimuatnaik.

Dalam pada itu, Emma turut dihujani ucapan tahniah daripada peminat dan rakan-rakan artis yang gembira dengan kehamilan tersebut.

Pelakon berkenaan dikatakan sedang hamil empat bulan dan dijangka akan bersalin cahaya mata sulung pada November ini. – KopiPlanet.com

Siti Nordiana Tampilkan Elemen Drama Pendek Dalam Video Muzik Angkara

Sempena dengan pelancaran single baharu berjudul Angkara, Siti Nordiana atau Nana terlebih dahulu telah menghadiahkan peminat dengan video muzik yang menerapkan elemen drama pendek.

Menariknya, video muzik hasil sentuhan Khairul Hazwan itu mengandungi empat episod yang mana pada episod akhir segala persoalan bakal terjawab. Menariknya, episod keempat itu juga adalah muzik video penuh Angkara.

Nana berkata, idea itu timbul selepas melihat anaknya, Muhammad Rayyan Nakhaie, 12, yang suka menonton filem pendek di YouTube.

“Saya terfikir yang saya tak pernah buat konsep sebegini. Selalunya ‘countdown’ saja dan terus keluar video muzik penuh. Bagi saya ia sudah biasa dan kali ini saya nak bagi ‘extra’ dan drama sikit pada peminat.

“Dalam video muzik ini peminat kena menonton drama pendek dulu baru boleh tahu video penuh. Saya mendapat idea ini sebab anak suka menonton drama dan filem pendek di YouTube. Dari situ saya cuba untuk gunakan konsep sama dalam video muzik kali ini,” katanya.

Menurutnya, untuk episod pengenalan ia sudah ditayangkan pada 3 Julai lalu di saluran YouTube Seventeen Eleven Music. Angkara iaitu hasil ciptaan Sharon Paul dan lirik oleh Fedtri Yahya.

Nana yang juga pelakon Dia Semanis Honey berkata, idea jalan cerita yang dipaparkan adalah inspirasi daripada kisah masalah rumah tangga yang banyak dipaparkan dalam drama atau filem.

“Pada mulanya saya memberi idea jalan cerita kepada pihak produksi. Mereka suka dan kami terus melakukan perbincangan untuk menambah baik lagi. Dengan bantuan pengarah, syarikat Seventeen Eleven Music dan syarikat saya sendiri, maka terhasillah video muzik ini.

“Disebabkan banyak pihak terbabit, jadi saya perlu mendapatkan pandangan mereka juga. Baharulah orang kata ada variasi,” jelasnya.

>Baca: Shukri Yahaya Mahu Fokus Berlakon, Belum Sedia Ceburi Bidang Perniagaan

Lebih istimewa lagi buat peminat, Nana juga turut menampilkan pelakon popular, Fikry Ibrahim sebagai watak utama dalam video muzik berkeaan.

“Menerusi perbincangan, pengarah minta dia mahukan muka ‘bad boy’ dan ala-ala ‘playgirl’. Kebetulan hubungan saya dan Fikry pun baik. Dia kawan yang sangat mudah nak bekerjasama, malah senang berurusan dan tidak banyak kerenah.

“Pendek kata, dia sangat memudahkan kerja. Walaupun ada yang cakap kenapa Fikry lagi sebab dalam video muzik Hatiku Milikmu turut menggunakan khidmatnya, tetapi disebabkan seronok bekerjasama dengan Fikry, jadi kenapa tidak kami bekerjasama semula.

“Lagipun dia seorang pelakon yang sangat komited terhadap kerja. Kalau tengok drama pendek ini macam-macam ‘rasa’ ada,” katanya.

Seterusnya, episod kedua bakal ditayangkan pada 8 Julai dan ketiga pada 13 Julai ini, jam 9 malam di saluran YouTube Seventeen Eleven Music.

Sementara itu, video muzik penuh bakal dilancarkan secara rasmi pada 17 Julai dan serentak dengan itu turut dilancarkan juga lagu Angkara. – KopiPlanet.com

Shukri Yahaya Mahu Fokus Berlakon, Belum Sedia Ceburi Bidang Perniagaan

Pelakon Shukri Yahaya menyatakan buat masa ini dirinya mahu lebih fokus kepada bidang lakonan dan belum bersedia lagi untuk menceburi bidang perniagaan seperti segelintir artis.

Shukri berkata, sesuatu perkara yang ingin dilakukan itu perlulah seiring dengan minat supaya apa yang diusahakan itu tidak menemui kegagalan.

“Bagi saya kalau hendak memulakan perniagaan ini perlulah ada minat. Kalau tidak, pastinya ia akan mendatangkan kerugian di kemudian hari.

“Sekiranya ada perancangan untuk berniaga pada masa hadapan, mungkin perniagaan yang diusahakan itu ada kaitan dengan dunia seni, misalnya menjadi seorang penerbit,” ujarnya.

Shukri berkata demikian ketika ditemui semasa majlis pelancaran pembukaan Bubble Bee Malaysia cawangan Setapak baru-baru ini.

> Baca: Sharnaaz Ahmad Sudah Bersedia Dengan Keputusan Mahkamah

Dalam pada itu, pelakon berkenaan menyatakan pendapatannya turut terjejas sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan pada Mac lalu.

Ujarnya, sepanjang tempoh PKP tiada sebarang aktiviti lakonan yang dibenarkan dan dia lebih banyak meluangkan masa bersama keluarga.

“Tiada apa yang boleh dilakukan sepanjang tempoh berkenaan dan saya pula tiada perniagaan. Jadi, saya terpaksa menggunakan wang simpanan sendiri perbelanjaan.

“Bagaimanapun, kini saya berasa lega kerana aktiviti lakonan boleh dimulakan semula. Kalau tidak, ia pastinya menjejaskan kewangan saya,” ujarnya.

Jelasnya, kini dia baru sahaja selesai menjalani penggambaran drama bersiri 7 Hari Mencintaiku 2 bersama Siti Saleha. – KopiPlanet.com

Cita Citata Batal Perkahwinan Menjelang Detik Bahagia Bersama Kekasih

Penyanyi popular Cita Citata telah membatalkan perkahwinannya dengan kekasihnya, Roy Geurts apabila mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan mereka.

Penyanyi yang popular menerusi lagu Sakitnya Tuh Di Sini itu mengakui hubungan mereka berakhir menjelang detik tarikh perkahwinan mereka.

“Persiapan pernikahan sudah siap 100 peratus, namun ia tidak perlu lagi diperkatakan. Memang kami tidak jadi berkahwin, jadi tiada apa lagi yang bleh saya ungkapkan,” ujarnya.

Bagaimanapun, penyanyi berkenaan langsung tidak memberi sebarang ulasan mengenai punca dia tidak jadi mendirikan rumah tangga dengan kekasihnya yang merupakan seorang mualaf dan berasal dari Belanda.

Ujarnya, dengan situasi yang berlaku sekarang ini membuatkan dirinya sekali lagi mengalami kegagalan dalam sesebuah perhubungan.

>Baca: Siti Nurhaliza Dedikasi Lagu Kuasa Cintamu Nukilan Liriknya Buat Aafiyah

“Aku sudah banyak pengalaman dalam hidup dan pernah gagal beberapa kali dalam sebuah ikatan perhubungan. Namun ini bukan bermakna aku mempermainkan sesebuah hubungan, tetapi aku melihat bahawa tiada masa depan dalam perkara tersebut,” luahnya.

Jelasnya lagi, dia bersyukur kerana hubungannya dengan Roy sudah berakhir dan menyatakan sekiranya ia masih berterusan akan ada penyesalan dalam dirinya.

“Daripada berlaku perkara yang lebih buruk pada masa akan datang, lebih baik ia berakhir begini. Kalau tidak, pasti saya akan menyesal di kemudian hari,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Ijam Majid Buat Kerja Penghantaran Daging Bagi Tampung Kehidupan

Sepanjang berlakunya wabak Covid-19 sehingga kerajaan terpaksa melaksanakan perintah kawalan pergerakan (PKP), ternyata ia turut memberi kesan kepada perjalanan karier anak seni.

Ini turut dilalui sendiri oleh pelakon dan penyanyi Ijam Majid yang mengakui kariernya terganggu sehingga terpaksa membuat pekerjaan lain bagi menampung kehidupan.

“Tidak dinafikan rezeki dalam bidang nyanyian turut terjejas apabila banyak tawaran untuk membuat persembahan nyanyian terpaksa dibatalkan penganjur.

“Saya perlu membuat kerja lain untuk tampung kehidupan dan sepanjang tempoh PKP, saya membuat perkhidmatan menghantar daging ke rumah sekirar Shah Alam dan Klang,” ujarnya.

Jelas Ijam, kini dia turut sibuk mengambil tempahan untuk lembu korban sempena Hari Raya Aidiladha nanti.

Dalam pada itu, penyanyi berkenaan juga telah melancarkan single kedua berentak Pop Rock bertajuk Permainanmu baru-baru ini.

“Single ini mengisahkan tentang seorang kekasih yang meninggalkan pasangannya untuk mencari yang lebih sempurna, meskipun pasangannya itu sudah cukup sempurna.

“Permainanmu ini merupakan ciptaan sepenuhnya oleh Hery Sejagat dan ia sepatutnya dilancarkan pada Mac lalu, namun ia diterpaksa ditangguhkan kepada bulan Mei,” jelasnya.

Selain bergelar seorang penyanyi kira-kira tiga tahun lalu menerusi single pertama iaitu Pejuang Cinta, Ijam juga merupakan seorang pelakon sejak tahun 2007.

Antra drama-drama lakonannya seperti Kekasihku Seru, Tower 13, Juvana, Soffiya, Gemilang (TV3), Ujang & Acha (RTM) dan Lara Hati (TV9). – KopiPlanet.com

Sharnaaz Ahmad Sudah Bersedia Dengan Keputusan Mahkamah

Pelakon popular Sharnaaz Ahmad menyatakan dirinya sudah bersedia sepenuh dengan keputusan mahkamah yang akan diputuskan dalam masa terdekat ini berhubung ikatan perkahwinannya dengan Noor Nabila Mohd Noor.

Sharnaaz berkata, dia sendiri tidak dapat untuk menyatakan lebih lanjut tentang hubungan dengan isterinya itu dan mengakui keutamaannya adalah utama adalah mahu membesarkan anaknya, Jebat Jayden Ahmad.

“Apa yang saya nak beritahu antara hubungan saya dengan Nabila sekarang ini kami ‘kawan’ yang membesarkan Jebat sebagai tanggungjawab seorang ibu dan bapa.

“Semuanya saya akan serahkan kepada mahkamah dan akur dengan keputusan yang ditetapkan. Apa pun saya bersyukur kerana telah dapat apa yang saya inginkan iaitu masa bersama anak,” jelasnya.

Sharnaaz berkata demikian ketika ditemui media semasa majlis pelancaran pembukaan rangkaian kedai Bubble Bee di Setapak semalam.

Jelasnya, keputusan oleh mahkamah terpaksa ditangguhkan sebelum ini lantaran pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

>Baca: Ingin Selamatkan Perkahwinan, Sharnaaz Enggan Ceraikan Noor Nabila

Dalam pada itu, pelakon berkenaan menyatakan sehingga kini dia tidak mendapat halangan daripada Noor Nabila untuk meluangkan masa bersama anaknya itu keluar berjalan-jalan.

“Bagi saya ia merupakan satu rahmat yang cukup besar, malah boleh berjumpa dengan Jebat tiga kali sehari dan sekarang saya sangat gembira.

“Keutamaan saya sekarang ini pun bukanlah perkahwinan, sebaliknya mahu membesarkan Jebat supaya dia tidak merasakan kehilangan seorang ayah dan saya memberikan tumpuan 100 peratus kepadanya,” jelas Sharnaaz. – KopiPlanet.com